Ιωάννης (Ιωσήφ) Πλουσιαδηνός

ixadin

Ηχάδιν
#1
Να ρωτήσω κάτι γιατί μου φαίνεται περίεργο:

Ο Πλουσιαδηνός, ο συγγραφέας της Σοφότατης Παραλλαγής κτλ κτλ έγινε παπικός;

:eek:
 
#2
Να ρωτήσω κάτι γιατί μου φαίνεται περίεργο:

Ο Πλουσιαδηνός, ο συγγραφέας της Σοφότατης Παραλλαγής κτλ κτλ έγινε παπικός;

:eek:
Εγινε πραγματι και μαλιστα εγινε και επισκοπος Μεθωνης.(παπικος)
Ισως και γι'αυτο,τα μετα την αλλαξοπιστια του εργα,δεν μεταφραστηκαν στην νεα μεθοδο.
(Το χερουβικο του σε δ' ηχο ειναι εξαιρετικο,με ενα "τριαδι" μουρλια!!!!!)
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#3
παπικός ξεπαπικός αυτός είναι που έχει καταγράψει τον τρόπο με τον οποίο μέχρι και σήμερα οι ψάλτες ψάλλουν. Κι όταν λέω οι ψάλτες εννοώ αυτούς που δεν ακολουθούν ή γνωρίζουν καμία από τις θεωρίες της νέας μεθόδου παρά την ακουστική παράδοση και μόνο αυτήν!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#4
Να ρωτήσω κάτι γιατί μου φαίνεται περίεργο:

Ο Πλουσιαδηνός, ο συγγραφέας της Σοφότατης Παραλλαγής κτλ κτλ έγινε παπικός;

:eek:
Βιογραφικὰ στοιχεία ἀπὸ GPodskalsky, H Ελληνική Θεολογία επί Τουρκοκρατίας: 1453-1821, μτφρ. πρωτ. Γεώργιος Μεταλληνός, Μ.Ι.Ε.Τ., Αθήνα 2005, σελ. 126 κ.ἐξ.

Ἡ ὑπογράμμιση στη δεύτερη σελίδα δική μου ὡς ἀπάντηση.
 

Attachments

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#5
Καὶ λίγα ἀκόμη στοιχεία ἀπὸ τὴν ἐξαιρετικὴ διατριβὴ τοῦ καλοῦ φίλου καὶ συμφορουμίστα Μανώλη Γιαννόπουλου, Ἡ Ἄνθηση τῆς Ψαλτικῆς Τέχνης στὴν Κρήτη (1566-1669), Ἵδρυμα Βυζαντινῆς Μουσικολογίας-Μελέται 11, Ἀθήνα 2004, σ. 69 κ.ἐξ.

Στὴν ὑποσημ. 66 τῆς σελ. 69, κάπου στὴ μέση ὑπάρχει ἐπίσης κάποια έξηγηση σχετικὴ μὲ τὸ ἐρώτημα τοῦ ixadin
 

Attachments

ixadin

Ηχάδιν
#7
Ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Να προσθέσω αυτό σαν βιβλιογραφία:
Κατερίνα Β. Κορρέ, Η Μεθώνη του 1500 μέσα από τη δραστηριότητα του φιλενωτικού επισκόπου Ιωάννη Πλουσιαδηνού (1492-1500), σελ.127-152, στο Πρακτικά της Διεθνούς Επιστημονικής Συνάντησης De Veneciis ad Mothonam. Έλληνες και Βενετοί στη Μεθώνη τα χρόνια της βενετοκρατίας, (Μεθώνη, 19-20 Μαρτίου 2010), επιμ. Γωγώ Βαρζελιώτη – Αγγελική Πανοπούλου, Αθήνα – Βενετία 2012.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#8
Αντωνίου Μποτονάκη:

Η Σοφωτάτη και Αρίστη Παραλλαγή Ιωάννου Ιερέως του Πλουσιαδηνού

Το άρθρο φωτίζει βιογραφικά στοιχεία της ζωής και του έργου του Ιωάννου Πλουσιαδηνού, που έζησε κατά τον ΙΕ' αιώνα και επιχειρεί να εξηγήσει το έργο με τίτλο Ερμηνεία της Παραλλαγής πόνημα του ιδίου.

Η μελέτη βασίζεται στην ανέκδοτη διδακτορική διατριβή του ιδίου « Ο Ιωάννης Πλουσιαδηνός και η ψαλτική κατάσταση κατά την εποχή του (1450-1500), Αθήνα 2013.
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#9
Αντωνίου Μποτονάκη:

Η Σοφωτάτη και Αρίστη Παραλλαγή Ιωάννου Ιερέως του Πλουσιαδηνού

Το άρθρο φωτίζει βιογραφικά στοιχεία της ζωής και του έργου του Ιωάννου Πλουσιαδηνού, που έζησε κατά τον ΙΕ' αιώνα και επιχειρεί να εξηγήσει το έργο με τίτλο Ερμηνεία της Παραλλαγής πόνημα του ιδίου.

Η μελέτη βασίζεται στην ανέκδοτη διδακτορική διατριβή του ιδίου « Ο Ιωάννης Πλουσιαδηνός και η ψαλτική κατάσταση κατά την εποχή του (1450-1500), Αθήνα 2013.
Ευχαριστούμε για την ανάρτηση, ο κος Μποτονάκης έκανε όμορφη φιλολογική παρουσίαση του Πλουσιαδηνού τον ευχαριστούμε για την μεταφορά-πληκτρολόγηση του χειρογράφου σε ψηφιακή ευανάγνωστη μορφή.

Σας υπενθυμίζω ότι για το πως δουλεύει η Παραλλαγή, με εφαρμογή στην πράξη και για το ποια είναι η δύναμη των πλαγίων ήχων γίνονται μεταπτυχιακά αλλά και προπτυχιακά σεμινάρια τα οποία διοργανώνει η ιστοσελίδα "Ελληνορωμαϊκή Μουσική". Όποιος ενδιαφέρεται στέλνει μήνυμα.

Από τα σεμινάρια προκύπτουν καταρτισμένοι ψάλτες, επιστήμονες της ρωμαίικης αρμονικής- εφαρμοσμένης στην πράξη θεωρίας, οι οποίοι μπορούν να ψάλλουν οποιοδήποτε μάθημα, παλαιό ή νέο, σωστά, παραδοσιακά κατά το γνήσιο εκκλησιαστικό ύφος και εύκολα .
Πολλά μαθήματα που θεωρείτε μέχρι τώρα στριφνά θα σας φαίνονται παιχνιδάκι. Αυτό που λείπει είναι η γνώση και η γνώση είναι το μόνο μέλημα μας.
 
Last edited:
Top