[Ανακοίνωση] Ιάκωβος Ναυπλιώτης: Διαστηματική και Ψυχοακουστική ανάλυση, παρά Κυριάκου Τσιαππούτα

#2
Απαντησις του ΓΚΜ

Ο κυριος συγγραφεας του παροντος πονηματος,
Κυριάκος Μιχαηλ Τσιαππουτας ,
http://www.linkedin.com/in/tsiappoutas

καταγόμενος εκ της Κυπρου,
τυγχανει να ειναι ενας ΣΟΒΑΡΟΣ ψαλτης τον οποιον επιλεξε ο αδελφος του παππου του, εκ μεσου πολλων εγγονων της οικογενειας, δια την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΝ μαθησιν της ψαλτικης απο παιδικης ηλικιας.

Υστερον καποιου "τεστ" εις ΟΛΑ τα παιδια, εκαταλαβε οτι ο Κυριακος ειχε κλισην προς την ψαλτικην.

Τα μαθηματα εγενοντο ΚΑΞΗΜΕΡΙΝΟΣ, και ο θειος εσημειωνε ποιους υμνους ειχε μαθει ΕΠΑΡΚΩΣ ο μικρος Κυριακος.

Μαλιστα, ο θειος του, οταν εχηρευσε, μετακομισε σ ενα ταπεινο οικισμα ΔΙΠΛΑ απο τον Κυριακο δια να σιγουρευσει την αδιαλειπτον συνεχειαν των μαθηματων.

Ο Κυριακος αργοτερα ειχε ζητησει και ηχογραφησεις απο τον πατερα Παναρετον του Αγιου Ορους.

Εσπουδασε ψυχο ακουστικην και σταστιστικην εις τας ΗΠΑ την εποχην του 199χ, οπου ενυμφευθη και εδημιουργησε οικογενειαν.


Δυστυχως, αι συνθηκαι των ΗΠΑ δεν του επιτρεπουν να εξασκησει ικανοποιητικος την ψαλτικην, εν αντιθεση με οτι εγενετο εις την Κυπρον, οπου οι συμπατριωται του ειχον ΜΟΥΣΙΚΗΝ και ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΝ μεριμναν.


Δια θεμα MASTER εχρησιμοποιησε ηχογραφησεις του Στανιστα, και, ιστορικως, τυγχανει ο ΠΡΩΤΟΣ καταμετρησας διαστηματα ψαλτικης κατα τροπον επιστημονικον και μετα συγχρονου τεχνολογικου εξοπλισμου αλλα και επαρκους στατιστικης προσεγγησεως.

Ονειρο του ητο να ευρει ηχογραφησεις του Ιακωβου, και να τις αναλυσει.



Επειδη δεν ευρισκε την εποχην εκεινην, ανελυσε ηχογραφησεις του Στανιτσα.

Kyriakos Tsiappoutas, George E. Loup, and Juliette W. Loup
Dept. of Phys., Univ. of New Orleans, New Orleans, LA 70148
“Measurement and analysis of Byzantine chant frequencies and frequency intervals”, J. Acoust. Soc. Am. Volume 116, Issue 4, pp. 2581-2581 (October 2004).



Εγνωρισθηκαμε τηλεφωνικος και οταν τον ακουσα να ψαλλει, μου εθυμισε ΙΑΚΩΒΟΝ.


Τελος, ευρεθησαν ηχογραφησεις δια τον Κυριακον == η ιστορια της ψαλτικης θα ξερει ποιους να ευγνωμονει εις το μελον ==== ακομη και ΚΑΛΗΣ ποιοτητος == οπως καποιες τις οποιες ανερτησε εδω ο Βαϊος.


Ο Κυριακος εκπληρωσε το ονειρο το, μαλιστα εκδιδοντας και βιβλιον, και ειχε την καλοσυνην να μου στειλει αντιτυπον εις τον Καναδα το οποιον, δυστυχως, δεν εχω ακομη αναγνωσει, τη στιγμη οπου ευρισκομαι εις την Γαλλιαν.

Σημερον, ανεγνωσα το ABSTRACT αλλα και το επαγγελματικον βιογραφικον σημειωμα του Κυριακου, και χαρηκα ιδιαιτερως δια την ανοδον του και οπου διαπρεπει επιστημονικως.

Ελυπηθηκα με τις μεταγενεστερες ανακοινωσεις αλλων Ελληνων, οι οποιοι σπανιοτατα αναφεραν το ονομα του Κυριακου. Αυτο το γεγονος, συν την χρησιν ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ εκτελεστων, πολλακις εκ γνωστων σχολων ΚΑΤΑ το μαλλαν απομεμακρησμενες του Ιακωβιτικου και Πατριαρχικου υφους, με προτρεπουν να ΣΥΓΧΑΡΩ κραυγαλεως τα επιτευγματα του αγαπητου Κυριακου.


Τελος, οπως φαινεται και εις το Abstract, υπαρχουν διαφορες αναμεταξυ Ιακωβου και Στανιτσα.
Επισης, επειδη η ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΟΣ μεθοδος του Κυριακου, αλλα και η στατιστικη του αναλυσις περι πολλων δειγματων και η συγκρισης των κατα ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗΝ της ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ αντιληψως διαφερει απο τα απλουστερα λογισμικα οπου εχρησιμοποιησα, ΥΠΑΡΧΟΥΝ διαφορες αναμεταξη μας οσον αφορα τα ευρηματα αλλα και ισος την ερμηνειαν των αποτελεσματων.


Ελπιζω να αναγνωσω συντομως το δοκιμιον του, το οποιον θα επρεπε να εχουν ΟΛΟΙ οι επιτημονες της ψαλτικης, διοτι προκειται δια τον pioneer αυτης της ΟΛΟΚΛΗΡΟΤΙΚΗΣ μεθοδου.


Και παλιν θα ηθελα να συγχαρω τον εκλεκτον εκ Κυπρου συναδελφον, Κυριακον Μιχαηλ Τσιαπουταν.



http://phdtree.org/pdf/25954791-sta...signals-with-applications-to-byzantine-music/


Statistical Spectral Parameter Estimation of Acoustic Signals with Applications to Byzantine Music

Kyriakos Michael Tsiappoutas
PhD Dissertation University of New Orleans 117 (2011)
Digitized acoustical signals of Byzantine music performed by Iakovos Nafpliotis are used to extract the fundamental frequency of each note of the diatonic scale. These empirical results are then contrasted to the theoretical suggestions and previous empirical findings. Several parametric and non-parametric spectral parameter estimation methods are implemented. These include: (1) Phase vocoder method, (2) McAulay-Quatieri method, (3) Levinson-Durbin algorithm, (4) YIN, (5) Quinn & Fernandes Estimator, (6) Pisarenko Frequency Estimator, (7) MU ltiple SI gnal C haracterization (MUSIC) algorithm, (8) Periodogram method, (9) Quinn & Fernandes Filtered Periodogram, (10) Rife & Vincent Estimator, and (11) the Fourier transform. Algorithm performance was very precise. The psychophysical aspect of human pitch discrimination is explored. The results of eight (8) psychoacoustical experiments were used to determine the aural just noticeable difference (jnd) in pitch and deduce patterns utilized to customize acceptable performable pitch deviation to the application at hand. These customizations [ Acceptable Performance Difference (a new measure of frequency differential acceptability), Perceptual Confidence Intervals (a new concept of confidence intervals based on psychophysical experiment rather than statistics of performance data), and one based purely on music-theoretical asymphony] are proposed, discussed, and used in interpretation of results. The results suggest that Nafpliotis' intervals are closer to just intonation than Byzantine theory (with minor exceptions), something not generally found in Thrasivoulos Stanitsas' data. Nafpliotis' perfect fifth is identical to the just intonation, even though he overstretches his octave by fifteen (15) cents. His perfect fourth is also more just, as opposed to Stanitsas' fourth which is directionally opposite. Stanitsas' tendency to exaggerate the major third interval A4 -F4 is still seen in Nafpliotis, but curbed. This is the only noteworthy departure from just intonation, with Nafpliotis being exactly Chrysanthian (the most exaggerated theoretical suggestion of all) and Stanitsas overstretching it even more than Nafpliotis and Chrysanth. Nafpliotis ascends in the second tetrachord more robustly diatonically than Stanitsas. The results are reported and interpreted within the framework of Acceptable Performance Differences. Keywords : statistical spectral estimation, fundamental frequency estimation, statistical signal processing, Fourier transform, autocorrelation, autoregression, autocovariance sequence, autoregressive moving average (ARMA) estimation, psychoacoustics, pitch discrimination, just noticeable difference (jnd), Yule-Walker equations, windows, Byzantine, uncertainty principle
Keywords: Acoustic signals, Acoustics, Autoregressive moving average, Communication and the arts, Diatonic scale, Fundamental frequency estimation, Music, Pure sciences, Statistics
The PhDTree Project © 2013-2014
 

lagoudakis

Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης
#3
Statistical Spectral Parameter Estimation of Acoustic Signals with Applications to Byzantine Music

Kyriakos Michael Tsiappoutas
PhD Dissertation University of New Orleans 117 (2011)
Ένα preview της παραπάνω διδακτορικής διατριβής υπάρχει εδώ (επισυνάπτεται).

Το πλήρες κείμενο, σύμφωνα με την καταχώριση στην βιβλιοθήκη του UNO, θα είναι διαθέσιμο ελεύθερα το 2018.
 

Attachments

Top