Θεωρία και Πράξις της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής του Δ. Γ. Παναγιωτόπουλου

#1
Καλησπέρα σας,

'Εχω στην κατοχή μου το βιβλίο "Θεωρία και Πράξις της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής του Δ. Γ. Παναγιωτόπουλου. Καθώς είμαι παντελώς αρχάριος αναφορικά με τη Βυζαντινή μουσική, τόσο αναφορικά με την θεωρία όσο και την πράξη της, θα ήθελα να γράφατε τις απόψεις σας γιά το συγκεκριμένο βιβλίο.

Μπορεί να βοηθήσει έναν αρχάριο στην Βυζαντινή μουσική (έμπειρο όμως στην δυτική μουσική, όντας διπλωματούχος συνθέτης) όπως εγώ, στο να κατανοήσει τα πολύ βασικά, αρχικά θεωρητικά στάδια; Εννοείται πως ο δάσκαλος είναι το παν, απλά μέχρι να ξεκινήσω την σπουδή, βοηθά το εν λόγω βιβλίο ή προτείνετε κάποιο άλλο;

Σας ευχαριστώ!
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#2
Καλησπέρα σας,

'Εχω στην κατοχή μου το βιβλίο "Θεωρία και Πράξις της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής του Δ. Γ. Παναγιωτόπουλου. Καθώς είμαι παντελώς αρχάριος αναφορικά με τη Βυζαντινή μουσική, τόσο αναφορικά με την θεωρία όσο και την πράξη της, θα ήθελα να γράφατε τις απόψεις σας γιά το συγκεκριμένο βιβλίο.

Μπορεί να βοηθήσει έναν αρχάριο στην Βυζαντινή μουσική (έμπειρο όμως στην δυτική μουσική, όντας διπλωματούχος συνθέτης) όπως εγώ, στο να κατανοήσει τα πολύ βασικά, αρχικά θεωρητικά στάδια; Εννοείται πως ο δάσκαλος είναι το παν, απλά μέχρι να ξεκινήσω την σπουδή, βοηθά το εν λόγω βιβλίο ή προτείνετε κάποιο άλλο;

Σας ευχαριστώ!
Eιναι αριστο θεωρητικο, αλλα έναν αρχαριο κανενα βιβλιο δεν μπορει να τον βοηθησει και μαλιστα χωρις δασκαλο.
 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#3
Δημήτρη, το θεωρητικό του Παναγιοτοπούλου είναι, όντως, άριστο. Οι εξηγήσεις είναι καθαρές και ευνόητες και έχει αρκετές ασκήσεις. ΑΛΛΑ, τα θεωρητικά είναι εντελώς άχριστα χωρίς δάσκαλο. Μελετώντας ένα θεωρητικό θα πάρεις απλώς μια ιδέα περί τα "τεχνικά στοιχεία" της Βυζαντινής Μουσικής. Χωρίς δάσκαλο και με μόνο θεωρητικό, όμως, Ψάλτης (με κεφαλαίο "Ψ") ΔΕΝ πρόκειται να γίνεις.

Απόστολος
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#5
Το θεωρητικό είναι όντως πολύ καλό, αλλά πρόσεξε το εξής: (δεν το έχω πρόχειρο αυτή τη στιγμή και το γράφω από μνήμης) νομίζω ότι στις διέσεις και υφέσεις δεν ακολουθεί το γραφικό σύστημα της Επιτροπής, αλλά το του Χρύσανθου, που δεν απαντάται στα έντυπα μουσικά βιβλία.
 
Top