Θεοφάνεια 2014

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Αυτές οι γιορτές είναι για τους ψάλτες οι πιο ευχάριστες ημέρες νομίζω. Και πιστεύω πως ο βασικός λόγος είναι η έλλειψη πίεσης χρόνου.



Σήμερα, η διάρκεια της ακολουθίας ήταν στους περισσότερους ναούς από τέσσερις ώρες και πάνω.



Στον όρθρο ψάλαμε το θεός κύριος, το απολυτίκιο και τα καθίσματα εκ στήθους με την ησυχία μας μερικά και σε αργό μέλος και πανηγυρικά , στο ίδιο ύφος και τα εκ νεότητός μου, ψάλαμε κανόνα που δε συμβαίνει τις Κυριακές, τις καταβασίες τις διπλές από το κλασικό ειρμολόγιο του ιωάννου με ωραίο σταθερό χρόνο, το εξαποστειλάριο απ έξω και την πρώτη φορά σε αργό μέλος και τις επόμενες δύο σε συντομότερο. Τους αίνους από τη μουσική κυψέλη, το δοξαστικό του π. φιλανθίδη το και νυν από τη μουσική κυψέλη δοξολογία στον ήχο του και νυν από το μουσικό πανδέκτη της ζωής, του ι. καββαδα.


Στη θ. λειτουργία, αντίφωνα εισοδικό απολυτίκιο και κοντάκιο απ έξω, όσοι εις χριστόν το κλασσικό αλλά από χειρόγραφο κείμενο του Σ. Καρά, δύναμις το κλασικό πλέον του πρίγγου, χερουβικό το του φωκαέως το αργοσύντομο του δευτέρου ήχου όπως και σε κάθε λειτουργία του μ. βασιλείου. Λειτουργικά όπως επίσης σε κάθε λειτουργία του μ. βασιλείου τα μακάμ χουζαμ του πρίγγου και από το άγιος άγιος τα αρχαία όπως και το επι σοι χαίρει. Κοινωνικό, το ευχαριστήθηκα καθώς το έψαλα τρεις φορές :) το του πρώτου ήχου του χρυσάφου του νέου. Ήσυχο και ήρεμο κομμάτι χωρίς δυσκολίες. Πολύ βολεύει η έκτασή του, καθώς όσο και να έχει κουραστεί η φωνή από τις εορτές του δωδεκαημέρου, μπορεί να ψαλλεί εύκολα και άνετα.



Τα του μεγάλου αγιασμού απέξω εκτός από το τελευταίο τροπάριο του αγιασμού «ανυμνήσωμεν οι πιστοί» από τη μουσική κυψέλη. Στο δι ευχών το απολυτίκιο εν ιορδάνη σε αργό μέλος του ματθαίου βατοπαιδινού



Συμπερασματικά, από όλες αυτές τις πανηγυρικές ακολουθίες γίνεται φανερό για ακόμα μια φορά πως θα βοηθούσε ιδιαίτερα τους ψάλτες, θα μείωνε αφενός το άγχος του χρόνου και αφετέρου θα τους βοηθούσε να ερμηνεύουν καλύτερα τα κομμάτια εάν οι κυριακάτικες ακολουθίες με το υπάρχον τυπικό άρχιζαν στις έξι και τριάντα αντί για επτά και τελείωναν στις δέκα και μισή αντί για τις δέκα.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Μπράβο Eiryk που το χαρήκατε, γιατί αυτό αντανακλά και στο εκκλησίασμα, και ομολογουμένως ωραία και η επιλογή των μελών.

ΥΓ Όσο για την ανάγκη τις Κυριακές να ψάλλονται πιο συντετμημένα, μπορείς να το δεις και ως ένα είδος άσκησης. :)
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Σήμερα, η διάρκεια της ακολουθίας ήταν στους περισσότερους ναούς από τέσσερις ώρες και πάνω.


3 ώρες και 25 λεπτά.


Συμπερασματικά, από όλες αυτές τις πανηγυρικές ακολουθίες γίνεται φανερό για ακόμα μια φορά πως θα βοηθούσε ιδιαίτερα τους ψάλτες, θα μείωνε αφενός το άγχος του χρόνου και αφετέρου θα τους βοηθούσε να ερμηνεύουν καλύτερα τα κομμάτια εάν οι κυριακάτικες ακολουθίες με το υπάρχον τυπικό άρχιζαν στις έξι και τριάντα αντί για επτά και τελείωναν στις δέκα και μισή αντί για τις δέκα.

Για μένα το καλύτερο θα ήταν 7,30 με 10! :D
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
3 ώρες και 25 λεπτά.

Να γράψω και το ρεπερτόριο (σημ. το δικό μου φυσικά): Εκ νεότητός μου, Τα σύμπαντα σήμερον, Καταβασίες, Θ΄ ωδή, Εξαποστειλάριο, πάσα πνοή, στιχηρά αίνων, επινίκιος ύμνος (άγιος, άγιος), σύντομο κοινωνικό στην κοινωνία των πιστών και ιδιόμελα αγιασμού: Ι. Σακελλαρίδη

Απολυτίκιον, Καθίσματα, Ιδιόμελον Ν' ψαλμού, δοξαστικό αίνων, όσοι εις Χριστόν με ένα τέλειο σύντομο δύναμις, χερουβικό (πλ.δ΄ και λειτουργικά ομοίως): π. Κων. Παπαγιάννη (το δοξαστικό το λέω 2η φορά φέτος, εξαιρετικό! Υπέροχο το "Ιωάννη Βαπτιστά" του ιδίου μελοποιού, το οποίο έψαλα χθες). Οι συνθέσεις του π. Κων. Παπαγιάννη, όσο περνάει ο καιρός, τόσο μου αρέσουν περισσότερο). :)

Δοξολογία β΄ήχου: Καββάδα

Επί σοι χαίρει απλούν: π. Δοσιθέου Κατουνακιώτου.

Τα λοιπά εκ στήθους.

Στη διανομή του αντιδώρου αναγινώσκεται η ευχαριστία μετά την Θ. Μετάληψη, ενώ εγώ τρέχω να προλάβω τη συγκοινωνία! :D
 

Τσούκαλας Λεωνίδας

Παλαιό μέλος
Εγω 6 με 11 ...

Μου εφυγε το καρμπυρατερ στο τελος:D:D, αλλα παλι καλα που εβρεχε, και εγινε ο μεγας αγιασμος εσωθεν του ναου!!:rolleyes::rolleyes:
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
7 - 11:30 (μαζί με το αντίδωρο)

Όρθρος εκ στήθους, ιδιόμελα αίνων Πέτρου + Πρίγγου, δοξαστικά Πέτρου, Δοξολογία Καββάδα

Δύναμις Όσοι εις Χριστόν Ραιδεστηνού "του βήματος" δίχορον, λειτουργικά Στανίτσα δευτερόπρωτο, επι σοι χαίρει Σωκράτους Παπαδόπουλου από βιβλίο Καραμάνη, κοινωνικό Πέτρου σε βαρύ (μία φορά) και αντιδωρο αργές καταβασίες διπλές σε χρόνο καλοφωνικού ειρμού, τις προλάβαμε όλες πλην θ ωδής.

Και του χρόνου.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Συγγνωμη ρε παιδια,αλλα απο τις 7 ως τις 11:30,τι λεγατε; Τον κοσμο,δεν τον λυπαστε;....

Το δε Κοινωνικο που εψαλλες Eiryk και μαλιστα ... 3 φορες,ποιον χρονο καλυψες;
Μονο του Κοινωνικου, ή και της Θ. Κοινωνιας;...
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
7:30-11:30. Θα γινόταν λίγο πιο σύντομα, αλλά ο ιερέας του ναού μας τις έλεγε αργά τις ευχές και της Λειτουργίας του Μ.Βασιλείου, αλλά και του Αγιασμού οπότε τελειώσαμε σχετικά αργά...

Είπαμε τα εξής:
Σύντομο Αντίφωνο του δ' ήχου.
Ιδιόμελα του Ν' ψαλμού, Καταβασίες, Αίνοι, Δοξαστικά από τον Καραμάνη.
Δοξολογία Καββάδα σε β'.
Όσοι εις Χριστόν του Πρίγγου.
Χερουβικό, λειτουργικά σε γ' ήχο. (Συνήθως δεν ψάλλω το αργό Άγιος Άγιος σε β', αφήνω να ακουστεί αυτή η υπέροχη ευχή της αναφοράς του Μεγάλου Βασιλείου).
Επί σοι χαίρει ομόηχο Ζάχου Νικολέρη.
Κοινωνικό αργό από τον ''Αγγελικό Χορό'' με κράτημα.
Τα ιδιόμελα του Αγιασμού από τον Καραμάνη.
 

Χρύσανθος80

Παλαιό Μέλος
Στην μητρόπολή μας ο σεβασμιώτατος έχει δώσει οδηγία στους ιερείς ΟΛΕΣ οι ευχές της Θ.Λειτουργίας να ακούγονται ευκρινώς οπώτε και καθυστερούμε γενικά στην θεία λειτουργία. Πολύ δε περισσότερο αν ο ιερεύς διαβάσει και τις ευχές για τους κατηχούμενους.

Οσο για τα ψαλλόμενα όσο και να τα τρέξει κάποιος λόγω της ημερας δεν συμμαζεύονται.

Στην ενορία μου 8.00-10.45
 
Top