EIRYK EMNOSHELE
Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Αυτές οι γιορτές είναι για τους ψάλτες οι πιο ευχάριστες ημέρες νομίζω. Και πιστεύω πως ο βασικός λόγος είναι η έλλειψη πίεσης χρόνου.
Σήμερα, η διάρκεια της ακολουθίας ήταν στους περισσότερους ναούς από τέσσερις ώρες και πάνω.
Στον όρθρο ψάλαμε το θεός κύριος, το απολυτίκιο και τα καθίσματα εκ στήθους με την ησυχία μας μερικά και σε αργό μέλος και πανηγυρικά , στο ίδιο ύφος και τα εκ νεότητός μου, ψάλαμε κανόνα που δε συμβαίνει τις Κυριακές, τις καταβασίες τις διπλές από το κλασικό ειρμολόγιο του ιωάννου με ωραίο σταθερό χρόνο, το εξαποστειλάριο απ έξω και την πρώτη φορά σε αργό μέλος και τις επόμενες δύο σε συντομότερο. Τους αίνους από τη μουσική κυψέλη, το δοξαστικό του π. φιλανθίδη το και νυν από τη μουσική κυψέλη δοξολογία στον ήχο του και νυν από το μουσικό πανδέκτη της ζωής, του ι. καββαδα.
Στη θ. λειτουργία, αντίφωνα εισοδικό απολυτίκιο και κοντάκιο απ έξω, όσοι εις χριστόν το κλασσικό αλλά από χειρόγραφο κείμενο του Σ. Καρά, δύναμις το κλασικό πλέον του πρίγγου, χερουβικό το του φωκαέως το αργοσύντομο του δευτέρου ήχου όπως και σε κάθε λειτουργία του μ. βασιλείου. Λειτουργικά όπως επίσης σε κάθε λειτουργία του μ. βασιλείου τα μακάμ χουζαμ του πρίγγου και από το άγιος άγιος τα αρχαία όπως και το επι σοι χαίρει. Κοινωνικό, το ευχαριστήθηκα καθώς το έψαλα τρεις φορές το του πρώτου ήχου του χρυσάφου του νέου. Ήσυχο και ήρεμο κομμάτι χωρίς δυσκολίες. Πολύ βολεύει η έκτασή του, καθώς όσο και να έχει κουραστεί η φωνή από τις εορτές του δωδεκαημέρου, μπορεί να ψαλλεί εύκολα και άνετα.
Τα του μεγάλου αγιασμού απέξω εκτός από το τελευταίο τροπάριο του αγιασμού «ανυμνήσωμεν οι πιστοί» από τη μουσική κυψέλη. Στο δι ευχών το απολυτίκιο εν ιορδάνη σε αργό μέλος του ματθαίου βατοπαιδινού
Συμπερασματικά, από όλες αυτές τις πανηγυρικές ακολουθίες γίνεται φανερό για ακόμα μια φορά πως θα βοηθούσε ιδιαίτερα τους ψάλτες, θα μείωνε αφενός το άγχος του χρόνου και αφετέρου θα τους βοηθούσε να ερμηνεύουν καλύτερα τα κομμάτια εάν οι κυριακάτικες ακολουθίες με το υπάρχον τυπικό άρχιζαν στις έξι και τριάντα αντί για επτά και τελείωναν στις δέκα και μισή αντί για τις δέκα.
Σήμερα, η διάρκεια της ακολουθίας ήταν στους περισσότερους ναούς από τέσσερις ώρες και πάνω.
Στον όρθρο ψάλαμε το θεός κύριος, το απολυτίκιο και τα καθίσματα εκ στήθους με την ησυχία μας μερικά και σε αργό μέλος και πανηγυρικά , στο ίδιο ύφος και τα εκ νεότητός μου, ψάλαμε κανόνα που δε συμβαίνει τις Κυριακές, τις καταβασίες τις διπλές από το κλασικό ειρμολόγιο του ιωάννου με ωραίο σταθερό χρόνο, το εξαποστειλάριο απ έξω και την πρώτη φορά σε αργό μέλος και τις επόμενες δύο σε συντομότερο. Τους αίνους από τη μουσική κυψέλη, το δοξαστικό του π. φιλανθίδη το και νυν από τη μουσική κυψέλη δοξολογία στον ήχο του και νυν από το μουσικό πανδέκτη της ζωής, του ι. καββαδα.
Στη θ. λειτουργία, αντίφωνα εισοδικό απολυτίκιο και κοντάκιο απ έξω, όσοι εις χριστόν το κλασσικό αλλά από χειρόγραφο κείμενο του Σ. Καρά, δύναμις το κλασικό πλέον του πρίγγου, χερουβικό το του φωκαέως το αργοσύντομο του δευτέρου ήχου όπως και σε κάθε λειτουργία του μ. βασιλείου. Λειτουργικά όπως επίσης σε κάθε λειτουργία του μ. βασιλείου τα μακάμ χουζαμ του πρίγγου και από το άγιος άγιος τα αρχαία όπως και το επι σοι χαίρει. Κοινωνικό, το ευχαριστήθηκα καθώς το έψαλα τρεις φορές το του πρώτου ήχου του χρυσάφου του νέου. Ήσυχο και ήρεμο κομμάτι χωρίς δυσκολίες. Πολύ βολεύει η έκτασή του, καθώς όσο και να έχει κουραστεί η φωνή από τις εορτές του δωδεκαημέρου, μπορεί να ψαλλεί εύκολα και άνετα.
Τα του μεγάλου αγιασμού απέξω εκτός από το τελευταίο τροπάριο του αγιασμού «ανυμνήσωμεν οι πιστοί» από τη μουσική κυψέλη. Στο δι ευχών το απολυτίκιο εν ιορδάνη σε αργό μέλος του ματθαίου βατοπαιδινού
Συμπερασματικά, από όλες αυτές τις πανηγυρικές ακολουθίες γίνεται φανερό για ακόμα μια φορά πως θα βοηθούσε ιδιαίτερα τους ψάλτες, θα μείωνε αφενός το άγχος του χρόνου και αφετέρου θα τους βοηθούσε να ερμηνεύουν καλύτερα τα κομμάτια εάν οι κυριακάτικες ακολουθίες με το υπάρχον τυπικό άρχιζαν στις έξι και τριάντα αντί για επτά και τελείωναν στις δέκα και μισή αντί για τις δέκα.