Η καλύτερη χορωδία

Η καλύτερη χορωδία


  • Total voters
    173
Επειδή θεωρώ μάταιο το να προσπαθούμε να αποδείξουμε το αν μια χορωδία είναι καλή ή όχι, ας εκφράσει ο καθένας απλά την άποψή του χωρίς να χαλάμε τις καρδιές μας.
Οι επιλογές είναι ενδεικτικές και πιστεύω καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα. Ζητώ συγγνώμη αν ξέχασα καμμία χορωδία (αν δω ότι η επιλογή ΆΛΛΗ έχει πολλές ψήφους τότε θα προσθέσω κι άλλες επιλογές).
 
Υπάρχουν και άλλες αξιολογες όπως του Κακουλίδη αλλά και του Δασκαλάκη με πάνω από 50 εμφανίσεις στο εξωτερικό .
Βέβαια πάλι θεωρώ ότι δεν μπορείς να συγκρίνεις διαφορετικές εποχές .
Σαν να ρωτάμε ποιος είναι πιο σπουδαίος ποδοσφαιριστής ο Πελέ ή ο Μέσι ;
Ο καθένας στην εποχή του .
 
Σίγουρα θα μπορούσαν να μπουν κι άλλες χορωδίες, όπως επίσης θα μπορούσαν οι Μαΐστορες και η χορωδία του Στανίτσα να χωριστούν σε δύο περιόδους, οι μεν πρώτοι σε Στάθη και Χαλδαιάκη, η δε δεύτερη σε της Πόλης και της Αθήνας.
Όπως είπα όμως ο σκοπός είναι απλά να έχουμε μία γενική εικόνα για τις επιλογές των μελών.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Οἱ δημοσκοπήσεις δὲν μ' ἀρέσουν γενικῶς.

Προτιμῶ τὴν ἀπ' εὐθείας ἀντιπαράθεση καὶ τὸν ἐπακόλουθο χαμό.

Ἱλιάς, Λ, 3-14.

ἠὼς δ᾽ ἐκ λεχέων παρ᾽ ἀγαυοῦ Τιθωνοῖο
ὄρνυθ᾽, ἵν᾽ ἀθανάτοισι φόως φέροι ἠδὲ βροτοῖσι·
Ζεὺς δ᾽ Ἔριδα προΐαλλε θοὰς ἐπὶ νῆας Ἀχαιῶν
ἀργαλέην, πολέμοιο τέρας μετὰ χερσὶν ἔχουσαν.
στῆ δ᾽ ἐπ᾽ Ὀδυσσῆος μεγακήτεϊ νηῒ μελαίνῃ,
ἥ ῥ᾽ ἐν μεσσάτῳ ἔσκε γεγωνέμεν ἀμφοτέρωσε,
ἠμὲν ἐπ᾽ Αἴαντος κλισίας Τελαμωνιάδαο
ἠδ᾽ ἐπ᾽ Ἀχιλλῆος, τοί ῥ᾽ ἔσχατα νῆας ἐΐσας
εἴρυσαν ἠνορέῃ πίσυνοι καὶ κάρτεϊ χειρῶν
ἔνθα στᾶσ᾽ ἤϋσε θεὰ μέγα τε δεινόν τε
ὄρθι᾽, Ἀχαιοῖσιν δὲ μέγα σθένος ἔμβαλ᾽ ἑκάστῳ
καρδίῃ ἄληκτον πολεμίζειν ἠδὲ μάχεσθαι.
τοῖσι δ᾽ ἄφαρ πόλεμος γλυκίων γένετ᾽ ἠὲ νέεσθαι
ἐν νηυσὶ γλαφυρῇσι φίλην ἐς πατρίδα γαῖαν.

(Κι έστελνε ο Ζευς την Έριδα στων Αχαιών τα πλοία
κι είχε στο χέρι το φρικτό σημάδι του πολέμου.
Εστήθη στο θεόρατο καράβι του Οδυσσέως,
που ήταν στην μέσην, και η φωνή και στα δυο μερ’ ηχούσε,
και εις τες σκηνές του Αίαντος του Τελαμωνιάδη
και στου Αχιλλέως, που ακρινά τα πλοία τους εστήσαν,
θαρρώντας εις την ρώμην τους και εις την ανδραγαθίαν.
Εκείθεν έσυρε η θεά δεινήν φωνήν μεγάλην,
κι εφύσησε στων Αχαιών τα στήθη την ανδρείαν,
να πολεμούν, να μάχωνται και παύσιν να μη θέλουν.
Και αγάπησαν τον πόλεμον σφοδρότερα ή να γύρουν
με τα βαθιά καράβια τους στην ποθητήν πατρίδα.)

[Μετάφραση : ΙΑΚΩΒΟΥ ΠΟΛΥΛΑ]

 
S

Sotres

Guest
Οι απουσίες σημαντικότατων χορωδιακών σχημάτων όπως των κυρίων: Γιάννη Λιάκου, Δημήτρη Μπαλαγεώργου, Δημήτρη Μανούση, Κωνσταντίνου Καραγκούνη, κ.α. καθώς και οι προσπάθειες χορωδιών του εξωτερικού (Π.χ. Γιαννουκάκη) νομίζω ότι ακυρώνουν, κατά την άποψή μου, το έγκυρον της προσπάθειας. Θα πρέπει να είμαστε περισσότερο προσεκτικοί (!) σε τέτοιου είδους προσπάθειες. Επίσης Βυζαντινή μουσική δεν έχει μόνο η πατρίδα μας. Επιλέγω λοιπόν μία χορωδία του εξωτερικού, που κάνει λάθη, αλλά ο χοράρχης τους έμαθε και ελληνικά, τους μάζεψε από απόσταση 150 μιλίων, τους ένωσε σε σύνολο και μας είπαν έναν ύμνο! Ο κ. Γιαννουκάκης πιστεύω με καταλαβαίνει!!!
 
Last edited:
Όπως και στο θέμα με την επιλογή καλύτερου ψάλτη, που εμφανίστηκαν ενστάσεις ως μυροφόρες κλαίουσες να ξαναπώ τα ίδια για άλλη μια φορά. Όποιος δε θέλει να συμμετέχει δε συμμετέχει. Όποιος θέλει να κάνει εγκυρότερη δημοσκόπηση με γεια του με χαρά του(τόσο καιρό λέμε για δημοσκόπηση χορωδιών κανείς δεν ανεβάζει θέμα). Όποιος θέλει πόλεμο να τον αναλάβει ο domesticus.
Μήπως όμως ενοχλούν τα συμπεράσματα που θα βγουν έστω από αυτή την γεμάτη ελλείψεις δημοσκόπηση; Ο χρόνος θα δείξει

Υ.Γ. Ακόμη και διακόσιες χορωδίες να βάλετε για να μην ξεχάσουμε καμμία, το 90% αυτών θα μείνει στους ) άντε στους 1 ψήφους. Οπότε χαλαρώστε
 
S

Sotres

Guest
Μήπως όμως ενοχλούν τα συμπεράσματα που θα βγουν έστω από αυτή την γεμάτη ελλείψεις δημοσκόπηση;

Αγαπητέ κ. Νικόλαε, σας λέω εγώ ότι η Ελ.Βυ.Χ. βγαίνει τελευταία. Τι έγινε; εδώ έχει ακούσει τόσα και τόσα θα την ενοχλήσει ένα ακόμη αποτέλεσμα; Το οποίο γίνεται μάλιστα από ανθρώπους οι περίσσοτεροι των οποίων δεν τη συμπαθούν; Νομίζω το προηγούμενο μήνυμά μου είναι ξεκάθαρο! Τελειώνοντας σας λέω πάλι ότι δεν παίζει ΠΑΟΚ -ΑΡΗΣ ούτε ΠΑΝΑΘ-ΟΛΥΜΠ. Μιλάμε για τέχνη αγαπητέ. Η διάκριση δεν βλάπτει! Τιμάς Παναγιωτίδη; Μπράβο σου. Τιμάω Αρβανίτη, τιμάω Βασιλικό τιμάω Αγγελόπουλο. Ε και;;;
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Όπως και στο θέμα με την επιλογή καλύτερου ψάλτη, που εμφανίστηκαν ενστάσεις ως μυροφόρες κλαίουσες να ξαναπώ τα ίδια για άλλη μια φορά. Όποιος δε θέλει να συμμετέχει δε συμμετέχει. Όποιος θέλει να κάνει εγκυρότερη δημοσκόπηση με γεια του με χαρά του(τόσο καιρό λέμε για δημοσκόπηση χορωδιών κανείς δεν ανεβάζει θέμα). Όποιος θέλει πόλεμο να τον αναλάβει ο domesticus.
Μήπως όμως ενοχλούν τα συμπεράσματα που θα βγουν έστω από αυτή την γεμάτη ελλείψεις δημοσκόπηση; Ο χρόνος θα δείξει

Υ.Γ. Ακόμη και διακόσιες χορωδίες να βάλετε για να μην ξεχάσουμε καμμία, το 90% αυτών θα μείνει στους ) άντε στους 1 ψήφους. Οπότε χαλαρώστε


Ἄσε ρε δερβίση μου, νὰ βγάλουμε καὶ τὸ ἄχτι μας μ' ἕνα ξεγυρισμένο καυγά, μέρες ποὺ ΄ναι, ὅλοι νεύρα ἔχουμε. Τὶ προτιμᾶς νὰ πάρουμε prozac η νὰ τὸ γυρίσουμε στὸ «μαῦρο»;

Οὕτως ἤ ἄλλως, τὰ περισσότερα θέματα στὸ Ψαλτολόγιο γίνονται πλέον ἀντικείμενο ἐπεξεργασίας καὶ κατὰ βούληση καὶ ἐρήμην διαγράφονται ἤ τροποποιοῦνται ὅσα μνμ «παραβιάζουν» καὶ δὲν εἶναι «καθωσπρέπει», ἀσχέτως παλαιότητας. Σὲ λίγο δὲν θὰ ξέρουμε καὶ μεῖς τὶ ἔχουμε γράψει στὸ παρελθόν.
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
''Αρχικό μήνυμα απο Sotres
Το ερώτημα προσωπικά που θα έθετα είναι: ποιες προϋποθέσεις πρέπει να έχει ένα ερμηνευτικό σύνολο για να χαρακτηρισθεί το αποτέλεσμα του καλό;
ειδικά για την Ψαλτική βεβαίως.''

Θα μπορουσαμε ισως να αναλυσουμε τοτε,αυτη την προταση...:cool:
 
S

Sotres

Guest
Φυσικά. Κάποια στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση: 1.Τι έργα παρουσιάζει η συγκεκριμένη χορωδία; Διάρκεια και ήχος που τονίστηκαν. Δεν μπορούμε να βάλουμε στο ίδιο τσουβάλι δύο χορωδίες οι οποίες ερμηνεύουν η μία ένα στιχηρό σε α' ήχο και η άλλη σε βαρύ! έχουμε διαφορετικού επιπέδου διαστηματικές απαιτήσεις. Επίσης η διάρκεια διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο. Δεν θα καταλογίσουμε λάθος σε μία χορωδία η οποία ένα μέλος της παπαδικής το τελειώνει ένα τόνο πάνω από την αρχική βάση, σε σχέση με μία χορωδία η οποία ένα στιχηρό το τελειώνει ένα τόνο πάνω από την αρχική βάση.
2. Όγκος ήχου. Σταθερός ή μεταβητός;
3. Τι ισοκρατηματικές πρακτικές ακολουθούνται; Αλλοιώνεται από τις επιλογές του ισοκρατηματικού φθόγγου ο ήχος;
4. Το μέλος κρατά την αρχική ρυθμική αγωγή ή μετά από λίγο τρέχει; ή απλώνεται;
5. Οι εναλλαγές μονωδίας και συνόλου πως γίνονται;
6. Οι ερμηνευτικοί τύποι που προτάσσονται ενισχύουν την περιγραφικότητα του σημειογραφικού συστήματος ή την καταστρατηγούν;
7. Περισσότερα και αναλυτικότερα στο άρθρο μου αγαπητέ συνάδελφε.
Σ
 
Αγαπητέ κ. Νικόλαε, σας λέω εγώ ότι η Ελ.Βυ.Χ. βγαίνει τελευταία. Τι έγινε;

Εγώ δεν είπα για ΕΛΒΥΧ κάτι. Εγώ μίλησα γενικώς για συμπεράσματα που θα βγάλει ο καθένας μας. Υπό αυτή την έννοια εμένα μου χρησιμεύει αυτή η δημοσκόπηση. Σε όποιον δε χρησιμεύει ή τη θεωρεί λειψή, αλλάζει θέμα και δεν ασχολείται πολύ απλό δεν είναι αυτό.

νὰ τὸ γυρίσουμε στὸ «μαῦρο»;

Τώρα που ο Γιωργάκης θα το νομιμοποιήσει, θα λένε ναρκομανείς σε λίγα χρόνια αυτούς που καπνίζουν τα κανονικά τσιγάρα.
Άντε γεια μας
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
Φαντάζομαι εννοείτε τον Σύνδεσμο Μουσικοφίλων, αυτόν που εδράζει στην Κωνσταντινούπολη, έτσι; Εννοείται πως ψηφίζω αυτόν ψηφίζοντας τη χορωδία του Στανίτσα.
Λύστε μου, όμως, μια απορία:
Εμένα με απαγορεύει να ξαναψηφίσω, όμως κάποιοι έχουν πολλαπλές ψήφους, όπως φαίνεται αναλυτικά κάνοντας κλικ στον αριθμό των ψήφων. Πώς μπορούμε να βάλουμε παραπάνω ψήφους;
 
Εμένα με απαγορεύει να ξαναψηφίσω, όμως κάποιοι έχουν πολλαπλές ψήφους, όπως φαίνεται αναλυτικά κάνοντας κλικ στον αριθμό των ψήφων. Πώς μπορούμε να βάλουμε παραπάνω ψήφους;

Έπρεπε την πρώτη φορά να "τικάρεις" τα όσα κουτιά επιθυμείς και μετά να πατήσεις "Ψηφίστε"
Από τη στιγμή που το πάτησες θεωρεί την ψήφο σου τελική
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος

Ἄσε ρε δερβίση μου, νὰ βγάλουμε καὶ τὸ ἄχτι μας μ' ἕνα ξεγυρισμένο καυγά, μέρες ποὺ ΄ναι, ὅλοι νεύρα ἔχουμε. Τὶ προτιμᾶς νὰ πάρουμε
η νὰ τὸ γυρίσουμε στὸ «μαῦρο»;

Οὕτως ἤ ἄλλως, τὰ περισσότερα θέματα στὸ Ψαλτολόγιο γίνονται πλέον ἀντικείμενο ἐπεξεργασίας καὶ κατὰ βούληση καὶ ἐρήμην διαγράφονται ἤ τροποποιοῦνται ὅσα μνμ «παραβιάζουν» καὶ δὲν εἶναι «καθωσπρέπει», ἀσχέτως παλαιότητας. Σὲ λίγο δὲν θὰ ξέρουμε καὶ μεῖς τὶ ἔχουμε γράψει στὸ παρελθόν.

Ladose (υδροχλωρικη φλουοξετινη) , στην Ελλαδα .
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
1) Άκρως υποκειμενικές απαντήσεις σε υποκειμενική ερώτηση

2) Τα τεχνικά κρητίρια "καλύτερης" χορωδίας διαφέρουν αναμεταξύ μας. Άρα, υποκειμενικώς θα απαντήσει κάποιος.

3) Ευχαριστώ τον κ. Δεσπότη για την αναφορά του, αλλά όπως γράφει

Επιλέγω λοιπόν μία χορωδία του εξωτερικού, που κάνει λάθη, αλλά ο χοράρχης τους έμαθε και ελληνικά, τους μάζεψε από απόσταση 150 μιλίων, τους ένωσε σε σύνολο και μας είπαν έναν ύμνο! Ο κ. Γιαννουκάκης πιστεύω με καταλαβαίνει!!!

....και δεν θα διαφωνήσω, διότι ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ πως βρισκόμαστε στο ίδιο επίπεδο των αρίστων χορωδιών της Ελλάδος. Ο σκοπός μας είναι άλλος και έχει άλλη κατεύθυνση (να μάθουν ΒΜ όσοι θέλουν και μπορούν και εφ όσον μάθουν ό,τι μπορούν τότε γίνονται τοπικές παρουσιάσεις για ν ακούσουν οι φίλοι μας Αμερικανοί έστω και μια, ικανοποιητική (εύχομαι!) προσέγγιση στο βυζαντινομουσικό πλούτο). Και σε βάση παραδοσιακή όπως μας την έμαθαν οι δασκάλοι μας (Λαγούρος, Σύρκας).

ΝΓ
 
S

Sotres

Guest
1) Άκρως υποκειμενικές απαντήσεις σε υποκειμενική ερώτηση

2) Τα τεχνικά κρητίρια "καλύτερης" χορωδίας διαφέρουν αναμεταξύ μας. Άρα, υποκειμενικώς θα απαντήσει κάποιος.

3) Ευχαριστώ τον κ. Δεσπότη για την αναφορά του, αλλά όπως γράφει



....και δεν θα διαφωνήσω, διότι ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΗ πως βρισκόμαστε στο ίδιο επίπεδο των αρίστων χορωδιών της Ελλάδος. Ο σκοπός μας είναι άλλος και έχει άλλη κατεύθυνση (να μάθουν ΒΜ όσοι θέλουν και μπορούν και εφ όσον μάθουν ό,τι μπορούν τότε γίνονται τοπικές παρουσιάσεις για ν ακούσουν οι φίλοι μας Αμερικανοί έστω και μια, ικανοποιητική (εύχομαι!) προσέγγιση στο βυζαντινομουσικό πλούτο). Και σε βάση παραδοσιακή όπως μας την έμαθαν οι δασκάλοι μας (Λαγούρος, Σύρκας).

ΝΓ

Αγαπητέ κ. Γιαννουκάκη έζησα 6 χρόνια στη Βιέννη. Με τη Βοήθεια Του Θεού διοργάνωσα τον Ορθόδοξο Εκκλησιαστικό Χορό Βιέννης.΄Είδα από κοντά όλα τα προβλήματα. Δώσαμε και 5 συναυλίες που πήγαν πολύ καλά. Από τότε εκτιμώ πολύ κάθε προσπάθεια η οποία πραγματοποιείται εκτός συνόρων γιατί είναι προσπάθεια με <<αίμα>>. Σας καμαρώνουμε όλοι μας και ευχόμαστε πολλές δυνάμεις στο δύσκολο έργο σας.
 

N/A

Μέλος
Αν κάποιος δεν αντιπροσωπεύεται από καμια χορωδία μπορεί κάλλιστα να επιλέξει Άλλη :)

Για δείτε και το παρακάτω. Ενδιαφέρεται κανεις από τις παραπάνω χορωδίες μήπως?

Φεστιβάλ Θρησκευτικής Μουσικής Πάτμου
2-7 Σεπτεμβρίου
2/9: Αμερικανική χορωδία Cappella Romana
3/9: Ελένη Πέτα "Τραγούδια για τη φύση"
4/9: Μουσικό σύνολο Sinfonia "Rosa da Rosas"
6/9: Συναυλία της ορχήστρας του φεστιβάλ με μαέστο τον Αλκη Μπαλτά
7/9: Θρησκευτική jazz με το Voyage Jazz Quartet
Tηλ. 22473 60306
www.patmosislandinfo.gr
 
Last edited:
Top