Η.Π.Α.: Οι γυναίκες εκτοπίζουν συστηματικά τους ψάλτες από τα αναλόγια

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#1
Ἀπὸ τὸ ἰστολόγιο τοῦ Παναγιώτη Τελεβάντου ἐδῶ

Ἄς μᾶς ἐνημερώσουν σχετικὰ οἱ συνάδελφοι ἐξ Ἀμερικῆς

ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΚΤΟΠΙΖΟΥΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΨΑΛΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΑΝΑΛΟΓΙΑ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
=====
Έχω επισημάνει, από καιρό, κατ’ επανάληψη, ότι όχι μόνον δεν γίνεται καμία προσπάθεια να ξεφύγουμε από τους νεωτερισμούς και την εκκοσμίκευση που υπέταξε την Εκκλησία της Αμερικής ο Αρχιεπίσκοπος Ιάκωβος, αλλά ότι η εκκοσμίκευση και οι νεωτερισμοί διευρύνονται επί Αρχιεπισκοπίας Δημητρίου.
Και ιδού δύο νέες αποδείξεις του ισχυρισμού μου.
Το Σάββατο, την εορτή της Κοίμησης της Παναγίας, εκκλησιάστηκα στον καθεδρικό ναό της Αγίας Τριάδας στο Μανχάταν. Ενώ και οι δύο πολύ καλοί ψάλτες του ναού ήταν παρόντες μία νέα κοπέλα κατέλαβε θέση στο αναλόγιο και συμμετείχε στα αναγνώσματα και στην ψαλμωδία.
Την Κυριακή, εορτή του Αγίου Γερασίμου, εκκλησιάστηκα στον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου στο Μανχάταν. Ενώ όλοι ψάλτες ήταν παρόντες μια άλλη κοπέλα πήγε και έψαλλε πολλούς ύμνους του Όρθου και της Θείας Λειτουργίας.
Το πιο σημαντικό! Τόσον ο π. Ιωάννης Βλάχος όσον και ο π. Δημήτριος Κορδάρης -και οι δύο πολύ καλοί κληρικοί- τυγχάνουν στενοί συνεργάτες του Σεβ. Αμερικής.
Είναι, επομένως, φανερόν ότι ο Αρχιεπίσκοπος Δημήτριος ευλογεί και με τα δύο χέρια τον εκτοπισμό των ιεροψαλτών από το αναλόγιο. Δεν φτάνει, δηλαδή, που έχουμε φραγκοχορωδίες (στις οποίες οι γυναίκες συνιστούν την μεγάλη πλειοψηφία) τώρα, επί Αρχιεπισκοπίας Δημητρίου, έχουμε τις γυναίκες να εκτοπίζουν τους ψάλτες από το αναλόγιο. Κάτι που δεν συνέβαινε στους δύο αυτούς ναούς επί Αρχιεπισκοπίας Ιακώβου.
Δεν είναι ντροπή, Σεβασμιότατε Αμερικής, επί των ημερών σας η Αρχιεπισκοπή Αμερικής να βαδίζει ακόμη πιο εκκοσμικευμένα και ακόμη πιο νεωτεριστικά από ότι τις ημέρες της Αρχιεπισκοπίας του μ. Ιακώβου;
Αλλά αυτός δεν είναι ο μόνος νεωτερισμός που επικράτησε επί Αρχιεπισκόπου Δημητρίου. Υπάρχουν ακόμη πιο ανησυχητικά φαινόμενα. Θα επανέλθουμε, συν Θεώ, σύντομα για να αποδείξουμε με συγκεκριμένα στοιχεία ότι ο Νεονικολαιτισμός -σε ορισμένα θέματα- κατέστη η επίσημη θέση της Εκκλησίας μας.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#2
Έπεσα από τα σύννεφα!

Προ περίπου 9 ετών είχαν γυναίκα Λαμπαδάριο στο Ναό της θεολογικής Σχολής τους στο Μπρουκλάϊν.


Υ.Γ. Και εδώ είδα σε Παράκληση να κατεβάζουν ψάλτη και να βάζουν γυναίκες να πουν την Παράκληση...
 
Last edited:

dzaxa

Νέο μέλος
#3
Ο αρθρογράφος ξέχασε να μας πει το πιο σημαντικό: εάν διάβαζαν βυζαντινή μουσική...εάν διαβάζει δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα κατά την γνώμη μου...τους είδαμε και τους ξέρω....λίγο! :D:D:D
 

gpsevdos

Παλαιό Μέλος
#4
Ειναι πιστευω αδικο να κατηγορειται Ο Αρχιεπισκοπος Αμερικης Δημητριος κατα αυτον τον τροπο. Χωρις να ξερω τις λεπτομεριες για οτι αναφερθηκαν στις ενοριες αυτες (γιατι μπορει σε μια περιπτωση να ηταν η συζηγος(!) του ψαλτη που εψελνε--μολις το εξακριβωσω θα το αναφερω--)
ο Αρχιεπισκοπος ειναι καταρχην λατρης της βυζαντινης μουσικης, εχει γνωσεις, και το πιο σημαντικο στηριζει τη βυζαντινη μουσικη. Πριν απο μερικα χρονια εχει ξεκινησει σχολη βυζαντινης μουσικης εδω στη Ν.Υορκη.
Επισης η επισημη σχολη της αρχιεπισκοπης στη Βοστωνη εχει προγραμμα εκμαθησης της βυζ. μουσικης (σχολη που διδαξε για χρονια ο Φ.Κετσετζης!)

Υπαρχουν Ναοι που δεν εχουν χορωδιες με οργανο, και μπορεις να ακουσεις ορθρο και λειτουργεια βυζαντινοτατα.

Επισης η Αρχιεπισκοπικη Χορωδια Αμερικης, της οποιας εχω τη τιμη να συμμετεχω, με τις ευλογιες του Αρχιεπισκοπου μας, εχει κανει πολλες εκδηλωσεις εντος αλλα και εκτος Αμερικης (δυο χρονιες στη Πολη!), προβαλλοντας ετσι τη βυζαντινη μουσικη.
Δεν πιστευω οτι υπαρχει συστηματικη προσπαθεια "εξωσης" του ανδρος ψαλτη απο τα ψαλτηρια για να παρουν τη θεση τους γυναικες

Αν υπαρχουν λιγοστες γυναικες που ψελνουν βυζαντινα, νομιζω οτι ειναι προτιμοτερο απο το να ακουμε μικτες χορωδιες που μονο κανουν τριφωνιες με συνοδεια οργανου (αρμονιο/πιανο)
 

ψαλμός 50ός

Ελένη Ντόβα-Χατζή
#5
Έχουν ειπωθεί τοοοοσα για τις γυναίκες στο αναλόγιο.
Αισθάνομαι πλέον την ανάγκη να μας.... "υπερασπιστώ".:)
Που βρίσκεται το κακό να συμψάλλουν ή αφού ο ψάλτης το επιτρέπει να πουν κάποιο τροπάριο;
Που βλέπετε την "εκτόπιση";;;;, γιατί συγχωρήστε με, εγώ δεν είμαι εις θέσιν να την δω;;;
Όταν η γυναίκα ξέρει να ψάλλει βυζαντινά και ξέρει πως πρεπει να σταθεί στο αναλόγιο, γιατί να δημιουργείται τοοοόσο μεγάλο θέμα, ενώ σε αντίστοιχη περίπτωση, δεν δημιουργείται με κακόφωνους άνδρες;;; ή με άνδρες που δημιουργούν "καταστάσεις" στο αναλόγιο;
Επίσης που βρίσκεται το κακό να υπάρχει μιά γυναίκα να βοηθήσει κάποια στιγμή την εκκλησία, στην περίπτωση που δεν βρεθεί ψάλτης;;;
Μηπως στο μυαλό μας ειναι όλο το πρόβλημα;;;
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#6
......Ἀπὸ τὸ ἰστολόγιο τοῦ Παναγιώτη Τελεβάντου....::
Για του συγκεκριμένου αρθογράφου την ορθή πληροφόρηση, την αμεροληψία ή την ευθυκρισία, πολύ αμφιβάλλω.
Είναι πολλοί που αρέσκονται να ανακαλύπτουν εχθρούς και αντιπάλους, για να έχουν δουλειά να ασχολούνται.
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#7
Αγαπητέ Δομέστικε, μου κάνει εντύπωση που (ειδικά εσύ) παραπέμπεις στο συγκεκριμένο ιστολόγιο.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#8
Έχουν ειπωθεί τοοοοσα για τις γυναίκες στο αναλόγιο.
Αισθάνομαι πλέον την ανάγκη να μας.... "υπερασπιστώ".:)
Που βρίσκεται το κακό να συμψάλλουν ή αφού ο ψάλτης το επιτρέπει να πουν κάποιο τροπάριο;
Που βλέπετε την "εκτόπιση";;;;, γιατί συγχωρήστε με, εγώ δεν είμαι εις θέσιν να την δω;;;
Όταν η γυναίκα ξέρει να ψάλλει βυζαντινά και ξέρει πως πρεπει να σταθεί στο αναλόγιο, γιατί να δημιουργείται τοοοόσο μεγάλο θέμα, ενώ σε αντίστοιχη περίπτωση, δεν δημιουργείται με κακόφωνους άνδρες;;; ή με άνδρες που δημιουργούν "καταστάσεις" στο αναλόγιο;
Επίσης που βρίσκεται το κακό να υπάρχει μιά γυναίκα να βοηθήσει κάποια στιγμή την εκκλησία, στην περίπτωση που δεν βρεθεί ψάλτης;;;
Μηπως στο μυαλό μας ειναι όλο το πρόβλημα;;;
Καλησπέρα,

είναι λίγο ερειστική νομίζω η καταληκτική ερώτησή σας...


Θα αρχίσω την τοποθέτηση από το μηδέν, και χωρίς προϋπόθεση το παρόν θέμα και τα όσα ειπώθηκαν στο εν λόγω άρθρο.


Είναι άλλο θέμα να γνωρίζει μια γυναίκα και να ψάλλει κατ' ιδίαν, κατ' οίκον, υμνολογώντας τον Θεό μας (το οποίο είναι καλό), και άλλο να ψάλλει σε εκκλησία.


Στην Καινή Διαθήκη ο Απόστολος Παύλος λέει:

«Γυνὴ ἐν ἡσυχίᾳ μανθανέτω ἐν πάσῃ ὑποταγῇ· γυναικὶ δὲ διδάσκειν οὐκ ἐπιτρέπω, οὐδὲ αὐθεντεῖν ἀνδρός, ἀλλ’ εἶναι ἐν ἡσυχίᾳ.», Α' Τιμ. β' 11-12

Αυτό αποτρέπει την γυναίκα να ψάλλει σε αναλόγιον εκκλησίας για τους εξής λόγους:

1. Η ψαλμώδηση είναι διδασκαλία του ψάλτου στους πιστούς. Δεν είναι λόγια απλά. Ας πάρουμε για παράδειγμα τα τόσα δογματικά τροπάρια ή τον Απόστολο.

2. Παρόντος ψάλτου, αν πάρει θέση η γυναίκα στο αναλόγιον και ψάλλει, τότε αυθεντεί (=κυριαρχεί) του ανδρός.

3. Και, όταν ψάλλει η γυναίκα μέσα στην εκκλησία, τότε δεν είναι ἐν ἡσυχίᾳ.


Αλλού στην Καινή Διαθήκη ο Απόστολος Παύλος λέει:

«Ὡς ἐν πάσαις ταῖς ἐκκλησίαις τῶν ἁγίων, αἱ γυναῖκες ὑμῶν ἐν ταῖς ἐκκλησίαις σιγάτωσαν· οὐ γὰρ ἐπιτέτραπται αὐταῖς λαλεῖν, ἀλλ’ ὑποτάσσεσθαι, καθὼς καὶ ὁ νόμος λέγει.», Α' Κορ. ιδ' 34-35

Αυτό αποτρέπει την γυναίκα να ψάλλει σε αναλόγιον εκκλησίας για τους εξής λόγους:

1. Όταν ψάλλει η γυναίκα μέσα στην εκκλησία, τότε δεν κάνει σιγή.

2. Όταν ψάλλει η γυναίκα μέσα στην εκκλησία, τότε λαλεί.

3. Όταν η γυναίκα ψάλλει στο αναλόγιον παρόντος ψάλτου, τότε δεν υποτάσσεται.


Μόνη η Καινή Διαθήκη είναι αρκετή για απάντηση σε αυτό το θέμα. Αν θέλετε όμως και διάφορες άλλες πτυχές του θέματος μπορείτε να δείτε και παρακάτω:


Ο Τρεμπέλας στο άρθρο του «Ἡ Γυνὴ ἐν τῇ Ψαλμωδίᾳ» λέει:

«οὐδέποτε ἐν τῇ ἀρχαίᾳ ἐκκλησίᾳ παρουσιάζεται περίπτωσις γυναικὸς ψαλτῳδοῦ, μόνης ἢ μετ' ἄλλων ὁμοφύλων ᾀδούσης ἐν τῇ ἐπισήμῳ λατρείᾳ»

«Ἐὰν θέλωμεν νὰ εἴμεθα εἰλικρινεῖς, ὀφείλομεν νὰ ὁμολογήσωμεν, ὅτι ἡ ἐκκλησιαστικὴ ἀρχαιότης δὲν εἶδέ ποτε τὴν γυναῖκα ἐπὶ τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἄμβωνος ὄχι μόνον ὡς διδάσκαλον ἐν τῷ ναῷ ἐξαγγέλουσαν τὰ ῥήματα τῆς πίστεως, ἀλλ' οὐδὲ εἰς τὸ διακόνημα τοῦ ἀναγνώστου καὶ ψάλτου ὑπηρετοῦσαν καὶ ἀναγινώσκουσαν ἤ ψάλλουσαν ἐνώπιον τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ πληρώματος

«Τοῦτο, πρὸς τὴν ἱερὰν σεμνότητα τῶν ἐν τοῖς ἱεροῖς ναοῖς συναθροίσεων ἀπᾷδον καὶ τὴν γυναῖκα εἰς κοινὸν στόχον τῶν βλεμμάτων τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ πληρώματος ἅπαντος ἐπικαθῖζον, δὲν ἐγένετό ποτε ἀνεκτὸν ἐν τῇ ἀρχαίᾳ Ἐκκλησίᾳ.»

Επίσης περισσότερα και εδώ:

http://nmnovice.blogspot.gr/2009/04/blog-post_29.html

http://nmnovice.blogspot.gr/2009/04/1.html

http://analogion.gr/forum/viewtopic.php?f=25&t=98

φιλικά,
Παναγιώτης
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#9
Συζητημένα αυτά, Παναγιώτη, σε δεκάδες θέματα.

Απλώς επίτρεψέ μου να πω, χωρίς να παίρνω θέση επί της ουσίας, ότι αυτός ο τρόπος της κατά λέξη προσέγγισης της Καινής Διαθήκης με ξενίζει πάρα πολύ, και νομίζω όχι μόνο εμένα.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#10
Αγαπητέ Γεώργιε αν έσφαλλα κάπου στο παραπάνω μήνυμα, εἰπέ παρρησίᾳ, αλλιώς νομίζω δεν είναι δίκαιο να αφήνεις υποννοούμενα.
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#11
Αγαπητέ Γεώργιε αν έσφαλλα κάπου στο παραπάνω μήνυμα, εἰπέ παρρησίᾳ, αλλιώς νομίζω δεν είναι δίκαιο να αφήνεις υποννοούμενα.
Υπονοούμενα; Ευκρινώς μίλησα, αδελφέ μου, για κατά λέξη προσέγγιση της Γραφής. Τίποτε άλλο.
 

Χρύσανθος80

Παλαιό Μέλος
#12
Είναι πολλοί που αρέσκονται να ανακαλύπτουν εχθρούς και αντιπάλους, για να έχουν δουλειά να ασχολούνται.
Προφανώς έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα μας και το .... τελευταίο που έμεινε είναι η γυναικεία παρουσία στο αναλόγιο.:rolleyes:
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#13
Υπονοούμενα; Ευκρινώς μίλησα, αδελφέ μου, για κατά λέξη προσέγγιση της Γραφής. Τίποτε άλλο.
Με συγχωρείς τότε.

Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει η ταξινόμηση της προσέγγισης των δύο αυτών χωρίων της Καινής Διαθήκης.

Αν θεωρείς (ή ο οποιοσδήποτε) ότι κάπου έσφαλλα στο μήνυμά μου, αυτό με ενδιαφέρει να μάθω.

φιλικά,
Παναγιώτης
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#14
Με συγχωρείς τότε.

Προσωπικά δεν με ενδιαφέρει η ταξινόμηση της προσέγγισης των δύο αυτών χωρίων της Καινής Διαθήκης.

Αν θεωρείς (ή ο οποιοσδήποτε) ότι κάπου έσφαλλα στο μήνυμά μου, αυτό με ενδιαφέρει να μάθω.

φιλικά,
Παναγιώτης
Προσωπικά, σχολίασα μόνο τη μέθοδο έχοντας κάποια ευαισθησία σε αυτό που ο αείμνηστος καθηγητής Ν. Ματσούκας ονόμασε «θεολογία των χωρίων», αλλά δεν επεκτείνω το θέμα, ούτε γενικεύω, γιατί θα σε αδικούσα (αν δεν σε αδικώ ήδη), ενώ ξέρω ότι έχεις προσφέρει πολλά στη μελέτη της Καινής Διαθήκης.

Το θέμα πάντως της γυναικείας ψαλτικής πιστεύω ότι θα ήταν ασφαλέστερο να το δούμε μέσα στη συνολικότερη ερμηνεία της παράδοσης της εκκλησίας.

Όσο για το κείμενο που αποτέλεσε την αφορμή του θέματος, εξέφρασα, και όχι μόνο εγώ, αμφιβολίες για το φερέγγυο της μαρτυρίας.
 

Παναγιώτης

σκολιοὶ γὰρ λογισμοί, χωρίζουσιν ἀπὸ Θεοῦ
#15
Αγαπητέ Γεώργιε, δεν αναφέρθηκα καθόλου στο εν λόγω άρθρο, και ούτε και θέλω (το έπεσα από τα σύννεφα, αναφέρθηκε για τον τίτλο της παρούσης συζήτησης). Απλά πήρα αφορμή από τον τίτλο και εισήλθα στην παρούσα συζήτηση και κατέθεσα ένα σχετικό γεγονός από την εμπειρία μου.

φιλικά,
Παναγιώτης
 
Last edited:

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
#16
Αγαπητοί Φίλοι,

Ο αγαπητός κ. Ψευδός, σε νωρίτερη ανάρτηση, άρχησε να εξηγεί τρόπο τινά το θέμα και θα ήθελα να προσθέσω την δική μου γνώμη, εμπειρία και προβληματισμούς.

Κατ αρχάς δεν τίθεται θέμα εκτοπήσεως ανδρών (που γνωρίζουν να ψάλλουν) απο γυναίκες (οποιουδήποτε επιπέδου γνώσης) στις ΗΠΑ.

Για το συγκεκριμένο γεγονώς, καλό θα ήταν να γνωρίζουμε περισσότερες λεπτομέρειες πρίν κρίνουμε οτι "εκτοπίστηκαν άνδρες ψάλτες απο γυναίκες".

1. Στις ΗΠΑ, ο αριθμός των ανδρών ψαλτών που γνωρίζουν πολύ πολύ καλά την Βυζαντινή μουσική, και που διακρίνονται για την πολυετή παιδεία τους πλησίων (και κατ ιδίαν) διακεκριμμένων εν Ελλάδι Πρωτοψαλτών, η Μικρασιατικής προέλευσης μύστων) είναι ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ. Εαν, σήμερα, ξεπερνά ο αριθμός αυτός τους 20, αμφιβάλλω.

2. Αυτό και μόνο δημιουργεί τεράστιο έλλειμα να καλυφθούν τα κενά αναλόγια σε όλη την Αρχιεπισκοπή.

3. Οι πολυφωνικές χορωδίες (δυτικότροπες, ή και Σακελλαριδορουμπανίζουσες) συμμετέχουν μόνο στις Λειτουργίες των Κυριακών. Άρα, υπάρχει μεγάλο έλλειμα και ανάγκη για συμμετοχή αναγνώστου με μουσικές γνώσεις στις άλλες ακολουθίες.

4. Για μια 20ετία τώρα, ελλείψει ανδρών ιεροψαλτών στο ποσοστό 85% των ενοριών της Αρχιεπισκοπής, έχουν αναλάβει οι πρεσβυτέρες των ιερέων την διακονία στο αναλόγιο και εκτώς των μεγάλων αστικών ενοριών, οι πρεσβυτέρα (ελλείψει μουσικής κατάρτησης) διαβάζει όλο τον όρθρο, τον εσπερινό, κ.α.

5. Εκεί που μερικές πρεσβυτέρες ήχαν την ευκαιρία να μάθουν πλησίων μουσικών, ψάλλουν στην ενορία, εφ όσον δεν υπάρχει άνδρας ιεροψάλτης.

6. Την τελευταία 10ετία έχει αυξηθεί ο αριθμός γυναικών (μελών Φιλοπτόχων, διακονησσών, αλλα και απλών ενοριτών με καλή ομολογία) που έχουν μάθει να ψάλλουν (είτε δια μέσου πρακτικών μεθόδων, π.χ. Κακουλίδη, Βασιλικού, ή και ακόμα δια μέσου διαδικτύου καθοδηγούμενες επι πρακτικής βάσης απο γνώστες της μουσικής, άνδρες, στις ΗΠΑ).

7. Αυτές οι γυναίκες καλύπτουν, σήμερα, το μεγάλο κενό που υπάρχει σε ποσοστό περίπου 50% των ενοριών της Αρχιεπισκοπής.

8. Εκεί που υπάρχει οργανωμένη σχολή ΒΜ, συμμετέχουν και γυναίκες, οι οποίες καλύπτουν τις ανάγκες των ενοριών της περιοχής που δεν έχουν ψάλτη.

Στην Σχολή της ΙΜ Πιττσμπούργκου, που φέτος κλείνει 17 έτη συνεχής διακονίας, έχουν φοιτήσει οκτώ γυναίκες που σήμερα καλύπτουν κενά αναλόγια όχι μόνο στην Μητρόπολή μας, αλλα και εκτώς. Τέσσερεις γυναίκες με πολύ καλή γνώση της ΒΜ, σήμερα συμμετέχουν στον Βυζαντινό Χορό της Μητρόπολής μας.

Ποτέ μα ποτέ δεν εκτοπίστηκε άνδρας γνώστης της ΒΜ, ή ακόμα πρακτικός ψάλτης (εφ όσον είχε το προσόν κάποιας καλλιφωνίας) απο των πρώην μητροπολίτην (Μάξιμον) και τον νύν (Σάββα) για να αναλάβει γυναίκα, στην Μητρόπολή μας. Ούτε απο ιερέα της Μητρόπολής μας.

Θα μείνω έκπληκτος εαν ο Αρχιεπίσκοπος έκανε παρέμβαση ενεργή να εκτοπιστεί ιεροψάλτης (καλλίφωνος) και γνώστης της ΒΜ, για να αναλάβει γυναίκα "ψάλτισσα".

Όπως έγραψε νωρίτερα ο κ. Ψευδός, ο Αρχιεπίσκοπος έχει δώσει την ευλογία και την υποστίρηξή του στην σταδιακή εδραίωση της ΒΜ στην αρχιεπισκοπή τόσο δια μέσου της Θεολογικής Σχόλης, όσο και στην δημιουργία τοπικής Σχολής και Χορωδίας της Αρχιεπισκοπικής Περιφέρειας της Νέας Υόρκης και των περιχόρων (η λεγομένη "Χορωδία της Αρχιεπισκοπής").

Υπάρχουν πολλά και σοβαρά προβλήματα με τα μουσικά θέματα στην Αρχιεπισκοπή και σχεδόν όλα έχουν ως επίκεντρο την ετσιθελική εμμονή και επιβολή απο ιερείς, επισκόπους, και ενοριακά συμβούλια στις δυτικότροπες πολυφωνικές χορωδίες εκεί που υπάρχει η δυνατότητα ενοριακών Βυζαντινών Χορωδιών.

Μας αρέσει ή όχι, η συμμετοχή της γυναίκας στο αναλόγιο είναι πραγματικότητα τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στην Ελλάδα, και στην Αρχιεπισκοπή Κωνσταντινουπόλεως.

ΝΓ
 

xlygk

Χρυσούλα Λυγκώνη
#17
Ἀπὸ τὸ ἰστολόγιο τοῦ Παναγιώτη Τελεβάντου ἐδῶ

Ἄς μᾶς ἐνημερώσουν σχετικὰ οἱ συνάδελφοι ἐξ Ἀμερικῆς
Το να αισθάνεστε φόβο ή απειλή, απέναντι σε μία γυναίκα ψάλτρια δεν ταιριάζει με το φρόνημα της ορθοδόξου πίστεως και παραδόσεως. Στην Αγία μας Εκκλησία της οποίας όλοι είμαστε μέλη υπήρχαν πάντοτε γυναίκες ψαλμωδοί και μελωδοί.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#18
Ἀπὸ τὸ ἰστολόγιο τοῦ Παναγιώτη Τελεβάντου ἐδῶ

Ἄς μᾶς ἐνημερώσουν σχετικὰ οἱ συνάδελφοι ἐξ Ἀμερικῆς
Αγαπητέ Δομέστικε, μου κάνει εντύπωση που (ειδικά εσύ) παραπέμπεις στο συγκεκριμένο ιστολόγιο.
Παρακολουθῶ πολλὰ ἱστολόγια ἀκόμη κι ἄν δὲν συμφωνῶ, ἁπλὰ γιὰ σφαιρικὴ ἐνημέρωση. Ἀνέβασα τὸ συγκεκριμένο κείμενο μόνο γιὰ ἐνημέρωση καὶ νὰ μᾶς πληροφορήσουν οἱ ἐξ Ἀμερικῆς συνάδελφοι γιὰ τὸ ἀληθὲς ἤ ψευδὲς ἤ τὶ πραγματικὰ συμβαίνει, ὅπως κι ἔγινε, προκειμένου νὰ μὴν πλανῶνται φῆμες στὸ διαδίκτυο.
Το να αισθάνεστε φόβο ή απειλή, απέναντι σε μία γυναίκα ψάλτρια δεν ταιριάζει με το φρόνημα της ορθοδόξου πίστεως και παραδόσεως. Στην Αγία μας Εκκλησία της οποίας όλοι είμαστε μέλη υπήρχαν πάντοτε γυναίκες ψαλμωδοί και μελωδοί.
Δὲν αἰσθάνομαι τίποτε γιὰ ὅσα γράφετε, ἁπλὰ ἐνημέρωσα τὸ forum γιὰ τὸ συγκεκριμένο κείμενο προκειμένου νὰ ἔχουμε ἔγκυρη ἐνημέρωση γιὰ τὸ θέμα, ὅπως καὶ ἔγινε.

Στὸ ἀναλόγιο καμιὰ γυναίκα δὲν μὲ ἀπειλεῖ, ἁπλὰ καὶ μόνο γιατὶ δὲν μποροῦμε νὰ συμψάλλουμε λόγω τονικῆς ἀσυμβατότητας καὶ ἐπακόλουθης χασμωδίας.
 
#19
Το να αισθάνεστε φόβο ή απειλή, απέναντι σε μία γυναίκα ψάλτρια δεν ταιριάζει με το φρόνημα της ορθοδόξου πίστεως και παραδόσεως. Στην Αγία μας Εκκλησία της οποίας όλοι είμαστε μέλη υπήρχαν πάντοτε γυναίκες ψαλμωδοί και μελωδοί.
Βαδιζετε σε εξαιρετικά επικίνδυνες ατραπούς .
 
#20
Το θέμα έχει συζητηθεί ,εξαντληθεί και παρεκτραπεί άλλου ...
Το μόνο που θέλω να προσθέσω μετα λύπης είναι ότι όπως λέει και το λαϊκό άσμα
http://www.stixoi.info/stixoi.php?info=Translations&act=details&t_id=609
Ούτε η ιεραρχία ούτε οι ιεροψαλτικοι σύλλογοι είναι διατεθειμένοι να ασχοληθούν .
 
Top