Και αφού μας απασχολεί η Ευχή από γραμματικής απόψεως, είναι σωστό συντακτικώς το "ἱκετεύομέν σοι ὡς ἐλεῆμον ";
Καμία αντίρρηση, αλλά είναι και ευκαιρία για μια όμορφη ενασχόληση, όπως είναι η εμβάθυνση στην ιστορία της γλώσσας μας. Από φιλολόγους και μη.Σε κάθε περίπτωση όμως μάλλον μετρά περισσότερο η προαίρεση του αγίου να ευχηθεί υπέρ ημών παρά η ορθότητα της γραμματικής και του συντακτικού του.
Εάν παραμείνει ο σύνδεσμος, μήπως είναι ορθότερο "ὡς ἐλεήμονι";...το «ὡς ἐλεῆμον» μάλλον δεν στέκει καθώς θα έπρεπε να είναι «ὡς ἐλεήμων» ή «ἐλεῆμον» χωρίς τον σύνδεσμο.
Εάν παραμείνει ο σύνδεσμος, μήπως είναι ορθότερο "ὡς ἐλεήμονι";
Ὑπάρχει μιά τάση σέ νέες εὐχές (τό βλέπουμε καί σέ ἄλλες εὐχές τοῦ Σεβ.) πρός τήν καθαρεύουσα / λόγια...Το θέμα για την κορώνα δεν είναι αν εντάσσεται ομαλά στο κλιτικό σύστημα της νέας ελληνικής αλλά αν στέκει έτσι στη λειτουργική αρχαΐζουσα γλώσσα.
.... που προσωπικά μου δημιουργεί θλίψη και το θεωρώ πολύ αρνητικό. Μια ευχή γραφτηκε, όχι ολόκληρη ακολουθία, τόσο δύσκολο ήταν πια να γραφτεί στην συγχρονη, καθομιλουμένη ελληνική; Αλλά όχι, εκεί, να αρχαΐζει. Μπας και καταλάβει κανείς καμιά λέξη περισσότερο. Και ο λόγος; Είτε η πεποίθηση για την ιερότητα της αρχαΐζουσας γλώσσας, σφάλμα και πλάνη μεγάλη, είτε γιατί έτσι διατηρείται μια απόσταση του πιστού από το κείμενο, σαν κάτι πιο ξένο κι όχι καθημερινό, που το θεωρώ ακόμα χειρότερο. Ίσως να υπάρχει και κάποια καλή αιτία, αλλά δεν την βλέπω. (Αν υπήρχε άγνοια της νέας ελληνικής, τότε θα το δικαιολογούσα, αλλά δεν νομίζω να φταίει αυτό)Ὑπάρχει μιά τάση σέ νέες εὐχές (τό βλέπουμε καί σέ ἄλλες εὐχές τοῦ Σεβ.) πρός τήν καθαρεύουσα / λόγια...
Ενώ οι παλιότερες, πχ των τελευταίων 200-300 χρόνων, γράφονταν στην καθομιλουμένη;Ὑπάρχει μιά τάση σέ νέες εὐχές (τό βλέπουμε καί σέ ἄλλες εὐχές τοῦ Σεβ.) πρός τήν καθαρεύουσα / λόγια...
Η γλώσσα των ευχών, ας πούμε, της Θ. Λειτουργίας του Ιω. Χρυσοστόμου, πόσο απέχει από την καθομιλουμένη της εποχής;Ενώ οι παλιότερες, πχ των τελευταίων 200-300 χρόνων, γράφονταν στην καθομιλουμένη;
Η γλώσσα των ευχών, ας πούμε, της Θ. Λειτουργίας του Ιω. Χρυσοστόμου, πόσο απέχει από την καθομιλουμένη της εποχής;