Παλαιὰ ἐννοεῖτε τὰ τοῦ Πέτρου λαμπαδαρίου ἢ τὰ τῆς παλαιᾶς παπαδικῆς ΜΠΤ 704;
Αὐτὰ ποὺ ἔχουν ἐπικρατήσει ἐννοεῖτε τὰ σύντομα τῶν Κυριακῶν Θεοδώρου τοῦ Φωκαέως;
Κατὰ τὸν ὄρθρο
[1] τοῦ Μ. Σαββάτου «ὁ ἐφημέριος
[2] ἱερεὺς ἐνδύεται στολὴν
[3] ἐρυθράν»
(Dmitrievskij τ. 3 σσ. 302, 369, 451, 706, 720, χφφ. Διονυσίου 448 ΤΑΣ τοῦ ἔτους 1547 σ. 356, Μ. Μετεώρου 83 τυπικὸ τοῦ ἔτους 1580 φ. 196v, Ξενοφῶντος 257 τυπικὸ τοῦ ἔτους 1794 σ. 227, Παντοκράτορος 312 τυπικὸ τῆς Μ. Λαύρας τοῦ ἔτους 1917 σ. 276, Ἰ. Φουντούλη Λειτουργικὴ Α’-Εἰσαγωγὴ στὴ θεία λατρεία 1993 σ. 66)
ἢ «μαύρην»
(χφ. Vat. gr. 1860 προφητολόγιο ια’ αἰ. φ. 101r, τυπικὸ Μεσσήνης τοῦ ἔτους 1131 σ. 245, Dmitrievskij τ. 1 σ. 910, Dmitrievskij τ. 3 σ. 405, χφφ. Σινὰ 1101 Σιναϊτικὸ τυπικὸ τοῦ ἔτους 1311 φ. 79v, Σινὰ 1103 Σιναϊτικὸ τυπικὸ ιδ’ αἰ. φ. 137v, π. Σ. Φαράσογλου Ἀπὸ τὴν τάξη καὶ ψαλμωδία στὸν πατριαρχικό ναὸ 1988 σ. 69, Ἀ. Κουτεντάκη Λειτουργικὴ πράξις τῆς ἐν Κρήτῃ ἱερᾶς καὶ σεβασμίας μονῆς ἁγίου Ἀντωνίου τῶν Ἀπεζανῶν (περὶ τὸ ἔτος 1950), ἀνέκδοτη μεταπτυχιακὴ ἐργασία 2011 σ. 140, Τ. Θέμελη Αἱ ἐν τῷ ναῷ τῆς Ἀναστάσεως τελεταὶ (Νέα Σιὼν τ. 10 (1910) σ. 113), πράξη πατριαρχείου Ἀλεξανδρείας)
γιὰ τὸν ἐπιτάφιο θρῆνο. Ἡ Λαμπρὴ δὲν ἔχει ἔλθει, ἔχει τὸν δικό της καιρό. Ἄρα φοροῦνται τὰ πορφυρὰ τῆς τεσσαρακοστῆς (καιρὸς πένθους). Τυπικὴ διάταξη γιὰ λευκοφορία συναντῶ μόνο τὸ Μ. Σάββατο ἑσπέρας (ΤΑΣ, Τριῴδιον, καὶ ἄλλα τυπικά).
«Κύματι θαλάσσης, οὐ μετὰ φωνῆς ψάλλομεν, ἀλλὰ ἡσύχως»
(χφ. Φλωρεντίας Conv. Soppr. 24 (a.k.a. 2742; Plut. 42) ἐκλογάδιο ια’αἰ. φ. 97r).
Στὸ τέλος γίνεται ἀλλαγὴ καὶ ἐν ἀναμονῇ τῆς ἐκβάσεως «ψάλλεται δὲ τὸ Δόξα ἐν ὑψίστοις παρὰ πάντων μετὰ ἤχου»
(τυπικὰ Μεσσήνης τοῦ ἔτους 1131 σ. 243, Εὐεργέτιδος μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1098-1118 σ. 554, Κασούλων τοῦ ἔτους 1173 σ. 238).
[1] Κατὰ τὸ Μ. Σάββατο τελεῖται ἀγρυπνία κατὰ τὸ Ὁδοιπορικὸν τῶν ἁγίων τόπων καὶ Σινὰ Αἰθερίας (383-384) ἔκδ. Τῆνος 1989 σ. 91 καὶ τὸ τυπικὸ τοῦ ναοῦ τῆς Ἀναστάσεως Ἱεροσολύμων τοῦ ἔτους 1122 σ. 161.
[2] Ἢ ἑβδομαδάριος (Dmitrievskij τ. 1 σ. 60, 821, χφφ. Δρέσδης Α 104 πραξαπόστολος-τυπικὸ Μεγάλης Ἐκκλησίας πρὸ τοῦ ἔτους 1080 ἔκδ. К.К. Акентьев Типикон Великой Церкви Cod. Dresde A 104, 2009 σ. 97, Ξενοφῶντος 56 ΤΑΣ ιε’ αἰ. φ. 161v).
[3] Πλήρη (Ἰ. Φουντούλη Λειτουργικὴ Α’-Εἰσαγωγὴ στὴ θεία λατρεία 1993 σ. 66).