Ευλογητάρια σε Πλάγιο του Τετάρτου

#1
Καλησπέρα!
Με αφορμή μια σύνθεση που έκανα σε ευλογητάρια σύντομα σε Πλάγιο Τέταρτο ήχο θα ήθελα να ρωτήσω εάν θέλετε να τα ανεβάσω στο forum και αν τα θεωρείτε χρήσιμα για την εκκλησία. Προφανώς και δεν θεωρώ τα ευλογητάρια αυτά καλύτερα και καταλληλότερα από τα συνηθισμένα του Πλαγίου Πρώτου, αλλά αφού και ο Άνθιμος έχει ευλογητάρια σε βαρύ σκέφτηκα να γράψω σε άλλον ήχο ώστε να υπάρχει μια ποικιλία.
 
#2
Καλησπέρα!
Με αφορμή μια σύνθεση που έκανα σε ευλογητάρια σύντομα σε Πλάγιο Τέταρτο ήχο θα ήθελα να ρωτήσω εάν θέλετε να τα ανεβάσω στο forum και αν τα θεωρείτε χρήσιμα για την εκκλησία. Προφανώς και δεν θεωρώ τα ευλογητάρια αυτά καλύτερα και καταλληλότερα από τα συνηθισμένα του Πλαγίου Πρώτου, αλλά αφού και ο Άνθιμος έχει ευλογητάρια σε βαρύ σκέφτηκα να γράψω σε άλλον ήχο ώστε να υπάρχει μια ποικιλία.
Θα μπορούσαν να ανέβουν για μελέτη
 
#5
Κύριε Τσακίρογλου, τα ευλογητάρια αυτά γράφτηκαν με αφορμή τα ευλογητάρια που έχει ο Άνθιμος σε Βαρύ ήχο και ώστε να υπάρχει μία ποικιλία στις επιλογές για ευλογητάρια. Γνωρίζω ότι απομακρύνονται από το κανονικό και κλασσικό ύφος που έχει θεσπίσει η εκκλησία μας.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#6
Οἱ κανόνες τῆς κοινότητας ἀναφέρουν ὅτι ὑπεύθυνος γιὰ κάθε ἀνάρτηση εἶναι ὁ ἀναρτῶν, δὲν χρειάζεστε λοιπὸν τὴν ἄδεια ἀπὸ κανέναν γιὰ νὰ ἀναρτήσετε ὁτιδήποτε ἐφ’ ὅσον δὲν εἶναι ὑβριστικὸ ἢ spam, πολλῷ δὲ μᾶλλον ὅταν πρόκειται γιὰ μία νέα μουσικὴ δημιουργία. Ἀπὸ κεῖ καὶ μετά, ἡ παραπάνω ἀπορία ἀφορᾶ ὄχι στὰ πρόσωπα, ἀλλὰ στὴν γενικότερη τάση ἐμπλουτισμοῦ μίας ἀδιάκριτης ποικιλίας ἀπ’ ὅποιον καὶ ἂν ἐκφράζεται. Ὡς ἀντικείμενο μελέτης, ὅπως προανεφέρθη, ὅλα εἶναι ἀποδεκτά (ἀπὸ ἐμένα, ποὺ γράφω αὐτὸ τὸ μήνυμα, δὲν θεσμοθετῶ) ὅμως γράφετε καὶ στὰ τρία ὡς τώρα μηνύματά σας ὅτι ἡ σύνθεσή σας σκοπὸ ἔχει τὴν ἐπ’ ἀναλογίῳ ψαλμῴδησή της τὶς Κυριακές. Θεωρεῖτε ὅτι αὐτὸ δὲν ἐγείρει ἕνα «γιατί»;
Γνωρίζω ότι απομακρύνονται από το κανονικό και κλασσικό ύφος που έχει θεσπίσει η εκκλησία μας.
Τὸ ἂν ἡ θέσπιση σταθερῶν ἤχων σὲ σταθεροὺς ὕμνους ἀποτελεῖ ἁπλὴ κανονικότητα ἢ ὑφολογικὴ ἄποψη, ἔχει συζητηθεῖ μὲ διάφορους τρόπους σὲ ἄλλες ἑνότητες. Ἐν τούτοις, τὸ Χριστὸς Ἀνέστη σὲ πόσους ἤχους τὸ ψάλλουμε καὶ γιατί; τὰ ἀναστάσιμα ἐξαποστειλάρια σὲ πόσους ἤχους καὶ γιατί; ὅλο τὸ καθ' ὅμοίωσιν ὑλικὸ (προσόμοια, κανόνες) σὲ πόσους ἤχους καὶ γιατί; τὸ Ἀπολυτίκιον τοῦ Σταυροῦ σὲ πόσους ἤχους καὶ γι... οὔπς. Τέλος πάντων, αὐτὸ ἐξαιρεῖται :whistle: :ROFLMAO:

Ὑ.Γ. Μὲ τὰ παραπάνω πρὸς Θεοῦ δὲν σᾶς προτρέπω οὔτε νὰ μὴν γράφετε, οὔτε νὰ μὴν ἀναρτᾶτε, τουναντίον κατ' ἐμὲ εἶστε ἀξιέπαινος ὅπως καὶ ὁποιοσδήποτε ἀσχολεῖται μὲ τὴν σύνθεση τῆς μουσικῆς μας.
 
#7
Για αυτό τον λόγο θέλησα να ρωτήσω πρωτίστως πριν τα ανεβάσω γιατί γνώριζα πως θα εγείρω διάφορα "γιατί". Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ πως πρέπει να αλλάξει το καθεστώς της εκκλησίας μας σε σταθερούς ύμνους, ούτε όμως είμαι της άποψης ότι πρέπει να εμμένουμε σε κάτι συγκεκριμένο πάντοτε. Μπορούν να υπάρχουν κάποιες "παρασπονδίες" μια το τόσο. Ευχαριστώ πάντως για την απάντησή σας κύριε Τσακίρογλου.
 

zoslen

Βύρων Αναγνωστόπουλος
#9
Ευχαριστουμε για τον κοπο και την προσπαθεια σας.
Αν μου επιτρεπετε να επισημανω 2-3 σημεια μονο:
1) Αισθητικα και πρακτικα βολευει το πρωτο γραμμα καθε στιχου να ειναι αρχιγραμμα, βοηθα να διακρινεται απο τον επομενο στιχο.
2) Σε αρκετα σημεια θελει λιγες διορθωσεις ο συλλαβισμος του ποιητικου κειμενου.
3) Σε αρκετα σημεια η μουσικη ορθογραφια που χρησιμοποιειτε ξενιζει, δεν ξερω βεβαια αν το κανετε εν γνωση σας, συνειδητα, ή εαν απλα αποτυπωνετε αυτο που σκεφτεστε μελωδικα. Παντως σε αρκετα σημεια ενα κλασικο κειμενο θα χρησιμοποιουσε αλλη γραφη.
4) Σε καποιους στιχους εχω την εντυπωση πως τα νεωτερα εγκολπια προκρινουν λιγο διαφορετικο ποιητικο κειμενο, πχ, στο γνωστο "αγγελλου τρανως" κλπ. Δεν ειμαι γνωστης του αντικειμενου αλλα πιστευω πως μια συγχρονη μελοποιηση καλο θα ειναι να ακολουθει και τις οποιες διορθωσεις εχουν γινει.

Τα παραπανω τα λεω καλη τη προθεσει με σκοπο να βελτιστοποιησετε τα κειμενα σας και να μας προσφερετε κι αλλα στο μελλον.
 
#10
Κύριε Αναγνωστόπουλε ευχαριστώ για την απάντησή σας. Για να σας απαντήσω όσον αφορά το πρώτο γράμμα δεν το σκέφτηκα. Σε επόμενα κείμενα θα φροντίσω να είναι αρχίγραμμα. Όσο για τον συλλαβισμό έχω την τάση γενικά να χωρίζω συμφωνικά συμπλέγματα. Εμένα με βοηθάει προσωπικά για αυτό το κάνω. Όσον αφορά το "αγγέλου τρανώς" ακολουθώ τα ευλογητάρια του κυρίου Αρβανίτη Σωτηρίου που έχουν έτσι το μουσικό κείμενο. Γνωρίζω ότι υπάρχει διαφορά στα κείμενα σε νεώτερα εγκόλπια. Όσο για την γραφή του μουσικού κειμένου μερικές φορές γίνεται συνειδητά η γραφή ενώ άλλες αποτυπώνω αυτό που έχω στο μυαλό μου μελωδικά. Ελπίζω να είναι ευανάγνωστο τουλάχιστον το κείμενο και σε κατοπινές μου δημοσιεύσεις θα προσπαθήσω να υπάρχει ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Ήταν αρκετά βοηθητικά όσα είπατε πάντως.
 
Top