[Ερώτηση] Στις Μ. Ώρες των εορτών ψάλλεται «Δόξα σοι, Κύριε, δόξα σοι» μετά το Ευαγγέλιο;

αντώνης καρκούλιας

Παλαιό μέλος
Καλησπέρα ! Παρακαλώ θα ηθελα να ρωτησω πάνω στις ωρες των εορτων και ως προς τη τυπική τους τάξη αν μετα την αναγνωση των Ευαγγελιων υπαρχει η απάντηση απο τον ψαλτη Δοξα σοι Κυριε Δοξα σοι οπως αναφερει το τυπικο του Ρήγα ή ευθυς τα διαβηματα μου Κυριε όπως αναφερει το τυπικό του Βιολάκη. Επειδη υπαρχει αντιπαράθεση μεταξυ των ψαλτών θα ηθελα την αποψη σας καθως και όποιος γνωρίζει τι εκαναν παλαιότερα . Ευχαριστώ.
 

Attachments

  • IMG-4ad05838b6ce78def76177766f3c017c-V.jpg
    IMG-4ad05838b6ce78def76177766f3c017c-V.jpg
    228.6 KB · Views: 32
  • 20210129_102622.jpg
    20210129_102622.jpg
    1,015.9 KB · Views: 30
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Νομίζω ὅτι ὁ Βιολάκης καταγράφει τή διάταξη τοῦ Μηναίου καί τοῦ ΤΑΣ (κεφ. ιστ΄) καί ὅτι «τά εὐκόλως ἐννοούμενα παραλείπονται». Καί μετά τό «Ἑωθινόν Εὐαγγέλιον ... ἕπεται τό Ἀνάστασιν Χριστοῦ θεασάμενοι » (§ 28 Προθεωρίας), ἀλλ᾿ αὐτό δέν σημαίνει ὅτι δέν ψάλλεται τό Δόξα σοι, Κύριε, δόξα σοι.
Σχετικά ἔχουν γραφεῖ κι ἐδῶ.

Παρά ταῦτα, ἀκούω ἐδῶ, ὅτι ἐνῶ στήν ἐπιγραφή Ἐκ τοῦ κατά (τοῦ δεῖνος) ἁγίου Εὐαγγελίου τὸ ἀνάγνωσμα ψάλλουν τό Δόξα σοι, Κύριε, δόξα σοι, μετά τό Εὐαγγέλιον εὐθύς Τὰ διαβήματά μου κλπ.. Κατά γράμμα ἑρμηνεία; Πῶς δικαιολογεῖται - ἐξηγεῖται μᾶλλον;

Καί "Ειρηνεύει" @Γεώργιος Καραγιαννάκης (κατά τό βίντεο), ἀλλά χωρίς Ἀλληλούϊα (γ΄). Σχετικά πάλι ἐδῶ.

Νά προσθέσω ὅτι μποροῦμε νά δοῦμε ΤΜΕ καί στά Εὐαγγέλια Νυμφίων «μεθ᾿ ὅ ὁ Ν΄ Ψαλμός» καί Ὡρῶν Μ. Παρασκευῆς.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ὁ Βιολάκης θέλει νὰ ἀποκλείσει τὴν παλαιὰ ἀνάγνωση πατερικοῦ λόγου (ΤΑΣ κεφ. μδ').
Στίς Μ. Ὧρες Χριστουγέννων καί Θεοφανείων προβλέπει τό ΤΑΣ ἀνάγνωση πατερικοῦ λόγου;
Γιατί δέν λές, αὐτό πού ἔγραψα προηγουμένως «ὁ Βιολάκης καταγράφει τή διάταξη τοῦ ΤΑΣ κεφ. ΙΣΤ΄ καί κεφ. ΙΗ΄»;
Πῶς φαντάστηκες αὐτή τήν ἑρμηνεία, παραπέμποντας μάλιστα στίς Μ. Ὧρες Μ. Παρασκευῆς στό ΤΑΣ;
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
Τὸ ΤΑΣ γενικὰ στὶς μεγάλες ὧρες μετὰ τὸ Εὐαγγέλιο λέγει «εὐθύς», δὲν θέλει πληρωτικά, τὰ ἀποκλείει (βλ. καὶ τυπικὸ Ναοῦ Ἀναστάσεως σ. 149), ἐν ἀντιθέσει μὲ τὰ τυπικὰ Εὐεργέτιδος σ. 353, Μεσσήνης σ. 78, Κασούλων σ. 73 καὶ γενικὰ τὴ Στουδιτικὴ καὶ ᾀσματικὴ πράξη.
 
Top