Επίσημο πρόγραμμα διδασκαλίας για Δίπλωμα Βυζαντινής Μουσικής (7 χρόνια)

philoctetes

Νέο μέλος
#21
Τελικα δεν απαντηθηκε συγκεκριμενα. ποια ειναι η διδακτεα υλη του διπλωματος? υπαρχει συγκεκριμενη υλη?
 

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#22
Διδακτέα ύλη για δίπλωμα είναι προφανώς τα "άπαντα", που έλεγε κι ο συγχωρεμένος ο Μουστάκας σε μια ταινία του :D
Εξεταστέα ύλη, ομως, είναι 8 δύσκολα μέλη από όλους τους ήχους (αργά χερουβικά και κοινωνικά, αργες καταβασίες, κρατήματα κλπ). Όταν εξετάστηκα εγώ, μαζί με τα παραπάνω 8 μέλη, είχα σε βυζαντινή και ευρωπαϊκή παρτιτούρα 5 δημοτικά τραγούδια της περιοχής μου, σε καταγραφή δικιά μου (όπου εξετάστηκα στην ορθογραφία της μουσικής και στη μεταγραφή της στο πεντάγραμμο). Τέλος, παρέδωσα στην επιτροπή και μια πρωτότυπη εργασία (η δική μου ήταν μια γραμματοσειρά με τα σύμβολα της ΒΜ που δούλευε μέσα από τον Word της Microsoft).
Ειλικρινά, δεν γνωρίζω τι γίνεται σε άλλα ωδεία ή σχολές ιερών μητροπόλεων, εγώ αυτά υπέστην, αυτά και ομολογώ. Λογικά, έτσι πρέπει να συνηθίζεται σε όλη την επικράτεια.
 
#23
Τελικα δεν απαντηθηκε συγκεκριμενα. ποια ειναι η διδακτεα υλη του διπλωματος? υπαρχει συγκεκριμενη υλη?
Δεν υπάρχει καμμία σχετική νομολογία που να ορίζει την ύλη του Διπλώματος Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής.Ο δέ νόμος που ισχύει απο το 1952 (Βασιλικό Διάταγμα) ορίζει ακριβώς Πτυχίον ή Δίπλωμα Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής.Ορίζει βέβαια & τα υποχρεωτικά μαθήματα αλλά και μια ποσότητα ύλης που σήμερα είναι αδύνατον να διδαχθεί με επιμέλεια.
Επί του πρακτέου τώρα χορηγούνται τίτλοι :
Πτυχίον Ιεροψάλτου
Δίπλωμα Μουσικοδιδασκάλου
Πτυχίον Βυζαντινής Μουσικής
Δίπλωμα Βυζαντινής Μουσικής

για όλα υπάρχει μια δικαιολογία & ένα αίτιο. Πτυχίον Ιεροψάλτου σε όσους δεν έχουν απολυτήριο Λυκείου.Δίπλωμα Μουσικοδιδασκάλου κατά μίμησιν του συστήματος του Ωδείου Αθηνών του οποίου η ΣΧΟΛΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ είναι ειρήσθω εν παρόδω η επίσημη ΣΧΟΛΗ ΤΗς ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗς ΕΛΛΑΔΟΣ απο το 1907 αναγνωρισμένη απο το Υπουργείο Παιδείας.Οι δύο υπολοιπόμενοι τίτλοι προβλέπονται.Τα ζήτηματα όμως είναι όπως έχουν θιγεί εδώ και όπως η ίδια η ζωή τα βάζει τα εξής :

1.Με το πτυχίο & το δίπλωμα ο κάτοχος εγγράφεται στην επετηρίδα Ιδιωτικών εκπαιδευτικών,παλαιότερα ελάμβανε για το μεν πτυχίο 6 μόρια για το δε δίπλωμα 8 μόρια.Με τα παλαιά ισχύοντα ελάμβανε μέρος στις εξετάσεις για τον διορισμό του στην Μέση εκπαίδευση σαν καθηγητού Μουσικής.(Εκεί βέβαια συνέβαιναν κωμικοτραγικές καταστάσεις με υποψηφίους πτυχιούχους & διπλωματούχους να μην μπορούν στοιχειωδώς να παίξουν έστω & έναν απλό ύμνο στο πιάνο,να μην μπορούν να εκτελέσουν solfez και ότι φυσικά έχει να κάμει με την Δυτική Μουσική που καλώς ή κακώς ήταν προαπαιτούμενα στην εξέταση του Υπουργείου Παιδείας.) Βέβαια κάποτε εμείςσαν σπουδαστές ήμασταν υποχρεωμένοι και άριστο solfez να γνωρίζουμε και θεωρία της Δυτικής Μουσικής & την στοιχειώδη αρμονία επιπέδου πτυχίου Ωδικής αλλά και πιάνο σε επίπεδο κατωτέρας.Αυτό ήταν βέβαια το σύστημα του Ωδείου Αθηνών το οποίο παρέμεινε αναλλοίωτο μέχρι την εποχή του μακαρίτη Περιστέρη το οποίο ακολουθήθηκε εν πολλοίς απο όλους τους καθηγητές που αποφοίτησαν απο το Ωδείο Αθηνών ή σπούδασαν κόντα σε αποφοίτους του
( Βαλληνδράς,Μαφίδης,Μαργαζιώτης,Μαυραγάνης).
Την τελευταία όμως 25ετία τα πράγματα άλλαξαν.Σήμερα κατά πρώτον στην Ελλάδα υπάρχουν 800 Ωδεία & Μουσικές Σχολές.Η Μουσική εκπαίδευση πλέον είναι κατ'εξοχήν ιδιωτική υπόθεση & μάλιστα αυτό το απίθανο κράτος την θεωρεί είδος πολυτελείας & μέσα σε ένα άθλιο πλέγμα σχέσεων υπάρχουν οι δάσκαλοι που θέλουν να ζήσουν & οι σπουδαστές που συνήθως τελούν εν αγνοία & πληρώνουν. Κάπου τα χαμηλά δίδακτρα συνοδεύονται απο υψηλές υπηρεσίες εκεί που υπάρχουν καθηγητές & ιδιοκτήτες που είναι πάνω απ'όλα εκπαιδευτικοί.Τις περισσότερες φορές χαμηλά δίδακτρα ( ιδιαίτερα σε σχολές Μητροπόλεων) σημαίνουν άθλιες εγκαταστάσεις,εκτεταμένη φοροδιαφυγή,ελλιπή & υποκειμενική εκπαιδευτική ενημέρωση,ανυπαρξία διοίκησης.Το σύνηθες όμως είναι τα υψηλά δίδακτρα με χαμηλές παροχές.Και αυτό σήμερα φαντάζει λογικό μέσα στην τραγικότητα της χώρας μας. Είναι αδύνατον με φόρο στην απόδειξη 26% που θα γίνει 29%,ποσοστό ή ωρομίσθιο,ενοίκια,προσωπικό αύξηση εισφορών,ΔΕΗ ( στα ύψη) μια επιχείρηση να μπορέσει να ανταπεξέλθει με δίδακτρα κάτω των 120 ευρώ. Τώρα για να ξαναγυρίσουμε στο θέμα αφού πρέπει να διευκρινήσω ότι διδάσκω το αντικείμενο αυτό 30 χρόνια σε κάθε μορφή εκπαίδευσης,ο νόμος είναι απηρχειωμένος και πρέπει να αλλάξει.Κατά την γνώμη μου πρέπει να αλλάξει και η δομή των εξετάσεων. Πρέπει να γίνει σε περιφερειακό επίπεδο με αδιάβλητες επιτροπές. Στις εσωτερικές εξετάσεις πρέπει να συμμετέχει & εκεί εκπρόσωπος του Υπουργείου.Πρέπει να ορισθεί εκ νέου η διδακτέα ύλη καθώς και τα διδακτικά εγχειρίδια & να αποκλείονται εν τέλει οι υποψήφιοι που όχι με δικιά τους ευθύνη παραποιούν συστηματικά ακόμη & την γραφή της Μουσικής μας.Πρέπει ακόμη να γίνει επανέλεγχος και επαναξιολόγηση όλων των πτυχίων & διπλωμάτων της τελευταίας εικοσαετίας & να επαναξιολογηθούν οι διδάσκοντες.Σε επιμέρους ζητήματα το Υπουργείο έπρεπε άμμεσα να επαναξιολογήσει τις υποδομές & εγκαταστάσεις,τους διορισμούς,τιςοικονομικές συνθήκες,την εκτεταμένη φοροδιαφυγή,την αδήλωτη εργασία ιδιαίτερα στις Σχολές Βυζαντινής Μουσικής των Μητροπόλεων
 

philoctetes

Νέο μέλος
#24
Μαλιστα, πολύ διαφωτιστικός. Κλασικα, ελληνικά πραγματα εν ολιγοις. Πρεπει καποια στιγμη η μουσικη μας να οργανωθει. Εκκλησιαστική και παραδοσιακή, ειναι κρίμα.
 
Top