Εξέδυσάν με... (1963 & 1959 & 1961)

P

ptz

Guest
#1
-Αγαπητοί φίλοι Χριστός Ανέστη.Ψάχνοντας αυτές τις μέρες κάποιες παλιές κασσέτες,βρήκα αρκετά μέλη Μ.Εβδομάδος με τον Αρχοντα και τον Δανιηλίδη αριστερά στην Κων/λη.Επειδή είναι από δύο διαφορετικές χρονιές-και θέλω να τις ταξινομήσω-στο συναξάριο της μιας χρονιάς από ότι άκουσα,η Μ.Παρασκευή ήταν 1η Μαίου.Αρα Πάσχα ήταν 3 Μαίου.Επειδή δεν έχω πρόχειρο ωρολόγιο όποιος έχει ας δεί ποιό έτος [από 1958 έως 1963] έπεφτε το Πάσχα 3 Μαίου και ας απαντήσει.Βέβαια γιά την εξυπηρέτηση αυτή παραθέτω προς ακοήν πάντων δύο Εξέδυσάν με που λέει ο Αρχων.Ενα σύντομο και ενα μελισματικό[αυτά της Μ.Εβδομάδος Κ.Πρίγκου].Και τα δύο είναι πανδαισία.Ειδικά το μελισματικό με τα παιδάκια.Φυσικά όταν τακτοποιήσω το αρχείο ότι δεν έχει ανέβει από άλλους θα το ανεβάσω.Σας χαιρετώ.Π.ΤΖΑΝΑΚΟΣ
 

Attachments

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#3
Το πρώτο είναι του 1963 και το δεύτερο του 1959. Αν σας ενδιαφέρει, έχουν ξανα-ανεβεί στο forum σε καλύτερη ποιότητα. Μόνο, από του 1959 ανέβηκε μόνο αυτό το "Εξέδυσάν με". Αν έχετε και τίποτε άλλο, θα μπορούσατε μήπως να κάνετε τον κόπο να τα μοιραστείτε μαζί μας;
 

apostolos

Απόστολος Κομπίτσης
#4
Το πρώτο είναι του 1963 και το δεύτερο του 1959. Αν σας ενδιαφέρει, έχουν ξανα-ανεβεί στο forum σε καλύτερη ποιότητα. Μόνο, από του 1959 ανέβηκε μόνο αυτό το "Εξέδυσάν με". Αν έχετε και τίποτε άλλο, θα μπορούσατε μήπως να κάνετε τον κόπο να τα μοιραστείτε μαζί μας;
Γιάννη,

Όπως γνωρίζουμε, το 1959 και το 1963 ο Στανίτσας ήταν στο Πατριαρχείο. Αλλά η "μελισματική" εκτέλεσις επιτρεπόταν να ψαλλή εκεί; Υπάρχει καμιά εξήγηση; Εφ' όσον λες ότι το πρώτο (το σύντομο) είναι από το 1963 και το δεύτερο (το "μελισματικό") είναι από το 1959, πάει να πη ότι και οι δύο εκτελέσεις τις έψαλλε στον Πατριαρχικό Ναό. (Εγώ πρωσοπικά -- έτσι καπό την ακοή της φωνής του Άρχοντα -- νομίζω ότι οι χρονολογίες είναι ανάποδες: δηλαδή το σύντομο είναι του '59 και το μελ/ματικό του '63, αλλά ίσως κάνω λάθος. Μπορείς να το διαπιστώσεις αυτό; Ο Άρχων Μιλτιάδης γνωρίζει;)

Ευχαριστώ πολύ.

Απόστολος
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#5
Αλλά η "μελισματική" εκτέλεσις επιτρεπόταν να ψαλλή εκεί; Υπάρχει καμιά εξήγηση;
Προφανώς επιτρεπόταν ! Όπως και η "μελισματική" εκτέλεση της αρχαίας φήμης "Τον Δεσπότην" σε βαρύ, του Δύναμις του Κρητός, των αργών Χερουβικών και Κοινωνικών, των αργών Καταβασιών στο αντίδωρο και (εν συνεχεία) των Καλοφωνικών Ειρμών κ.ο.κ.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το ότι η καταγραφή της μελισματικής εκτέλεσης περιλήφθηκε στην Μ.Εβδομάδα του αειμνήστου Άρχοντος.
 
P

ptz

Guest
#6
Το πρώτο είναι του 1963 και το δεύτερο του 1959. Αν σας ενδιαφέρει, έχουν ξανα-ανεβεί στο forum σε καλύτερη ποιότητα. Μόνο, από του 1959 ανέβηκε μόνο αυτό το "Εξέδυσάν με". Αν έχετε και τίποτε άλλο, θα μπορούσατε μήπως να κάνετε τον κόπο να τα μοιραστείτε μαζί μας;
-Και φυσικά αγαπητέ κ Ιωάννη ότι δεν έχει ανεβεί και το έχω θα το ανεβάσω.Εγώ δεν τα κρατώ για τα σεντούκια.Αυτές τις ημέρες κάνω ένα ξεκαθάρισμα και βρήκα κάτι κασσέτες με Μ.Εβδομάδα απο Κων/λη κυρίως.Είναι λίγο μπερδεμένες οι ηχογραφήσεις.Εχω από Βαίων βράδυ έως και εσπερινό αγάπης.Τώρα π.χ ακούγοντας το κεκραγάριο του εσπερινού της αγάπης,διαπίστωσα ότι ενώ ξεκινά το αργό του Ιακώβου,στη συνέχεια λέει το σύντομο.Ισως του έκαναν νόημα να συντομεύσει.Επίσης στη λειτουργία της Ανάστασης λέει Δόξα Σοι[παρ ότι λειτουργεί ο Αθηναγόρας] και ένα φοβερό χερουβικό αργό και μετα σύντομο Αγαπήσω σε και λειτουργικά,με τα παιδάκια.Δράττομαι εδώ της ευκαιρίας να σε συγχαρώ για την προσπάθεια καταγραφής των απείρων ηχογραφήσεων του Δασκάλου.Εμένα προσωπικά με ενδιαφέρει τα μέγιστα ο Στανίτσας της Κων/λης και από τις εκεί ηχογραφήσεις μπορεί να μπεί σειρά.Αν ο εδώ Στανίτσας είναι μέγας εκεί είναι πραγματικά ΜΕΓΙΣΤΟΣ.Θα επανέλθουμε.Χριστός Ανέστη .Π.ΤΖΑΝΑΚΟΣ
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#7
Γιάννη,

Όπως γνωρίζουμε, το 1959 και το 1963 ο Στανίτσας ήταν στο Πατριαρχείο. Αλλά η "μελισματική" εκτέλεσις επιτρεπόταν να ψαλλή εκεί; Υπάρχει καμιά εξήγηση; Εφ' όσον λες ότι το πρώτο (το σύντομο) είναι από το 1963 και το δεύτερο (το "μελισματικό") είναι από το 1959, πάει να πη ότι και οι δύο εκτελέσεις τις έψαλλε στον Πατριαρχικό Ναό. (Εγώ πρωσοπικά -- έτσι καπό την ακοή της φωνής του Άρχοντα -- νομίζω ότι οι χρονολογίες είναι ανάποδες: δηλαδή το σύντομο είναι του '59 και το μελ/ματικό του '63, αλλά ίσως κάνω λάθος. Μπορείς να το διαπιστώσεις αυτό; Ο Άρχων Μιλτιάδης γνωρίζει;)

Ευχαριστώ πολύ.

Απόστολος
Το πρώτο υπάρχει στις ηχογραφήσεις της Μ. Εβδομάδος του 1963 που ανέβασα κι εγώ και ο Βασίλης ο Ζάχαρης. Για το δεύτερο, ρίξε μια ματιά κι εδώ που το ανέβασε ο κ. Λιναρδάκης κι εδώ τα σχόλια που ανέβασα. Ελπίζω να σε έπεισα...
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#8
Ανεβάζω το "Εξέδυσάν με" του 1959 στο Πατριαρχείο, όπως αναγράφεται στο αρχείο. Απ'οτι ειδα δεν εχει ανεβει ξανα. Όποιος γνωριζει κατι παραπανω ας μας ενημερωσει. Παντως θεωρω τη συγκεκριμενη εκτελεση ισως τη καλυτερη (απο αυτες του Αρχοντα εννοώ, διοτι σε σχεση με αλλους φυσικα και ειναι:wink:) που εχω ακουσει.

Υ.Γ. Αν μπορεί κάποιος ας τη καθαρίσει και ας κοιτάξει τη συχνότητα, διοτι πρεπει να ειναι τσιμπημενη η βαση όπως συνήθως συμβαίνει με παλαιές ηχογραφήσεις.
 

Attachments

Last edited:

pfilippou

Παναγιώτης Φιλίππου
#9
Ανεβάζω το "Εξέδυσάν με" του 1959 στο Πατριαρχείο, όπως αναγράφεται στο αρχείο. Απ'οτι ειδα δεν εχει ανεβει ξανα. Όποιος γνωριζει κατι παραπανω ας μας ενημερωσει. Παντως θεωρω τη συγκεκριμενη εκτελεση ισως τη καλυτερη (απο αυτες του Αρχοντα εννοώ, διοτι σε σχεση με αλλους φυσικα και ειναι:wink:) που εχω ακουσει.

Υ.Γ. Αν μπορεί κάποιος ας τη καθαρίσει και ας κοιτάξει τη συχνότητα, διοτι πρεπει να ειναι τσιμπημενη η βαση όπως συνήθως συμβαίνει με παλαιές ηχογραφήσεις.
Αδελφέ, επισυνάπτω το "Εξέδυσάν με" του έτους 1959, ελαφρώς καθαρισμένο.

Σχετικά με τη συχνότητα της ηχογράφησης, εξ εμπειρίας αλλά και συγκρίνοντάς την με την αντίστοιχη ηχογράφηση του έτους 1961 της μουσικολόγου Laura Boulton, η βάση είναι ίδια (αν και το 1961 ψάλλει το σύντομο "Εξέδυσάν με").

Αυτός ήταν ο Μέγας Άρχων Πρωτοψάλτης της Μ.Χ.Ε. Θρασύβουλος Στανίτσας! Αιωνία του η μνήμη!
 

Attachments

Top