Εκδόσεις συνθέσεων Κωνσταντίνου Πρίγγου και πατρότητα αυτών

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#21
tsak77 την "Ζημιά" δεν την έκανε ο Πρίγγος ο οποίος κράτησε με νύχια και με δόντια την παράδοση του Πατριαρχικού Ναού και ύφους, αλλά οι "φιλόμουσοι" που τον περιτριγύριζαν (εξ ου και οι ευχαριστείες μου στο κ. Γιαννόπουλο). Όταν όμως κάτι που δεν ψάλθηκε ποτέ στον Πατριαρχικό Ναό, συγκαταλέγεται σε τόμο της "Πατριαρχικής Φόρμιγγος" και πλασάρεται ως μέρος της πατριαρχικής παράδοσης δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα και να εθελοτυφλούμε "καταπίνοντάς το".
Κυριοι, χαίρομαι που από μια παρατήρηση που έκανα για συγκεκριμένο δοξαστικο, άνοιξε ένα τέτοιο θέμα και ειπώθηκαν κ κάποιες μεγάλες αληθειες.
σε προηγούμενο μηνυμά μου ειχα γράψει τη λέξη αρχοντολατρεία κ ακουσα τα εξ' αμάξης. Χαίρομαι όμως που ο tsak77 το έγραψε "φιλομουσοι" που περιτριγυριζαν τον Πρίγγο. αυτό εννοούσα κ ίσως να το είπα κάπως άκομψα.
Emmanouil Giannopoulos Όταν ο ενθουσιώδης κυρ Αβραάμ του είπε ότι μετά την Μ. Εβδομάδα και το Δοξαστάριο πρέπει να ετοιμάσουν την Θ. Λειτουργία, ο Πρίγγος αντέδρασε έντονα, λέγοντας ότι θα πρέπει να ψάλλουν τα παραδοσιακά μαθήματα (Πέτρος, Γρηγόριος, κ.λπ.) και ότι ο ίδιος δεν επιθυμεί να εκδόσει Θ. Λειτουργία. "Και αυτά τα Λειτουργικά που έγραψες;" ρώτησε ο Αβραάμ. "Ἁυτά είναι για να πληρωνόμαστε (δεν το είπε ακριβώς έτσι...) στα πανηγύρια" του ανταπάντησε ο πρωτοψάλτης. "Στον πατριαρχικό ναό δεν έψαλλα ποτέ αυτά τα πράγματα". Και το πράγμα σταμάτησε εκεί, καθώς ο πρωτοψάλτης δεν ήθελε να ακούσει περί αυτού τίποτα άλλο.
η πιο μεγάλη αλήθεια που έχει ειπωθεί για τα πατριαρχικά λειτουργικα λ χερουβικά κ το ύφος των ψαλομένων μελων στον Πατριαρχικό ναό.
κε Γιαννόπουλε, ήταν η πιο τεκμηριωμένη απάντηση στο θέμα πέρα από συμπάθειες ή αντιπάθειες στο πρόσωπο του οιουδήποτε ψάλτη ή Άρχοντα.
ομολογώ ότι αρχικά σας αδίκησα....
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#22
Τώρα: δικαιούμαστε να εκδώσουμε στο όνομα κάποιου μετά τον θάνατό του ένα βιβλίο το οποίο είχε αρνηθεί κατηγορηματικά να βγάλει ο ίδιος όσο ζούσε;
και η Αποστολική Διακονία θα "στεγάσει" ένα βιβλίο που δεν θα το εξέδιδε ποτέ ο άνθρωπος στον οποίο το αποδίδουμε;
...μήπως να περιμέναμε πρώτα να επανεκδοθεί; Θα έχει αρκετές εκπλήξεις μαθαίνω, αλλά δεν μπορώ (χωρίς άδεια) να αποκαλύψω. Και μετά το σχολιάζουμε δεόντως...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#23
...μήπως να περιμέναμε πρώτα να επανεκδοθεί; Θα έχει αρκετές εκπλήξεις μαθαίνω, αλλά δεν μπορώ (χωρίς άδεια) να αποκαλύψω. Και μετά το σχολιάζουμε δεόντως...
Ελπίζω να περιέχει μόνο τα όσα κ όπως τα έψαλε εντός Πατριαρχικού ναού, αν τιτλοφορηθεί "Πατριαρχική Φόρμιξ", για να υπάρχει κ συνέπεια με τα όσα αναγράφονται στον πρόλογο που υπογράφει ο ίδιος κ ανέβασε ο κ. Ζαγανάς, αν θυμάμαι καλά.
Πάντως, όποιος θέλει να δεί πώς εκτελείτο το χερουβικό του Α΄ ήχου του Φωκαέως στο Πατριαρχείο, μπορεί να το δει στην ενότητα κείμενα του cmkon.org από τον αείμνηστο Β. Νικολαΐδη, για να τονιστεί λίγο κ το "δια ζώσης"...
 
Last edited:
#24
...μήπως να περιμέναμε πρώτα να επανεκδοθεί; Θα έχει αρκετές εκπλήξεις μαθαίνω, αλλά δεν μπορώ (χωρίς άδεια) να αποκαλύψω. Και μετά το σχολιάζουμε δεόντως...
Δεν το σχολίασα, άλλωστε δεν μπορεί κάποιος να σχολιάσει κάτι που ακόμη δεν υπάρχει. Ούτε βιάστηκα να πω κάτι. Απλά κατέθεσα προβληματισμό και στοιχεία, τα οποία (σ' ότι αφορά τον βασικό συνεργάτη του Πρίγγου και εκδότη των βιβλίων του κυρ Αβραάμ) μπορούν να τα επιβεβαιώσουν και άλλοι πολλοί. Υπάρχει κάποιος που να διαφωνεί στο γεγονός ότι ο Πρίγγος δεν ήθελε, και γι'αυτό δεν εξέδωσε, Λειτουργία; Εσείς κ. Ζάχαρη θα θέλατε μετά τον θάνατό σας (σαν τα ψηλά βουνά να ζήσετε, παράδειγμα δίνω) να εκδοθεί κάτι που εσείς δεν θέλατε να το δείτε τυπωμένο; Είναι ψέματα ότι αυτά τα μέλη δεν ψάλθηκαν ποτέ στον πατριαρχικό ναό;

Μακάρι μια ψαλτική έκδοση να έχει εκπλήξεις και όχι "εκπλήξεις". Από τις δεύτερες έχει γεμίσει ο κόσμος, καιρός να αυξηθούν αυτά που μας εκπλήσουν ευχάριστα. Πάντως η βούληση του δημιουργού (Πρίγγου) δεν αλλάζει, δυστυχώς ή ευτυχώς, τώρα πια.
Να κάνουμε και καμιά πρόταση: Τι θα λέγατε για έναν τίτλο Καταγραφές Κων/νου Πρίγγου ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων; Δεν θα ήταν πιο τίμιο; Και να συμπεριληφθούν απομαγνητοφωνήσεις από ό,τι έψαλλε στο πατριαρχείο. Δεν θα ήταν μια προσφορά; Πρόχειρες σκέψεις...
Έχω στα χέρια μου εδώ και πολλά χρόνια ογκώδη τόμο τέτοιων καταγραφών από τον αείμνηστο θείο μου, καθαρογραμμένες και έτοιμες για δημοσίευση από εκείνον, αντιγραφές από πρωτότυπα χφφ. του Πρίγγου. Εάν κανείς κινηθεί εμπορικά υπάρχουν τρόποι...
Δεν είναι αυτό όμως το κίνητρό μας, έτσι δεν είναι; Συμφωνούμε λοιπόν ότι πρώτο μέλημά μας είναι η προαγωγή της λογικής λατρείας, της κατάνυξης και της ενσυνείδητης συμμετοχής, ειδικά στο μυστήριο της Θ. Λειτουργίας. Και ο σεβασμός της θέλησης ανθρώπων που δεν υπάρχουν πια. Έχουμε πεδίο σε άλλα θέματα, ευρύ.
Κάτι ακόμη: αναμφισβήτητα, μεγάλα χαρίσματα θαυμάζονται πολύ, και δίκαια. Και όταν κατανύσουν και βοηθούν στην προσευχή, ακόμη περισσότερο. Οι αείμνηστοι Πρίγγος και Στανίτσας είχαν αρκετά αναπτυγμένη αυτή την δυνατότητα. Έψαλλαν όμως πάντα έτσι, ή το ατέλειωτο χάρισμα και ίσως τα λόγια των γύρω τους, τους οδήγησε πολλές φορές και σε μια άλλη προσέγγιση; Οι άνθρωποι που τους έζησαν, οι ηχογραφήσεις που διαθέτουμε, μιλούν, ο καθένας ας κρίνει, αλλά μετά από πολύ τριβή και μελέτη. Η τιμή στους ανθρώπους αυτούς είναι δεδομένη, αλλά και η πορεία του καθενός μας σύμφωνα με τις επιταγές της πνευματικής ζωής, ατομική ευθύνη, αλλά και ευθύνη γι'αυτούς που υπάρχουν και μας βλέπουν ως παράδειγμα και γι' αυτούς που έρχονται.
Πατριαρχική δεν είναι εκείνη η εγκύκλιος που λέει ότι η εκκλ. ημών μουσική έχει "τὸ μεγαλοπρεπὲς ἐν τῇ ἁπλότητι, τὸ τερπνὸν ἐν τῇ εὐρυθμίᾳ καὶ τὸ σεμνὸν ἐν τῇ μετὰ ταπεινότητος, ἠρεμίας καὶ κατανύξεως καθαρᾷ, εὐκρινεῖ, ἀπερίττῳ καὶ ἐμμελεῖ ψαλμωδία"; Ακούστε, δεν θέλω να βάλω καινά δαιμόνια, συγκρίνετε όμως κάποια δοξαστικά του Τριωδίου, του, πατριαρχικού επίσης, Στανίτσα (τα οποία τα έψαλλα -όσο μπορούσα βέβαια- όταν είμουν νέος, τώρα όμως...) με τις επιταγές της εγκυκλίου αυτής. Και με τα παλαιότερα δοξαστικά των πατριαρχικών εκδόσεων. Και τις διάφορες εκδόσεις που τιτλοφορούνται ότι περιέχουν την πατριαρχική παράδοση.
Παλαιά το πατριαρχείο είχε επιτροπές και ήλεγχε τις μουσικές εκδόσεις. Αρκετές απορρίφθηκαν ή αποδοκιμάστηκαν. Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλιώς: όλοι παίρνουν γράμματα επιδοκιμασίας-προμετωπίδες στα βιβλία τους, από επισκόπους και πατριάρχες, προλόγους, κ.λπ. Με τα κριτήρια του Βιολάκη, του Ευστράτιου Παπαδόπουλου, του Ναυπλιώτη, του Πρωγάκη, κ.λπ. πόσες απ' αυτές τις εκδόσεις θα ήταν εγκεκριμένες;
Και τέλος πάντων έχουμε δύο βιβλία του Πρίγγου ενόσο ζούσε. Τα επανεκδώσαμε και κρίνονται, καλά κάναμε. Γιατί να βγει κάτι που εκείνος δεν το ήθελε; Πρέπει οπωσδήποτε μέσα στον ορυμαγδό του "επληθύνθη ο λόγος" να προσθέσουμε κι εμείς κάτι τέτοιο; Δεν θα αποτελέσει έκπληξη για την ψυχούλα του και η ευγενέστερη διάθεσή μας να εκπλήξουμε ευχάριστα το φιλόμουσο κοινό; Συναισθηματικός ο λόγος; Ίσως, αλλά βασισμένος σε στοιχεία και σε διαίσθηση. Ξέρετε, όπως λέει και κάποιος γνωστός και σεβαστός, υπάρχει μια σιωπή εκκωφαντικότερη από πολλά μεγάφωνα. Επιτέλους εμείς οι ψάλτες ας σιωπήσουμε και λίγο, πολλά είπαμε, ειδικά μιλώντας αντί άλλων που οριστικά δεν είναι ανάμεσά μας.
Και δίνω το καλό παράδειγμα...
Καλά ψαλσίματα
Ε.Γ.
Υ.Γ. Τώρα βλέπω και του κ. Νίκου το μήνυμα. Νομίζω συμφωνούμε.
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#25
Emmanouil Giannopoulos Παλαιά το πατριαρχείο είχε επιτροπές και ήλεγχε τις μουσικές εκδόσεις. Αρκετές απορρίφθηκαν ή αποδοκιμάστηκαν. Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλιώς: όλοι παίρνουν γράμματα επιδοκιμασίας-προμετωπίδες στα βιβλία τους, από επισκόπους και πατριάρχες, προλόγους, κ.λπ. Με τα κριτήρια του Βιολάκη, του Ευστράτιου Παπαδόπουλου, του Ναυπλιώτη, του Πρωγάκη, κ.λπ. πόσες απ' αυτές τις εκδόσεις θα ήταν εγκεκριμένες;
Έχετε απόλυτο δίκιο. μόνο το 5% των βιβλίων θα έπαιρνε έγκριση. και πολύ έβαλα!!!
Μάλλον πρέπει να επανασυσταθεί η εν λόγω επιτροπή με ουσιαστικό ρόλο κ έλεγχο!!!
Emmanouil Giannopoulos Δεν το σχολίασα, άλλωστε δεν μπορεί κάποιος να σχολιάσει κάτι που ακόμη δεν υπάρχει. Ούτε βιάστηκα να πω κάτι. Απλά κατέθεσα προβληματισμό και στοιχεία, τα οποία (σ' ότι αφορά τον βασικό συνεργάτη του Πρίγγου και εκδότη των βιβλίων του κυρ Αβραάμ) μπορούν να τα επιβεβαιώσουν και άλλοι πολλοί. Υπάρχει κάποιος που να διαφωνεί στο γεγονός ότι ο Πρίγγος δεν ήθελε, και γι'αυτό δεν εξέδωσε, Λειτουργία; Εσείς κ. Ζάχαρη θα θέλατε μετά τον θάνατό σας (σαν τα ψηλά βουνά να ζήσετε, παράδειγμα δίνω) να εκδοθεί κάτι που εσείς δεν θέλατε να το δείτε τυπωμένο; Είναι ψέματα ότι αυτά τα μέλη δεν ψάλθηκαν ποτέ στον πατριαρχικό ναό;

Μακάρι μια ψαλτική έκδοση να έχει εκπλήξεις και όχι "εκπλήξεις". Από τις δεύτερες έχει γεμίσει ο κόσμος, καιρός να αυξηθούν αυτά που μας εκπλήσουν ευχάριστα. Πάντως η βούληση του δημιουργού (Πρίγγου) δεν αλλάζει, δυστυχώς ή ευτυχώς, τώρα πια.
Να κάνουμε και καμιά πρόταση: Τι θα λέγατε για έναν τίτλο Καταγραφές Κων/νου Πρίγγου ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων; Δεν θα ήταν πιο τίμιο; Και να συμπεριληφθούν απομαγνητοφωνήσεις από ό,τι έψαλλε στο πατριαρχείο. Δεν θα ήταν μια προσφορά; Πρόχειρες σκέψεις...
δε θέλω να προδικάζω τίποτα, αλλά όπως προείπα, υπο τον τίτλο "Π. Φ." πρέπει να μπουν μόνο τα όσα κ όπως ψάλλόταν στον Πατρ. ναό...
 
Last edited:

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#26
Παλαιά το πατριαρχείο είχε επιτροπές και ήλεγχε τις μουσικές εκδόσεις. Αρκετές απορρίφθηκαν ή αποδοκιμάστηκαν. Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλιώς: όλοι παίρνουν γράμματα επιδοκιμασίας-προμετωπίδες στα βιβλία τους, από επισκόπους και πατριάρχες, προλόγους, κ.λπ. Με τα κριτήρια του Βιολάκη, του Ευστράτιου Παπαδόπουλου, του Ναυπλιώτη, του Πρωγάκη, κ.λπ. πόσες απ' αυτές τις εκδόσεις θα ήταν εγκεκριμένες;
Συμφωνώ 100%. Και άλλη φορά έχω αναφέρει το παράδειγμα του Πατριαρχείου Ρουμανίας όπου τα μουσικά βιβλία για χρήση από ψάλτες και χορωδίες (ακόμη και αυτά με πολυφωνικό ρεπερτόριο το οποίο χρησιμοποείται πολύ στην Τρανσυλβανία) είναι έκδοση του εκδοτικού οίκου του Πατριαρχείου (κάτι σαν την δική μας "Αποστολική Διακονία"). Αυτό δε σημαίνει ότι είναι τέλεια σαν βιβλία, όμως είναι καλύτερο από το να υπάρχει "αναρχία".
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#27
Πατριαρχική δεν είναι εκείνη η εγκύκλιος που λέει ότι η εκκλ. ημών μουσική έχει "τὸ μεγαλοπρεπὲς ἐν τῇ ἁπλότητι, τὸ τερπνὸν ἐν τῇ εὐρυθμίᾳ καὶ τὸ σεμνὸν ἐν τῇ μετὰ ταπεινότητος, ἠρεμίας καὶ κατανύξεως καθαρᾷ, εὐκρινεῖ, ἀπερίττῳ καὶ ἐμμελεῖ ψαλμωδία"; Ακούστε, δεν θέλω να βάλω καινά δαιμόνια, συγκρίνετε όμως κάποια δοξαστικά του Τριωδίου, του, πατριαρχικού επίσης, Στανίτσα (τα οποία τα έψαλλα -όσο μπορούσα βέβαια- όταν είμουν νέος, τώρα όμως...) με τις επιταγές της εγκυκλίου αυτής. Και με τα παλαιότερα δοξαστικά των πατριαρχικών εκδόσεων. Και τις διάφορες εκδόσεις που τιτλοφορούνται ότι περιέχουν την πατριαρχική παράδοση.
Τα δοξαστικά αυτά ειναι, νομίζω, ακριβώς αυτό που αναφέρει η εγκύκλιος...όταν τα ψάλλει ο Άρχων...........!!!
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#28
Δεν το σχολίασα, άλλωστε δεν μπορεί κάποιος να σχολιάσει κάτι που ακόμη δεν υπάρχει. Ούτε βιάστηκα να πω κάτι. Απλά κατέθεσα προβληματισμό και στοιχεία, τα οποία (σ' ότι αφορά τον βασικό συνεργάτη του Πρίγγου και εκδότη των βιβλίων του κυρ Αβραάμ) μπορούν να τα επιβεβαιώσουν και άλλοι πολλοί. Υπάρχει κάποιος που να διαφωνεί στο γεγονός ότι ο Πρίγγος δεν ήθελε, και γι'αυτό δεν εξέδωσε, Λειτουργία; Εσείς κ. Ζάχαρη θα θέλατε μετά τον θάνατό σας (σαν τα ψηλά βουνά να ζήσετε, παράδειγμα δίνω) να εκδοθεί κάτι που εσείς δεν θέλατε να το δείτε τυπωμένο;
Κοιτάξτε, γεγονός είναι ότι έχουν ήδη εκδοθεί. Καλώς ή κακώς. Και η Αποστολική Διακονία προχώρησε σε μια επανέκδοση-διόρθωση-συμπλήρωση των ήδη εκδεδομένων έργων του. Σε αυτή την λογική θα εκδοθεί και η Θ.Λειτουργία φαντάζομαι. Και αναλόγως θα συμπληρωθεί-διορθωθεί-εμπλουτιστεί.

Αν δεν υπήρχε ήδη εκδεδομένη η Λειτουργία δεν θα γινόταν επανέκδοση όπως π.χ. δεν γίνεται επανέκδοση της ακολουθίας του Γάμου γιατί απλούστατα δεν υπήρξε ποτέ πρώτη έκδοση.

Αν υπάρχει μερίδιο ευθύνης για το τι εκδόθηκε σε εκείνη την πρώτη έκδοση, υπάρχει σε αυτούς που προχώρησαν σε αυτή την έκδοση. Κανείς (ελάχιστοι ίσως όπως ο Ευθυμιάδης) από τους τότε μεγάλους και τρανούς ψάλτες δεν βγήκε να στηλιτεύσει εκείνη την έκδοση (βλέπεις έγραφε Πρίγγος μπροστά...) αλλά συν τω χρόνω έγινε και "πατριαρχική παράδοση" η εν λόγω έκδοση και ακούω (δεν το έχω όμως διαπιστώσει ο ίδιος) ότι ψάλλεται και εντός αυτού του Π.Ναού! Αλλά όλοι έπεσαν πάνω στην Απ.Διακονία με την επανέκδοση, γιατί να σημειωθεί ο ρυθμός και γιατί να αναγραφούν οι έλξεις και άλλα τέτοια... Στην Λειτουργία όμως τότε, έκαναν φαίνεται "γαργάρες". (για την φωνή...)

Τώρα, αν η Αποστολική Διακονία καταφέρει να δώσει μια Λειτουργία η οποία να αντιπροσωπεύει τον Πρίγγο και την Πατριαρχική Παράδοση της εποχής του είναι κάτι που μένει να το διαπιστώσουμε όλοι μόλις, πρώτα ο Θεός, εκδοθεί το κείμενο. Το ότι δεν ήθελε ο Πρίγγος να εκδώσει την Λειτουργία και ιδίως στην μορφή που εκδόθηκε, έπρεπε πρώτα να το σεβαστούν αυτοί που προχώρησαν στην πρώτη έκδοση με την μορφή που την έκαναν. Η Απ.Διακονία επανέκδοση κάνει και μάλιστα απ' ότι μαθαίνω με σημαντικές αλλαγές στα περιεχόμενα. Αλλά πολλά είπα και δεν ξέρω αν μου επιτρέπεται να αναφέρω παραπάνω πράγματα. Ο κ.Κων/νου είναι ο επιμελητής, αν νομίζει ότι πρέπει ας ενημερώσει επακριβώς.
Είναι ψέματα ότι αυτά τα μέλη δεν ψάλθηκαν ποτέ στον πατριαρχικό ναό;
Δεν μπορώ να το γνωρίζω σίγουρα, αλλά κι εγώ δεν πιστεύω να ψάλθηκαν, τουλάχιστον τότε.
Μακάρι μια ψαλτική έκδοση να έχει εκπλήξεις και όχι "εκπλήξεις". Από τις δεύτερες έχει γεμίσει ο κόσμος, καιρός να αυξηθούν αυτά που μας εκπλήσουν ευχάριστα. Πάντως η βούληση του δημιουργού (Πρίγγου) δεν αλλάζει, δυστυχώς ή ευτυχώς, τώρα πια.
Ούτε και το γεγονός της πρώτης έκδοσης...

Προσωπικά εγώ ουδέποτε έψαλλα από την Λειτουργία του Πρίγγου, και δεν προβλέπω και να το κάνω. Προτιμώ πιο κλασσικά κείμενα για τα περισσότερα κομμάτια, και δεν ψάλλω λειτουργικά, οπότε δεν έχει να μου προσφέρει κάτι η πρώτη έκδοση. Θα δούμε τι θα περιέχει και η επανέκδοση βέβαια.
 
#29
Κοιτάξτε, γεγονός είναι ότι έχουν ήδη εκδοθεί. Καλώς ή κακώς. Και η Αποστολική Διακονία προχώρησε σε μια επανέκδοση-διόρθωση-συμπλήρωση των ήδη εκδεδομένων έργων του. Σε αυτή την λογική θα εκδοθεί και η Θ.Λειτουργία φαντάζομαι. Και αναλόγως θα συμπληρωθεί-διορθωθεί-εμπλουτιστεί.

Αν δεν υπήρχε ήδη εκδεδομένη η Λειτουργία δεν θα γινόταν επανέκδοση όπως π.χ. δεν γίνεται επανέκδοση της ακολουθίας του Γάμου γιατί απλούστατα δεν υπήρξε ποτέ πρώτη έκδοση.

Αν υπάρχει μερίδιο ευθύνης για το τι εκδόθηκε σε εκείνη την πρώτη έκδοση, υπάρχει σε αυτούς που προχώρησαν σε αυτή την έκδοση. Κανείς (ελάχιστοι ίσως όπως ο Ευθυμιάδης) από τους τότε μεγάλους και τρανούς ψάλτες δεν βγήκε να στηλιτεύσει εκείνη την έκδοση (βλέπεις έγραφε Πρίγγος μπροστά...) αλλά συν τω χρόνω έγινε και "πατριαρχική παράδοση" η εν λόγω έκδοση και ακούω (δεν το έχω όμως διαπιστώσει ο ίδιος) ότι ψάλλεται και εντός αυτού του Π.Ναού! Αλλά όλοι έπεσαν πάνω στην Απ.Διακονία με την επανέκδοση, γιατί να σημειωθεί ο ρυθμός και γιατί να αναγραφούν οι έλξεις και άλλα τέτοια... Στην Λειτουργία όμως τότε, έκαναν φαίνεται "γαργάρες". (για την φωνή...)

Τώρα, αν η Αποστολική Διακονία καταφέρει να δώσει μια Λειτουργία η οποία να αντιπροσωπεύει τον Πρίγγο και την Πατριαρχική Παράδοση της εποχής του είναι κάτι που μένει να το διαπιστώσουμε όλοι μόλις, πρώτα ο Θεός, εκδοθεί το κείμενο. Το ότι δεν ήθελε ο Πρίγγος να εκδώσει την Λειτουργία και ιδίως στην μορφή που εκδόθηκε, έπρεπε πρώτα να το σεβαστούν αυτοί που προχώρησαν στην πρώτη έκδοση με την μορφή που την έκαναν. Η Απ.Διακονία επανέκδοση κάνει και μάλιστα απ' ότι μαθαίνω με σημαντικές αλλαγές στα περιεχόμενα. Αλλά πολλά είπα και δεν ξέρω αν μου επιτρέπεται να αναφέρω παραπάνω πράγματα. Ο κ.Κων/νου είναι ο επιμελητής, αν νομίζει ότι πρέπει ας ενημερώσει επακριβώς.
Δεν μπορώ να το γνωρίζω σίγουρα, αλλά κι εγώ δεν πιστεύω να ψάλθηκαν, τουλάχιστον τότε.
Ούτε και το γεγονός της πρώτης έκδοσης...

Προσωπικά εγώ ουδέποτε έψαλλα από την Λειτουργία του Πρίγγου, και δεν προβλέπω και να το κάνω. Προτιμώ πιο κλασσικά κείμενα για τα περισσότερα κομμάτια, και δεν ψάλλω λειτουργικά, οπότε δεν έχει να μου προσφέρει κάτι η πρώτη έκδοση. Θα δούμε τι θα περιέχει και η επανέκδοση βέβαια.
Αγαπητέ κ. Ζάχαρη
Προσωπικά, ήμουν βέβαιος (χωρίς να σας γνωρίζω από κοντά, απλά παρακολουθώντας το φόρουμ) ότι ποτέ δεν ψάλλατε από την λεγόμενη "Λειτουργία Πρίγγου". Άλλωστε, έχω δει και "μετρήσει" και την λεγόμενη "Λειτουργία Πρίγγου".
Ακούστε, συζήτησις γίνεται. Διάβασα με προσοχή αυτά που γράφετε, αλλά δεν νομίζω ότι αναιρούν τα όσα προείπα. Ίσως κάνω λάθος, μπορούν να εκφραστούν κι άλλοι. Πάντως, το γεγονός ότι ένας ιδιώτης έβγαλε πριν 40 χρόνια την λεγόμενη "Λειτουργία Πρίγγου" επειδή "όπου Πρίγγος χρυσάφι" δεν νομιμοποιεί έναν επίσημο φορέα να επανεκδόσει αυτό το "έργο". Δεν ξέρω αν συμφωνείτε, αλλά αυτή είναι η άποψη που υποστηρίζω. Και ειλικρινά θεωρώ ότι είναι πολύ λογική.
Άλλωστε έκανα και προτάσεις (πρόχειρες σκέψεις) για μια διαφορετικού τύπου έκδοση.
Φιλικά
Ε.Γ.
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#30
Αγαπητέ κ. Ζάχαρη
Προσωπικά, ήμουν βέβαιος (χωρίς να σας γνωρίζω από κοντά, απλά παρακολουθώντας το φόρουμ) ότι ποτέ δεν ψάλλατε από την λεγόμενη "Λειτουργία Πρίγγου". Άλλωστε, έχω δει και "μετρήσει" και την λεγόμενη "Λειτουργία Πρίγγου".
:wink:
Ακούστε, συζήτησις γίνεται. Διάβασα με προσοχή αυτά που γράφετε, αλλά δεν νομίζω ότι αναιρούν τα όσα προείπα. Ίσως κάνω λάθος, μπορούν να εκφραστούν κι άλλοι. Πάντως, το γεγονός ότι ένας ιδιώτης έβγαλε πριν 40 χρόνια την λεγόμενη "Λειτουργία Πρίγγου" επειδή "όπου Πρίγγος χρυσάφι" δεν νομιμοποιεί έναν επίσημο φορέα να επανεκδόσει αυτό το "έργο". Δεν ξέρω αν συμφωνείτε, αλλά αυτή είναι η άποψη που υποστηρίζω. Και ειλικρινά θεωρώ ότι είναι πολύ λογική.
Άλλωστε έκανα και προτάσεις (πρόχειρες σκέψεις) για μια διαφορετικού τύπου έκδοση.
Φιλικά
Ε.Γ.
Να σας ρωτήσω κι εγώ κάτι που μου δημιουργήθηκε ως απορία, από αυτά που γράψατε.

Περι της Λειτουργίας του Πρίγγου. Τα κείμενα που περιέχει και φέρονται με το όνομα του Πρίγγου, δεν είναι δικά του; Όχι ως γραφίδα, αλλά ως εκτέλεση. Άσχετα με το γεγονός του ότι μπορεί να μην απηχούν την παράδοση του Π.Ναού της εποχής του. Δεν είναι όμως δικά του έστω και ως εκτέλεση εκτός Π.Ναού; Έχετε κάποια ένδειξη(-απόδειξη) που να μας υποδεικνύει κάτι τέτοιο;

Το ρωτάω αυτό, επειδή αναφέρατε αυτό για τα κείμενα-καταγραφές του θείου σας. Φαντάζομαι είναι καταγραφές από ηχογραφήσεις του Πρίγγου εκτός Π.Ναού αυτά; Ή έχει και καταγραφές από ηχογραφήσεις εντός Π.Ναού;

Και υπάρχουν ή όχι διαφορές στις καταγραφές αυτές, από αυτά της εκδόσεως της Λειτουργίας του Πρίγγου;

Ευχαριστώ.
 
Last edited:
#31
Αγαπητε κ. Ζαχαρη
Τωρα μολις βρηκα συνδεση (ουτε οξειες δεν μπορω να βαλω!) και ειδα το μηνυμα. Θα ηθελα ειλικρινα να απαντησω αλλα ειμαι πολυ μακρια και δεν εχω τιποτα μαζι μου, χωρια που δεν εχω και την ωρα. Ας το αφησουμε για καποιο ευθετωτερο χρονο. Ζητω συγγνωμη
Ε.Γ.
 
#32
Έτσι ακριβώς είναι, όπως τα λες: "εγώ θα την βγάλω, όπου Πρίγγος χρυσάφι".
Ο Πρίγγος είναι χρυσάφι στην ψυχή και όχι στην τσέπη, όπως έγινε, γίνεται και θα γίνεται πάντα.

Η αλήθεια πονάει αγαπητέ Μανώλη.
Στα χρόνια του Πρίγγου, όλοι αυτοί δεν θα ήταν ούτε αναγνώστες.

Καλή ομολογία να έχουμε στο δρόμο για την Ανάσταση.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#33
:wink:Το ρωτάω αυτό, επειδή αναφέρατε αυτό για τα κείμενα-καταγραφές του θείου σας. Φαντάζομαι είναι καταγραφές από ηχογραφήσεις του Πρίγγου εκτός Π.Ναού αυτά; Ή έχει και καταγραφές από ηχογραφήσεις εντός Π.Ναού;
Και υπάρχουν ή όχι διαφορές στις καταγραφές αυτές, από αυτά της εκδόσεως της Λειτουργίας του Πρίγγου;
Ευχαριστώ.
Έχω στα χέρια μου εδώ και πολλά χρόνια ογκώδη τόμο τέτοιων καταγραφών από τον αείμνηστο θείο μου, καθαρογραμμένες και έτοιμες για δημοσίευση από εκείνον, αντιγραφές από πρωτότυπα χφφ. του Πρίγγου. Εάν κανείς κινηθεί εμπορικά υπάρχουν τρόποι...
Βασίλη, όπως βλέπεις, ο κ. Γιαννόπουλος μιλάει για αντιγραφές από πρωτόπυπα χφφ. του Πρίγγου.

Και το λέω αυτό γιατί και εγώ έχω αρκετές τέτοιες από τον πατέρα μου. Ο Πρίγγος στο σπίτι του στη Θεσσαλονίκη, διατηρούσε μεγάλο αριθμό τέτοιων χφφ., τα οποία το πιθανότερο είναι να έγραψε πριν ακόμα (επανα)κληθεί ως πρωτοψάλτης στο πατριαρχείο.

Ας μην ξεχνάμε ότι ο Πρίγγος ζούσε στην Θεσσαλονίκη για 4 χρόνια (1929 - 1933), ενώ στην Ελλάδα ήρθε το 1925 λίγο μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή. Το διάστημα αυτό ζούσε (και μάλλον κέρδιζε πολλά) ως επίτιμος προσκεκλημένος σε ...πανηγύρια, ενώ εκτός από τις μόνιμες τοποθετήσεις του σε "κεντρικά" Αναλόγια, κατά διαστήματα έκλεινε και 2μηνες "εργολαβίες" στους μεγαλύτερους ναούς της Θεσσαλονίκης, καθώς και σε άλλες πρωτεύουσες όμορων νομών. Το ύφος και το στυλ που ακολουθούσε ("νεωτερικές" συντομεύσεις και συρραφές κλασικών μαθημάτων, επίδειξη καλλιφωνίας και φωνητικών ικανοτήτων κ.λ.π.), το αποκήρυξε αργότερα, ειδικά μετά την ανάληψη των καθηκόντων του Άρχοντα Πρωτοψάλτη του Οικ. Πατριαρχείου. Ωστόσο όλο αυτό το χρονικό διάστημα και ίσως και από πριν (1913 - 1925 εν Κων/πόλει ων, αλλά εκτός Πατριαρχικού ναού) συνέγραψε τεράστιο αριθμό χφφ. τα οποία μετά την επιστροφή του στην Κων/πολη, διατηρούσε στο σπίτι του στη Θεσσαλονίκη και μου έχουν περιγραφεί από τον πατέρα μου ως "μια γεμάτη βιβλιοθήκη ενός τοίχου".

Από όσο γνωρίζω (και με αντιπαραβολή) τα χφφ. των μαθημάτων του της Θ. Λειτουργίας, δεν περιλαμβάνονται στο εκδοθέν έργο, σίγουρα όχι το μεγαλύτερο μέρος από αυτά.

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, η άποψη του κ. Γιαννόπουλου για διαφορετικό τίτλο, όπως το "Καταγραφές Κων/νου Πρίγγου" ή κάτι τέτοιο εκφράζει και μένα περισσότερο.

ΧΣ
 
Top