Είδη συντονιστών

Zambelis Spyros

Παλαιό Μέλος
ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΤΡΙΒΗ
Μορφή αρχείου: PDF/Adobe Acrobat
1.3 Είδη συντονιστών, σημεία και τρόποι εντοίχισης. Ο συντονιστής είναι μια κοιλότητα σφαιρική ή μη μ' έναν λαιμό ή μια κυλινδρική, ο οποίος διεγείρεται ...

http://nemertes.lis.upatras.gr/dspace/bitstream/123456789/672/1/%CE%94%CE%B9%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE%20%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%B2%CE%AE%20%CE%96%CE%B1%CE%BA%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%B9%CE%BD%CF%8C%CF%82.pdf

Ένα τροποποιημένο μοντέλο σύζευξης για τη βελτιστοποίηση της ακουστικής συστήματος συζευγμένων χώρων με τη βοήθεια συντονιστών

Ζακυνθινός, Τηλέμαχος
 
Last edited by a moderator:

Zambelis Spyros

Παλαιό Μέλος
Αριστοτ., Προβλ., 11.8

Διὰ τί, ἐάν τις πίθον καὶ κεράμια κενὰ κατορύξῃ καὶ πωμάσῃ, μᾶλλον ἠχεῖ τὰ οἰκήματα, καὶ ἐὰν φρέαρ ἢ λάκκος ᾖ ἐν τῇ οἰκίᾳ; ἢ ὅτι ἐπεὶ ἀνάκλασις* ἡ ἠχώ, δεῖ περιειλημμένον ἀθρόον εἶναι τὸν ἀέρα, καὶ ἔχειν πρὸς ὃ ἀνακλασθήσεται, προσπῖπτον πυκνὸν καὶ λεῖον; οὕτω γὰρ μάλιστα ἦχος γίνεται. τὸ μὲν οὖν φρέαρ καὶ ὁ λάκκος ἔχει τὴν στενότητα καὶ τὴν ἄθροισιν, οἱ δὲ πίθοι καὶ τὰ κεράμια καὶ τὴν πυκνότητα τῶν περιεχόντων, ὥστε ἐξ ἀμφοτέρων τὸ συμβαῖνον. καὶ γὰρ τὰ κοῖλα** μᾶλλον ἠχεῖ· διὰ τοῦτο καὶ ὁ χαλκὸς μάλιστα τῶν ἄλλων. ὅτι δὲ κατορωρυγμένα, οὐθὲν ἄτοπον· ἡ γὰρ φωνὴ φέρεται κάτω οὐχ ἧττον. ὅλως δὲ πανταχῇ δοκεῖ καὶ κύκλῳ φέρεσθαι.

*Ανάκλασις
στη μουσική, αντανάκλαση ήχου, ηχώ, από το ρ. ανακλώ = αντανακλώμαι (φως, ήχος), αντηχώ, αντιλαλώ. Στη μετρική, η ανάμειξη τροχαϊκών διποδιών με ιωνικούς πόδες (Δημ.). Στην ανάκλαση ο ιωνικός "πους" ("από μείζονος" ή "από ελάσσονος") εναλλάσσεται με τροχαϊκή ή ιαμβική διποδία. Ανακλασμός, στη μετρική, κατά το LSJ, υπερπήδηση.[[Category:ΜΟ - μορφολογία ΜΟ - μετρική]]

**
Κοιλία
κοιλότητα, κοίλωμα. Στη μουσική, η κοιλότητα του αυλού ή ενός πνευστού γενικά. Ο Αριστόξενος αναφέρεται στον όρο αυτό: "...ο αυλός τρυπήματα τε και κοιλίας έχει" (Αρμον. ΙΙ, 41, 34 Mb). Ο Θέων ο Σμυρναίος (XII, 89): "επί δε των εμπνευστών και δια της ευρύτητος των κοιλιών..." (στα πνευστά όργανα [το ύψος κανονίζεται] επίσης και με το πλάτος των κοιλοτήτων...). Η λέξη κοιλίωσις ή ορθότερα κοίλωσις, που σημαίνει άνοιγμα, κοίλωμα, χρησιμοποιούνταν και για την κοιλότητα του αυλού, όπως και η λέξη κοιλία. Ο Νικόμαχος (Εγχειρ. 10) γράφει: "καπί των συριγγών παραπλήσιόν τι τα μήκη απεργάζεται και αι των κοιλιώσεων ευρύτητες, ώσπερ αι των χορδών τραχύτητες" (και στις σύριγγες [στα πνευστά όργανα] τα πλάτη των κοιλοτήτων παράγουν κάτι παρόμοιο με τα μήκη, όπως ακριβώς τα πάχη των χορδών).


Σόλωνας Μιχαηλίδης, Εγκυκλοπαίδεια της αρχαίας ελληνικής μουσικής, Εκδόσεις Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης, 1999
 
Last edited:

Zambelis Spyros

Παλαιό Μέλος
ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ 2010

Ακουστική Αρχαίων Ωδείων: ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ: συντονιστής
acoustics2010.central.ntua.gr/abstracts.pdf
 

Attachments

  • ακου.png
    45.8 KB · Views: 3

Zambelis Spyros

Παλαιό Μέλος
Σεμινάριο Αρχαίας Ελληνικής και Ρωμαϊκής Μουσικής
Το ψευδο-αριστοτελικό Περί ακουστών και οι ακουστικές θεωρίες των αρχαίων

Επιστημονικός Υπεύθυνος: Πάνος Βλαγκόπουλος
Εισηγητές:
Andrew Barker (Birmingham)
Eleonora Rocconi (Cremona)
Egert Poehlmann (Erlangen)
Το 6ο Σεμινάριο για την Αρχαία Ελληνική και Ρωμαϊκή Μουσική αποτελεί μέρος της Διεθνούς Μουσικής Ακαδημίας που διοργανώνει το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και είναι ανοικτό σε φοιτητές και ερευνητές που τους ενδιαφέρει η αρχαία μουσική σε όλες τις πλευρές της.

Κάθε χρόνο, το σεμινάριο επικεντρώνεται σε ένα συγκεκριμένο θέμα, το οποίο εισηγούνται διακεκριμένοι ερευνητές με βάση ένα ή περισσότερα κείμενα: τα ψευδο-αριστοτελικά ‘μουσικά’ Προβλήματα (Βιβλίο 19) το 2004, το Περί μουσικής του ψευδο-Πλουτάρχου το 2005, η Μουσική στην κωμωδία: Αριστοφάνης και αποσπάσματα το 2006, οι Γυναίκες στην Αρχαία Ελληνική Μουσική το 2007, και το De musica του Αριστείδη Κοϊντιλιανού το 2008. Η επίσημη γλώσσα του σεμιναρίου είναι η Αγγλική.
Αυτό το χρόνο, το αντικείμενο του Σεμιναρίου είναι η αρχαία ακουστική θεωρία, με αφετηρία το περιπατητικό Περί ακουστών και άλλα συναφή κείμενα.

Το Σεμινάριο λαμβάνει χώρα το πρωί στο κεντρικό κτίριο του Mon Repos, ενώ οι απογευματινές διαλέξεις, από ερευνητές από όλο τον κόσμο και σε ποικιλία θεμάτων, δίνονται στο κτίριο της Ιονίου Ακαδημίας.

Αναλυτικό Πρόγραμμα
Κυριακή 05 Ιουλίου 2009
12:00 Andrew Barker, Εισαγωγή στα κείμενα και στην αρχαία ακουστική θεωρία
(ο τόπος διεξαγωγής θα ανακοινωθεί)

Δευτέρα 06 Ιουλίου 2009
10.00 Egert Poehlmann, «Οι βασικές αρχές της Ακουστικής και οι πηγές τους στην αρχαιο-ελληνική μουσική θεωρία»
17.00 Egert Poehlmann, Εισαγωγή στο Περί ακουστών

Τρίτη 07 Ιουλίου 2009
10.00 Egert Poehlmann, Περί ακουστών 800 a - 801 b
17.00 Πάνος Βλαγκόπουλος, «Η πλατωνική αισθητική και η σύγχρονη πρόσληψή της»

Τετάρτη 08 Ιουλίου 2009
10.00 Αndrew Barker, Περί ακουστών 801 b - 803 b
17.00 Daniel Delattre (Institut de recherche et d histoire des textes, CNRS, Paris), «Το 4ο Βιβλίο του Περί μουσικής του Φιλοδήμου: ανακατασκευή του ‘τόμου’, καθώς και του φιλοσοφικού και μουσικολογικού του περιεχομένου»

Πέμπτη 09 Ιουλίου 2009
10.00 Andrew Barker, Περί ακουστών 801 b - 803 b
17.00 (PAPER): Angelo Meriani (Salerno) ο τίτλος θα ανακοινωθεί
Ουρανία Ζαχαρτζή (Θεσ/νίκη) ο τίτλος θα ανακοινωθεί

Παρασκευή 10 Ιουλίου 2009
10.00 Eleonora Rocconi, Περί ακουστών 803 b - 804
17.00 Stefan Hagel, «Αυλοί»

Σάββατο 11 Ιουλίου 2009
10.00 (SEMINAR): Eleonora Rocconi, Περί ακουστών 803 b - 804
17.00 (PAPER): Andromache Batziou (Κέρκυρα) ο τίτλος θα ανακοινωθεί
Antonella Provenza (Palermo), «Ο Εμπεδοκλής και η μουσικο-θεραπεία»

http://webcache.googleusercontent.c...ντονιστής+αρχαία+ακουστικη&cd=3&hl=el&ct=clnk
 

Zambelis Spyros

Παλαιό Μέλος
O Αριστοτέλης περιεργάζεται το αντανάκλαση (φως , αντίλαλο, ή μερικές φορές άλλα είδη ) από μια επιφάνεια. Σαν ακροατής πέταξα στο διάλειμμα μπαλάκι. Έγινε χαμός. :)

Aristoteles, Problemata

Διὰ τί, ὅταν ἀχυρωθῶσιν αἱ ὀρχῆστραι, ἧττον οἱ χοροὶ γεγώνασιν; ἢ διὰ τὴν τραχύτητα προσπίπτουσα ἡ φωνὴ οὐ πρὸς λεῖον τὸ ἔδαφος ἧττον γίνεται μία, ὥστ' ἐλάττων; οὐ γὰρ συνεχής. ὥσπερ καὶ τὸ φῶς ἐπὶ τῶν λείων μᾶλλον [φαίνει] διὰ τὸ μὴ διαλαμβάνεσθαι τοῖς ἐμποδίζουσιν.

Διὰ τί τὸ μὲν φὼς οὐ διέρχεται διὰ τῶν πυκνῶν, λεπτότερον ὂν καὶ πόρρω ὂν καὶ θᾶττον, ὁ δὲ ψόφος διέρχεται; ἢ διότι τὸ μὲν φῶς κατ' εὐθεῖαν φέρεται, ὥστε ἂν ἀντιφράξῃ τι τὴν εὐθυωρίαν, ὅλως ἀποκέκλεισται, ὁ δὲ ψόφος φέρεται καὶ οὐκ εὐθὺ διὰ τὸ πνεῦμα εἶναι; διὸ πανταχόθεν ψοφοῦντες ἀκούομεν, καὶ οὐ μόνον τῶν κατ' εὐθυωρίαν τοῖς ὠσίν.
 
Last edited:
Top