Ευχαριστώ πολύ Νεοκλή, αλλά εννοούσα όλο το χειρόγραφο βιβλίο.
Δεν είδα κάποια επιλογή download στο ρώσικο site. Για να μην μπούμε στον κόπο να κατεβάζουμε κάθε σελίδα με φωτογραφία και να τα ενώσουμε μετά (είναι η μόνη λύση.
Ευχαριστώ πολύ Νεοκλή, αλλά εννοούσα όλο το χειρόγραφο βιβλίο.
Δεν είδα κάποια επιλογή download στο ρώσικο site. Για να μην μπούμε στον κόπο να κατεβάζουμε κάθε σελίδα με φωτογραφία και να τα ενώσουμε μετά (είναι η μόνη λύση.
Ευχαριστούμε Shota! Είπα να επεξεργαστώ λιγάκι τις εικόνες και το παραθέτω σε τρεις μορφές (το χειρόγραφο με κομμένα τα περιθώρια, έγχρωμο, ασπρόμαυρο) για κάθε ενδιαφερόμενο.
Αυτό το χειρόγραφο το έχει κατεβάσει κάποιος? Ποια είναι αυτή η συλλογή? Περιλαμβάνει και άλλα χειρόγραφα? Κάποιος που γνωρίζει Ρωσικά ας βοηθήσει.
Ευχαριστώ.
Αυτό το χειρόγραφο το έχει κατεβάσει κάποιος? Ποια είναι αυτή η συλλογή? Περιλαμβάνει και άλλα χειρόγραφα? Κάποιος που γνωρίζει Ρωσικά ας βοηθήσει.
Ευχαριστώ.
Ο τίτλος του θέματος πρέπει να αλλάξει διότι ο ήχος του χερουβικού πολύ σωστά ματυρείται κύριος πρώτος ήχος πεντάφωνος κι όχι πλάγιος πρώτος!!! Είναι Ήχος πρώτος κύριος, καθαρή δώρια αρμονία, στον φρύγιο τόνο. Επίσης μη συγχέετε τις αρχαίες αρμονιες με τους 13 αριστοξένιους τόνους.
Αυτό είναι πράγματι ένα κεφαλαιώδες ζήτημα, που έχει δημιουργήσει πλείστα όσα προβλήματα για πολλούς αιώνες, και οδήγησε σε ασάφειες προσδιορισμού των ήχων ιδίως σε θεωρητικό επίπεδο.
Όντως είναι άλλο θέμα οι "αρμονίες" και άλλο οι τόνοι, που απλά είναι κατάλληλοι "τόποι φωνής" για εκτέλεση των αρμονιών αυτών.
Πράγματι η Δωριστί αρμονία (Mi-mi) βαίνει
κατά λείμμα-τόνο-τόνο με τη μορφή 4χόρδου (Mi-la) και 5χόρδου (la-mi),
ενώ η Υποδωριστί αρμονία (La-la) αρχίζει από το 5χορδο (La-Mi) ακολουθούντος του 4χόρδου (Mi-la).
Κανονικά η πρόθεση 'Υπο-", όταν προτίθεται του ονόματος μιας αρμονίας των αρχαίων, θα πρέπει να σημαίνει πλάγιο ήχο κατά τη νεώτερη θεωρία.
ΑΚ