Δόξα.Των Αγίων Πατέρων...υπό Άρχ.Δημ.Σουρλαντζή

T

Tzanakos_B

Guest
#3
Πριν λιγο ακουσα το Δοξαστικο των Αγιων Πατερων απο τον αειμνηστο ?? και παρατηρω οτι οσο ανεβαινειΔημ Σουρλαντζη. Εχω ακουσει πολυ παλια και το '' Τριαδι...'' το οποιο θεωρηθηκε απο μερικους ως αγγελικος υμνος , ενω βεβαιωμενα το ψαλλει ο Δημ. Σουρλαντζης. Εχω ακουσει , στη ΣΠΑΡΤΗ , μια κασσετα που περιειχε το εν λογω τριαδι και αλλα μεωδηματα και οι τοπικοι ψαλτες ειχαμε εντυπωσιαστει πολυ !!!! πολλοι νομιζαν οτι ηταν ο Πριγγος στα νιατα του.. Εδωσα, θυμαμαι αντιγραφο της κασσετας στον αδελφο μου Παναγιωτη που ειχε στενη σχεση με τον αειμνηστο Στανιτσα. Οταν ο Στανιτσας ακουσε την κασσετα, ειπε οτι δεν ηταν ο Πριγγος αλλα καποιος αλλος ο οποιος δεν ειχε καμμια σχεση με τον Πριγγο σε υφος και εκτελεση. Ακουγοντας, τωρα το εν λογω Δοξαστικον , προσωπικα ανατριχιαζω με την τεραστια υψηφωνια του Δημ Σουρλαντζη και παρατηρω οτι οσον ανεβαινει η φωνη του δεν αλλοιωνεται , αντιθετα γινεται πιο γλυκεια. !!!! Θε ι κο Χαρισμα. Βεβαια η Μελωδια εχει [προσωπικη μου αποψη ] πολλες διαφορετικες θεσεις οι οποιες δεν γνωριζω αν εχουν καταγραφει σε μουσικο κειμενο. ακομη παρατηρω οτι ο αειμνηστος ψαλλει με δικο του προσωπικο υφος Πολιτικο μεν αλλα οχι Πατριαρχικο ...!!! Ηταν ενας ξεχωριστος Ερμηνευτης !!! Η υψιφωνια παντα εντυπωσιαζει !!! [ Πριγγος , Χατζημαρκος, Περιστερης , Χρυσανθος και αλλοι... Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ.
 
#4
Τον αείμνηστο δάσκαλο, Άρχοντα, ερευνητή Δ. Σουρλαντζή, τον είχα γνωρίσει, πάλαι ποτέ, ως σπουδαστής στο Μακεδονικό Ωδείο. Ψάλοντας κάθε μάθημα, σου μετέδιδε την κλασσικότητα, γιατί μόνο κλασσικά μαθήματα έψαλε, την αρχοντιά, τη μεγαλοπρέπεια & την αρμονία της ΕΒΜ.
Χαρακτηριστικά μας έλεγε, ότι θα πρέπει να μάθουμε πρώτα να εκτελούμε κλασσικά, "τα κλασσικά" μαθήματα (εννοώντας όχι με τις επιδράσεις & τις τυχόν "ιδιορυθμίες" των σύγχρονων δασκάλων) και κατόπιν, εάν θέλαμε να "διαβάζαμε" κάποιον απ' τους νεώτερους δασκάλους (Θρ. Στανίτσα, Αθ. Καραμάνη, Χρ. θεοδοσόπουλο, Χ. Ταλιαδώρο κ.ά).
Επειδή τυχαίνει να έχω προσεγγίσει άμεσα ή έμμεσα και τους παραπάνω αναφερόμενους δασκάλους - Άρχοντες, κατά κοινή ομολογία, συνεχιστές του Πατριαρχικού ύφους - ο καθένας, βέβαια, με τις προσωπικές του ιδιαιτερότητες, θα ήθελα να καταθέσω ότι διαβάζουμε & ερμηνεύουμε πολύ πιο εύκολα & σωστά "τα μαθήματά τους", εάν πρώτα κατέχουμε τις κλασσικές μελωδίες!
Επίσης, μια άλλη μουσικής φύσεως συμβουλή που μας έδινε ο αείμνηστος δάσκαλος, ήταν να ψάλουμε πάντα δίνοντας το πενήντα τοις εκατό (50%) των φωνητικών δυνατοτήτων μας! Κι' αυτό, το έλεγε ένας άνθρωπος που τον άνω ΔΙ "τον είχε ανά πάσα στιγμή στο τσεπάκι"!
Τέλος, μια προσωπική διαπίστωση, επειδή αναφέρθηκε από αξιόλογους σσυνάδελφους ότι ο Δ. Σουρλαντζής "δεν ήταν Πατριαρχικός ή κάποιες φορές όταν έψαλλε τραγουδούσε", λίγοι Ιεροψάλτες κατά τη γνώμη μου, εξηγούσαν, ερμήνευαν & εκτελούσαν τα κλασσικά μαθήματα, με απόλυτη συνέπεια & συνέχεια στους κανόνες της ΕΒΜ όπως αυτοί ορίζονται απ' το Αναλυμένο Σύστημα της Νέας Παρασημαντικής και έχουν καθιερωθεί απ' την Πατριαρχική Επιτροπή!
Δάσκαλε, ΑΙΩΝΙΑ ΣΟΥ Η ΜΝΗΜΗ!
 
T

Tzanakos_B

Guest
#5
Τον αείμνηστο δάσκαλο, Άρχοντα, ερευνητή Δ. Σουρλαντζή, τον είχα γνωρίσει, πάλαι ποτέ, ως σπουδαστής στο Μακεδονικό Ωδείο. Ψάλοντας κάθε μάθημα, σου μετέδιδε την κλασσικότητα, γιατί μόνο κλασσικά μαθήματα έψαλε, την αρχοντιά, τη μεγαλοπρέπεια & την αρμονία της ΕΒΜ.
Χαρακτηριστικά μας έλεγε, ότι θα πρέπει να μάθουμε πρώτα να εκτελούμε κλασσικά, "τα κλασσικά" μαθήματα (εννοώντας όχι με τις επιδράσεις & τις τυχόν "ιδιορυθμίες" των σύγχρονων δασκάλων) και κατόπιν, εάν θέλαμε να "διαβάζαμε" κάποιον απ' τους νεώτερους δασκάλους (Θρ. Στανίτσα, Αθ. Καραμάνη, Χρ. θεοδοσόπουλο, Χ. Ταλιαδώρο κ.ά).
Επειδή τυχαίνει να έχω προσεγγίσει άμεσα ή έμμεσα και τους παραπάνω αναφερόμενους δασκάλους - Άρχοντες, κατά κοινή ομολογία, συνεχιστές του Πατριαρχικού ύφους - ο καθένας, βέβαια, με τις προσωπικές του ιδιαιτερότητες, θα ήθελα να καταθέσω ότι διαβάζουμε & ερμηνεύουμε πολύ πιο εύκολα & σωστά "τα μαθήματά τους", εάν πρώτα κατέχουμε τις κλασσικές μελωδίες!
Επίσης, μια άλλη μουσικής φύσεως συμβουλή που μας έδινε ο αείμνηστος δάσκαλος, ήταν να ψάλουμε πάντα δίνοντας το πενήντα τοις εκατό (50%) των φωνητικών δυνατοτήτων μας! Κι' αυτό, το έλεγε ένας άνθρωπος που τον άνω ΔΙ "τον είχε ανά πάσα στιγμή στο τσεπάκι"!
Τέλος, μια προσωπική διαπίστωση, επειδή αναφέρθηκε από αξιόλογους σσυνάδελφους ότι ο Δ. Σουρλαντζής "δεν ήταν Πατριαρχικός ή κάποιες φορές όταν έψαλλε τραγουδούσε", λίγοι Ιεροψάλτες κατά τη γνώμη μου, εξηγούσαν, ερμήνευαν & εκτελούσαν τα κλασσικά μαθήματα, με απόλυτη συνέπεια & συνέχεια στους κανόνες της ΕΒΜ όπως αυτοί ορίζονται απ' το Αναλυμένο Σύστημα της Νέας Παρασημαντικής και έχουν καθιερωθεί απ' την Πατριαρχική Επιτροπή!
Δάσκαλε, ΑΙΩΝΙΑ ΣΟΥ Η ΜΝΗΜΗ!
Αγαπητε συναδελφε , τα οσα γραφεις για τον σπουδαιο δασκαλο ο οποιος ηταν και δασκαλος σου τα θεωρω πολυ σημαντικα , ιδιαιτερα στην προτροπη του να μελετατε πρωτα τα κλασσικα μαθηματα τα οποια προφανως ειναι πιο απλα στην μουσικη γραμμη τους σε συγκριση με τα μελωδηματα των μεγαλων πρωτοψαλτων του εικοστου αιωνα οι οποιοι πηραν τα κλασσικα μελωδηματα και τα ανελυσαν στηριζομενοι , κυριως στους Ναυπλιωτη και Πριγγο. Ειναι βεβαιο οτι οσοι μελετησαν πρωτα τα Κλασσικα Μελη , μπορουν πιο ευκολα να Ψαλλουν και τα Μελη των νεοτερων Μελοποιων , τα οποια ειναι κατα κανονα και πιο συντομα. Ενας απο τους καλυτερους μαθητες του Δ. Σουρλαντζη ειναι και ο Παν. Δερμουσης , προσωπικος φιλος μου, ο οποιος μου χαρισε τη Θ. Λειτουργια του Δασκαλου του και του μοιαζει πολυ στη φωνη και το υφος. Ψαλλει στο Μαρκοπουλο Αττικης και γνωριζει πολλα για τον αειμνηστο Δημ. Σουρλαντζη. !!! Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ.
 
Top