Δοξολογία Ήχος Α' Π. Μπερεκέτη

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#21
Πάντως το track 1 σε εμένα, από αυτό το cd, είναι ξεκάθαρα η δοξολογία που λέει κι ο π. Χρυσόστομος με τους πατέρες.
Εμένα η απορία μου είναι η εξής: Πού βρήκε το Ρωμαίικο κι ο π. Χρυσόστομος αυτή τη γραφή;
Το έχω απορία γιατί δεν έχει καμία σχέση με την γνωστή του Μπερεκέτου.
Η πιό κοντινή γραφή που έχω δει είναι αυτή: Δοξολογία Μπερεκέτου σε Α΄, η οποία και πάλι απέχει αρκετά από τα ηχητικά.
Το θέμα είναι ότι τα δύο ηχητικά ταιριάζουν τέλεια!
Έ, όχι και ξεκάθαρο! Αυτό που είναι πια ξεκάθαρο ότι η δοξολογία που ψάλλεται στο πρώτο μήνυμα είναι αυτή του Πέτρου Μπερεκέτη, όσες διαφορές κι αν υπάρχουν μεταξύ των διαφόρων καταγραφών. Εϊναι επίσης ξεκάθαρο ότι όπως επεσήμανε ο κ. Αρβανίτης η δοξολογία από το CD τμήμα της οποίας ανέβηκε πιο πάνω (εφόσον δεν έχει γίνει κάποιο λάθος) είναι αυτή σε φεραχνάκ του Παν. Κηλτζανίδη. Καμιά σχέση με το αρχικό ηχητικό. Κι όποιος δεν είναι σίγουρος ας δει τον σύνδεσμο για το σχετικό θέμα και ας συγκρίνει με το μουσικό κείμενο. Τα παραπάνω δεν επιδέχοντα αμφισβήτηση. Τα υπόλοιπα μπορούμε να τα συζητήσουμε
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#22
...Τὸ Ρωμέικο ἔχει μία δοξολογία ἐπ’ ὀνόματι τοῦ Μπερεκέτου εἰς ἦχον πρῶτον, στὸ δίσκο τῆς Θείας Λειτουργίας. ....
Πρόκειται γι' αυτό το διπλό CD, ή για άλλη κυκλοφορία;
 

Attachments

romios1

Νέο μέλος
#23
Κύριε Λευκόπουλε, φαίνεται νὰ εἶναι αὐτὴ ἢ παλαιοτέρου ἐξωφύλλου.

Ὅταν ἄρχισα νὰ ἐρευνάω αὐτὸ τὸ θέμα μὲ τοὺς δίσκους τῆς Θείας Λειτουργίας τοῦ Ρωμέικου, ἔτυχε νὰ ρωτήσω καὶ κάποιο φίλου μου μοναχὸ σὲ μιὰ ἀπὸ Ἑλληνορθόδοξη Μονὴ ἐδῶ τὴν Ἀμερικὴ ἐὰν εἶχε καὶ αὐτὸς τὴν Θεία Λειτουργία. Καὶ παραδόξως, εἶχε μιὰ ἔκδοσι ποὺ περιεῖχε τὴν δοξολογία ὄντως τοῦ πρώτου ἦχου τοῦ Μπερεκέτου. Μοῦ εἶχε στείλει τὸ ἀρχεῖο καὶ τὸ ἀνεβάζω κι’ αὐτὸ χάριν ἀντικειμενικότητος.
Αὐτὸ ποὺ μπορεῖ νὰ συνοψισθῆ εἶναι ὅτι μᾶλλον ἐγὼ ἔχω μιὰ παλαιὰ ἔκδοσι τῆς Θείας Λειτουργίας (καὶ ὄντως, τὴν ἔχω σχεδὸν μιὰ δεκαετία) ποὺ ἴσως τὸ Ρωμέικο νὰ τὸ εἶχε ἀλλάξει. Τὸ ἐξώφυλλο ποὺ ἔβαλα προτίτερα ἦταν ἀπὸ τὴν ἱστοσελίδα, καθὼς ἐγὼ σήμερα δὲν ἔχω κἂν τὴν θήκη ἢ τὸν δίσκο (τὰ ἀνέβασα στὸν ὑπολογιστή μου).
 

Attachments

romios1

Νέο μέλος
#24
Ἡ δὲ δοξολογία ποὺ ἀνέβασα εἶναι σχεδὸν αὐτούσια μὲ τὸ χειρόγραφο ΜΠΤ 712 ποὺ ἀνέβασε ὁ κύριος Λευκόπουλος στὴν σελίδων τῶν Μουσικῶν Κειμένων σχετικὰ μὲ τὴν αὐτὴν Δοξολογία τοῦ Μπερεκέτου. Διαφέρει λίγο στὰ κλάσματα. Ἡ δὲ λοιπὲς ἐκδόσεις τῆς δοξολογίας αὐτῆς δὲν εἶναι ἀκριβῶς ἡ ψαλλόμενη ἀπὸ τὸ Ρωμέικο.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#25
Ἡ δὲ δοξολογία ποὺ ἀνέβασα εἶναι σχεδὸν αὐτούσια μὲ τὸ χειρόγραφο ΜΠΤ 712 ....
Ἡ δοξολογία ποὺ ἀνέβασες αρχικά δεν έχει καμιά σχεση μ' αυτήν του χειρογράφου. Η μία καταλήγει στο κάτω Ζω, η άλλη στον πάνω Κε. Γράφτηκε ήδη ότι αυτή που ανέβασες είναι η Δοξολογία του Παναγιώτου Κηλτζανίδου σε Ήχο Δ' Φθορικό (Φεραχνάκ). Δες και το μουσικό κείμενο.
Η δεύτερη όμως, που ανέβασες σήμερα είναι όντως του Π. Μπερεκέτη.
 

ΠΜΧ

Παΐσιος Χρυσανθόπουλος
#26
Έ, όχι και ξεκάθαρο! Αυτό που είναι πια ξεκάθαρο ότι η δοξολογία που ψάλλεται στο πρώτο μήνυμα είναι αυτή του Πέτρου Μπερεκέτη, όσες διαφορές κι αν υπάρχουν μεταξύ των διαφόρων καταγραφών. Εϊναι επίσης ξεκάθαρο ότι όπως επεσήμανε ο κ. Αρβανίτης η δοξολογία από το CD τμήμα της οποίας ανέβηκε πιο πάνω (εφόσον δεν έχει γίνει κάποιο λάθος) είναι αυτή σε φεραχνάκ του Παν. Κηλτζανίδη. Καμιά σχέση με το αρχικό ηχητικό. Κι όποιος δεν είναι σίγουρος ας δει τον σύνδεσμο για το σχετικό θέμα και ας συγκρίνει με το μουσικό κείμενο. Τα παραπάνω δεν επιδέχοντα αμφισβήτηση. Τα υπόλοιπα μπορούμε να τα συζητήσουμε
Καλημέρα σας!

Δεν καταλάβατε. Αυτό που λέω είναι ότι στα αρχεία που έχω εγώ δεν είναι αυτή η δοξολογία από το Ρωμαίικο, αλλά αυτή που λέει ο π. Χρυσόστομος. Κοινώς, πιστεύω ότι μάλλον κάποιο λάθος έκανε στο ανέβασμα ο Ρωμηός. Αλλιώς, δεν καταλαβαίνω τί γίνεται.

Edit: Δεν πρόλαβα να διαβάσω το παραπάνω μήνυμα, νομίζω καταλαβαίνετε τώρα τί λεω.

Εν πάσει περιπτώσει, γνωρίζει κανείς από πού προέρχεται η παρτιτούρα αυτή του Μπερεκέτου; Μιλώ για την "επεξεργασμένη" του Ρωμαίικου και του π. Χρυσοστόμου
 
Last edited:

romios1

Νέο μέλος
#27
@neoklis Ναί, αὐτὸ ἐννοῶ. Τὸ σημερινὸ audio (τὸ δεύτερο) εἶναι αὐτὴ τοῦ χειρογράφου ΜΠΤ 712, τὸ παλαιότερο (τὸ πρῶτο) τοῦ Κλητζανίδου. Πάντως, εὐχαριστῶ γιὰ τὴν διευκρίνησί σας, κύριε Λευκόπουλε.
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#28
Η δοξολογία του Μπερεκέτη που ψάλλει ο χορός νέων κατά το Αγιορείτικο ύφος στο CD "Μύρον μελωδικόν", είναι από την εξήγηση του Γρηγορίου πρωτοψάλτου.
 

ARGITAN

Παλαιό Μέλος
#29
Να ρωτήσω κάτι? Ποιος ψάλλει?Ευχαριστώ εκ των πρωτέρων!
Ναι είναι του Μπερεκέτη.Το ποιοί ψάλλει δεν το ξέρω.Όμως την τρελαίνουν στην ταχύτητα,με αποτέλεσμα, να χάνει τη λαμπρότητα και τη μεγαλοπρέπεια της.
 
Top