[Ερώτηση] Διατήρηση βάσης κατά την εκτέλεση ενός μέλους

ioannoun

Μέλος
Γειά σας,

είμαι νέος στην Βυζαντινή μουσική (1ο έτος σε Βυζαντινή σχολή Μουσικής ) και θα ήθελα κάποια βοήθεια με κάποιο πρόβλημα που αντιμετωπίζω και φαίνεται παρά τις προσπάθειες που κάνω να μην μπορώ να βρώ λύση (άν υπάρχει για μένα). Κατά την εκτέλεση ενός μέλος ξεκινώ κανονικά και σωστά στη βάση που πρέπει. Στην συνέχεια άν βρώ π.χ. ΔΙ και αμέσως μετά πρέπει να κατέβω στο ΠΑ κάπου εκεί χάνω την βάση που ξεκίνησα. Παρά τις πολλές επαναλήψεις δεν μπόρεσα να λύσω αυτό το πρόβλημα και θα ήθελα κάποιες συμβουλές. Ο δάσκαλος μου είπε ότι αυτό είναι αρκετά σοβαρό πρόβλημα στην Βυζαντινή Μουσική. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την βοήθεια σας.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Γειά σας,

είμαι νέος στην Βυζαντινή μουσική (1ο έτος σε Βυζαντινή σχολή Μουσικής ) και θα ήθελα κάποια βοήθεια με κάποιο πρόβλημα που αντιμετωπίζω και φαίνεται παρά τις προσπάθειες που κάνω να μην μπορώ να βρώ λύση (άν υπάρχει για μένα). Κατά την εκτέλεση ενός μέλος ξεκινώ κανονικά και σωστά στη βάση που πρέπει. Στην συνέχεια άν βρώ π.χ. ΔΙ και αμέσως μετά πρέπει να κατέβω στο ΠΑ κάπου εκεί χάνω την βάση που ξεκίνησα. Παρά τις πολλές επαναλήψεις δεν μπόρεσα να λύσω αυτό το πρόβλημα και θα ήθελα κάποιες συμβουλές. Ο δάσκαλος μου είπε ότι αυτό είναι αρκετά σοβαρό πρόβλημα στην Βυζαντινή Μουσική. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την βοήθεια σας.

Η λύση στο πρόβλημα σου έχει δύο παραμέτρους
1)το ταλέντο του δασκάλου να βρίσκει τρόπους να "κουρδίζει" τον μαθητή
2)την ικανότητα του μαθητή να καταλαβαίνει και να ακούει το ίσο τα διαστήματα και τις συμφωνίες

Πρόχειρα θα σου πω κάποια tips:
Όταν ψέλνεις να θυμάσαι πάντα στο μυαλό σου το ίσο που ξεκίνησες, σαν να κάνεις ισοκράτημα στον εαυτό σου νοερά.
Αν σου σηκώνεται η βάση δοκίμασε να βυθίζεις τους φθόγγους πιο χαμηλά από εκεί που πάει η φωνή μόνη της.
Νοιώσε την αίσθηση και το ύφος του ήχου που ψάλλεις.
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Η λύση στο πρόβλημα σου έχει δύο παραμέτρους
1)το ταλέντο του δασκάλου να βρίσκει τρόπους να "κουρδίζει" τον μαθητή
2)την ικανότητα του μαθητή να καταλαβαίνει και να ακούει το ίσο τα διαστήματα και τις συμφωνίες

Πρόχειρα θα σου πω κάποια tips:
Όταν ψέλνεις να θυμάσαι πάντα στο μυαλό σου το ίσο που ξεκίνησες, σαν να κάνεις ισοκράτημα στον εαυτό σου νοερά.
Αν σου σηκώνεται η βάση δοκίμασε να βυθίζεις τους φθόγγους πιο χαμηλά από εκεί που πάει η φωνή μόνη της.
Νοιώσε την αίσθηση και το ύφος του ήχου που ψάλλεις.

Πάρα πολύ σωστά τόσο οι παράμετροι όσο και τα tips και όντως βοηθητικά. Θα μου επιτρέψετε να προσθέσω κι εγώ κάτι (αυτονόητο μεν, αλλά δεν γίνεται κι αλλιώς...εμένα με βοήθησε πάντως). Πολλές φορές να ψάλλεις ασκήσεις με υπερβατές αναβάσεις και καταβάσεις. Αν έχεις την διάθεση και το χρόνο και τα μέσα :D, ηχογραφείς τον εαυτό σου και μετά κρατάς το ίσον στο ηχογραφημένο και είσαι 100% σίγουρος αν και πού μπορεί να έχασες τη βάση.
Βέβαια το 1ο tip είναι όλα τα λεφτά, απλώς προσωπικά, στην αρχή δεν με βοήθησε. Τώρα βέβαια, είναι αυτονόητο, λόγω εμπειρίας.
Αυτά από μένα...
Ελπίζω να βοήθησα :)
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Κατ' αρχάς ψάλλεις πάρα πολλές φορές την κλίμακα..αφού πρώτα ψάλλεις συνεχώς το διαστημα που θέλεις, ύστερα το ψάλλεις υπερβατώς..ξεκινάς με το πρώτο διάστημα που απαιτεί υπερβατή ανάβαση (ή κατάβαση) που είναι το διάστημα τρίτης, δηλ. π.χ. ψάλλεις Νη-Πα-Βου και ύστερα ψάλεις Νη-Βου κοκ. Επαναλαμβάνεις πολλές φορές έτσι και συνεχίζεις με μεγαλύτερα διαστήματα.
Από την μικρή πείρα μου έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι με δυο τρόπους βοηθιέσαι στο να κρατάς το ίσο, ειδικά όταν δεν έχεις ισοκράτημα. Όταν έχεις δουλέψει στο τροπάριο με δυο τρόπους, ο ένας είναι να το έχεις ακούσει από έναν καλό ψάλτη και ο άλλος είναι να το κάνεις πολλές φορές παραλλαγή. Αυτά τα λενε κι άλλοι καλύτεροι από εμένα, δεν τα λέω μόνο εγώ.

Στο συνημμένο έχω ένα παράδειγμα μιας άσκησης διαστήματος τρίτης.

Ελπίζω να σε βοήθησα! :)
 

Attachments

  • Άσκηση διαστήματος τρίτης.wav
    8.5 MB · Views: 26
Last edited:

petrosgrc

Πέτρος Γαλάνης
Επειδή κόσμος αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα (ανάμεσα σε αυτούς και εγώ) και όχι απαραίτητα μαθητευόμενος, νομίζω ότι ισχύουν δύο βασικοί κανόνες· αν ψάλλεις πολύ σιγά ή έχεις πιάσει βάση η οποία είναι υψηλότερη των δυνατοτήτων σου, η βάση κατά πάσα πιθανότητα θα πέσει. Αν πάλι ψάλλεις δυνατά ή έχεις πιάσει βάση χαμηλότερη των δυνατοτήτων σου, το πιθανότερο είναι η βάση να ανέβει. Από εκεί κι ύστερα, επενεργούν και άλλοι παράγοντες. Ένα στιγμιαίο στονάρισμα μπορεί ανά πάσα στιγμή να κάνει τον ψάλλοντα να αλλάξει τη βάση. Κάποιες φορές πάλι η κακή ηχητική του ναού ή η έλλειψη echo από τα μικρόφωνα μπορεί επίσης να επηρεάσει τη βάση. Κάποιους πάλι μπορεί να τους επηρεάσει στη σταθερότητα της βάσης ο κακός ύπνος ή το υπερβολικό ποτό (πολλές φορές αυτά πάνε μαζί:D). Εννοείται φυσικά ότι αλλαγή της βάσης μπορεί να προκαλέσει η μη καλή γνώση του μαθήματος και η a prima vista ψαλμώδησή του μέσα στο ναό.

Γενικά υπάρχουν πολλοί παράγοντες και κάποιους εξ αυτούς μπορούμε οι ίδιοι να τους ελέγξουμε και κάποιους άλλους όχι πάντα. Ο κανόνας είναι να προσπαθεί ο καθένας να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος όταν ψάλλει και να χειρίζεται όσο γίνεται σωστά τη φωνή του ανά πάσα στιγμή.
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Κάτι που ξέχασα να γράψω χθες. Από τους πιο συχνούς λόγους για να χαθεί η βάση είναι η παρουσία χρόων, έλξεων, παραχορδών και γενικά η συχνή εναλλαγή των ήχων μέσα στο ίδιο μέλος. Νομίζω πιο εύκολα χάνεται η βάση σε τέτοιου είδους μέλη. Όλα αυτά μπορούν ν'αντιμετωπιστούν με την πολύ δουλειά όπως ανέφερα σε προηγούμενο μην. Και μην ξεχνάμε ό,τι και φθασμενοι ψάλτες χάνουν το ίσο, οπότε μην αισθάνεσαι άσχημα. Και τα <<προβλήματα>> στην απουδή της ΒΕΜ υπάρχουν για να μας κάνουν να προσπαθούμε να γινόμαστε καλύτεροι!
Οπότε απο τώρα και στο εξής ξέρεις. Άκουγε με τις ώρες καλούς ψάλτες και ύστερα παραλαγή-παραλαγή-παραλαγή..:D

ΥΓ Συμφωνώ επίσης και με τα όσα ανέφεραν και οι υπόλοιποι συνάδελφοι επι του θέματος..
 
Last edited:
Αφού ασχολείσαι μόνο ένα έτος με τη ΒΜ, τότε:

Αν το πρόβλημά σου εμφανίζεται στα μαθήματα χρειάζεσαι (όπως ειπώθηκε από τους συναδέλφους): υπομονή - επιμονή, πάρα πολλές φορές παραλλαγή, ηχογράφηση και δουλειά με το δάσκαλο.

Ωστόσο, αν πρόκειται για ψάλσιμο σε ναό, τότε μη βιάζεσαι και μην ψάλλεις :D. Καλύτερα άκου και ψάλε (αν πρέπει) κάτι μικρό το οποίο θα προετοιμάζεις πολλές φορές από πριν με την καθοδήγηση του βασικού ψάλτη.

Στη Βυζαντινή Μουσική πρέπει να είσαι οπλισμένος με υπομονή όλη σου τη ζωή!
 

ioannoun

Μέλος
Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις απλά να πώ τι εφάρμοζα μέχρι τώρα προσπαθώντας να διορθώσω την κατάσταση. Έστω ένα μέλος σε πλ. Δ και βάση το ΝΗ άρα το ίσον είναι το ΝΗ. Άν έχανα την βάση π.χ. βρίσκοντας ένα ΔΙ-ΠΑ το διόρθωνα όταν θα συναντούσα ξανά το ΝΗ της βάσης. Αυτό βέβαια προυπόθετε ότι θα έπρεπε να βρώ ξανά το ΝΗ και μάλλον λανθασμένη πρακτική.
 
Όταν ψέλνεις να θυμάσαι πάντα στο μυαλό σου το ίσο που ξεκίνησες, σαν να κάνεις ισοκράτημα στον εαυτό σου νοερά.
.

σωστα. θα μπορουσε ο συναδελφος στην αρχη να κρατα το ισο αυτο πχ σε ενα πληκτροφορο οργανο, για να συνηθισει το αυτι το ακουσμα και μετα να το κανει νοερα το ισοκρατημα αυτο
 

evangeloskarp

Παλαιό Μέλος
Γειά σας,


Ο δάσκαλος μου είπε ότι αυτό είναι αρκετά σοβαρό πρόβλημα στην Βυζαντινή Μουσική.

Ότι λέει ο δάσκαλος σου, αυτόν να ακούς .
Είναι ο πρώτος που μπορεί να σε βοηθήσει .
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
σωστα. θα μπορουσε ο συναδελφος στην αρχη να κρατα το ισο αυτο πχ σε ενα πληκτροφορο οργανο, για να συνηθισει το αυτι το ακουσμα και μετα να το κανει νοερα το ισοκρατημα αυτο

Συγγνώμη, αλλά δεν θα το συνιστούσα, μιας και τα διαστήματα αλλάζουν καθώς ψέλνουμε και δεν συμφωνούν σε πολλές περιπτώσεις με αυτά του αρμονίου-πιάνου, οπότε θα καταλήξεις να λες λάθος διαστήματα :(
Άσε που ακόμα και στον ίδιο ήχο, πχ πλ δ, τα διαστήματα δεν είναι καθόλου ίδια μ'αυτά του πιάνου, οπότε θα καταλήξεις να λες δυτικά διαστήματα, πράγμα χειρότερο απ'το προηγούμενο....
Προτιμότερο είναι απ'την αρχή να προσπαθείς να κρατάς νοερά το ίσον ή, καλύτερα, αν γίνεται, να έχεις κάποιον άλλον να σου κρατάει το ίσον.
Ευχαριστώ! :)
 
Last edited:
Συγγνώμη, αλλά δεν θα το συνιστούσα, μιας και τα διαστήματα αλλάζουν καθώς ψέλνουμε και δεν συμφωνούν σε πολλές περιπτώσεις με αυτά του αρμονίου-πιάνου, οπότε θα καταλήξεις να λες λάθος διαστήματα :(
Άσε που ακόμα και στον ίδιο ήχο, πχ πλ δ, τα διαστήματα δεν είναι καθόλου ίδια μ'αυτά του πιάνου, οπότε θα καταλήξεις να λες δυτικά διαστήματα, πράγμα χειρότερο απ'το προηγούμενο....
Προτιμότερο είναι απ'την αρχή να προσπαθείς να κρατάς νοερά το ίσον ή, καλύτερα, αν γίνεται, να έχεις κάποιον άλλον να σου κρατάει το ίσον.
Ευχαριστώ! :)
βεβαιως και εννοειται οτι η φυσικη κλιμακα της βυζαντινης ειναι τελειως διαφορετικη απο της ευρωπαικης, τα διαστηματα ειναι διαφορετικα , και η χρηση τετοιου οργανου 'απαγορευεται΄. μιλησα ΚΑΘΑΡΑ για ΙΣΟ μονο. να κτυπα τη βαση του ηχου. δεν πρεπει να εχει καποιο στανταρ βασης να το ακουει και να συγκρινει αν ανεβηκε ή κατεβηκε?
επισης συμφωνω οτι ο δασκαλος του ειναι και ο καλυτερος συμβουλος
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
βεβαιως και εννοειται οτι η φυσικη κλιμακα της βυζαντινης ειναι τελειως διαφορετικη απο της ευρωπαικης, τα διαστηματα ειναι διαφορετικα , και η χρηση τετοιου οργανου 'απαγορευεται΄. μιλησα ΚΑΘΑΡΑ για ΙΣΟ μονο. να κτυπα τη βαση του ηχου. δεν πρεπει να εχει καποιο στανταρ βασης να το ακουει και να συγκρινει αν ανεβηκε ή κατεβηκε?
επισης συμφωνω οτι ο δασκαλος του ειναι και ο καλυτερος συμβουλος

Συγγνώμη!! Παρεξήγηση! Δεν έγραψα-εξήγησα καλά τη διαφωνία μου:
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ακόμη και το ίσον με το πιάνο-αρμόνιο είναι λάθος αφού στον ίδιο ήχο ,για παράδειγμα στον πλ δ, το ΝΗ-ΠΑ είναι διαφορετικό (πιο μεγάλο συγκεκριμένα) απ΄το Ντο-Ρε του πιάνου και αν κάπου (που σπάνια γίνεται) χρειαστεί να κάνει ίσον στο ΠΑ, με το πιάνο θα ακουστεί στη δυτική του θέση (λάθος δηλαδή), οπότε καλύτερα να κρατάει ο δάσκαλος το ίσον.
Ελπίζω να έγινα κατανοητός!!
Συγγνώμη και πάλι! :)
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Συγγνώμη!! Παρεξήγηση! Δεν έγραψα-εξήγησα καλά τη διαφωνία μου:
Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ακόμη και το ίσον με το πιάνο-αρμόνιο είναι λάθος αφού στον ίδιο ήχο ,για παράδειγμα στον πλ δ, το ΝΗ-ΠΑ είναι διαφορετικό (πιο μεγάλο συγκεκριμένα) απ΄το Ντο-Ρε του πιάνου και αν κάπου (που σπάνια γίνεται) χρειαστεί να κάνει ίσον στο ΠΑ, με το πιάνο θα ακουστεί στη δυτική του θέση (λάθος δηλαδή), οπότε καλύτερα να κρατάει ο δάσκαλος το ίσον.
Ελπίζω να έγινα κατανοητός!!
Συγγνώμη και πάλι! :)

Εγώ πάλι νομίζω ότι εσύ παρεξήγησες τα λεγόμενα. Αυτό που είπε ο Στ. Δασκαλάκης, όπως εγώ το εξέλαβα, είναι να κρατάς το ίσο = τη βάση του συγκεκριμένου ήχου που ψάλλεις εκείνη τη στιγμή κι όχι ν' αλλάζεις το ίσο κάθε τόσο. Οπότε κι εγώ συμφωνώ μαζί του. Ειναι σαν να χρησιμοποιείς τον τονοδότη ή το διαπασών. Και βοηθά πολύ.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
...ακόμη και το ίσον με το πιάνο-αρμόνιο είναι λάθος αφού στον ίδιο ήχο ,για παράδειγμα στον πλ δ, το ΝΗ-ΠΑ είναι διαφορετικό (πιο μεγάλο συγκεκριμένα) απ΄το Ντο-Ρε του πιάνου και αν κάπου (που σπάνια γίνεται) χρειαστεί να κάνει ίσον στο ΠΑ, με το πιάνο θα ακουστεί στη δυτική του θέση (λάθος δηλαδή), οπότε καλύτερα να κρατάει ο δάσκαλος το ίσον.
Εντάξει, προφανώς υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στη φωνητική μουσική, που είναι φυσική και ασυγκέραστη, και στο πιάνο, που είναι συγκερασμένο, αλλά καλό θα είναι να δούμε τις διαφορές αυτές στο πραγματικό τους πλαίσιο και να προσγειωθούμε λιγάκι. Η διαφορά λ.χ. μεταξύ συγκερασμένου και ασυγκέραστου τόνου είναι μόλις 4 cents, δηλ. δεν ακούγεται. Η διαφορά στο τετράχορδο πάλι, είναι 2 cents, δηλ. τίποτα. Άρα μπορεί κάλλιστα το πιάνο να χρησιμεύσει ως ισοκράτης σε διαστήματα τόνου ή τετάρτης. Τα μουσικά όργανα γενικώς, ακόμα και συγκερασμένα, μπορεί να προσφέρουν βοήθεια σε έναν αρχάριο και να χρησιμεύσουν ως ισοκράτες στα περισσότερα μέλη.

Εκεί που μπερδεύεται το πράγμα είναι μόνο στο λέγετο και στο βαρύ διατονικό, όπου τα ΒΟΥ και ΖΩ είναι πιο κάτω από τα ΣΙ και ΜΙ. Όσοι συνηθίζουν να κάνουν συστηματικά ισοκράτημα, όπως εγώ, καταλαβαίνουν πολύ καλά τι σημαίνει η διαφορά αυτή . Εκεί λοιπόν το πιάνο δεν συνιστάται. Για τη συγκερασμένη απόδοση πάντως όλων των βυζαντινών διαστημάτων, η Επιτροπή προτείνει να πάρουμε μια κιθάρα και να χωρίσουμε το ημιτόνιο στα 3.
 
Εγώ πάλι νομίζω ότι εσύ παρεξήγησες τα λεγόμενα. Αυτό που είπε ο Στ. Δασκαλάκης, όπως εγώ το εξέλαβα, είναι να κρατάς το ίσο = τη βάση του συγκεκριμένου ήχου που ψάλλεις εκείνη τη στιγμή κι όχι ν' αλλάζεις το ίσο κάθε τόσο. Οπότε κι εγώ συμφωνώ μαζί του. Ειναι σαν να χρησιμοποιείς τον τονοδότη ή το διαπασών. Και βοηθά πολύ.
ακριβως, ευχαριστω για τη βοηθεια.στη βαση μονο αναφερθηκα. ( σε μενα τουλαχιστον εχω παρατηρησει οτι κρατωντας τη βαση του ηχου, στην πορεια της εκτελεσης του μελους οι φθογγοι , οι ελξεις , οι κινησεις των μη εστωτων φθογγων τοποθετουνται στη θεση τους σχεδον μονα τους,φυσικα και αβιαστα)
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
Για όποιον θέλει να έχει ένα μπούσουλα ή/και να πειραματιστεί με τα διαστήματα, έχω φτιάξει ένα προγραμματάκι σε excel. Θα το βρείτε σε αυτό το link:
http://soldatosmusic.blogspot.gr/p/e.html
 

ΒΑΙΟΣ ΝΤΕΛΗΣ

Παλαιό Μέλος
Εγώ πάλι νομίζω ότι εσύ παρεξήγησες τα λεγόμενα. Αυτό που είπε ο Στ. Δασκαλάκης, όπως εγώ το εξέλαβα, είναι να κρατάς το ίσο = τη βάση του συγκεκριμένου ήχου που ψάλλεις εκείνη τη στιγμή κι όχι ν' αλλάζεις το ίσο κάθε τόσο. Οπότε κι εγώ συμφωνώ μαζί του. Ειναι σαν να χρησιμοποιείς τον τονοδότη ή το διαπασών. Και βοηθά πολύ.

Ναι, γι'αυτό ούτε συζήτηση. Συμφωνώ και παυξάνω!!!
Το πρόβλημα που μπορεί να προκύψει το εξέφρασα (αν και στηρίχθηκα σε μία διαφωνία που προέκυψε λόγω μη κατανόησης απ'την πλευρά μου.....συγγνώμη ξανά!!).
Κατά τα άλλα δεν διαφωνούμε πουθενά!

Εντάξει, προφανώς υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στη φωνητική μουσική, που είναι φυσική και ασυγκέραστη, και στο πιάνο, που είναι συγκερασμένο, αλλά καλό θα είναι να δούμε τις διαφορές αυτές στο πραγματικό τους πλαίσιο και να προσγειωθούμε λιγάκι. Η διαφορά λ.χ. μεταξύ συγκερασμένου και ασυγκέραστου τόνου είναι μόλις 4 cents, δηλ. δεν ακούγεται. Η διαφορά στο τετράχορδο πάλι, είναι 2 cents, δηλ. τίποτα. Άρα μπορεί κάλλιστα το πιάνο να χρησιμεύσει ως ισοκράτης σε διαστήματα τόνου ή τετάρτης. Τα μουσικά όργανα γενικώς, ακόμα και συγκερασμένα, μπορεί να προσφέρουν βοήθεια σε έναν αρχάριο και να χρησιμεύσουν ως ισοκράτες στα περισσότερα μέλη.

Εκεί που μπερδεύεται το πράγμα είναι μόνο στο λέγετο και στο βαρύ διατονικό, όπου τα ΒΟΥ και ΖΩ είναι πιο κάτω από τα ΣΙ και ΜΙ. Όσοι συνηθίζουν να κάνουν συστηματικά ισοκράτημα, όπως εγώ, καταλαβαίνουν πολύ καλά τι σημαίνει η διαφορά αυτή . Εκεί λοιπόν το πιάνο δεν συνιστάται. Για τη συγκερασμένη απόδοση πάντως όλων των βυζαντινών διαστημάτων, η Επιτροπή προτείνει να πάρουμε μια κιθάρα και να χωρίσουμε το ημιτόνιο στα 3.

Σωστά, συμφωνώ!

ακριβως, ευχαριστω για τη βοηθεια.στη βαση μονο αναφερθηκα. ( σε μενα τουλαχιστον εχω παρατηρησει οτι κρατωντας τη βαση του ηχου, στην πορεια της εκτελεσης του μελους οι φθογγοι , οι ελξεις , οι κινησεις των μη εστωτων φθογγων τοποθετουνται στη θεση τους σχεδον μονα τους,φυσικα και αβιαστα)
Συγγνώμη για την χαζομάρα μου!!! :D
Απλώς εξέφρασα ένα πρόβλημα, με αφορμή αυτό που είπατε, το οποίο μου συμβαίνει καθώς ψέλνω, όταν μου ισοκρατεί άλλος.
Τώρα που ξαναδιάβασα το τελευταίο σας (πριν από το παρόν μήνυμά μου),κατάλαβα ότι ίσως δεν το διάβασα (δεν θυμάμαι να το έχω διαβάσει....φανταστείτε πού ήταν το μυαλό μου..... :D :D :D
Αυτό που είναι, πάντως, μες στην παρένθεση, το έχω παρατηρήσει κι εγώ...
 
Last edited:
Top