Γραμματοσειρά "Βυζαντινά" για Μελωδό

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#1
Προσωπικά, βρίσκω την "default" γραμματοσειρά του (εξαιρετικού κατά τα άλλα) Μελωδού κάπως "άγαρμπη".

Νομίζω είναι πολύ πιο όμορφη αυτή που χρησιμοποιείται στο πρόγραμμα ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ των π. Εφραίμ και Στέφανου Σουλδάτου. Είναι μια κλασική, "τυπογραφική" γραμματοσειρά που ούτε αρχαιοφέρνει ούτε τίποτα το εξεζητημένο, πλην όμως είναι, προσωπικό γούστο πάντα, από τις πιο ωραίες.

Εάν κάποιος άλλος χρήστης του Μελωδού συμφωνεί μαζί μου.....ορίστε.
Είναι "plug and play". Ανοίξτε το Μελωδό, "Εγκατάσταση Μουσικής Γραμματοσειράς και Αρχείου Αποκλίσεων", επιλέξτε την και είστε εντάξει....

Μόνο μετά, ανοίξτε ένα μουσικό έργο, επιλέξτε τη καινούρια γραμματοσειρά, ανοίξτε το πάνελ των αποκλίσεων και επιλέξτε "Φόρτωση αρχείου αποκλίσεων από άλλη γραμματοσειρά" (εικονίδιο πάνω αριστερά. Επιλέξτε μια προϋπάρχουσα μουσική γραμματοσειρά του Μελωδού και....η γραμματοσειρά των ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ παίζει στο Μελωδό...

Την έφτιαξα με το Fond Creator, και τις πολύ κατατοπιστικές οδηγίες του κατασκευαστή του Μελωδού.
 
Last edited:

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
#3
Ορίστε.
Αν και μου άρεσε όπως ήταν, λόγω συνήθειας.
Διόρθωσα και λίγο τα γράμματα Δ, Ν (ΔΙ, ΝΗ) στις μαρτυρίες.
 
#4
Ορίστε.
Αν και μου άρεσε όπως ήταν, λόγω συνήθειας.
Διόρθωσα και λίγο τα γράμματα Δ, Ν (ΔΙ, ΝΗ) στις μαρτυρίες.
Επίσης, τα κεντήματα είναι αραιά. Νομίζω ότι κέντημα με κέντημα πρέπει να χουν μικρότερη απόσταση. Όλα τα κλασικά βιβλία (πλην του Κηλτζανίδη αλλά και αυτού όχι σ όλα τα φθογγόσημα) τα κεντήματα είναι κανονικά γραμμένα χωρίς απόσταση μεταξύ τους. Νομίζω ότι χρειάζεται μια διόρθωση. Κατα τα άλλα είναι πολύ ωραία γραμματοσειρά....και μου αρέσει.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#5
Επίσης, τα κεντήματα είναι αραιά. Νομίζω ότι κέντημα με κέντημα πρέπει να χουν μικρότερη απόσταση. Όλα τα κλασικά βιβλία (πλην του Κηλτζανίδη αλλά και αυτού όχι σ όλα τα φθογγόσημα) τα κεντήματα είναι κανονικά γραμμένα χωρίς απόσταση μεταξύ τους. Νομίζω ότι χρειάζεται μια διόρθωση. Κατα τα άλλα είναι πολύ ωραία γραμματοσειρά....και μου αρέσει.
Αυτό, στον Μελωδό, δεν έχει σχέση με τη γραμματοσειρά, αλλά με το αρχείο αποκλίσεων. Απλά, πηγαίνεις σε οποιαδήποτε κεντήματα μέσα στο κείμενο και τα πλησιάζεις μεταξύ τους. Αυτόματα, όλα τα κεντήματα στο κείμενο αποκτούν την ίδια απόσταση. Σε 10 λεπτά το αρχείο αποκλίσεων αυτο-αποθηκεύεται και την επόμενη φορά που θα χρησιμοποιήσεις τη γραμματοσειρά είναι ΟΚ.
 
#6
Απλά, πηγαίνεις σε οποιαδήποτε κεντήματα μέσα στο κείμενο και τα πλησιάζεις μεταξύ τους. Αυτόματα, όλα τα κεντήματα στο κείμενο αποκτούν την ίδια απόσταση.
Πώς γίνεται αυτό; διότι γνωρίζω ότι μπορείς να φτιάξεις λίγο την τοποθέτηση του χαρακτήρα (με την γενική απόκλιση) αλλά τα κεντήματα δεν τα βλέπει σαν δύο χαρακτήρες (δηλαδή σαν ενα + ένα κέντημα οπότε μπορείς να φτιάξεις την απόστασή τους) αλλά σαν ένα χαρακτήρα, ως κεντήματα, και έτσι δεν μπορώ να τα επεξεργαστώ και όπως φαίνεται μόνο ένα πρόγραμμα κατασκευής γραμματοσειρών μπορεί να το κάνει.
Ή μήπως υπάρχει κάτι στον Μελωδό, που δεν γνωρίζω, και μπορεί να διορθώσει το θέμα με τα κεντήματα;
Αν μπορείτε βοηθήστε με.
Ευχαριστώ
 

GabrielCremeens

Music Director at St. George, Albuquerque, NM
#7
Ορίστε.
Αν και μου άρεσε όπως ήταν, λόγω συνήθειας.
Διόρθωσα και λίγο τα γράμματα Δ, Ν (ΔΙ, ΝΗ) στις μαρτυρίες.
Δουλεύω με την γραμματοσειρά και πολύ χαίρομαι που μπορώ να γράψω κείμενα με αυτήν στον Μελωδό, που την έχω συνηθίσει τόσο πολύ. (Έχω γράψει εκατοντάδες σελίδες με την EZ Psaltica του π. Εφραίμ.)

Θα ήτανε δυνατόν, όμως, να κάνουμε μερικές μικρές αλλαγές ακόμα; Δυστυχώς, η γραμματοσειρά ακόμα φαίνεται λίγο... άγαρπμη στον Μελωδό, σε σχέση με την πρωτότυπη του π. Εφραίμ, λόγω των macros που φτιάχνουν καλά-καλά όλους τους χαρακτήρες.

Π.χ. το αντικένομα είναι αρκετά μεγάλο σε σχέση με τον αντίστοιχο χαρακτήρα των ΕΖ/ΒΖ. Είναι και πιο μεγάλο γενικά, πιο φαρδύς, κ.τλ.

Επίσης, η σκληρή χρωματική φθορά του Πα έχει ένα λάθος - έχει μπει μια κάθετη γραμμή στην μια πλευρά που δεν πρέπει.

-Γαβριήλ
 
Top