Γορθμός

E

emakris

Guest
#2
Γορθμός είναι μόνο η θέση που φέρει τον αρ. 4 στο κείμενο όπου γίνεται η παραπομπή. Όλες οι άλλες είναι περιπτώσεις θεματισμού έσω και έξω. Ο γορθμός περιλαμβάνεται στο Μέγα Ίσον του Κουκουζέλη (όπως και ο θεματισμός, σε άλλο σημείο) και μάλιστα έδωσε πολύ αργότερα (και καταχρηστικά) το όνομά του στο σημαδάκι που προφέρεται ως "ν" στο απηχηματικό "νε", με το οποίο αρχίζει η θέση στο Μέγα Ίσον.
Το Λεξικό του Φιλοξένους είναι απολύτως αναξιόπιστη πηγή και πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο δευτερευόντως και παρεμπιπτόντως. Θέλει προσοχή, διότι όλο και περισσότερος κόσμος αναζητά πια πληροφορίες στο διαδίκτυο και δεν πρέπει να αναπαράγονται ανακρίβειες.
 

asxetos2

Νέο μέλος
#3
Γορθμός είναι μόνο η θέση που φέρει τον αρ. 4 στο κείμενο όπου γίνεται η παραπομπή. Όλες οι άλλες είναι περιπτώσεις θεματισμού έσω και έξω. Ο γορθμός περιλαμβάνεται στο Μέγα Ίσον του Κουκουζέλη (όπως και ο θεματισμός, σε άλλο σημείο) και μάλιστα έδωσε πολύ αργότερα (και καταχρηστικά) το όνομά του στο σημαδάκι που προφέρεται ως "ν" στο απηχηματικό "νε", με το οποίο αρχίζει η θέση στο Μέγα Ίσον.
Το Λεξικό του Φιλοξένους είναι απολύτως αναξιόπιστη πηγή και πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο δευτερευόντως και παρεμπιπτόντως. Θέλει προσοχή, διότι όλο και περισσότερος κόσμος αναζητά πια πληροφορίες στο διαδίκτυο και δεν πρέπει να αναπαράγονται ανακρίβειες.
Σεβαστέ κ. Μακρή,

συμφωνώ με όσα καταμαρτυρείτε στον συνάδελφο, αλλά θα ήθελα, να σας ρωτήσω γιατί κατά την γνώμη σας ο Φιλοξένης είναι τα μάλα αναξιόπιστος.

Επίσης, πείτε μας ποια είναι η άποψή σας περί γορθμού και πού θα μπορούσε κανείς να αντλήσει αξιόπιστες πληροφορίες.
 
E

emakris

Guest
#4
...συμφωνώ με όσα καταμαρτυρείτε στον συνάδελφο...
Δεν καταμαρτυρώ κάτι σε κάποιον.

...αλλά θα ήθελα, να σας ρωτήσω γιατί κατά την γνώμη σας ο Φιλοξένης είναι τα μάλα αναξιόπιστος.
Διότι αυτά που γράφει βασίζονται σε εμπειρικές παρατηρήσεις (χρησιμότατες μεν, αλλά σε άλλου είδους συγγραφές) και όχι σε επιστημονική έρευνα, που θα απαιτείτο για τη σύνταξη ενός "Λεξικού" της εκκλησιαστικής μουσικής με τα σημερινά δεδομένα. Για την εποχή του μπορεί να ήταν σπουδαίο έργο, αλλά σήμερα έχει μόνο ιστορική αξία.

Επίσης, πείτε μας ποια είναι η άποψή σας περί γορθμού και πού θα μπορούσε κανείς να αντλήσει αξιόπιστες πληροφορίες.
Δεν τίθεται θέμα "απόψεως". Γορθμός είναι αυτό που είναι. Ανοίξτε π.χ. την Παρασημαντική του Ψάχου για να δείτε τη θέση στο Μέγα Ίσον, καθώς και τη μεταγενέστερη εξήγησή της. Δεν υπάρχει κάτι άλλο.
 

asxetos2

Νέο μέλος
#5
Σεβαστέ κ. Μακρή,

κάτι είπατε για έσω και έξω θεματισμό στο πρώτο μήνυμά σας.

Και αν συμπίπτουν αυτές οι δύο θέσεις, τί έχετε να πείτε;
 

Attachments

E

emakris

Guest
#6
Και αν συμπίπτουν αυτές οι δύο θέσεις, τί έχετε να πείτε;
Στη σελ. 119 του βιβλίου, από όπου πήρατε το παράδειγμα (θέση αρ. 33α), ο κ. Στάθης αναφέρεται στις δύο μορφές του έξω θεματισμού, που φυσικά δεν ταυτίζονται ούτε μεταξύ τους, ούτε με τις άλλες μορφές θεματισμού. Διαφέρει δε και η "μετροφωνία", αλλά και η εξήγηση. Εκεί είναι η ουσία και όχι τόσο στο σημαδάκι που μπαίνει.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#8
[Σημ. συντονιστή] Ορισμένα άσχετα με το θέμα μηνύματα αφαιρέθηκαν. Υπάρχουν και τα ΠΜ.
 
Top