MTheodorakis
Παλαιό Μέλος
῍Αν, σὲ περίπτωση ἀνάγκης, δὲν διαβαστοῦν οἱ ἐξορκισμοί, δὲν διαβάζονται τυχὸν μετά (Θ. Γιάγκου ὅπ. πρ. σσ. 395-396).
Πάτερ την ευχή σας και Χριστός Ανέστη.Σας ευχαριστώ όλους για τις απόψεις και τα επισυναπτόμενα αρχεία.
Αυτές οι αντιγραφές από τα ευχολόγια που έστειλαν πολύ ευγενικά το μέλος "Diogenes" και ο κ. Μανόλης Θεοδωράκης δεν αφορά περίπτωση που η βάπτιση γίνεται σε ναό; Διότι νομίζω ότι σε δωμάτιο κλινικής νοσοκομείου δεν θα είναι τόσο εύκολο να πραγματοποιηθεί η βάπτιση. Δεν λέω αδύνατο αλλά πάντως έχει κάποια πρακτική δυσκολία. Θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για το νερό και το έλαιο που θα τρέξει, για να πλύνει τα χέρια του ο ιερέας και ο βοηθός που θα κρατήσει το παιδί (λογικά ο γονιός) αλλά και θα πρέπει να έχεις μία άνεση χρόνου τουλάχιστον 15-20 λεπτών για να πραγματοποιηθούν τα της ακολουθίας αν προσθέσουμε και τα αναγνώσματα. Χώρια για τον χρόνο που θα χρειαστεί ο ιερέας να πάρει να απαραίτητα πράγματα και να προσέλθει στο νοσοκομείο.
Μια ακόμη σκέψη: αν όντως πραγματοποιηθούν τα παραπάνω και το παιδί ζήσει, θα πρέπει τότε λογικά να μην γίνει από την αρχή η ακολουθία του βαπτίσματος αλλά να τελεστούν μόνο αυτά που δεν τελέστηκαν δηλαδή οι αφορκισμοί, η τριχοκουρία, η ευλογία ενδυμάτων, η απόλουση, η ευχή "Κύριε ο Θεός ημών, ο εκ του πληρώματος της κολυμβήθρας..." και η επίδοση του Σταυρού. Είναι έτσι ή περιττεύουν;
Και ένα τελευταίο: αν υποθέσουμε ότι όλα γίνουν έτσι, το παιδί αυτό δεν θα έχει ανάδοχο. Υπάρχει κάποιο ουσιαστικό πρόβλημα με αυτό;