Αστοχία νοτών (μουσικών φθόγγων)

balgiota

Νέο μέλος
Ένα από τα θέματα που απασχολεί λιγότερο ή περισσότερο όσους ασχολούνται με την Βυζαντινή Μουσική και όχι μόνο είναι η αστοχία των νοτών.
Θα προσπαθήσω να δώσω μια συνοπτική απάντηση σε αυτό το ζήτημα το οποίο ελπίζω να φανεί χρήσιμο στην ψαλτική κοινότητα.
Όταν έχουμε την αστοχία κάποιας νότας τι δεν πήγε καλά;
1) Ο λαιμός ήταν στην έγχορδη φάση και άρα δεν είχε ενεργοποιηθεί η πνευστή φάση
2) Για την ενεργοποίηση της πνευστής κατάστασης του λαιμού απαιτούνται σωστή στάση σώματος και σωστά δομημένη αναπνοή
3) Μη σωστός χειρισμός του φωνητικού οργάνου εν γένει
Προτού διαγνωστεί η οποιαδήποτε φωνητική δυσχέρεια πρέπει να σκεφτόμαστε 2 ή 3 επίπεδα πίσω. Αν όλα τα παραπάνω διορθωθούν με την κατάλληλη εκπαίδευση τότε η αστοχία εξαφανίζεται!
 

patsalos

Νέο μέλος
Καλημέρα.
Το θέμα το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον και βασικότατο. Αλλά νομίζω θέλει ανάλυση. Με συνοπτική ματιά δεν γίνεται.
Για παράδειγμα, πρέπει να εξηγηθούν τα "2 η 3 επίπεδα πίσω". Η τι είναι η "έγχορδη φάση και η πνευστή φάση".
Ευχαριστώ.
 

balgiota

Νέο μέλος
Καλημέρα.
Το θέμα το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον και βασικότατο. Αλλά νομίζω θέλει ανάλυση. Με συνοπτική ματιά δεν γίνεται.
Για παράδειγμα, πρέπει να εξηγηθούν τα "2 η 3 επίπεδα πίσω". Η τι είναι η "έγχορδη φάση και η πνευστή φάση".
Ευχαριστώ.
Χαίρετε!
Θα ήθελα να σας επισημάνω το εξής με βάση το σχόλιο του συναδέλφου: ακόμα και αν αναλύσω τα προαναφερθέντα στάδια θα είναι μόνο σε ένα καθαρά θεωρητικό πλαίσιο και απολύτως περιγραφικό το οποίο θα ήταν χρήσιμο μέχρι ενός σημείου όμως δεν θα υπήρχε κάποιο πρακτικό όφελος διότι δεν θα υπήρχε φωνητική εκπαίδευση επι πραγματικού επιπέδου.
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Αν δεν μπορεί να υπάρξει πρακτικό όφελος τότε προς τι η εκκίνηση του θέματος σε ένα μέσο που εκ των πραγμάτων περιορίζεται σε θεωρητικό - περιγραφικό πλαίσιο;

Αν και για εμάς και το πλαίσιο αυτό καλό είναι και θα μας ενδιέφερε να σας ακούσουμε!
 

balgiota

Νέο μέλος
Ἡ ἀνάλυση εἶναι τρόπον τινὰ μιὰ ἐνέργεια ἀνατομικῆς ὑφῆς. Τὸ θέμα κατὰ τὴν προσωπική μου γνώμη ποὺ δὲν εἶμαι συνάδελφος ἀλλὰ συμπάσχων εἶναι νὰ μᾶς πῆτε τὰ πολὺ σωστὰ ποὺ γράφετε ποῦ στοχεύουν καὶ τί ὀραματίζονται.
Ασφαλώς! Θα προσπαθήσω όσο το δυνατόν να δώσω μια πλήρης απάντηση! Είναι γνωστό ότι δυστυχώς όσοι σπουδάζουν Βυζαντινή Μουσική δεν δουλεύουν με φωνητική εκπαίδευση αλλά με μίμηση με αποτέλεσμα τα γνωστά προβλήματα που γνωρίζουμε όλοι μας! Απώτερη στοχοθεσία των αναρτήσεων και των απαντήσεις από τους συναδέλφους (που γνωρίζουν ή σπουδάζουν την φωνητική) είναι να καταδείξουν έστω και σε ένα θεωρητικό πλαίσιο την σημαντικότητα της φωνητικής εκπαίδευσης στην ψαλτική και να προβληματίσουν όσους διάκεινται θετικά ως προς αυτήν. Με πιο απλά λόγια, δεν χαθεί το <<ύφος>> αν κάποιος μάθει να αναπνέει και να αρθρώνει σωστά το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, αναφέρεται στην ερμηνεία.
 
Top