Ασδρές Ραφαήλ

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#2

Μάλιστα. Δέν εἶχε ἀναφερθεῖ ποτέ στό Ψαλτολόγιον. 19 εἶναι τώρα ἀπ᾿ ὅ,τι διαβάζω στό βιογραφικό του
Γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1992,Τα πρώτα βήματα στην μουσική τα ξεκινάει σε ηλικία 11 ετών,λαμβάνει τα πρώτα του ακούσματα καθώς και τις πρώτες του γνώσεις στην βυζαντινή μουσική από τον π. Μάξιμο Χονδρούδη,έπειτα σε ηλικία μόλις 15 ετών αναλαμβάνει ως λαμπαδάριος στον Ιερό Ναό Αγ. Γεωργίου Μελλισοχωρίου, και μετέπειτα ως πρωτοψάλτης στον Ιερό Ναό Αγ. Αθανασίου Καμπάνης, σε αυτούς τους ναούς δημιούργησε γυναικείες χορωδίες με μεγάλη επιτυχία. Η αγάπη και ο ζήλος του για την μουσική τον οδήγησαν στη συνέχεια στην εκμάθηση ενός παραδοσιακού οργάνου το ''κανονάκι'' και στο συγκρότημα του δήμου Μυγδονίας 'Τρεις Λαλούν' όπου πραγματοποιήθηκαν πολυάριθμες συναυλίες,τραγουδώντας ο ίδιος λαικά,έντεχνα και παραδοσιακά τραγούδια,παράλληλα λαμβάνει μέρος και σε διάφορες σχολικές συναυλίες εκδηλώσεις καθώς και σε συναυλίες Βυζαντινής μουσικής τις οποίες πολλές φορές διοργανώνει ο ίδιος.Μάλιστα κάνει έρευνα πάνω στην παραδοσιακή μουσική θέλοντας να συλλέξει και να μάθει τοπικά τραγούδια. Αξίζει να σημειωθέι πως σε συναυλία την οποία διοργάνωσε το ωδείο "bolero",συγκίνησε το κοινό ψάλοντας ύμνους,στο τέλος της εκδήλωσης τιμήθηκε από τον τότε υπουργό Μακεδονίας - Θράκης, κ. Σταύρο Καλαφάτη για την προσφορά του στην βυζαντινή μουσική.Έχει δώσει συνεντέυξεις,με τελευταία αυτή στο περιοδικό 'ζώ στην Μυγδονία'. Eμφανίστηκε στην εκπομπή της "4e" (Η ψαλτική τέχνη χθες και σήμερα) στην οποία έψαλλε και παραχώρησε συνέντευξη στον παρουσιαστή της εκπομπής "π.Θεόφιλο Τερεζάκη.Και την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου τραγούδησε λα'ι'ικά και έντεχνα τραγούδια στην ραδιοφωνική εκπομπή της ΕΡΤ3 που αναμεταδόθηκε σε όλη την Ελλάδα και εξωτερικό,ακόμη έχει ψάλλει σε ζωντανές αναμεταδόσεις του ραδιοφωνικού σταθμού της Μητροπόλεως Λαγκαδά και του τηλεοπτικού σταθμού 4e. Ψάλλει περιστασιακά σε διάφορους ναούς είτε ως πρωτοψάλτης είτε ως μέλος των χορωδιών τους όπως (Ιερός προσκυνηματικός νάος Αγίου Δημητρίου Πολιούχου θεςνίκης, Μητροπολιτικός ναός Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά,Μητροπολιτικός ναός Αγιας Παρασκευής Λαγκαδά,Ι.Ν Παναγίας Δεξιάς Ι.Ν Προφήτη Ηλία Πυλαίας κ.λ)Ακόμη ψάλλει σε διάφορες πανηγύρεις σε όλη την Ελλάδα καπόπιν προσκλήσεως,σε αρχιερατικά συλλείτουργα και σε διάφορες αγρυπνίες σε κεντρικούς ναούς της πόλεως της Θεςνίκης και σε διαφόρους οικείους μητροπολιτικούς ναούς. Είναι μέλος της χορωδίας του άρχοντος υμνωδού κυρίου Εμμανουήλ Δασκαλάκη, "ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΚΟΥΚΟΥΖΕΛΗΣ",που ως μέλος της,του απονομεμήθηκε χρυσό μετάλλιο,της χορωδίας του συλλόγου ιεροψαλτών ''ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ'' μέλος της χορωδίας του ιερού ναού Προφήτη Ηλία Πυλαίας με χοράρχη τον Δημήτρη Χριστοδούλου,της χορωδίας ' Των Αρχαγγέλων' με χοράρχη τον δάσκαλο του Βασίλειο Τζιμογιάννη, και μέλος της τετράφωνης παιδικής χορωδίας του ωδείου 'bolero' με μαέστρο τον Σάκη Αραμπατζή'στις παραπάνω χορωδίες συμμετέχεi και ως σολίστ.Σήμερα είναι πρωτοψάλτης στον ιερό ναό κοιμήσεως της Θεοτόκου Δρυμού ένας απο τους μεγαλύτερους ναούς της Μητροπόλεως Λαγκαδά.Η εκμάθησή του συνεχίζεται κοντά σε πεπειραμένους δασκάλους και πρωτοψάλτες(Ζαιμης,Χαλκιάς,Δασκαλάκης,Λιάκος,Γκάγκος,Αραμπατζήςκ.λ).Τέλος πρέπει να αναφερθεί οτι παρακολούθησε παράλληλα μαθήματα αγιογραφίας κοντά στον μεγάλο δάσκαλο Ιωάννη Χαρ. Βράνο,συνεχίζοντας με τους αδελφούς Σιδηρόπουλους.

Σήμερα δασκαλοί του είναι οι: Βασίλειος Τζιμογιάννης ,Δημήτριος Χριστοδούλου (καθηγητές βυζαντινής μουσικής).Ιδιαίτερη όμως αναφορά πρέπει να γίνει στον γνωστό τενόρο και μεγάλο δάσκαλο ΣΑΚΗ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ (καθηγητής μονωδίας (φωνητικής) και μελοδραματικής (κλασικού τραγουδιού),έντεχνου - λαικού τραγουδιού,βυζαντινής μουσικής και ανωτέρων θεωρητικών) ένας σημαντικός όχι μονο δάσκαλος αλλά και άνθρωπος για τον ίδιο.Έχει αποσπάσει πολλά θέτικα σχόλια απο μεγάλους καλλιτέχνες,και διακεκριμένους πρωτοψάλτες και αρχιερείς, χωρίς αυτό να αποτελεί αιτία υπερύψωσης, αφου θεωρεί τους πάντες δασκάλους του. Βασικό του μέλημα είναι να ολοκληρώσει τις σπουδές του στην βυζαντινή και Ευρωπα'ι'κή μουσική ώστε να ασχοληθεί περισσότερο επιστημονικά και συστηματικά πάνω σ αυτές.
Σκοπός αυτής της ομάδας είναι να διαδώσει την μουσική και κυρίως την βυζαντινή.Η ομάδα αυτή δεν έχει καμία διάθεση προσωπικής προβόλης, αλλά θέλει να γίνει έναυσμα προς όλους να ασχολήθουν με αυτή την τέχνη, να αποδείξει ότι η ηλικία,οι γνώσεις,τα πτυχία,και το σχολείο και άλλες αναγκαίες ασχολίες δεν αποτελούν εμπόδιο στο να συνεχίσει και να προχωρήσει κανείς σε κατι που αγαπά,όπως η μουσική.'Οπως δηλώνει και ο ίδιος,«με τη μουσική έχω βρει το νόημα της ζωής μου. Η οικογένεια μου με στηρίζει πολύ σ’ αυτό που κάνω. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν ζω μια φυσιολογική ζωή, απλά αυτό το κάνω για τον εαυτό μου και για το Θεό» Η ομάδα τελος,ενημερώνει για διάφορες σχετικές εκδηλώσεις και συναυλίες.
καί δέν ἔχει κάποια μόνιμη ἱεροψαλτική θέση. Λογικό ἴσως λόγῳ ἡλικίας καί ὁλοκληρώσεως σπουδῶν. Ἐκτός ἄν ἐπενδύει μόνον σέ καλλιτεχνική παρουσία.

Βρῆκα καί μιά ζωντανή ἑρμηνεία ἀπό γιορτή λήξης στό σχολεῖο του, ὅταν ἦταν Γ΄ Λυκείου.


 

agrovas

Βασίλης Αγροκώστας
#3
Φέρει στη φωνή του την ωραία ψαλτική παράδοση της Θεσσαλονίκης και η σπουδή του δίπλα στον τενόρο Σάκη Αραμπατζή τον βοήθησε να ανοίξει τα ηχεία του και να δώσει πλούσια χροιά στο ήδη όμορφο από παλαιότερα μέταλλό του και κυρίως χωρίς να χαλάσει το ύφος του...

Όταν βλέπω τόσο καλούς νέους στην ηλικία ψάλτες, πραγματικά συγκινούμαι...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#4
Φέρει στη φωνή του την ωραία ψαλτική παράδοση της Θεσσαλονίκης και η σπουδή του δίπλα στον τενόρο Σάκη Αραμπατζή τον βοήθησε να ανοίξει τα ηχεία του και να δώσει πλούσια χροιά στο ήδη όμορφο από παλαιότερα μέταλλό του και κυρίως χωρίς να χαλάσει το ύφος του...

Όταν βλέπω τόσο καλούς νέους στην ηλικία ψάλτες, πραγματικά συγκινούμαι...

Η ευθύνη όμως του δασκάλου, ή των δασκάλων μεγαλώνει όταν ο μαθητής έχει δυνατότητες, και εκεί τα πράγματα βαθαίνουν... Μακάριοι οι καρπογονούντες επαξίως (δάσκαλοι και μαθητές)...

Δ.
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#5
Φέρει στη φωνή του την ωραία ψαλτική παράδοση της Θεσσαλονίκης και η σπουδή του δίπλα στον τενόρο Σάκη Αραμπατζή τον βοήθησε να ανοίξει τα ηχεία του και να δώσει πλούσια χροιά στο ήδη όμορφο από παλαιότερα μέταλλό του και κυρίως χωρίς να χαλάσει το ύφος του...

Όταν βλέπω τόσο καλούς νέους στην ηλικία ψάλτες, πραγματικά συγκινούμαι...
Ποιὸ ὕφος;

Μέταλλο κὰι φωνὴ σίγουρα ἔχει μὲ πολλὲς δυνατότητες ἀλλὰ πολὺ «στημένη» καὶ ἡ ἐπίδραση τῆς φωνητικῆς πέραν τοῦ δέοντος.

Γενικὰ πολὺ ἐπιτήδευση καὶ ξερὴ ἀπόδοση.

Τὸ παρήγορο εἶναι πὼς ἔχει πολὺ μέλλον, ἐλπίζω νὰ ἀποκτήσει παραδοσιακότερα ἀκούσματα καὶ νὰ ἀπαλύνει τὸ στήσιμο στὴ φωνή του. Καλὴ ἡ φωνητικὴ ἀλλὰ ...
 

Raphael Asdr

Λαμπαδάριος Μητροπολιτικού Ναού Λαγκαδά
#6
Ποιὸ ὕφος;

Μέταλλο κὰι φωνὴ σίγουρα ἔχει μὲ πολλὲς δυνατότητες ἀλλὰ πολὺ «στημένη» καὶ ἡ ἐπίδραση τῆς φωνητικῆς πέραν τοῦ δέοντος.

Γενικὰ πολὺ ἐπιτήδευση καὶ ξερὴ ἀπόδοση.

Τὸ παρήγορο εἶναι πὼς ἔχει πολὺ μέλλον, ἐλπίζω νὰ ἀποκτήσει παραδοσιακότερα ἀκούσματα καὶ νὰ ἀπαλύνει τὸ στήσιμο στὴ φωνή του. Καλὴ ἡ φωνητικὴ ἀλλὰ ...

Αυτος που αναφέρετε είμαι εγώ, Είμαι ακόμη νέος και μικρός, αλλά σκεφτήτε οτι η ηχόγράφηση αύτη είναι όταν ήμουν σε ιλικία 16 μόλις ετών με πολύ άγχος,και ο χώρος ήταν μικρός και σε πλήθος κόσμου ακουγόταν έτσι ξέρη η φωνή,σχετικά περι φωνητικής επιβάλλεται στον ψάλτη να την διδάσκεται προς δικό του ώφελος,ως προς την πιο ξεκούραστη ερμηνεία αλλά και συντήρηση της φωνης.Δεν είναι καθόλου στημένο αλλά αντιθέτως χρησιμοποιείται η έκφραση την οποία όλοι την χειρίζονται ακόμη και αυτοί που το κατακρίνουν. Τέλος καλό θα ήταν πρώτα να αποζητάμε την τελειότητα σε εμάς τους ίδιους και στη συνέχεια για τους αλλούς, ήταν μια προσπάθεια της τελευταίας στιγμής. Υ.Γ ψάλλω εδώ και 3 χρόνια σε κεντρικό ναό της Μητροπόλεως Λαγκαδά ως πρωτοψάλτης.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#7

Αυτος που αναφέρετε είμαι εγώ, Είμαι ακόμη νέος και μικρός, αλλά σκεφτήτε οτι η ηχόγράφηση αύτη είναι όταν ήμουν σε ιλικία 16 μόλις ετών με πολύ άγχος,και ο χώρος ήταν μικρός και σε πλήθος κόσμου ακουγόταν έτσι ξέρη η φωνή,σχετικά περι φωνητικής επιβάλλεται στον ψάλτη να την διδάσκεται προς δικό του ώφελος,ως προς την πιο ξεκούραστη ερμηνεία αλλά και συντήρηση της φωνης.Δεν είναι καθόλου στημένο αλλά αντιθέτως χρησιμοποιείται η έκφραση την οποία όλοι την χειρίζονται ακόμη και αυτοί που το κατακρίνουν. Τέλος καλό θα ήταν πρώτα να αποζητάμε την τελειότητα σε εμάς τους ίδιους και στη συνέχεια για τους αλλούς, ήταν μια προσπάθεια της τελευταίας στιγμής. Υ.Γ ψάλλω εδώ και 3 χρόνια σε κεντρικό ναό της Μητροπόλεως Λαγκαδά ως πρωτοψάλτης.
Νά εἶσαι καλά!​
 
Top