Αριστερός χορός. Δικαιώματα και υποχρεώσεις.

Status
Not open for further replies.

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Δεν ήξερα που να το βάλω αυτό το θέμα και τελικά το έφερα στο Γενικά περί Ψαλτικής > Ψαλτική Παράδοση. (θα δείτε το γιατί παρακάτω) ............................................................
....................................................................................................
Αν έχετε όρεξη συμπληρώστε ή διορθώστε αυτά που έχω γράψει εγώ.

Βασιλη , σωστα αυτα που γραφεις , τουλαχιστον απο τυπικης αποψης . Δεν
βλεπω ομως να γραφεις και για τις υποχρεωσεις του αριστερου , αφου ο τιτλος του θεματος που ανοιξες αναφερει και υποχρεωσεις .
Δηστυχως τωρα που ειδα το θεμα , φευγω για την εκκλησια και δεν εχω χρονο . Ελπιζω να επανελθω στο θεμα πιο αναλυτικα .
Μονο τουτο : Βασικη προϋποθεση κατα την γνωμη μου , ειναι ο δεξιος και ο αριστερος ψαλτης , να εχουν την ιδια εκταση φωνης . Τα υπολοιπα επονται .
Θα τα ξαναπουμε .
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ .
 

Lampadarios

Καλαφάτης Θανάσης
Δεν θέλω να βάζω σε πειρασμούς τους συναδέλφους Λαμπαδαρίους, αλλά προτείνω να κάνουμε και ένα threat για τα διακαιώματα και τις υποχρεώσεις του δεξιού χορού.....;)
 

teofilos3

Γεώργιος Παλιούρας
Αγαπητοί συνάδελφοι για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των ψαλτών δεν πρόκειται να βρούμε άκρη όσο και να συζητήσουμε και να εκθέσουμε απόψεις.Το ζήτημα είναι "λεπτό(ώ)ν" καθώς και έλλειψης ισαξίων απο πλευράς φωνητικής και μουσικής κατάρτισης ψαλτών γιά πλαισίωση και των δύο αναλογίων ταυτόχρονα. Το θέμα δεν προκειται να επιλυθει υπό τις παρούσες προϋποθέσεις και συνθήκες. Το δεξιό αναλόγιο το καταλαμβάνει σχεδόν πάντα κάποιος που είναι υπάλληλος (καθηγητής-δάσκαλος -Δ.Υ. κ.λ.π.) και ως εκ τούτου αδυνατεί να ανταποκριθεί σε όλες εκείνες τις εορτές που θα πρέπει να πάει να ψάλλει στην εκκλησία γιατί εργάζεται στην κύρια εργασία του και έτσι εκ των πραγμάτων ο αριστερός ψάλτης θα πρέπει να είναι ελεύθερος από υποχρεώσεις(εργασία κ.λ.π.) για να μπορεί να αναλάβει το μεγαλύτερο βάρος της σχεδόν καθημερινής παρουσίας στο Ναό (εσπερινούς εορτών Αγίων και τις εορτές αυτών) και έτσι ο δεξιός έρχεται σχεδόν πάντα ξεκούραστος και ο αριστερός εξουθενωμένος όσο για τις απολαβές ίσως να παίρνουν τις ίδιες ίσως περισσότερες ο δεξιός αφου κατα "κανόνα" ο δεξιός ειναι καλύτερος και λειτουργεί εκβιαστικά "άμα θέλετε αλλοιώς φεύγω".Βέβαια σε κάποιες ενορίες έχει καθιερωθεί ως εναλλακτική λύση και ο τρίτος ψάλτης (εγώ ανήκω σε αυτή την περίπτωση) αλλά μου φαίνεται ΄οτι εμείς στην εκκλησία μας αποτελλούμε εξαίρεση και είμαστε σε πλεονεκτική θέση και απο ότι γνωρίζω στην περιοχή μου εκτός της δικής μας εκκλησίας τρίτο ψάλτη έχει μόνο ο Μητροπολιτικός Ναός.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ-ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
Γεώργιος Παλιούρας
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
Επειδή βλέπω πολλές "θέσεις" πάνω σ' αυτό το θέμα, επιτρέψτε μου, να βάλω κατά κάποιο τρόπο, τα πράγματα στη θέση τους.
Οι ονομασία των εντεταλμένων στα Αναλόγια, είναι όπως ελέγχθει Α΄. και Β΄. Χορός, υπό την προϋπόθεση ότι η επάνρδωση των Αναλογίων γίνεται με περισσότερα του ενός άτομα.Οι τίτλοι Πρωτοψάλτης και Λαμπαδάριος, είναι μεν Οφφίκια των Πατριαρχικών Χορών, αλλά εκφράζουν τα "πρωτεία" στο ψάλλειν. Συνήθως ο Πρωτοψάλτης αρχίζει τα διάφορα μέρη των Ακολουθιών και ο Λαμπαδάριος ακολουθεί. Μπορεί να είναι μουσικώς ισοδύναμοι και οι δύο, ή μπορεί ο ένας απ' τρους δύο, να υπερτερεί του άλλου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο επικρατέστερος είναι πάντα ο Δεξιός. Η ταπεινότητά μου, υπηρέτησε 18 χρόνια ( όχι συνεχόμενα ) σαν Λαμπαδάριος ). Μόνο τα δύο απ' αυτά, ο Πρωτοψάλτης ήταν κάπως καλύτερός μου, αλλά λόγω ανάγκης και μέχρι ευρέσεως καλύτερης θέσης, παρέμενε αριστερά του. Όσο για τα κάθήκοντα και τις υποχρεώσεις, έχω να πώ τα εξής : Είτε αρέσει, είτε δεν αρέσει στους Λαμπαδαρίους ( Αριστερούς ), είναι υποχρεωμένοι, να πειθαρχούν στα Μαθήματα, τον Ήχο, τον χρόνο και στις βάσεις στον Πρωτοψάλτη τους. Ο δε Πρωτοψάλτης, εφ' όσον θέλει να ψάλλει κάτι το καινούργιο για για συνήθη Μαθήματα, υποχρεούται να ενημερώνει τον Αριστερό του, τουλάχιστον μία Εβδομάδα πρίν και να τον βοηθάει στην εκμάθηση των νέων Μελών, ώστε να υπάρχει αρμοπνία μεταξύ των δύο Χορών. Καλό είναι οι δύο Χοροί, να παραμένουν στις θέσεις τους, μέχρι το πέρας των Ακολουθιών. Δεν απαγορεύεται όμως η σύμπτηξις όλων στο Δεξιό Αναλόγιο, εφ' όσον το δέχεταο αβίαστα ο Αριστερός. Στο Θέμα των Δοξαστικών της Κασσιανής, επικράτησε να ψάλλεται από τον Πρωτοψάλτη, λόγω μη επαρκείας του Λαμπαδαρίου γι' αυτό. Όποτε υπήρξα Λαμπαδάριος, το έψαλλα εγώ, έστω και εάν φώναζε ο Δεξιός μου. Μάλιστα κάποτε, απείλησε να παραιτηθεί, αλλά ο Προϊστάμενος του είπε, ότι μπορςεί να το κάνει, για να βρεί την ευκαιρία, να με περάσει στη θέση που μου άξιζε ( αυτά ακριβώς ήταν τα λόγια του ). Το Σε τον αναβαλλόμενον, έχει μία ιδιομορφία. Ήδη έχει γίνει η περιφορά του Σώματος και η τοποθέτησίς Του στον Επιτάφιο. Και οι δύο Χοροί, βρίσκονται πέριξ τουΤου και ψάλλουν τα Απόστιχα. Το Δόξα. Και νύν, Ψάλλεται λόγω Παραδόσεως και από τους δύο Χορούς, οπότε φυσικό είναι να προεξάρχει ο Πρωτοψάλτης. Για το θέμα των υποχρεώσεων, αυτό είναι προσωπικό για τον καθ' ένα και γίνεται κατόπιν συμφωνίας με το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο. Αυτά προς το παρόν.

Υ.Γ΄. Για να μαθαίνουν οι νεώτεροι και να θυμούνται οι παλαιοί.
 

ΑΛΕΞΙΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ

Φωτορεπόρτερ - Οπερατέρ Films Producer
Να μπω κι εγω στην κουβέντα.

Δυστυχως δεν υπάρχουν αριστεροι ψάλτες...
Οι λόγοι ειναι πολλοί..
θα προσπαθησω να απαριθμησω μερικους, με τη σειρα που μου ερχονται κι οχι κατ' ανάγκη με τη σπουδαιοτητά τους.

Πρωτον,
ο δεξιος εχει τη βαση απ΄ οπου ψέλνουμε και το ειδος των κομματιων. αργες ή συντομες καταβασιες δοξολογίες κλπ. αν δεν εχει κεφια ή γνωσεις (συμβαινει κι αυτο ) δεν λεει τιποτα. Αν ψέλνει ψηλά πχ ξετινάζει τον αριστερο, οπότε ο αριστ. δεν αποδίδει καλά και κουραζεται και ψάχνει ευκαιρία να φυγει.

Υπάρχουν δεξιοι που ΔΕΝ λενε στον συνεργάτη τους τι θα ψάλλουν οπότε κι αυτος πρεπει να κοψει το λαιμο του,... και το χειρότερο: βρισκουν δοξολογίες τρισαγια και δυναμις αγνωστα με περιεργες εναλλαγές ηχων (μου εχει τυχει) κι ο αριστερος τι να κανει;

Επίσης, μετα τις ακολουθιες παντα τα συγχαρητηρια τα παιρνει ο δεξιος, και μπροστά στον αριστερο. καμμια κουβέντα γι αυτον! Υπαρχει κοσμος (και παπαδες) που το κανουν. (Μου εχει τυχει)

Ο αριστερος παιρνει λιγοτερα χρηματα κι εχει περισσοτερες υποχρεωσεις(κατα κανονα). Υπάρχει και πρωτοψάλτης που λεει οτι ο δεξιος ειναι ψάλτης , ο αριστερος ειναι βοηθος!

Σνομπισμος απο την πλευρά των συναδελφων. Σε πανηγυρη του ναου, πλαισιωνουν το δεξιο πολλοι και τον αριστερό μονο κανενας παππους ισα για μοστρα...
Αν θυμηθω κι άλλα θα τα προσθεσω...

Α, Βασιλη, ξεχασες (μου επιτρεπεις τον ενικό) το δοξαστικο "σε τον αναβαλλόμενον" της Μεγ. Παρασκευης ειναι του αριστερου ως δοξαστ. αποστιχων.

Στάθης Μεντζάς


Ευτυχώς που υπάρχουν και κάποιοι και λεν αλήθειες
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Επειδή βλέπω πολλές "θέσεις" πάνω σ' αυτό το θέμα, επιτρέψτε μου, να βάλω κατά κάποιο τρόπο, τα πράγματα στη θέση τους.
Οι ονομασία των εντεταλμένων στα Αναλόγια, είναι όπως ελέγχθει Α΄. και Β΄. Χορός, υπό την προϋπόθεση ότι η επάνρδωση των Αναλογίων γίνεται με περισσότερα του ενός άτομα.Οι τίτλοι Πρωτοψάλτης και Λαμπαδάριος, είναι μεν Οφφίκια των Πατριαρχικών Χορών, αλλά εκφράζουν τα "πρωτεία" στο ψάλλειν. Συνήθως ο Πρωτοψάλτης αρχίζει τα διάφορα μέρη των Ακολουθιών και ο Λαμπαδάριος ακολουθεί. Μπορεί να είναι μουσικώς ισοδύναμοι και οι δύο, ή μπορεί ο ένας απ' τρους δύο, να υπερτερεί του άλλου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο επικρατέστερος είναι πάντα ο Δεξιός. Η ταπεινότητά μου, υπηρέτησε 18 χρόνια ( όχι συνεχόμενα ) σαν Λαμπαδάριος ). Μόνο τα δύο απ' αυτά, ο Πρωτοψάλτης ήταν κάπως καλύτερός μου, αλλά λόγω ανάγκης και μέχρι ευρέσεως καλύτερης θέσης, παρέμενε αριστερά του. Όσο για τα κάθήκοντα και τις υποχρεώσεις, έχω να πώ τα εξής : Είτε αρέσει, είτε δεν αρέσει στους Λαμπαδαρίους ( Αριστερούς ), είναι υποχρεωμένοι, να πειθαρχούν στα Μαθήματα, τον Ήχο, τον χρόνο και στις βάσεις στον Πρωτοψάλτη τους. Ο δε Πρωτοψάλτης, εφ' όσον θέλει να ψάλλει κάτι το καινούργιο για για συνήθη Μαθήματα, υποχρεούται να ενημερώνει τον Αριστερό του, τουλάχιστον μία Εβδομάδα πρίν και να τον βοηθάει στην εκμάθηση των νέων Μελών, ώστε να υπάρχει αρμοπνία μεταξύ των δύο Χορών. Καλό είναι οι δύο Χοροί, να παραμένουν στις θέσεις τους, μέχρι το πέρας των Ακολουθιών. Δεν απαγορεύεται όμως η σύμπτηξις όλων στο Δεξιό Αναλόγιο, εφ' όσον το δέχεταο αβίαστα ο Αριστερός. Στο Θέμα των Δοξαστικών της Κασσιανής, επικράτησε να ψάλλεται από τον Πρωτοψάλτη, λόγω μη επαρκείας του Λαμπαδαρίου γι' αυτό. Όποτε υπήρξα Λαμπαδάριος, το έψαλλα εγώ, έστω και εάν φώναζε ο Δεξιός μου. Μάλιστα κάποτε, απείλησε να παραιτηθεί, αλλά ο Προϊστάμενος του είπε, ότι μπορςεί να το κάνει, για να βρεί την ευκαιρία, να με περάσει στη θέση που μου άξιζε ( αυτά ακριβώς ήταν τα λόγια του ). Το Σε τον αναβαλλόμενον, έχει μία ιδιομορφία. Ήδη έχει γίνει η περιφορά του Σώματος και η τοποθέτησίς Του στον Επιτάφιο. Και οι δύο Χοροί, βρίσκονται πέριξ τουΤου και ψάλλουν τα Απόστιχα. Το Δόξα. Και νύν, Ψάλλεται λόγω Παραδόσεως και από τους δύο Χορούς, οπότε φυσικό είναι να προεξάρχει ο Πρωτοψάλτης. Για το θέμα των υποχρεώσεων, αυτό είναι προσωπικό για τον καθ' ένα και γίνεται κατόπιν συμφωνίας με το Εκκλησιαστικό Συμβούλιο. Αυτά προς το παρόν.
Υ.Γ΄. Για να μαθαίνουν οι νεώτεροι και να θυμούνται οι παλαιοί.

Καλα και ωραια και κυριως ''ρομαντικα'' ολα αυτα που γραφεις . Εχω ομως μια ερωτηση και θελω ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ απαντηση . Οταν ησουν Πρωτοψαλτης (και ησουν πολλα χρονια) , αφηνες τον εκαστοτε Λαμπαδαριο σου να ψαλλει το τροπαριο της Κασσιανης ἠ του το ''εκλεβες'' (οπως κανουμε ΟΛΟΙ οι δεξιοι) ; Και μη μου πεις περι μη επαρκειας ΟΛΩΝ των εκαστοτε Λαμπαδαριων σου . Στην απαντηση σου βεβαιως και θα ισχυει το σλογκαν που χρησιμοποιεις :
''Για να μαθαίνουν οι νεώτεροι και να θυμούνται οι παλαιοί'' . Ευχαριστω .
 

ixadin

Ηχάδιν
Επειδή και εγώ έχω κάνει πολλά χρόνια Λαμπαδάριος (ή αριστερός ψάλτης ή β΄χορός -πέστε το όπως θέλετε) να προσθέσω και μια κακία.:D

Να θυμίσω την περίπτωση των αποστίχων της Μεγάλης Πέμπτης όπου το δοξαστικό ΟΛΩΣ τυχαίως είναι ένα από τα απόστιχα. (Δόξα. Ο τρόπος σου δολιότητος γέμει). Υπενθυμίζω ότι είναι η μοναδική περίπτωση, όπου η πληρέστατη από πλευράς υμνολογίας Μ. Εβδομάδα δεν έχει "ξεχωριστό" δοξαστικό και όλως τυχαίως ΠΑΛΙ πέφτει στο δεξιό το Και νυν. Μυσταγωγών σου Κύριε τους μαθητάς.

Για να γίνει αυτό, πρέπει ο αριστερός να ξεκινήσει τα απόστιχα, πράγμα που σε καμιά άλλη ημέρα της Μ. Εβδομάδας δεν γίνεται αυτό!

Πώς μ΄ αρέσουν οι κακίες αυτές:)
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Για να γίνει αυτό, πρέπει ο αριστερός να ξεκινήσει τα απόστιχα, πράγμα που σε καμιά άλλη ημέρα της Μ. Εβδομάδας δεν γίνεται αυτό!
Πώς μ΄ αρέσουν οι κακίες αυτές:)

Συνηθως λεγονται τρια αποστιχα οποτε τα ξεκινα ο δεξιος και ολα ''καλα'' .
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Καλα και ωραια και κυριως ''ρομαντικα'' ολα αυτα που γραφεις . Εχω ομως μια ερωτηση και θελω ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ απαντηση . Οταν ησουν Πρωτοψαλτης (και ησουν πολλα χρονια) , αφηνες τον εκαστοτε Λαμπαδαριο σου να ψαλλει το τροπαριο της Κασσιανης ἠ του το ''εκλεβες'' (οπως κανουμε ΟΛΟΙ οι δεξιοι) ; Και μη μου πεις περι μη επαρκειας ΟΛΩΝ των εκαστοτε Λαμπαδαριων σου . Στην απαντηση σου βεβαιως και θα ισχυει το σλογκαν που χρησιμοποιεις :
''Για να μαθαίνουν οι νεώτεροι και να θυμούνται οι παλαιοί'' . Ευχαριστω .

Σιγά μην το άφηνε στον αριστερό;;;;
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
Συνηθως λεγονται τρια αποστιχα οποτε τα ξεκινα ο δεξιος και ολα ''καλα'' .

Όπως λές κι εσύ, όλοι μας είτε ηθελημένα είτε λόγω συνηθείας ( αλλά και για λόγους διδασκαλίας είτε αυτό σ' αρέσει είτε όχι έλεγα πάντα την Κασσιανή και εφ' όσον συνεχίζεις να σχολιάζεις τα μυνήματά μου, θα είδες πιστεύω ότι όταν υπηρετούσα σαν Λαμπαδάριος, την έλεγα και τότε. Ικανοποιήθηκε ς; Έχει καλώς. Εάν όχι πρόβλημά σου ( αλλά μην ξεχνάς ότι κι εσύ όπως όλοι μας, τα ίδια κάνουμε.
Όσο για τα Απόστιχα των Αίνων Μ. Δευτέρας, Μ. Τρίτης και Μ. Τετάρτης, εγώ ξέρω ότι είναι από 3. Τώρα πώς εσύ τα έβγαλες 4, πάλι καταχωρείται στις επιδειώξεις σου. Όπως ίσως θα ξέρεις, Μ. Πέμπτη και Μ. Παρασκευή, έχει από 4, εκτός εάν τα δικά σου τα βιβλία, λένε άλλα. Όπως και να είναι όμως, έτσι έχει επικρατήσει και έτσι γίνεται. Εγώ απλώς ανέφερα ποιά είναι η ΤΑΞΗ. Γκέγκε ;;;
 

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
Καλα και ωραια και κυριως ''ρομαντικα'' ολα αυτα που γραφεις . Εχω ομως μια ερωτηση και θελω ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ απαντηση . Οταν ησουν Πρωτοψαλτης (και ησουν πολλα χρονια) , αφηνες τον εκαστοτε Λαμπαδαριο σου να ψαλλει το τροπαριο της Κασσιανης ἠ του το ''εκλεβες'' (οπως κανουμε ΟΛΟΙ οι δεξιοι) ; Και μη μου πεις περι μη επαρκειας ΟΛΩΝ των εκαστοτε Λαμπαδαριων σου . Στην απαντηση σου βεβαιως και θα ισχυει το σλογκαν που χρησιμοποιεις :
''Για να μαθαίνουν οι νεώτεροι και να θυμούνται οι παλαιοί'' . Ευχαριστω .

Όπως θα είδες στο μύνημά μου ( και αυτό το λέω επειδή συνηθίζεις να κριτικάρεις μαζί με άλλους τα γραφόμενά μου ), αναφέρω ότι όσο υπηρέτησα σαν Λαμπαδάριος, απαίτησα και το έψαλλα το Τροπάριο. Εάν τώρα έρθουμε στα γραφόμενά σου, όλοι μας "κλέβουμε" το ψωμί από τους Αριστερούς μας ( αυτό και για τον Νίκο, οόποίος στεναχωριέται για το εάν το άφησα ή όχι ). Πάντως αυτή η τακτική έχει επικρατήσει και αυτό διαιωνίζεται μέχρι και σήμερα. Θα πρέπει όμως να μην ξεχνάς και εσύ αλλά και όλοι οι άλλοι αμφισβητίες, ότι όταν ο Στανίτσας πέρασε σαν Πρωτοψάλτης, ΠΑΛΙ έψαλλε το τροπάριο, εκείνος και όχι ο Δανιηλίδης, πράγμα που σημαίνει, ότι πολλές φορές επιβάλλεται αυτό και για λόγους διδασκαλίας.
Όσο για τα Απόστιχα, εάν άνοιγες πότε - πότε και κανένα βιβλίο και δεν πήγαινες αγκαρία στην Εκκλησία ( όπως πολλές φορές μου έχεις πεί ) θα έβλεπες ότι τα Απόστιχα των ημερών Δευθτέρας, Τρίτης και Τετάρτης, είνα από 3. Βέβαια εμείς δεν γνωρίζουμε τι λένε τα δικά σου βιβλία, Πάντως τα βιβλία της Εκκλησίας 3 έχουνε. Τα Απόστιχα των ημερών Πέμπτης και Παρασκευής είναι από 4. Αυτά για να μαθαίνεις μονο εσύ. Οι άλλοι ψάχνουνε.
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Με συγχωρείτε, δεν συνηθίζω να μπλέκω, αλλά θέλω να ρωτήσω εν αγάπη: κύριοι συντονιστές, κύριε διαχειριστά θα κάνετε τίποτα;
Ε.Γ.
 

ixadin

Ηχάδιν
Λυπούμαι αλλά τα παραπάνω 2 (#30 & #31) μηνύματα δεν είναι τρόπος συμπεριφοράς σε αυτό το φόρουμ:mad:

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ
 

ixadin

Ηχάδιν
Όσο για τα Απόστιχα, εάν άνοιγες πότε - πότε και κανένα βιβλίο και δεν πήγαινες αγκαρία στην Εκκλησία ( όπως πολλές φορές μου έχεις πεί ) θα έβλεπες ότι τα Απόστιχα των ημερών Δευθτέρας, Τρίτης και Τετάρτης, είνα από 3. Βέβαια εμείς δεν γνωρίζουμε τι λένε τα δικά σου βιβλία, Πάντως τα βιβλία της Εκκλησίας 3 έχουνε. Τα Απόστιχα των ημερών Πέμπτης και Παρασκευής είναι από 4. Αυτά για να μαθαίνεις μονο εσύ. Οι άλλοι ψάχνουνε.

Να με συμπαθάτε αλλά σύμφωνα με το παρακάτω σύνδεσμο θα δείτε ότι τα απόστιχα της Μ. Πέμπτης είναι 4 και όχι 3

http://www.analogion.net/glt/texts/Tri/t95.uni.htm

Το σχόλιο δικό σας
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Όπως λές κι εσύ, όλοι μας είτε ηθελημένα είτε λόγω συνηθείας ( αλλά και για λόγους διδασκαλίας είτε αυτό σ' αρέσει είτε όχι έλεγα πάντα την Κασσιανή και εφ' όσον συνεχίζεις να σχολιάζεις τα μυνήματά μου, θα είδες πιστεύω ότι όταν υπηρετούσα σαν Λαμπαδάριος, την έλεγα και τότε. Ικανοποιήθηκε ς; Έχει καλώς. Εάν όχι πρόβλημά σου ( αλλά μην ξεχνάς ότι κι εσύ όπως όλοι μας, τα ίδια κάνουμε.
Ωραίος τρόπος! Διδακτικός τε και αρχοντικός! Σε στιλ: ΑΜΑ ΓΟΥΣΤΑΡΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΕΧΩ ΕΡΓΟ (ΚΑΙ ΜΑΓΚΙΑ) ΚΑΙ ΟΦΙΚΙΟ ΚΑΙ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΙ ΚΑΙ....ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΩ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΑΣ ΟΠΩΣ ΚΙ ΑΝ ΣΑΣ ΜΙΛΑΩ...

Ε λοιπόν εγώ δεν το δέχομαι αυτό όσο κι αν προσπάθησα (και μάρτυρές μου οι συντονιστές) να παραβλέψω τα προκλητικά σας μηνύματα-κυρίως λόγω της ηλικίας σας και του οφικίου σας (είπα κάτι παραπάνω θα ξέρει το Πατριαρχείο)-αλλά αυτό παραπάει! Αν θέλετε να σας σεβόμαστε θα μας σέβεστε κι εσείς αλλιώς θα θερίζετε θύελες από τους ανέμους που σκορπίζετε...
Σταματώ εδώ, ως δείγμα καλής θέλησης αν και έχω πολλά να γράψω! Ελπίζω να εκτιμηθεί!
Όσο για τα Απόστιχα των Αίνων Μ. Δευτέρας, Μ. Τρίτης και Μ. Τετάρτης, εγώ ξέρω ότι είναι από 3. Τώρα πώς εσύ τα έβγαλες 4, πάλι καταχωρείται στις επιδειώξεις σου. Όπως ίσως θα ξέρεις, Μ. Πέμπτη και Μ. Παρασκευή, έχει από 4, εκτός εάν τα δικά σου τα βιβλία, λένε άλλα. Όπως και να είναι όμως, έτσι έχει επικρατήσει και έτσι γίνεται. Εγώ απλώς ανέφερα ποιά είναι η ΤΑΞΗ. Γκέγκε ;;;

Ποια τάξη!?!?!?!?!?
Αυτή που μας βολεύει?!?!?!?!?
Και όπως μας βολεύει?!?!?!?!?

Ε ήμαρτον πια!

Όπου μας βολεύει η τάξη είναι σωστή όπου δεν μας βολεύει είναι λάθος! Δηλαδή μέχρι τον Πρίγγο η τάξη του Πατριαρχείου ήταν λάθος και από τον Στανίτσα και μετά ήταν σωστή; Πλάκα με κάνετε;

Θα πρέπει όμως να μην ξεχνάς και εσύ αλλά και όλοι οι άλλοι αμφισβητίες, ότι όταν ο Στανίτσας πέρασε σαν Πρωτοψάλτης, ΠΑΛΙ έψαλλε το τροπάριο, εκείνος και όχι ο Δανιηλίδης, πράγμα που σημαίνει, ότι πολλές φορές επιβάλλεται αυτό και για λόγους διδασκαλίας.
Κακώς το έψαλλε παραβαίνοντας την ορθή τάξη και δεν έγινε για λόγους διδασκαλίας! (και το ξέρετε και το ξέρω)

Για λόγους διδασκαλίας πιάνεις τον αριστερό σου κανα μήνα πριν και τον μαθαίνεις να το ψάλλει αν δεν το ξέρει. Δεν του παίρνεις το δοξαστικό.


Υ.Γ.
Το "Γκέγκε" και τα "περι αγγαρείας" έκανα για αρχή και ως δείγμα καλής θέλησης ότι δεν τα είδα...
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Όπως θα είδες στο μύνημά μου ( και αυτό το λέω επειδή συνηθίζεις να κριτικάρεις μαζί με άλλους τα γραφόμενά μου ), αναφέρω ότι όσο υπηρέτησα σαν Λαμπαδάριος, απαίτησα και το έψαλλα το Τροπάριο. Εάν τώρα έρθουμε στα γραφόμενά σου, όλοι μας "κλέβουμε" το ψωμί από τους Αριστερούς μας ( αυτό και για τον Νίκο, οόποίος στεναχωριέται για το εάν το άφησα ή όχι ). Πάντως αυτή η τακτική έχει επικρατήσει και αυτό διαιωνίζεται μέχρι και σήμερα. Θα πρέπει όμως να μην ξεχνάς και εσύ αλλά και όλοι οι άλλοι αμφισβητίες, ότι όταν ο Στανίτσας πέρασε σαν Πρωτοψάλτης, ΠΑΛΙ έψαλλε το τροπάριο, εκείνος και όχι ο Δανιηλίδης, πράγμα που σημαίνει, ότι πολλές φορές επιβάλλεται αυτό και για λόγους διδασκαλίας.
Όσο για τα Απόστιχα, εάν άνοιγες πότε - πότε και κανένα βιβλίο και δεν πήγαινες αγκαρία στην Εκκλησία ( όπως πολλές φορές μου έχεις πεί ) θα έβλεπες ότι τα Απόστιχα των ημερών Δευθτέρας, Τρίτης και Τετάρτης, είνα από 3. Βέβαια εμείς δεν γνωρίζουμε τι λένε τα δικά σου βιβλία, Πάντως τα βιβλία της Εκκλησίας 3 έχουνε. Τα Απόστιχα των ημερών Πέμπτης και Παρασκευής είναι από 4. Αυτά για να μαθαίνεις μονο εσύ. Οι άλλοι ψάχνουνε.

Όπως λές κι εσύ, όλοι μας είτε ηθελημένα είτε λόγω συνηθείας ( αλλά και για λόγους διδασκαλίας είτε αυτό σ' αρέσει είτε όχι έλεγα πάντα την Κασσιανή και εφ' όσον συνεχίζεις να σχολιάζεις τα μυνήματά μου, θα είδες πιστεύω ότι όταν υπηρετούσα σαν Λαμπαδάριος, την έλεγα και τότε. Ικανοποιήθηκε ς; Έχει καλώς. Εάν όχι πρόβλημά σου ( αλλά μην ξεχνάς ότι κι εσύ όπως όλοι μας, τα ίδια κάνουμε.
Όσο για τα Απόστιχα των Αίνων Μ. Δευτέρας, Μ. Τρίτης και Μ. Τετάρτης, εγώ ξέρω ότι είναι από 3. Τώρα πώς εσύ τα έβγαλες 4, πάλι καταχωρείται στις επιδειώξεις σου. Όπως ίσως θα ξέρεις, Μ. Πέμπτη και Μ. Παρασκευή, έχει από 4, εκτός εάν τα δικά σου τα βιβλία, λένε άλλα. Όπως και να είναι όμως, έτσι έχει επικρατήσει και έτσι γίνεται. Εγώ απλώς ανέφερα ποιά είναι η ΤΑΞΗ. Γκέγκε ;;;


Απαντω λοιπον και εγω , στο δικο ''αρχωντικο'' υφος :
1ον : Αν απαγορευεις απαντησεις και κριτικη στα μηνυματα σου , να μας το δηλωσεις , για να παψουμε να ασχολουμαστε σχετικα .
2ον : Για τα αποστιχα της Μ. Τεταρτης , ισχυει αυτο που σου εχω ξαναγραψει ,
ειτε σου αρεσει ειτε οχι (ειπαμε αντιγραφω το υφος σου) . Να διαβαζεις πιο προσεκτικα τα μηνυματα μου .
3ον : Για το τροπαριο της Κασσιανης : Εγω οταν το ψαλλω δεν κανω διδασκαλια . Εσυ αφου κανεις διδασκαλια ψαλλωντας το , ΜΠΡΑΒΟ σου και πολλα συγχαρητηρια .
4ον : Καποτε που χρειαζωταν να ανοιγω βιβλια , το εκανα .
5ον : Γραφεις ''εάν άνοιγες πότε - πότε και κανένα βιβλίο και δεν πήγαινες αγκαρία στην Εκκλησία ( όπως πολλές φορές μου έχεις πεί )'' .
Απαντω : Για τα βιβλια τα ειπαμε . Οσο για την ''αγκαρια'' κλπ , τι να σου πω ;
Συγχαρητηρια για την ''αρχωντικη'' τακτικη που εφαρμοζεις . Δηλαδη : ''Τα εν οικω εν δημω'' .

Προς ΟΛΑ τα μελη :
Μην δινεται σημασια στις ''κονταροκοκορομαχιες'' μας με τον Αρχωντα . Ειναι
μια κολωνια που το αρωμα της κραταει χρονια . Στην πραγματικοτητα
''αγαπιωμαστε (''θανασιμα'')'' .
Και για να αποφορτισω την ατμοσφαιρα , επισυναπτω ενα απο τα αμετρητα τραγουδια που εχει καταγραψει ο Αρχωντας με βυζαντινη σημειογραφια . Προσωπικα μου αρεσει ιδιαιτερα και στις αρκετες κρασοκατανυκτικες παρεες μας , του ζητησα παντα να το τραγουδησει . Και δεν μου χαλαγε ποτε χατηρι .
 

Attachments

  • 1.jpg
    60.2 KB · Views: 98
  • 2-3.jpg
    139.6 KB · Views: 38
  • 4-5.jpg
    127.9 KB · Views: 33
X

xristos

Guest
Λυπούμαι αλλά τα παραπάνω 2 (#30 & #31) μηνύματα δεν είναι τρόπος συμπεριφοράς σε αυτό το φόρουμ:mad:

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ

Τα Απόστιχα των ημερών Πέμπτης και Παρασκευής είναι από 4.Αυτό είπε και ο άρχοντας.Σ ευχαριστώ.Μάλλον δεν το διάβασες καλά
 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Δεν πιστεύω κανείς να είναι ευχαριστημένος με τον τρόπο "συζήτησης" στα πρόσφατα μηνύματα. Θα παρακαλέσω όλους αυτό το ύφος να σταματήσει εδώ και τώρα. Δεν θα δεχθώ άλλα εριστικά ή προσωπικά σχόλια σε μηνύματα σε αυτό το θέμα.

Δεν θα δεχθώ πλέον κανένα προσωπικό ή γενικά εριστικό μήνυμα του κ. Ιωαννίδη και επίσης κανένα μήνυμα αντεπίθεσης προς αυτόν.
 
Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
[Σημείωμα συντονιστή] Κλείνω αυτό το θέμα για μερικές μέρες λόγω εκτροχιασμού σε προσωπικές αντιπαραθέσεις.
 
Status
Not open for further replies.
Top