[Ψάχνω] Αργοσύντομο "Πληρωθήτω"

KHarris

Παλαιό Μέλος
Μήπως υπάρχει το πληρωθήτω σε αργοσύντομο μέλος.
Ευχαριστώ προκαταβολικά
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Μήπως υπάρχει το πληρωθήτω σε αργοσύντομο μέλος.
Ευχαριστώ προκαταβολικά
Χαίρετε!
Αναρτώ, με μικρή 14ετή, περίπου, καθυστέρηση, τη ζητούμενη μελωδία, την οποία συνέθεσα, εμπνεόμενος από "τα πανηγυρικά Αλληλουάρια του Ευαγγελίου" των, Σ. Καρά & Γρ. Στάθη, εδώ.
Αξίζει να παρατηρήσω ότι τα μουσικά μοτίβα, που συνθέτουν το παρόν μέλος & πληκτρογράφησα, με το πρόγραμμα συγγραφής Β. Μ. του αξιόλογου μέλους του "Ψ", κ. Δ. Παπαδόπουλου "Μουσικά Κείμενα", είναι γνωστές, "απλές μελωδικές θέσεις", κάποιες αναλυμένες, για να μην τις "εκτελούμε σολφεζικά..." ;)
Τέλος, ζητώντας την επιεική κρίση των επαϊόντων για τυχόν ορθογραφικά λάθη & αβλεψίες, επισημαίνω ότι η παρούσα μελωδία, ενδείκνυται για "πανηγυρική Θ. Λειτουργία", η οποία όμως, εάν ψαλλεί με σύντομη χρονική αγωγή, δεν μας καθυστερεί.
 

Attachments

  • Πληρωθήτω το στόμα ημών.pdf
    582.3 KB · Views: 43
Last edited:

Gerasimos monaxos

Ο Αγιορείτης κακοφωνίξ
Χαίρετε!
Αναρτώ, με μικρή 14ετή, περίπου, καθυστέρηση, τη ζητούμενη μελωδία, την οποία συνέθεσα, εμπνεόμενος από "τα πανηγυρικά Αλληλουάρια του Ευαγγελίου" των, Σ. Καρά & Γρ. Στάθη, εδώ.
Αξίζει να παρατηρήσω ότι τα μουσικά μοτίβα, που συνθέτουν το παρόν μέλος & πληκτρογράφησα, με το πρόγραμμα συγγραφής Β. Μ. του αξιόλογου μέλους του "Ψ", κ. Δ. Παπαδόπουλου "Μουσικά Κείμενα", είναι γνωστές, "απλές μελωδικές θέσεις", κάποιες αναλυμένες, για να μην τις "εκτελούμε σολφεζικά..." ;)
Τέλος, ζητώντας την επιεική κρίση των επαϊόντων για τυχόν ορθογραφικά λάθη & αβλεψίες, επισημαίνω ότι η παρούσα μελωδία, ενδείκνυται για "πανηγυρική Θ. Λειτουργία", η οποία όμως, εάν ψαλλεί με σύντομη χρονική αγωγή, δεν μας καθυστερεί.
Στην πρώτη συλλαβή "Πλη - ρωθήτω" πρέπει αντί γιά ίσον να μπεί χαμηλή (γιά να βγεί η παραλλαγή).
Επίσης στο 1ο Αλληλούια, η δίεση θεωρώ ότι πρέπει να μπεί στην απόστροφο (δεύτερο η δηλαδή) και όχι στο συνεχές ελαφρόν.

Και ένα tip γιά όταν γράφεις με το ΜΚ:
Πρώτα πληκτρολογείς ότι έχει να κάνει με το μουσικό (νότες, ισοκρατήματα, έλξεις, μαρτυρίες... τα πάντα δήλαδή) και μετά προσθέτεις από κάτω το ποιητικό. Εσύ μάλλον γράφεις μόνο τις νότες, μετά βάζεις το ποιητικό και στο τέλος προσθέτεις τις έλξεις, τα ισοκρατήματα κ.λπ. Αυτό όμως έχει σαν αποτέλεσμα να χαλάει τμήμα του ποιητικού (δες τις συλλαβές τη-ην δοξαν, με-τασχείν, τη-ρη-σον, με-λετάν κ.λπ. γιά να καταλάβεις τι εννοώ).
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Στην πρώτη συλλαβή "Πλη - ρωθήτω" πρέπει αντί γιά ίσον να μπεί χαμηλή (γιά να βγεί η παραλλαγή).
Επίσης στο 1ο Αλληλούια, η δίεση θεωρώ ότι πρέπει να μπεί στην απόστροφο (δεύτερο η δηλαδή) και όχι στο συνεχές ελαφρόν.

Και ένα tip γιά όταν γράφεις με το ΜΚ:
Πρώτα πληκτρολογείς ότι έχει να κάνει με το μουσικό (νότες, ισοκρατήματα, έλξεις, μαρτυρίες... τα πάντα δήλαδή) και μετά προσθέτεις από κάτω το ποιητικό. Εσύ μάλλον γράφεις μόνο τις νότες, μετά βάζεις το ποιητικό και στο τέλος προσθέτεις τις έλξεις, τα ισοκρατήματα κ.λπ. Αυτό όμως έχει σαν αποτέλεσμα να χαλάει τμήμα του ποιητικού (δες τις συλλαβές τη-ην δοξαν, με-τασχείν, τη-ρη-σον, με-λετάν κ.λπ. γιά να καταλάβεις τι εννοώ).
π. Γεράσιμε, ευχαριστώ πολύ για τις παρατηρήσεις σας!
Ήδη, διόρθωσα το αρχικό μ. κείμενο & ανάρτησα το διορθωμένο ως προς "τα εντοπισμένα λαθάκια"!
Να αναφέρω, επίσης, ότι σε πολλούς Ι. Ναούς, αντί του ρήματος "τήρησον", ψάλλεται "στήριξον". (Πρόβλ., που έχει συζητηθεί, εδώ.)
 

Υάκινθος B

Well-known member
Αυτός ο ύμνος δεν ψάλλεται σε β΄ ;
Έτσι τον ακούω συνήθως . Βέβαια εγώ δεν τον ψάλλω στο ναό μου αλλά απ ότι έχω ακούσει !
Γιατί όμως τέτοιου είδους απήχημα για ένα μικρό ύμνο !
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Αυτός ο ύμνος δεν ψάλλεται σε β΄ ;
Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὴν «Ἀκολουθία τοῦ Ἀναγνώστου (Βενετία 1829)». Στὰ περισσότερα παρόμοια κείμενα δὲν ἀναγράφεται ἦχος. Μετὰ τὸ «Εἴδομεν τὸ φῶς» (ἐκτὸς τῶν ἐξαιρέσεων) καὶ τὴν γενικότερη πρὸς ἀπόλυσιν συνομιλία κλήρου καὶ λαοῦ ποὺ ἀκολουθεῖ, αἰσθητικὰ δὲν βλέπω τὸν λόγο εἰσαγωγῆς νέου ἤχου, πάντοτε ἐφ' ὅσον δὲν προβλέπεται ἀπὸ τὸν ὑμνογράφο καὶ τὰ λειτουργικά μας κείμενα.
Κάποιος μὲ μεγαλύτερη πρόσβαση ἂς γράψει τὴν ἐμπειρία του καὶ ἀπὸ ἄλλες γραπτὲς μαρτυρίες.
 

Attachments

  • 1829.png
    1829.png
    101.3 KB · Views: 11

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ἀπόσπασμα ἀπὸ τὴν «Ἀκολουθία τοῦ Ἀναγνώστου (Βενετία 1829)». Στὰ περισσότερα παρόμοια κείμενα δὲν ἀναγράφεται ἦχος. Μετὰ τὸ «Εἴδομεν τὸ φῶς» (ἐκτὸς τῶν ἐξαιρέσεων) καὶ τὴν γενικότερη πρὸς ἀπόλυσιν συνομιλία κλήρου καὶ λαοῦ ποὺ ἀκολουθεῖ, αἰσθητικὰ δὲν βλέπω τὸν λόγο εἰσαγωγῆς νέου ἤχου, πάντοτε ἐφ' ὅσον δὲν προβλέπεται ἀπὸ τὸν ὑμνογράφο καὶ τὰ λειτουργικά μας κείμενα.
Κάποιος μὲ μεγαλύτερη πρόσβαση ἂς γράψει τὴν ἐμπειρία του καὶ ἀπὸ ἄλλες γραπτὲς μαρτυρίες.
Ἀγαπητέ Χρῆστο,
Αὐτά ἔχουν ἀναλυθεῖ στά σχετικά θέματα:
Πληρωθήτω το στόμα ημών...
Μουσικά κείμενα του «Πληρωθήτω...»

Αὐτό τό θέμα δέν γνωρίζω γιατί ὑπάρχει. Κανείς ἀπ᾿ ὅσους τό ψάλλουν δέν χρειάζεται "αργοσύντομο"...
Στό θέμα πού ὑπέδειξα πρίν ὑπῆρξε πάλι ὅμοιο αἴτημα ἀπό τό ἴδιο μέλος καί ἀπαντήθηκε
Δέν ξέρω τί παραπάνω πρέπει νά κάνει ὁ ἱερεάς σας, ἀπ᾿ ὅ,τι κάνουμε ἐμεῖς ἤ τόσοι ἄλλοι Ναοί καί ἐπί αἰῶνες οἱ Μονές καί ἰδιαίτερα στό Ἁγιώνυμον. Φανταστεῖτε τί κάνουν ἐκεῖνοι πού δέν τό λένε καθόλου. Ἀλλά αὐτό δέν μέ ἀπασχολεῖ. Ἄλλωστε τό εἶχες ξαναζητήσει.
Μέ ἀπασχολεῖ βέβαια τό γεγονός τῆς ἀργοσυντόμου συνθέσεως (οὐδαμῶς παραδεδομένης).


Παρακαλῶ μή συνεχίσουμε τή συζήτηση σέ αὐτό τό θέμα (μπορεῖτε στά ἄλλα), τό ὁποῖο, ἐπαναλαμβάνω, θεωρῶ ἄνευ λόγου καί οὐσίας...
 
Top