Αργή Δοξολογία ήχος α' ψάλλει ο Ευγένιος Χαρδαβέλλας

jinxsalonika

Ηλίας Πανουράκης
Αργή Δοξολογία ήχος α' ψάλλει ο Ευγένιος Χαρδαβέλλας
 

Attachments

  • ΑΡΓΗ ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΗΧΟΣ Α' ψάλλει ο Ευγένιος Χαρδαβέλλας.WMA
    2.2 MB · Views: 98

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Όπου αποδεικνύεται ότι το φωνητικό ταλέντο, όταν μπει κάτω από το χαλινάρι του κλασικού κειμένου (Δοξολογία του Ιακώβου), και αφήσει κατά μέρος τους αυθαίρετους ακροβατισμούς, παράγει εξαιρετικά αποτελέσματα. Θα ήθελα ν' ακούσω και κάποιο κλασικό αργό χερουβικό, εάν υπάρχει.
 
Μπορεί κάποιος αν έχει την καλοσύνη να μου εξηγήσει επιχειρηματολογώντας , τι ακριβώς είναι αυτό που ακούμε στο ασματικό γιατί έχω μπερδευτεί .:confused:
Ας αφήσουμε κατά μέρος , τα φωνητικά προσόντα και το τάλαντο που έχει ο καθένας , αλλά και ο συγκεκριμένος φέρελπις ψάλτης - το έχουμε επισημάνει στο παρελθόν .
(Μάλιστα έχουμε και παλαιότερα -και τώρα εκ νέου ο Νεοκλής - ενθαρρύνει το μέλος , να αναρτήσει και κλασικές ερμηνείες του Ευγ. Χαρδ. , αν υπάρχουν )
Είναι εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική αυτό που ακούμε ;:eek:
Ο καθένας είναι ελεύθερος να ποστάρει ότι θέλει αφ ενός , από την άλλη αν θέλουμε να είμαστε σοβαρό φόρουμ που ασχολείται με το εν λόγω αντικείμενο , θα αφήνουμε ασχολίαστες τις αναρτήσεις ;

Χωρίς να έχω ιδιαίτερη διάθεση να στενοχωρήσω κανέναν , ούτε να ανοίξω μέτωπο αντιπαράθεσης με κανένα .
Δεν θα απαντήσω σε τέτοιου είδους μηνύματα δημόσια , όποιος θέλει με Π.Μ .
Αν κάποιος , θέλει να μας πείσει για το αντίθετο , με σοβαρά επιχειρήματα θα χαρώ πολύ ..
Όχι όμως με δοξασίες και ευχολόγια .
 

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
Μπορεί κάποιος αν έχει την καλοσύνη να μου εξηγήσει επιχειρηματολογώντας , τι ακριβώς είναι αυτό που ακούμε στο ασματικό γιατί έχω μπερδευτεί .:confused:
Ας αφήσουμε κατά μέρος , τα φωνητικά προσόντα και το τάλαντο που έχει ο καθένας , αλλά και ο συγκεκριμένος φέρελπις ψάλτης - το έχουμε επισημάνει στο παρελθόν .
(Μάλιστα έχουμε και παλαιότερα -και τώρα εκ νέου ο Νεοκλής - ενθαρρύνει το μέλος , να αναρτήσει και κλασικές ερμηνείες του Ευγ. Χαρδ. , αν υπάρχουν )
Είναι εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική αυτό που ακούμε ;:eek:
Ο καθένας είναι ελεύθερος να ποστάρει ότι θέλει αφ ενός , από την άλλη αν θέλουμε να είμαστε σοβαρό φόρουμ που ασχολείται με το εν λόγω αντικείμενο , θα αφήνουμε ασχολίαστες τις αναρτήσεις ;

Χωρίς να έχω ιδιαίτερη διάθεση να στενοχωρήσω κανέναν , ούτε να ανοίξω μέτωπο αντιπαράθεσης με κανένα .
Δεν θα απαντήσω σε τέτοιου είδους μηνύματα δημόσια , όποιος θέλει με Π.Μ .
Αν κάποιος , θέλει να μας πείσει για το αντίθετο , με σοβαρά επιχειρήματα θα χαρώ πολύ ..
Όχι όμως με δοξασίες και ευχολόγια .
Έχεις απόλυτο δίκιο Αποστόλη.Το συγκεκριμένο ασματικό,ειδικά στο τέλος του <άγιος αθάνατος>,παραπέμπει σε<τριάδι> χερουβικού α' ήχου.Εκπληκτικό φωνητικό τάλαντο ο Ευγένιος-αν και πρέπει να βελτιώσει την αναπνοή του,μιας και στις καταλήξεις δεν σβύνει τη φωνή του απαλά,αλλά με ένταση-με πλούσιους αυτοσχεδιασμούς-θυμίζει λίγο Βασιλικό-και με καθαρή χροιά.Θα πρέπει όμως να μη θυσιάζεται η ιερότητα της στιγμής-τέλος όρθρου και είσοδος στη Θ.Λειτουργία-στο βωμό των φωνητικών δυνατοτήτων, ανεξαρτήτως του ονόματος και της φήμης κάθε ψάλτη.Υπάρχει η ώρα του κοινωνικού,υπάρχει η ώρα διανομής του αντίδωρου για να εκθέσουμε τη φαντασία και το...λαρύγγι μας.Επίσης είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε εκ των προτέρων τι θα πούμε και πως θα το πούμε.Δυστυχώς εμείς οι νεώτεροι χάριν του εγωισμού και της έπαρσης μας δεν διδασκόμαστε από τους παλιούς που ήξεραν το πως,το πότε και το γιατί της ερμηνείας.Πιάνουμε υψηλές βάσεις,αμανεδίζουμε και.....<άγιος ο Θεός>!!!!!
 
:
Έχεις απόλυτο δίκιο Αποστόλη.Το συγκεκριμένο ασματικό,ειδικά στο τέλος του <άγιος αθάνατος>,παραπέμπει σε<τριάδι> χερουβικού α' ήχου....αμανεδίζουμε και.....<άγιος ο Θεός>!!!!!

αλήθεια ; τίνος συνθέτη , δεν το έχω υπόψιν μου .. :D
 

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
:

αλήθεια ; τίνος συνθέτη , δεν το έχω υπόψιν μου .. :D

Μ'αρέσει το χιούμορ σου και μόνο ως τέτοιο μπορώ να εκλάβω τις απορίες σου.Ο έχων στοιχειώδεις γνώσεις βυζαντινής μουσικής καταλαβαίνει που κινούνται τα ακούσματα.Για συνθέτη μάλλον θα πρόκειται για τον Σταύρο Ξαρχάκο ή τον Άκη Πάνου......
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Μ'αρέσει το χιούμορ σου και μόνο ως τέτοιο μπορώ να εκλάβω τις απορίες σου.Ο έχων στοιχειώδεις γνώσεις βυζαντινής μουσικής καταλαβαίνει που κινούνται τα ακούσματα.Για συνθέτη μάλλον θα πρόκειται για τον Σταύρο Ξαρχάκο ή τον Άκη Πάνου......

Μπα δε νομιζω ! Εμενα μου ακουγεται καπως μεταξυ Χρηστου Νικολοπουλου και Carl Orff :rolleyes: !!!
 

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
Η αλήθεια είναι ότι όλοι μας ξεφεύγουμε από τις κλασικές γραμμές ενός κειμένου.Και άμα έχουμε και φωνητικές δυνατότητες, ποιος μας πιάνει.....Ελάχιστοι είναι αυτοί που τιθασεύουν το τάλαντο τους για χάρη της προσευχής και της κατάνυξης.Εγώ έχω πιάσει τον εαυτό μου όταν έχω κέφια να το γυρνάει σε Γονίδη και Αγγελόπουλο ένα πράγμα....
 

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
Τα γκρεμισε ολα επειδη και τα προ του ασματικου ηταν χωρις...ποδια,χωρις θεμελια!
Γίγαντας ο Ευγένιος,λοιπόν-φωνάρα-,αλλά με...πήλινα πόδια!!!Όπως είπα όμως αν ανεβάσουμε όλα τα μέλη του forum-επαγγελματίες ψάλτες και μη-ηχογραφήσεις μας,να ψάχνουμε μέρος να κρυφτούμε μερικοί, γιατί τα ίδια και χειρότερα κάνουμε!!!!
 

xelwnas

Παλαιό Μέλος
Θα πρέπει όμως να μη θυσιάζεται η ιερότητα της στιγμής-τέλος όρθρου και είσοδος στη Θ.Λειτουργία-στο βωμό των φωνητικών δυνατοτήτων, ανεξαρτήτως του ονόματος και της φήμης κάθε ψάλτη.Υπάρχει η ώρα του κοινωνικού,υπάρχει η ώρα διανομής του αντίδωρου για να εκθέσουμε τη φαντασία και το...λαρύγγι μας.

Εχω την εντυπωση οτι η ωρα του κοινωνικου ειναι η πιο μυσταγωγικη και πιο σημαντικη ωρα για το εκκλησιασμα. Γι αυτο αλλωστε αν δουμε ειδικα τα παλαια κοινωνικα εχουν μια ομαλη αναπτυξη χωρις πολλα ξεσπασματα. Δεν ειναι χαμενη ωρα που να τη γεμιζει ο καθε παβαροτι με βαλσακια και ''που πορευθω''. Λαθος κανω;
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Γίγαντας ο Ευγένιος,λοιπόν-φωνάρα-,αλλά με...πήλινα πόδια!!!Όπως είπα όμως αν ανεβάσουμε όλα τα μέλη του forum-επαγγελματίες ψάλτες και μη-ηχογραφήσεις μας,να ψάχνουμε μέρος να κρυφτούμε μερικοί, γιατί τα ίδια και χειρότερα κάνουμε!!!!

Κυριε Δημητρη σεβομαι την αποψη σας. Επιτρεψτε μου ομως σχετικα με τη δευτερη παραγραφο να μη συμφωνησω...και δεν δεχομαι επ ουδενι την αποψη σας! Τουλαχιστον σε οτι με αφορα .
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Εχω την εντυπωση οτι η ωρα του κοινωνικου ειναι η πιο μυσταγωγικη και πιο σημαντικη ωρα για το εκκλησιασμα. Γι αυτο αλλωστε αν δουμε ειδικα τα παλαια κοινωνικα εχουν μια ομαλη αναπτυξη χωρις πολλα ξεσπασματα. Δεν ειναι χαμενη ωρα που να τη γεμιζει ο καθε παβαροτι με βαλσακια και
''που πορευθω''
. Λαθος κανω;

Εσεις αγαπητε ξερετε σιγουρα που πορευεσθαι ;;;
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος

Ορθη απαντηση ! Ουτε κι'εγω γνωριζω που παω και που θα με βγαλει η ακρη που λεγανε και στο χωριο μου . Ειμαι ομως απολυτα βεβαιος πως ο "τελευταιος των μοικανων" βαδισε μια ζωη πανω στον παραδοσιακο δρομο και το γεγονος οτι στα 86 του χρονια ψαλλει το "που πορευθω" δεν ειναι τυχαιο .....
 

Μιχαήλ Τσαβαρής

Ιερός Καθεδρικός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
Αυτό το κράξιμο στον Ευγένιο όποτε ανεβάζει έναν ύμνο δεν το θεωρώ πλέον σωστό. Όλοι ξέρουμε τον τρόπο που ψέλνει. Διαφορετικός η όχι από κάποιους είναι κουραστικό να λέμε συνέχεια τα ίδια πράγματα. Ναι κάποιοι λενε οτι δεν είναι παραδοσιακός(κάποιοι λένε οτι είναι) Ναι σε πολλούς αρέσει (και σε άλλους όχι)αλλά όλοι μα όλοι ξέρουμε πως όταν ακούσουμε έναν ύμνο απο τον Ευγένιο θα ειναι διαφορετικός από αυτά που ακούμε κάποιοι από εδώ(βάζω και τον εαυτό μου μαζί) και αρχίζουμε το κράξιμο. Δεν θέλω να το παίξω δικηγόρος του Ευγένιου και κανενός Ευγένιου. Ούτε σε μένα αρέσει ο τρόπος που ψέλνει. Είναι πολύ δυτικός για τα γούστα μου. Αλλά αυτό το κράξιμο συνέχεια είναι κουραστικό. Και για να προλάβω μερικούς που θα μου πουν "είναι φόρουμ και λεμε την γνώμη μας" ε αυτή λοιπόν είναι και η δική μου γνώμη :wink:
 

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
Εχω την εντυπωση οτι η ωρα του κοινωνικου ειναι η πιο μυσταγωγικη και πιο σημαντικη ωρα για το εκκλησιασμα. Γι αυτο αλλωστε αν δουμε ειδικα τα παλαια κοινωνικα εχουν μια ομαλη αναπτυξη χωρις πολλα ξεσπασματα. Δεν ειναι χαμενη ωρα που να τη γεμιζει ο καθε παβαροτι με βαλσακια και ''που πορευθω''. Λαθος κανω;
Όχι,δεν κάνετε λάθος.Το μυσταγωγικό όμως δεν είναι ανεξάρτητο από το σαγηνευτικό.Το ιεροπρεπές δεν είναι ξεκομμένο από το μεγαλειώδες.Απλώς,το χρονικό διάστημα μέχρι το μετά φόβου είναι τέτοιο που να επιτρέπει ευχέρεια στο ψαλλόμενο μέλος.Που συμφωνώ,λόγω τυπικού,να είναι το κοινωνικό το ανάλογο της ημέρας.Τα βαλσάκια και οι άριες τα χρησιμοποιούν αυτοί που απευθύνονται σε κοινό όπερας και όχι σε ευσεβές εκκλησίασμα...
 

PAPAZ DIMITRIOS

Δημήτρης Παπαζέτης:Ένας απλός νοσηλευτής-ψαλτάκος.
Κυριε Δημητρη σεβομαι την αποψη σας. Επιτρεψτε μου ομως σχετικα με τη δευτερη παραγραφο να μη συμφωνησω...και δεν δεχομαι επ ουδενι την αποψη σας! Τουλαχιστον σε οτι με αφορα .
Εντάξει,αν σας έθιξα σας ζητώ ταπεινά συγγνώμη.Εγώ,παρ'όλη την ευσέβεια και ευλάβεια που κουβαλάω από το σπίτι μου,αναγνωρίζω ότι ορισμένες φορές διολισθαίνω στο αίσχιστο αμάρτημα της επίδειξης.Και να φανταστείτε ότι έχω μια μέτρια φωνή.Τώρα αν ανήκετε σ'αυτούς τους λίγους που ψάλλουν ταπεινά και απέριττα,τι να πω......Ένα μεγάλο μπράβο και ο Θεός να σας έχει πάντα καλά,γιατί είστε φωτεινό παράδειγμα ταπείνωσης και ευλάβειας.
 
Top