Αργά Αναστάσιμα Ευλογητάρια (κατ'εκτέλεση πατριαρχικών χορών, καταγραφή Γ. Τσαούση)

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#1
Ανεβάζω τα Αργά Αναστάσιμα Ευλογητάρια, κατ' εκτέλεσιν των Πατριαρχικών Χορών. Η καταγραφή έγινε από τον αείμνηστο Πρωτοψάλτη Γεώργιο Τσαούση. Εις μνημόσυνον αιώνιον...
 

Attachments

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#2
Όστις έχει χρόνο και διάθεση ας μας καθαρογράψει στον υπολογιστή και ετούτα. Έτσι που είναι 14 σελίδες χειρόγραφες δεν είναι πρακτικά. Ευχαριστούμε.
 

aposapostolopoulos

Απόστολος Αποστολόπουλος
#3
Όστις έχει χρόνο και διάθεση ας μας καθαρογράψει στον υπολογιστή και ετούτα. Έτσι που είναι 14 σελίδες χειρόγραφες δεν είναι πρακτικά. Ευχαριστούμε.
Κατόπιν επιθυμίας του αγαπητού Administrator κ. Δημητρίου Κουμπαρούλη, δακτυλογράφησα τα Αργά Αναστάσιμα Ευλογητάρια (κατ'εκτέλεση πατριαρχικών χορών, καταγραφής Γ. Τσαούση). Η δακτυλογράφηση έγινε με το πρόγραμμα Byzantina 1.1 του κ. Σουλδάτου. Έγινε προσπάθεια ώστε η αντιγραφή να είναι ακριβής, όπως είναι και το χειρόγραφο. Παρακαλώ για παρατηρήσεις και διορθώσεις.

Υ.Γ. Βαρύς ο χειμώνας και το χιόνι πολύ εδώ στην Κοζάνη, οπότε χρόνος υπάρχει πολύς...:wink: Για τη διάθεση δεν γίνεται λόγος...!

Να είστε καλά....
 

Attachments

Last edited:

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#4
Πολλές ευχαριστίες για την άμεση ανταπόκριση! Είναι δυνατόν να ανεβεί και το .doc αρχείο;

Υ.Γ. Βαρύς ο χειμώνας και το χιόνι πολύ εδώ στην Κοζάνη, οπότε χρόνος υπάρχει πολύς...:wink: Για τη διάθεση δεν γίνεται λόγος...!
Δηλαδή να ζητήσω και άλλα; :eek:
 

aposapostolopoulos

Απόστολος Αποστολόπουλος
#5
Πολλές ευχαριστίες για την άμεση ανταπόκριση! Είναι δυνατόν να ανεβεί και το .doc αρχείο;



Δηλαδή να ζητήσω και άλλα; :eek:
Να είστε καλά κ. Διαχειριστά...!
Στο μήνυμα #3 πρόσθεσα το αρχείο .doc, και διόρθωσα και το όνομα του προγράμματος με το οποίο δακτυλογράφησα το κείμενο (εκ παραδρομής είχα γράψει BZ Psaltica ενώ το σωστό είναι Byzantina 1.1).

Ζητήστε ότι θέλετε...:) αρκεί μόνο να μου αρέσει και μένα....:wink:
 
#7
Σας αξίζουν θερμότατα συγχαρητήρια! Να έχετε την ευλογία του Θεού και του Αγίου Γεωργίου!
 
#8
Θερμά ευχαριστήρια. Στην ενορία μου, αυτά ψάλλουμε συνήθως τις Κυριακές.

Μπορεί κάποιος να ανεβάσει ξανά το μουσικό κείμενο διορθωμένο (αντί «ἄγγελος δὲ πρὸς αὐτὰς ἔφη λέγων» το σωστό «ἀγγέλου πρὸς αὐτὰς φθεγγομένου» βλ. εδώ);
 
Last edited:

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#9
Θερμά ευχαριστήρια. Στην ενορία μου, αυτά ψάλλουμε συνήθως τις Κυριακές.

Μπορεί κάποιος να ανεβάσει ξανά το μουσικό κείμενο διορθωμένο (αντί «ἄγγελος δὲ πρὸς αὐτὰς ἔφη λέγων» το σωστό «ἀγγέλου πρὸς αὐτὰς φθεγγομένου» βλ. εδώ);
Άκουσε ηχογραφήσεις από Πατριαρχείο (1957, 1961/3) και Πολίτες ψάλτες, και θα διαπιστώσεις πως δεν πρόκειται για λάθος.:wink:
 
#10
Άκουσε ηχογραφήσεις από Πατριαρχείο (1957, 1961/3) και Πολίτες ψάλτες, και θα διαπιστώσεις πως δεν πρόκειται για λάθος.:wink:
Δεν αντιλέγω ότι το έψαλλαν τοιουτοτρόπως. Δεν σημαίνει όμως ότι είναι και σωστό (δεν βγάζει νόημα το τροπάριο). Επίσης, τα λειτουργικά κείμενα προηγούνται σε αξιοπιστία από τα μουσικά.
 

aposapostolopoulos

Απόστολος Αποστολόπουλος
#12
Θερμά ευχαριστήρια. Στην ενορία μου, αυτά ψάλλουμε συνήθως τις Κυριακές.

Μπορεί κάποιος να ανεβάσει ξανά το μουσικό κείμενο διορθωμένο (αντί «ἄγγελος δὲ πρὸς αὐτὰς ἔφη λέγων» το σωστό «ἀγγέλου πρὸς αὐτὰς φθεγγομένου» βλ. εδώ);
Την αρχική δακτυλογράφηση την είχα κάμει εγώ, οπότε αρμόζει να κάμω και τη "διόρθωση". Πιστεύω να είναι εντάξει...
Ας υπάρχουν και οι δύο εκδοχές, και ο καθένας επιλέγει όποια θέλει...
 

Attachments

#13
Των δεινών ευχαριστήρια
Εννοείς ότι όπως στο κοντάκιο του ακαθίστου υπάρχει μουσικός χωρισμός διαφορετικός από τον νοηματικό (ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν, εὐχαριστήρια* ἀναγράφω σοι...) έτσι και εδώ δεν ενοχλεί ο μουσικός χωρισμός στο «ἐνηχοῦντο* ἀγγέλου...» ή κάτι άλλο;
 
#14
Εννοείς ότι όπως στο κοντάκιο του ακαθίστου υπάρχει μουσικός χωρισμός διαφορετικός από τον νοηματικό (ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν, εὐχαριστήρια* ἀναγράφω σοι...) έτσι και εδώ δεν ενοχλεί ο μουσικός χωρισμός στο «ἐνηχοῦντο* ἀγγέλου...» ή κάτι άλλο;
Απλά αγαπητέ Εμμανουήλ εκφράζω την εξής θέση: αν όπως υποστηρίζεις - όχι μόνο εσύ - δεν βγαίνει νόημα στην φράση "Σώτερ ενηχούντο", εγώ συμπληρώνω πως δεν βγαίνει νόημα και στη φράση "των δεινών ευχαριστήρια".
Ποιο το νόημα όμως για όλες αυτές τις καινοφανείς ορθολογιστικές διορθώσεις; Να τα καταλάβει ο Θεός; Αστείο. Να τα καταλάβει ο κόσμος; Ας τα μεταφράσουμε στην δημοτικιά. Να δείξουμε ότι οι παλαιοί ήταν ηλίθιοι αμόρφωτοι που τα λέγαν έτσι; Δεν ξέρω
 
#15
Απλά αγαπητέ Εμμανουήλ εκφράζω την εξής θέση: αν όπως υποστηρίζεις - όχι μόνο εσύ - δεν βγαίνει νόημα στην φράση "Σώτερ ενηχούντο", εγώ συμπληρώνω πως δεν βγαίνει νόημα και στη φράση "των δεινών ευχαριστήρια".
Συμφωνούμε.
Όντως δεν βγαίνει νόημα, αλλά είναι αποδεκτός στην υμνογραφία ο διαφορετικός χωρισμός του μουσικού κειμένου από το νοηματικό (εντός ορίων). Και υπάρχουν αρκετά παραδείγματα... (μου έρχεται στο μυαλό ο ειρμός του αˊ ήχου Μυστήριον ξένον).
Αυτό όμως που δεν μπορώ να αποδεχθώ είναι η αλλοίωση του λειτουργικού κειμένου (όπως εδώ με αλλαγή ολόκληρης φράσης και απώλεια του νοήματος) ή η αλλαγή του ήχου των τροπαρίων (όπως το κοντάκιο του Πάσχα).
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#16
Ἀπὸ τὸν ΟΦΕΛΠ, τὰ ἀναστάσιμα εὐλογητάρια κατὰ τὴν πατριαρχικὴ παράδοση τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἑκκλησίας ἀπὸ τὸν Α΄Δομέστικο τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας κ. Φλοῖκο (δυστυχῶς στὸ ἀναλόγιο τοῦ Λαμαπαδαρίου, εὐχόμαστε προσωρινῶς), ὅπως στὶς παραπάνω καταγραφές μὲ πρόσθετη τὴν καταγραφὴ διὰ χειρός τοῦ νῦν Ἄρχοντος Πρωτοψάλτου της Μεγάλης Ἐκκλησίας κ. Αστέρη (κόπος καὶ δακτυλογράφηση ὑπὸ Κ. Βαγενᾶ).
Ὁ προσκληθείς ψάλτης στὸ πατριαρχεῖο κ. Νεοχωρίτης ἀπὸ δεξιὰ δὲν προτίμησε τὸ παραπάνω.

Πάντως φαίνεται πὼς ὁ δεύτερος ἀπέχει ἀπέχει τουλάχιστον ... 1852 μ. άπὸ τὸ πατριαρχικὸ ὕφος, ποὺ διδάχθηκε στὸ ἀναλόγιο ὁ πατριαρχικὸς Α΄δομέστικος κ. Φλοῖκος. Ἴσως γι' αὐτὸ ὁ κ. Νεοχωρίτης ἔψαλλε αὐτὸ ποὺ ἤξερε, χωρὶς νὰ ρισκάρει στὸ πατριαρχικὸ κείμενο, ἀποφεύγοντας τὶς συγκρίσεις. Καὶ καλὰ κάνει, ἡ ἐπίγνωση εἶναι καλὸ πράγμα.
Ἴσως ὅμως καὶ στὸ πατριαρχεῖο δροῦν παράγοντες ἄμβλυνσης τῆς ἀκοῆς, ποὺ ἀντὶ νὰ ἀκοῦν αὐτὸ ποὺ ἄκουγαν δεκαετίες τώρα, φαίνεται πὼς προτιμοῦν πλέον τὶς ... «ἀναβαπτίσεις».

Σύμφωνα μὲ σχόλιο τοῦ Χ. Συμεωνίδη: «Μια ακόμα ζωντανή παράδοση που (φαίνεται να) εγκαταλείπεται». Ὀψόμεθα καὶ σ' αὐτό.
 

Attachments

Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#19
Ἀπὸ τὸν ΟΦΕΛΠ, τὰ ἀναστάσιμα εὐλογητάρια κατὰ τὴν πατριαρχικὴ παράδοση τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἑκκλησίας ἀπὸ τὸν Α΄Δομέστικο τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας κ. Φλοῖκο (δυστυχῶς στὸ ἀναλόγιο τοῦ Λαμαπαδαρίου, εὐχόμαστε προσωρινῶς), ὅπως στὶς παραπάνω καταγραφές μὲ πρόσθετη τὴν καταγραφὴ διὰ χειρός τοῦ νῦν Ἄρχοντος Πρωτοψάλτου της Μεγάλης Ἐκκλησίας κ. Αστέρη (κόπος καὶ δακτυλογράφηση ὑπὸ Κ. Βαγενᾶ).
Ὁ προσκληθείς ψάλτης στὸ πατριαρχεῖο κ. Νεοχωρίτης ἀπὸ δεξιὰ δὲν προτίμησε τὸ παραπάνω.

Πάντως φαίνεται πὼς ὁ δεύτερος ἀπέχει ἀπέχει τουλάχιστον ... 1852 μ. άπὸ τὸ πατριαρχικὸ ὕφος, ποὺ διδάχθηκε στὸ ἀναλόγιο ὁ πατριαρχικὸς Α΄δομέστικος κ. Φλοῖκος. Ἴσως γι' αὐτὸ ὁ κ. Νεοχωρίτης ἔψαλλε αὐτὸ ποὺ ἤξερε, χωρὶς νὰ ρισκάρει στὸ πατριαρχικὸ κείμενο, ἀποφεύγοντας τὶς συγκρίσεις. Καὶ καλὰ κάνει, ἡ ἐπίγνωση εἶναι καλὸ πράγμα.
Ἴσως ὅμως καὶ στὸ πατριαρχεῖο δροῦν παράγοντες ἄμβλυνσης τῆς ἀκοῆς, ποὺ ἀντὶ νὰ ἀκοῦν αὐτὸ ποὺ ἄκουγαν δεκαετίες τώρα, φαίνεται πὼς προτιμοῦν πλέον τὶς ... «ἀναβαπτίσεις».

Σύμφωνα μὲ σχόλιο τοῦ Χ. Συμεωνίδη: «Μια ακόμα ζωντανή παράδοση που (φαίνεται να) εγκαταλείπεται». Ὀψόμεθα καὶ σ' αὐτό.
Καὶ κάτι ἄλλο περὶ τῆς ἀναρτήσεως.

Ὅσο ἦταν στὸ ἀναλόγιο τοῦ Ἄρχοντος ὁ κ. Ἀστέρης, οὐδεὶς ἀμφισβητοῦσε τὰ ψαλλόμενα στὸ Πατριαρχεῖο, οὐδεὶς ἔκρινε «ὑπερβολική» τὴν «προσκόλληση» στὰ παραδεδομένα τοῦ πατριαρχείου, οὐδεὶς ἔγραφε πὼς δῆθεν ἔχει ξεφύγει τὸ πράγμα, οὐδεὶς ΟΜΙΛΟΥΣΕ ἐπ' οὐδενί λόγω καὶ κανένα BLOG δὲν ἔγραφε τίποτε.

Τώρα μέσα σ' ἕνα μήνα ξαφνικὰ βγήκαν πλεῖστοι ὅσοι ἐπικριτὲς τῶν πατριαρχικῶν ἀναλογίων καὶ τὶ ὠραία ποὺ τὰ λέει ὁ κ. Νεοχωρίτης καὶ τὶ καλὰ ποὺ ἐπιλέγει αὐτὸ ποὺ νομίζει κλπ. κλπ. Καὶ ποιὸ ὕφος, καὶ δὲν πειράζει ποὺ δὲν μαθήτευσε, ἐνῶ πρὶν κάποιος ποὺ ... διάβασε τὸν πεντηκοστό στὸν Στανίτσα τῆς Ἀθήνας, δηλώνει μαθητής τοῦ ... πατριαρχικοῦ ὕφους σήμερα.

Γιατὶ πρὶν δὲν σχολίαζε κανείς, γιατί; Ἄς ἀπαντηθεῖ τὸ ἐρώτημα καὶ ΕΝΤΟΣ καὶ ΕΚΤΟΣ Ψαλτολογίου, ΟΛΑ τὰ βλέπουμε ...

Καὶ ναὶ κύριοι συνάδελφοι, ὁ Α΄δομέστικος πρέπει δικαιωματικὰ καὶ κατὰ διαδοχὴν νὰ γίνει Ἄρχων Πρωτοψάλτης. Καὶ μὴ βιαστεῖ κανεὶς νὰ γράψει πὼς δῆθεν «θάβω» τὸν κ. Νεοχωρίτη. Εἶναι ἰκανότερος τοῦ Α΄δομεστίκου, ἀλλὰ ὄχι ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΟΣ γιὰ τὴν θέση. Ἄλλο τὸ ἕνα ἄλλο τὸ δεύτερο, δὲν συμπίπτουν πάντα.

Αὺτὰ ὡς πολέμαρχος τῆς προστασίας τοῦ Πατριαρχικοῦ ὕφους:rolleyes: καὶ Δομέστικος τῶν Σχολῶν τῆς Ἀνατολῆς:rolleyes: γιὰ ὅποιον ἐνδιαφέρεται περὶ ἀξιωμάτων.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#20
Ἀπὸ τὸν ΟΦΕΛΠ, τὰ ἀναστάσιμα εὐλογητάρια κατὰ τὴν πατριαρχικὴ παράδοση τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἑκκλησίας ἀπὸ τὸν Α΄Δομέστικο τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας κ. Φλοῖκο (δυστυχῶς στὸ ἀναλόγιο τοῦ Λαμαπαδαρίου, εὐχόμαστε προσωρινῶς), ὅπως στὶς παραπάνω καταγραφές μὲ πρόσθετη τὴν καταγραφὴ διὰ χειρός τοῦ νῦν Ἄρχοντος Πρωτοψάλτου της Μεγάλης Ἐκκλησίας κ. Αστέρη (κόπος καὶ δακτυλογράφηση ὑπὸ Κ. Βαγενᾶ).
Ὁ προσκληθείς ψάλτης στὸ πατριαρχεῖο κ. Νεοχωρίτης ἀπὸ δεξιὰ δὲν προτίμησε τὸ παραπάνω.
Ρωτησα τον Πετρο Λαμπαδαριο για την εξηγηση του Χουρμουζιου, μου ειπε πως ειναι ok :D Συμφωνουσε και ο Βυζαντιος :D

 

Attachments

Top