Απηχήματα δ. Διονύση Φιρφιρή

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#2
Πολλές ευχαριστίες. Αναγκαία υπόμνηση: το ψαλτολόγιον είναι βήμα διαλόγου, κάτι το οποίο αντιλαμβάνεται πολύ καλά εκτός από τον διαχειριστή και τους λοιπούς και ο γράφων αυτές τις γραμμές. Θέλω να αποφύγω πιθανή σύγκρουση, μα δεν μπορώ να μη διερωτηθώ τί είδους απηχήματα κάνει ο διακο-Διονύσης εδώ; Πόση σχέση έχουν με τα παραδεδομένα ( ενδεικτικά από Χρύσανθο και Ψάχο); Κατά πόσο είναι προσωπικές του συλλήψεις; Κατά πόσον μπορούμε να τα ακολουθήσουμε; Με τα αυστηρά κριτήρια μουσικολογίας, αν μπορούμε να τα εφαρμόσουμε πώς τα βλέπουμε; Κάνει κανένα φάλτσο ή όχι;

Δ.

Ευλογείτε!

Καλοκαιρινή ευλογία!

Χάριν φιλίας και ευχαριστιών πρός τον Βασίλειο Ζάχαρη.

Απηχήματα ήχων-κλίμακες
Καρυές 13 Μαρτίου 1982

http://www.mediafire.com/?sharekey=eeed716f5c5080b995af63b7d44918aae439a1c163088d3b
 

Αθωνίτης

Παλαιό Μέλος
#3
Πολλές ευχαριστίες. Αναγκαία υπόμνηση: το ψαλτολόγιον είναι βήμα διαλόγου, κάτι το οποίο αντιλαμβάνεται πολύ καλά εκτός από τον διαχειριστή και τους λοιπούς και ο γράφων αυτές τις γραμμές. Θέλω να αποφύγω πιθανή σύγκρουση, μα δεν μπορώ να μη διερωτηθώ τί είδους απηχήματα κάνει ο διακο-Διονύσης εδώ; Πόση σχέση έχουν με τα παραδεδομένα ( ενδεικτικά από Χρύσανθο και Ψάχο); Κατά πόσο είναι προσωπικές του συλλήψεις; Κατά πόσον μπορούμε να τα ακολουθήσουμε; Με τα αυστηρά κριτήρια μουσικολογίας, αν μπορούμε να τα εφαρμόσουμε πώς τα βλέπουμε; Κάνει κανένα φάλτσο ή όχι;

Δ.
Αγαπητέ Δημήτρη Μπράβο για την αμφιβολία σου αυτήν την καλή αμφιβολία...
Εγω θα λεγα οτι ο καθένας ακολουθεί τα του δασκάλου του...με όποιον δασκαλο καθήσεις κ.ο.κ.
Τωρα γιατι και πως ο δ.Φιρφιρής κάνει οτι κάνει είναι κατα πως τα αντιλαμβανόταν και τα διδαχτηκε ο ίδιος δεν νομίζω να τα παγιώνει και να τα θεωρεί ως "δογμα" (κακή εκφραση αλλα αναπόφευκτη)

Χαίρε
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#5
Θέλω να αποφύγω πιθανή σύγκρουση, μα δεν μπορώ να μη διερωτηθώ τί είδους απηχήματα κάνει ο διακο-Διονύσης εδώ; Πόση σχέση έχουν με τα παραδεδομένα ( ενδεικτικά από Χρύσανθο και Ψάχο);
Παραδεδομένα; Εννοείς τα πολυσύλλαβα; Ο Χρύσανθος αναφέρει γενικώς για το απήχημα ότι είναι "η του ήχου επιβολή". Επιβολή του ήχου είναι μια χαρά τα απηχήματα που κάνει ο διακο-Διονύσης έστω και μονοσύλλαβα. Θα έλεγα ο ορισμός της επιβολής! (σε μονοσύλλαβη κατάσταση)

Τι νομίζουμε, ότι επειδή μπορούμε να κάνουμε και μονοσύλλαβο απήχημα ότι με ένα ίσο (ή απόστροφο ολίγον) έχουμε και επιβολή ήχου; Άλλωστε δεν είναι μόνο ο Φιρφιρής που κάνει μεγάλα μονοσύλλαβα απηχήματα...
Κατά πόσο είναι προσωπικές του συλλήψεις;
Μάλλον προσωπική του σύλληψη πρέπει να είναι (εκτός και το είχε μάθει από κάποιον άλλον). Γιατί ανάλογα πάλι και το απήχημα "Άγια" που κάνει η πλειοψηφία των ψαλτών στον Δ' της παπαδικής, προσωπικής έμπνευσης δεν είναι; Ή μήπως ακολουθούν αυτό που δίνει ο Χρύσανθος;

Δεν είναι κακή η προσωπική σύλληψη σε αυτό το επίπεδο νομίζω όταν υπάρχουν κάποια στοιχεία. Γίνεται επιβολή του ήχου; Αν ναι καλώς. Αν όχι τότε το κοιτάμε.
Κατά πόσον μπορούμε να τα ακολουθήσουμε;
Γιατί να μην μπορούμε να τα ακολουθήσουμε; Αν φυσικά τα κάνουμε στην θέση τους. Αυτά είναι αργά απηχήματα (παπαδικής ή αργού στιχηραρίου). Δεν θα τα κάνουμε στο σύντομο ειρμολόγιο ή στιχηράριο...
Με τα αυστηρά κριτήρια μουσικολογίας, αν μπορούμε να τα εφαρμόσουμε πώς τα βλέπουμε;
Δεν κατάλαβα τι ακριβώς ρωτάς εδώ...
Κάνει κανένα φάλτσο ή όχι;
Άκουσες κανένα;

Υ.Γ.
...κι αυτό μετακινήστε ε;
 

xrth

Πρωτοπρεσβύτερος Χρυσοβαλάντης Θεοδώρου
#7
Παρακαλώ πολύ ακούστε αυτή την καταγραφή σαν είστε μαθητές πρωτάρηδες.
Έτσι, θα αντιληφθήτε την βοήθεια που παρέχει.

Εδώ είμαστε σε μάθημα. Προσπαθεί να δώσει ακούσματα σε αρχαρίους.
Δέν κάνει διάλεξη σε μεταπτυχιακούς.

Άν θέλετε και "τέτοια" , υπάρχουν...

Στο Πανεπιστήμιο μαθαίναμε ότι ένα κείμενο κρίνεται βάσει του ιστορικού πλαισίου που έχει καταγραφεί και τις ιδιαίτερες περιβαλλοντικές συνθήκες που εκάστοτε επηρέαζαν τον γράφοντα.
 
Last edited:

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#11
Off topic

Προς xrth & Firfiris:

Συγνώμη άλλη φωτογραφία του Φιρφιρή δεν έχετε, βάλατε κι οι δυο την ίδια και με μπερδεύετε!
 

xrth

Πρωτοπρεσβύτερος Χρυσοβαλάντης Θεοδώρου
#12
Off topic

Προς xrth & Firfiris:

Συγνώμη άλλη φωτογραφία του Φιρφιρή δεν έχετε, βάλατε κι οι δυο την ίδια και με μπερδεύετε!

Πως σου φαίνομαι?
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#13
Καλύτερος. Δεν ανεβάζεις και την φωτογραφία να την δούμε και σε κανονική ανάλυση; (στο οικείο θέμα)
 

antonism

Παλαιό Μέλος
#18
μήπως μπορεί ν' ανέβει και το απήχημα του βαρέως και του εναρμονίου και του διατονικού γένους, από τον δάσκαλο π.Διονύση Φιρφιρή? Επίσης μήπως μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει ποιοι είναι οι φθόγγοι της παραλλαγής στον βαρύ διατονικό ήχο?
 

Shota

Παλαιό Μέλος
#19
μήπως μπορεί ν' ανέβει και το απήχημα του βαρέως και του εναρμονίου και του διατονικού γένους, από τον δάσκαλο π.Διονύση Φιρφιρή?
Aπήχημα του βαρέως διατονικού λέει εδώ:

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=2911&postcount=1

Επίσης μήπως μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει ποιοι είναι οι φθόγγοι της παραλλαγής στον βαρύ διατονικό ήχο?
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=17

Καλή μελέτη :D
 
Top