Αξιολόγηση ψηφιακών καταγραφέων φωνής

Για ποιον θέλει πάντως κάτι φτηνό και καλό τώρα που ειναι η κρίση εχει βγεί και αυτό

http://athensproaudio.gr/recording-gr/eggrafeis/foritoi-eggrafeis/nagra-ares-ml4.html
nagra.jpg


:D:D:D:D

Εντάξει πέρα από την πλάκα ωραία εργαλεία εχει αυτός παρακάτω ειναι και ηχολήπτης και ξέρει πολλά για τον ηχο αν τον ρωτήσετε

http://athensproaudio.gr/recording-gr/eggrafeis/foritoi-eggrafeis.html

http://athensproaudio.gr/
 
Last edited:
4Χαίρετε.
Έχοντας διαβάσει το θέμα ολόκληρο, θέλω να προτείνω κάποια πράγματα.

α)Αν υπάρχει γνώση περί ψηφιακής ηχογράφησης, τότε υπάρχει γνώση της διαφοράς μεταξύ συμπιεσμένου και ασυμπίεστου ηχητικού αρχείου, και του τι προσφέρει το καθένα (μικρό μέγεθος αλλά υποβάθμιση ποιότητας VS. μεγάλο μέγεθος αλλά ικανότητα ύστερης μη απωλεστικής επεξεργασίας και στάνταρ ποιότητας.).
β)Για να επιλέξετε οποιοδήποτε καταγραφικό μέσο, καλό θα είναι να το ακούσετε προσωπικά με το ίδιο σύστημα αναπαραγωγής για λόγους σύγκρισης, διότι η εκάστοτε ποιότητα ήχου είναι προσωπικό γούστο.
γ)Υπάρχουν δύο είδη καταγραφικών ήχου: Αυτά που είναι για φωνή (δηλαδή ομιλία), και αυτά που είναι για μουσική. Οι διαφορές τους είναι ως προς τις ποιότητες εγγραφής που προσφέρει το κάθε είδος, και ως προς το αν δέχονται εξωτερικά μικρόφωνα.

Γνωρίζω πως η ευελιξία στο αναλόγιο είναι σημαντικότατο θέμα, αλλά γνωρίζω επίσης πως για τον καθένα η "καλή" ηχογράφηση είναι ένα υποκειμενικό όρισμα.

Προτείνω δύο λύσεις. Είτε κάποιο μηχάνημα (οποιοδήποτε που να γράφει τουλάχιστον .mp3 128 kbps ή/και .wav 44.1kHz/16bit ή ανάλογο) με line in, προκειμένου να γραφεί κάτι από το μίκτη του ναού (από την έξοδο tape out ή monitor για μια καλύτερη μίξη), είτε κάποιο που να μπορεί να σταθεί μόνο του (που σημαίνει πολύ καλά ενσωματωμένα μικρόφωνα ή εξωτερικά). Στην πρώτη, δεν τίθεται θέμα τροφοδοσίας, αφού το καταγραφικό θα είναι κοντά στο μίκτη (και μάλλον κοντά σε πρίζα). Στη δεύτερη, προτιμάται το μηχάνημα με εξωτερική μπαταρία (τείνουν να κρατούν πολύ περισσότερο από τις ενσωματωμένες).
Από εκεί και πέρα, μιας και η συζήτηση αφορά (απ' όσο καταλαβαίνω) ζωντανές ηχογραφήσεις, ανατρέξατε στο α).

Περί ρυθμίσεων: Το κάθε μηχάνημα έχει διαφορετικό στήσιμο, τόσο εξωτερικά (τύποι μικροφώνων, κουμπιά, μέγεθος κτλ κτλ κτλ), όσο και εσωτερικά (firmware, φίλτρα, ρυθμίσεις κτλ κτλ κτλ). Και επειδή όλα αυτά συνδυάζονται με το χώρο , έτοιμες λύσεις δεν υπάρχουν.

Καταγραφικό ΦΩΝΗΣ

Καταγραφικό ΜΟΥΣΙΚΗΣ

Τα αναφερθέντα μηχανήματα είναι ενδεικτικά.
 

apavlidis

Ανδρέας Χ. Παυλίδης
Μην είσαι σίγουρος για αυτό. Γνωρίζω άτομα, τα οποία παραμένουν προσκολλημένα στις "παραδόσεις". Συγκεκριμένα γνωρίζω έναν ψάλτη ο οποίος κάνει ηχογράφηση ακόμα σε κασσετόφωνα όπως αυτό ή τούτο


e-mail: antreaspavlidis@hotmail.gr:cool:
 
Το συγκεκριμένο θέμα είναι οι "ψηφιακοί καταγραφείς φωνής", και όχι οι αναλογικοί. Εκεί προφανώς μιλάμε για άλλα μεγέθη, άλλη ποιότητα, άλλα συν και πλην, τα οποία χρήζουν άλλου θέματος για να συζητηθούν. Ευχαρίστως να άνοιγε, αλλά στη σύγχρονη κοινωνία, η γνώση λειτουργίας, συντήρησης και ποιότητας υλικών για αυτά τα μηχανήματα είναι μάλλον σπάνια. Εξού και το συγκεκριμένο θέμα. Προσωπικά δε θα έλεγα όχι σε αναλογικό μηχάνημα αν είχα τη δυνατότητα σωστής συντήρησής του και το χρόνο για να ψηφιοποιώ σωστά το υλικό μου. Για το δεύτερο νομίζω πως ήδη υπάρχει θέμα το forum.
Ευχαριστώ.
 

apavlidis

Ανδρέας Χ. Παυλίδης
Γιατί να τα ψηφοποιήσεις; Μπορεί να μην έχουν τόσο καλή ποιότητα...
 
Η όλη έννοια της χρήσης ενός ψηφιακού καταγραφέα είναι η μη χρήση ενός αναλογικού. Η ψηφιοποίηση του υλικού έχει ως στόχο την ευχρηστία του, καθώς και την μη (περεταίρω) αλλοίωσή του. Ως γνωστόν τα αναλογικά μέσα φθίνουν σημαντικά στην πάροδο των ετών, και το ξέρω εκ πείρας, έχοντας δουλέψει με μαγνητοταινίες για ένα διάστημα.

Επίσης, η συντήρηση (όπως προανέφερα) των αναλογικών υλικών είναι, αν όχι ακριβή, τουλάχιστον δύσκολη, λόγω του ότι πλέον ασχολούνται μ' αυτά πολύ λιγότεροι άνθρωποι απ' ότι τις περασμένες δεκαετίες, και κατά συνέπεια πολύ λιγότερες εταιρίες, μηχανικοί, συντηρητές, κ.ά.

Η ερώτηση: "Ψηφιοποίηση ή μη;" δεν κάποια ουσιαστική θέση σε μια εποχή που το 99,99% των συσκευών που χρησιμοποιούνται είναι ψηφιακές. Η ερώτηση αυτή μπορεί να τεθεί μόνο στο επίπεδο μελέτης του μέσου, και μόνο από κάποιον που έχει τη δυνατότητα και το χρόνο να ασχολείται με τα αναλογικά μέσα, κάτι που σπανίζει στις μέρες μας, και μια απόδειξη αυτού είναι και το συγκεκριμένο θέμα στο forum.

Χριστός Ανέστη!
 

apavlidis

Ανδρέας Χ. Παυλίδης
Αν θυμάμαι καλά ο εφημέριος της ενορίας μας χρησιμοποιεί ένα μηχάνημα ηχογράφησης -νομίζω της TASCAM- και μάλιστα οφείλω να παραδεχθώ πως ηχογραφεί πολύ καλά
 

apavlidis

Ανδρέας Χ. Παυλίδης
Αν θυμάμαι καλά ο εφημέριος της ενορίας μας χρησιμοποιεί ένα μηχάνημα ηχογράφησης -νομίζω της TASCAM- και μάλιστα οφείλω να παραδεχθώ πως ηχογραφεί πολύ καλά


ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΤΗΣ ZOOM
 

apavlidis

Ανδρέας Χ. Παυλίδης
Χριστός Ανέστη! Επίσης κάποιος που θέλει να ηχογραφεί αναλογικά κατ' αρχάς και μετά να τα ψηφιοποιεί, αναφέρω κάτι που χρησιμοποιούσα παλιά: Ένα cassette deck της DUAL το CC 1462
 

apavlidis

Ανδρέας Χ. Παυλίδης
Σίγουρα υπάρχουν θετικά και αρνηστικά σε ό,τι αφορά από την χρήση ενός αναλογικού και ενός ψηφιακού καταγραφέα φωνής. Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγω μετά από χρόνια και συγκεκριμένα τώρα που χρησιμοποιώ και ψηφιακές συσκευές καταγραφής φωνής. Φυσικά ανάλογα με το κόστος και τα χαρακτηριστικά του ψηφιακού καταγραφέα φωνής, έχουμε και τα ανάλογα αποτελέσματα. Τα τελευταία δύο έτη, χρησιμοποιώ το voice recorder της Olympus, μοντέλο WS-811 , το οποίο με εκπλήσσει με τον τρόπο εγγραφής. Είναι "εφοδιασμένο με εσωτερική μνήμη 2GB και με μία MicroSDHC κάρτα των 8GB, μπορώ να ηχογραφώ πολύ καλά σε mp3 με ποιότητα 192 kbit. Σε ό,τι αφορά την έλλειψη ειδίκευσης στον τομέα της συντηρήσεως των αναλογικών καταγραφέων φωνής, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου σήμερα αφενός άτομα που να έχόυν όλες αυτές τις γνώσεις για να επιτευχθεί μια σωστη συντήρηση και αφετέρου ανταλλακτικά όπως ιμάντες, κεφαλές, λυχνίες (για τα παλαιότερα μοντέλα), ακόμη και αναλώσιμα είδη όπως καθαριστικά, κασσέτες και μπομπίνες (για τα παλαιότερα μοντέλα επίσης). Για παράδειγμα, έχω ένα κασσετόφωνο της DUAL (Οι παλιοί θα γνωρίζετε την μάρκα από πικάπ που κυκλοφορούσαν μέχρι τις αρχές του ΄90) το οποίο χρειάζεται ιμάντες οι οποίοι δεν υπάρχουν πια και αν υπάρχουν, δεν ταιριάζουν ακριβώς. Αν ανοίξω κάποια συζήτηση για τους αναλογικούς καταγραφείς και τον αναλογικό ήχο, θα ήθελα τα σχόλια σας.

Ευχαριστώ.
 
Top