Αναστασιματάρια Κουλιδά και Δανιήλ

Μήπως γνωρίζει κάποιος για τα αναστασιματάρια των Κυριακού Κουλιδά του Ναυπλιώτου και του Δανιήλ Λαμπαδαρίου ,που υπήρξαν πρόδρομα του Πέτρου?
 
Βρίσκονται στον Άγιον Όρος και το Αναστασιματάριο του Κυριάκου Κουλιδά του Ναυπλιώτη [ χ.φ.Μονής Παντελεήμονος,αρ.946] και του Δανιήλ πρωτοψάλτου [χ.φ.Μονής Ξηροποτάμου,αρ.374]. Μακάρι να γίνουν κτήμα όλων των ιεροψαλτών κάποτε (όποτε αποκτήσουμε Παιδεία σαν κράτος).
 
E

emakris

Guest
Μακάρι να γίνουν κτήμα όλων των ιεροψαλτών κάποτε (όποτε αποκτήσουμε Παιδεία σαν κράτος).

Με τα μοναστήρια το θέμα είναι περίπλοκο. Για κάποια από αυτά, γνωρίζω (και γνωρίζετε, προφανώς) ότι δόθηκαν χρήματα από προγράμματα για την ψηφιοποίηση του υλικού, η οποία και έγινε. Όσο τα είδατε εσείς, άλλο τόσο τα είδα κι εγώ. Τις πταίει; Και μη μου πείτε το κράτος...
 
Όχι το κράτος (τί είναι αυτό;). Μάλλον νομίζω ότι φταίνε οι συνάδελφοί σας (όχι όλοι). Η αποκλειστική πρόσβαση στη γνώση δίνει άλλο κύρος και εκπέμπει θείο φως αυθεντίας γύρω από την ακαδημαϊκή κεφαλή. Δε νομίζω ότι έχουν συμφέρον να κοινωνικοποιηθούν αυτά τα αρχεία. Και φοβάμαι ότι έχουν επηρρεάσει εκτός από τα πανεπιστήμια και τα μοναστήρια από τα οποία ενώ γνωρίζω ότι δόθηκαν πολλά χρήματα για ψηφιοποίηση κανένα δεν τα έχει διαθέσει (με εξαίρεση http://analogion.com/forum/showthread.php?t=8649) Υπάρχει λύση άραγε κ.Μακρή;
 
E

emakris

Guest
Υπάρχει λύση άραγε κ. Μακρή;

Εφόσον είναι δύσκολο να αλλάξει η νοοτροπία (όχι των ακαδημαϊκών, αλλά των κατεχόντων το υλικό, στις περιπτώσεις βέβαια που οι δύο αυτές ιδιότητες δεν ανήκουν στα ίδια πρόσωπα :D), η μόνη λύση είναι ένα υγιές δούναι-λαβείν. Να διαθέτει το μοναστήρι λ.χ. το ψηφιακό υλικό έναντι κάποιου αντιτίμου, το οποίο ο χρήστης θα πληρώνει με την πιστωτική του κάρτα. Το υλικό μπορεί να έχει κάποια υδατογραφήματα, ώστε να μην μπορεί κανείς να το εκδώσει ή να το διαθέσει δωρεάν στο διαδίκτυο (διότι τότε θα διώκεται ο κάτοχος της ιστοσελίδας).
Όσο και εάν ακούγονται απεχθή όλα αυτά σε όσους πιστεύουμε στην ελεύθερη διακίνηση της γνώσης (η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση αποτελεί εθνικό θησαυρό και όχι κτήμα του οιουδήποτε), είναι ωστόσο ο μόνος ρεαλιστικός τρόπος για να βγουν τα χειρόγραφα από τα σεντούκια.
 
Last edited:
η οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση αποτελεί εθνικό θησαυρό και όχι κτήμα του οιουδήποτε

Άρα, ούτε και του Μοναστηριού.
Για μία έντυπη αναστατική έκδοση το καταλαβαίνω ότι πρέπει να πληρώσω. Για μία επιδοτούμενη ψηφιακή έκδοση του κοινού μας θησαυρού, γιατί να πληρώσω;
 
E

emakris

Guest
Για μία έντυπη αναστατική έκδοση το καταλαβαίνω ότι πρέπει να πληρώσω. Για μία επιδοτούμενη ψηφιακή έκδοση του κοινού μας θησαυρού, γιατί να πληρώσω;
Γιατί αλλοιώς δεν θα τα δείτε ποτέ!
Εντάξει, υπερβάλλω... Θα τα δείτε, αλλά πρέπει να πάρετε μερικές μέρες άδεια από τη δουλειά σας (ή... από τη σύζυγό σας), να πάτε επί τόπου, να σας ορίσει ο υπεύθυνος 1-2 ώρες που μπορείτε να δουλέψετε κάθε μέρα, να μην προλάβετε τίποτα, να ξαναπάτε κ.λπ.
 
Να αναφέρω μόνο ότι στη Μονή Λειμώνος στην Μυτιλήνη, παρακαλούσα επί πόση ώρα στον υπεύθυνο να μου ανοίξει να δω ένα χειρόγραφο (ήθελα να δω και το χφ του 1572 του Γερασίμου α΄ ψάλτου της Μονής των Ξανθοπούλων), αλλά ο υπεύθυνος ήταν κατηγορηματικός επειδή δεν ήμουν...ακαδημαϊκός ή ότι δεν είχα κάποιο χαρτί από κάποιον ...ακαδημαϊκό:confused::mad::mad:

Αναρωτιέμαι: Ο φύλακας του μουσείου (κατά πάσα πιθανότητα άσχετος με, και αδιάφορος για την μουσική) έχει άμεση πρόσβαση σε όποιο χφ θέλει.
Τόσοι φιλόμουσοι που άλλοι λίγο και άλλοι πολύ και άλλοι από περιέργεια θα ήθελαν να δουν κάποια χφ, δεν έχουν πρόσβαση.:mad::mad:
 
Last edited:

emakris

Μέλος
Είμαι βέβαιος ότι η σημαντική αυτή έκδοση θα περιλαμβάνει και τα μουσικά κείμενα στην παλαιά γραφή. Αλλοιώς η συμβολή της στην έρευνα δεν θα ήταν η αναμενόμενη. Θα αποτελούσε απλώς μια ακόμη ενδιαφέρουσα συνεισφορά στην ψαλτική βιβλιογραφία.
 
Last edited:
Top