Ανέκδοτα Χερουβικά Εβδομάδος Πέτρου Λαμπαδαρίου (β΄ σειρά/στάση) και η εξήγησις αυτών

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#1
Ο Πέτρος έχει γράψει και μια δεύτερη σειρά Χερουβικών της εβδομάδος, τα οποία σύμφωνα με το Κ. Καραγκούνη δεν βρίσκονται σε πολλά χειρόγραφα και δεν έχουν εξηγηθεί στην νέα γραφή. Τα βρήκα σε κάποιο χφ της βιβλιοθήκης Ψάχου, πρόπερσι που ήμουν αποσπασμένος στο Τμ. Μουσ. Σπουδών Αθηνών και τα εξήγησα όλα. Σας δίνω ένα που έτυχε να το καθαρογράψω για τις ανάγκες της χορωδίας μου. Δεν έχω τον χρόνο αυτή την στιγμή να καθαρογράψω τα υπόλοιπα. Ίσως μιαν άλλη στιγμή.

Επιτρέπεται ελεύθερα η χρήση του για ψαλμώδηση στην Εκκλησία. Για κάθε άλλη χρήση, παρακαλώ να απευθύνεστε σε μένα για σχετική άδεια.
 

Attachments

P

ptz

Guest
#2
Ο Πέτρος έχει γράψει και μια δεύτερη σειρά Χερουβικών της εβδομάδος, τα οποία σύμφωνα με το Κ. Καραγκούνη δεν βρίσκονται σε πολλά χειρόγραφα και δεν έχουν εξηγηθεί στην νέα γραφή. Τα βρήκα σε κάποιο χφ της βιβλιοθήκης Ψάχου, πρόπερσι που ήμουν αποσπασμένος στο Τμ. Μουσ. Σπουδών Αθηνών και τα εξήγησα όλα. Σας δίνω ένα που έτυχε να το καθαρογράψω για τις ανάγκες της χορωδίας μου. Δεν έχω τον χρόνο αυτή την στιγμή να καθαρογράψω τα υπόλοιπα. Ίσως μιαν άλλη στιγμή.

Επιτρέπεται ελεύθερα η χρήση του για ψαλμώδηση στην Εκκλησία. Για κάθε άλλη χρήση, παρακαλώ να απευθύνεστε σε μένα για σχετική άδεια.
-Κατ αρχήν θερμότατες ευχαριστίες για τον κόπο σας αλλά και την προσφορά σε όλους μας αυτού του κόπου.
-Οπως καταλαβαίνετε,''δεν δικαιούσθε'' να κρατάτε και όλα τα άλλα-έστω και μη καθαρογραμμένα-στο συρτάρι.Εθελοντές γιά να τα καθαρογράψουν υπάρχουν πολλοί.Γιατί υπάρχουν και αναλόγια που τα περιμένουν.
-Τώρα για το χερουβικό.Κάνει μπάμ ότι είναι Πέτρος.Κατ αρχήν στα βασικά του ταυτίζεται με το αντίστοιχο της γνωστής σειράς.Μετά είναι ίδιον του Πέτρου στον βαρύ σε χερουβικά και κοινωνικά ο ήχος μάλλον να ονομαζόταν πιο σωστά πρωτόβαρυς.Ακόμη πιστεύω ότι οι σοβαρά ενασχολούμενοι[όπως εσείς] με εξήγηση μελών από την παλαιά στην νέα γραφή,ως γέφυρα πρέπει να έχουν την γραφή Πέτρου.Είναι το πρώτο προς το παρελθόν σκαλί.Πολύ σωστή και η χρήση μερικών παλαιών σημαδιών[κρυφά ισάκια κλπ] σε μερικά σημεία.Διευκολύνουν.Να είστε καλά και αναμένουμε.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#3
Ἐδῶ ὑπάρχουν καὶ φανατικοὶ τοῦ Πέτρου. Ἀνυπομονοῦμε κ. Ἀρβανίτη, εἶναι κρίμα νὰ σκονίζονται στὸ συρτάρι σας.

Πολλὲς εὐχαριστίες γιὰ τὸν κόπο καὶ τὴν προσφορά.
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#4
Ο Πέτρος έχει γράψει και μια δεύτερη σειρά Χερουβικών της εβδομάδος, τα οποία σύμφωνα με το Κ. Καραγκούνη δεν βρίσκονται σε πολλά χειρόγραφα και δεν έχουν εξηγηθεί στην νέα γραφή.
Δεν είναι ακριβές αυτό. Έχουν εξηγηθεί στην νέα γραφή, όντως όμως δεν υπάρχουν σε πολλά χειρόγραφα. Επειδή ένας φίλος (κοινός Γιάννη) έχει αναλάβει μια εργασία πάνω σ' αυτό με σκοπό να εκδοθεί κάποια στιγμή, δεν μπορώ να μπω δημόσια σε λεπτομέρειες (σε προσωπικό μήνυμα τα υπόλοιπα).

Υ.Γ.
...Γιάννη η εξήγησή σου συμπίπτει σε μεγάλο βαθμό, με αυτή που έχω εγώ από χειρόγραφο!!! Και δεν την είχες υπ' όψιν φυσικά απ' ότι λες! (για όσους πιστεύουν ότι δεν γίνεται να εξηγηθεί η παλαιά γραφή σήμερα)

Δυστυχώς δεν μπορώ ν' ανεβάσω (για λόγους που εξήγησα) δημόσια το πρωτότυπο, αλλά ανεβάζω μόνο την αρχή του βαρέως έτσι για το "ζήτω"...:

View attachment Varys_1.jpg και η δική σου: View attachment Varys_2.jpg

Συγχαρητήρια!
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#5
Υ.Γ.
...Γιάννη η εξήγησή σου συμπίπτει σε μεγάλο βαθμό, με αυτή που έχω εγώ από χειρόγραφο!!! Και δεν την είχες υπ' όψιν φυσικά απ' ότι λες! (για όσους πιστεύουν ότι δεν γίνεται να εξηγηθεί η παλαιά γραφή σήμερα)
Πές τα ντε!!! Ο Χρύσανθος το λέει το "μυστικό" για να μπορέσουμε να διαβάσουμε παλαιότερες μορφές γραφών!!!
Αλλά επίσης Πες τα ντε!!! και για αυτούς που νομίζουν ότι ο Γιάννης μόνο σύντομη εξήγηση κάνει και όχι και "κανονική"...
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#7
Ευχαριστίες θερμές στον κύριο Αρβανίτη αλλά και στον Βασίλη για την δυνατότητα της σύγκρισης των 2 εξηγήσεων.Πιστεύω ότι βρισκόμαστε κοντά στην μουσική πραγματικότητα του Πέτρου, υπάρχουν όμως και διαφορές τις οποίες εγώ εντοπίζω κυρίως στην ποιοτική εξήγηση των χαρακτήρων και λιγότερο στην χρονική.Μπορεί κάποιος να μου πει αν κάτι τέτοιο είναι φυσιολογικό και κατά πόσο επηρεάζει την σωστή εξήγηση των μελων;Και πάλι ευχαριστώ
 

MISTIS

Παλαιό Μέλος
#8
Ευχαριστίες θερμές στον κύριο Αρβανίτη αλλά και στον Βασίλη για την δυνατότητα της σύγκρισης των 2 εξηγήσεων.Πιστεύω ότι βρισκόμαστε κοντά στην μουσική πραγματικότητα του Πέτρου, υπάρχουν όμως και διαφορές τις οποίες εγώ εντοπίζω κυρίως στην ποιοτική εξήγηση των χαρακτήρων και λιγότερο στην χρονική.Μπορεί κάποιος να μου πει αν κάτι τέτοιο είναι φυσιολογικό και κατά πόσο επηρεάζει την σωστή εξήγηση των μελων;Και πάλι ευχαριστώ
Φίλε Αντώνη,μπορείς να γίνεις πιο συγκεκριμένος στις διαφορές της εξηγήσεως - από το λίγο που έχουμε να συγκρίνουμε.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#9
-Κατ αρχήν θερμότατες ευχαριστίες για τον κόπο σας αλλά και την προσφορά σε όλους μας αυτού του κόπου.
-Οπως καταλαβαίνετε,''δεν δικαιούσθε'' να κρατάτε και όλα τα άλλα-έστω και μη καθαρογραμμένα-στο συρτάρι.Εθελοντές γιά να τα καθαρογράψουν υπάρχουν πολλοί.Γιατί υπάρχουν και αναλόγια που τα περιμένουν.
-Τώρα για το χερουβικό.Κάνει μπάμ ότι είναι Πέτρος.Κατ αρχήν στα βασικά του ταυτίζεται με το αντίστοιχο της γνωστής σειράς.Μετά είναι ίδιον του Πέτρου στον βαρύ σε χερουβικά και κοινωνικά ο ήχος μάλλον να ονομαζόταν πιο σωστά πρωτόβαρυς.Ακόμη πιστεύω ότι οι σοβαρά ενασχολούμενοι[όπως εσείς] με εξήγηση μελών από την παλαιά στην νέα γραφή,ως γέφυρα πρέπει να έχουν την γραφή Πέτρου.Είναι το πρώτο προς το παρελθόν σκαλί.Πολύ σωστή και η χρήση μερικών παλαιών σημαδιών[κρυφά ισάκια κλπ] σε μερικά σημεία.Διευκολύνουν.Να είστε καλά και αναμένουμε.
Ευχαριστώ κ. Τζανάκο. Είμαι πολύ απασχολημένος αυτόν τον καιρό (ολοκληρώνω την διατριβή μου και έχω πήξει αυτή την στιγμή να γράφω παραδείγματα), αλλά για την αγάπη σας θα προσπαθήσω όσο μπορώ να τα γράψω, έστω σιγά-σιγά και έστω κι άν έχουν εξηγηθεί από κάποιον παλαιό και πρόκειται να εκδοθούν ίσως, απ' ό,τι έγραψε ο Β. Ζάχαρης.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#10
Δεν είναι ακριβές αυτό. Έχουν εξηγηθεί στην νέα γραφή, όντως όμως δεν υπάρχουν σε πολλά χειρόγραφα. Επειδή ένας φίλος (κοινός Γιάννη) έχει αναλάβει μια εργασία πάνω σ' αυτό με σκοπό να εκδοθεί κάποια στιγμή, δεν μπορώ να μπω δημόσια σε λεπτομέρειες (σε προσωπικό μήνυμα τα υπόλοιπα).

Υ.Γ.
...Γιάννη η εξήγησή σου συμπίπτει σε μεγάλο βαθμό, με αυτή που έχω εγώ από χειρόγραφο!!! Και δεν την είχες υπ' όψιν φυσικά απ' ότι λες! (για όσους πιστεύουν ότι δεν γίνεται να εξηγηθεί η παλαιά γραφή σήμερα)

Δυστυχώς δεν μπορώ ν' ανεβάσω (για λόγους που εξήγησα) δημόσια το πρωτότυπο, αλλά ανεβάζω μόνο την αρχή του βαρέως έτσι για το "ζήτω"...:

View attachment 20854 και η δική σου: View attachment 20853

Συγχαρητήρια!
Ευχαριστώ!
Αγνοούσα εντελώς την ύπαρξη αυτών των Χερουβικών, ώσπου έτυχε να διαβάσω στην διατριβή του Κ.Καραγκούνη γι' αυτά. Όταν άνοιξε η βιβλιοθήκη Ψάχου (νομίζω αρχές Μαρτίου 2008), ήμουν αποσπασμένος στο ΤΜ. Μουσ. Σπουδών, όπως είπα, και είδα κάποια χειρόγραφα. Έτυχε λοιπόν να τα δώ σε ένα απ' αυτά. Τα έδειξα στον Αχ. Χαλδαιάκη (υπεύθυνο της βιβλιοθήκης) και του είπα ότι θα προσπαθήσω να τα εξηγήσω, πράγμα στο οποίο συγκατένευσε. Επειδή δεν μπορούσα να δανειστώ το χφ ή να πάρω φωτογραφίες κλπ, η εξήγηση έγινε επί τόπου, στην βιβλιοθήκη (όπως βλέπω στα πρόχειρά μου, στις 4, 8 και 27 Απριλίου 2008) . Βασιζόμενος στον Καραγκούνη, θεώρησα βέβαια, ότι δεν υπάρχουν εξηγημένα. Τώρα, αν βρέθηκαν, ευκαιρία να δειχθούν και οι όποιες αρετές και αδυναμίες της δικής μου εξήγησης. Πάντως, στο δείγμα από την παλαιά εξήγηση οι διαφορές με την δική μου είναι άνευ σημασίας και τέτοιες παρουσιάζονται και ανάμεσα στους άλλους εξηγητές και στον ίδιο ακόμα εξηγητή. π.χ, στην επανάληψη της λ. ΄χερουβίμ΄, η σύνδεση ή μή του Πα με τον Γα μέσω ενός Βου με Γοργόν δεν είναι ουσιαστική διαφορά. Θα μπορούσα κι εγώ φυσικά να δώσω κάποιες άλλες εξηγήσεις, διαφορετικές όσον αφορά τις λεπτομέρειες όχι όμως την ουσία.
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#11
?δ? ?πάρχουν κα? φανατικο? το? Πέτρου. ?νυπομονο?με κ. ?ρβανίτη, ε?ναι κρίμα ν? σκονίζονται στ? συρτάρι σας.

Πολλ?ς ε?χαριστίες γι? τ?ν κόπο κα? τ?ν προσφορά.
Ευχαριστώ αγαπητέ συνάδελφε (Δομέστικος εσύ, Λαοσυνάκτης εγώ!)
'Οπως εξήγησα στον κ. Τζανάκο, είμαι πολύ απασχολημένος, αλλά θα προσπαθήσω να τα γράψω, και έστω κι αν βρέθηκαν εξηγημένα, όπως είπε ο Βασίλης. Ώσπου να εκδοθούν οι παλιές εξηγήσεις, θα κάνουν, πιστεύω, και οι δικές μου την δουλειά τους σε κανένα ψαλτήρι.
 
Last edited:

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#12
Ευχαριστίες θερμές στον κύριο Αρβανίτη αλλά και στον Βασίλη για την δυνατότητα της σύγκρισης των 2 εξηγήσεων.Πιστεύω ότι βρισκόμαστε κοντά στην μουσική πραγματικότητα του Πέτρου, υπάρχουν όμως και διαφορές τις οποίες εγώ εντοπίζω κυρίως στην ποιοτική εξήγηση των χαρακτήρων και λιγότερο στην χρονική.Μπορεί κάποιος να μου πει αν κάτι τέτοιο είναι φυσιολογικό και κατά πόσο επηρεάζει την σωστή εξήγηση των μελων;Και πάλι ευχαριστώ
Αγαπητέ κ. Μιχελουδάκη
Ευχαριστώ!
Αν και δεν καταλαβαίνω τί ακριβώς εννοείτε, έγραψα κάτι ατην απάντησή μου στο μήνυμα του κ. Ζάχαρη.
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#13
Αγαπητέ κ. Μιχελουδάκη
Ευχαριστώ!
Αν και δεν καταλαβαίνω τί ακριβώς εννοείτε, έγραψα κάτι ατην απάντησή μου στο μήνυμα του κ. Ζάχαρη.
Ευχαριστώ κύριε Αρβανίτη για την απαντησή σας η οποία όντως κρύβεται σε προηγούμενο μηνυμά σας.Ρωτησα λοιπόν πόσο βαθιά ψαλτικά μπορούμε να εξηγήσουμε ένα μάθημα και τι ποσοστό τεκμηρίωσης έχει μια τέτοια εξήγηση συμφωνώντας και γω στην δυνατότητα διαφορετικών τρόπων έκφρασης.Δηλαδή η δική σας εξήγηση προσεγγίζει την ψαλτική εκτέλεση του μαθήματος ενώ η άλλη την μουσική του κυρίως, με την έννοια της φωνητικής ποσότητας των χαρακτήρων.Είναι όμως και οι δύο τρόποι εξηγήσεως. Συνεπώς τους δεχόμαστε και τους δύο; η μήπως ο δικός σας υπερκαλύπτει τον άλλο.Βέβαια για να το αποδεχτούμε αυτό εκτός απο το ότι θα προσκρούσουμε στην ευγενειά σας θα πρέπει να δεχτούμε και άλλα πολλά γύρω απο τις ενέργειες των χαρακτήρων.Ελπίζω να έγινα κατανοητός.Πάντα γειά
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#14
Πές τα ντε!!! Ο Χρύσανθος το λέει το "μυστικό" για να μπορέσουμε να διαβάσουμε παλαιότερες μορφές γραφών!!!
Αλλά επίσης Πες τα ντε!!! και για αυτούς που νομίζουν ότι ο Γιάννης μόνο σύντομη εξήγηση κάνει και όχι και "κανονική"...
Ελπίζω να μην πάει για μένα αυτό γιατί σου χω πει ότι κάνει καλές σχετικά εξηγήσεις (και στο ρώσικο στο χα πει). Άλλο που διαφωνούμε με τη σύντομη εξήγηση... Εκτός αν εννοούσες κάποιους άλλους...
Και thanks βάζουμε, παρόλα αυτά...
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#15
Ευχαριστώ αγαπητέ συνάδελφε (Δομέστικος εσύ, Λαοσυνάκτης εγώ!)
'Οπως εξήγησα στον κ. Τζανάκο, είμαι πολύ απασχολημένος, αλλά θα προσπαθήσω να τα γράψω, και έστω κι αν βρέθηκαν εξηγημένα, όπως είπε ο Βασίλης. Ώσπου να εκδοθούν οι παλιές εξηγήσεις, θα κάνουν, πιστεύω, και οι δικές μου την δουλειά τους σε κανένα ψαλτήρι.
Μάλλον ευρέθη εθελοντής να τα καθαρογράψει (δακτυλογραφήσει), οπότε θα σκανάρω τα πρωτότυπα και θα του τα στείλω, οπότε θα τρέχετε εκείνον να τελειώσει γρήγορα.

ΥΓ. Κουίζ: ποιός είναι;
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#19
...χε-χε έχει και πιο βόρεια από την Πτολεμαΐδα;:wink:
Μήπως κατα τύχη είναι και πόντιος;
Έπεσες έξω! Ο εθελοντής που παρουσιάστηκε είναι .... υπερπόντιος :)
Ποιός είναι;
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#20
Έπεσες έξω! Ο εθελοντής που παρουσιάστηκε είναι .... υπερπόντιος :)
Ποιός είναι;
Ο συντονιστής του φόρουμ στον τομέα των συνθέσεων κ εν γένει μουσικών κμν, Χρ. Τσακίρογλου;

Δ.
 
Last edited:
Top