Αγγελόπουλος Γεώργιος - Βαμβακούσης Μανώλης ψάλλουν Δύναμις Βαλάση

agis panas

Παλαιόθεν φίλος
#2
Εκατό φορές το έχουν γράψει πολλοί.Αλλά και τα κυκλοφορήσαντα χειρόγραφα Στανίτσα.Και πόσες φορές σε άλλες συλλογές και εδώ στο Ψαλτολόγιο.
Δεν υπάρχει δύναμις Γ.Βαλάση.
Τόγραψε μιά φορά λάθος ο Καραμάνης στην Λειτουργία του και συνεχίζεται.
Το δύναμις είναι του Ιωάννου Παλάση Κωνπολίτου Πρωτοψάλτου.
Το αν το έγραψε λάθος ο εν λόγω στον σωλήνα ας το διορθώσει αυτός....
Σχετικά και στην βιογραφία του Ιω.Παλάση Ε Δ Ω
Α-Π
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#3
Εκατό φορές το έχουν γράψει πολλοί.Αλλά και τα κυκλοφορήσαντα χειρόγραφα Στανίτσα.Και πόσες φορές σε άλλες συλλογές και εδώ στο Ψαλτολόγιο.
Δεν υπάρχει δύναμις Γ.Βαλάση.
Τόγραψε μιά φορά λάθος ο Καραμάνης στην Λειτουργία του και συνεχίζεται.
Το δύναμις είναι του Ιωάννου Παλάση Κωνπολίτου Πρωτοψάλτου.
Το αν το έγραψε λάθος ο εν λόγω στον σωλήνα ας το διορθώσει αυτός....
Σχετικά και στην βιογραφία του Ιω.Παλάση Ε Δ Ω
Α-Π
Επί της ουσίας..., σ'άρεσε το Δύναμις;
 
Last edited:

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#4
Εκατό φορές το έχουν γράψει πολλοί.Αλλά και τα κυκλοφορήσαντα χειρόγραφα Στανίτσα.Και πόσες φορές σε άλλες συλλογές και εδώ στο Ψαλτολόγιο.
Δεν υπάρχει δύναμις Γ.Βαλάση.
Τόγραψε μιά φορά λάθος ο Καραμάνης στην Λειτουργία του και συνεχίζεται.
Το δύναμις είναι του Ιωάννου Παλάση Κωνπολίτου Πρωτοψάλτου.
Το αν το έγραψε λάθος ο εν λόγω στον σωλήνα ας το διορθώσει αυτός....
Σχετικά και στην βιογραφία του Ιω.Παλάση Ε Δ Ω
Α-Π
σχετικά στο Ψ εδώ. Εφ΄όσον το είδα έτσι εξαρχής στο Youtube έτσι θεώρησα σωστό να το μεταφέρω..Πρέπει να σημειώσω ό,τι το Δύναμις του Μπαλάση ή Βαλάση ή Παλάση, δεν υπάρχει στην συλλογή του Πρωγάκη, και πιστεύω ό,τι είναι δυο οι πιθανές εκδοχές, είτε α) γράφτηκε μεταγενέστερα από την συλλογή Πρωγάκη είτε β) θεωρήθηκε μη παραδοσιακό. Η εκδοχή η οποία μάλλον επικρατεί είναι η πρώτη μιας και ο Ι.Παλάσης έζησε στην περίοδο (1891-†1942), και η Μ.Συλλογή γράφτηκε προγενέστερερα (1911;), δ. περ. εδώ. Αλλά και πιο πριν να ζούσε και να έγραφε ο Ι.Παλάσης, πιθανότατα και πάλι δεν θα το καταχωρούσε ο Γεώργιος Πρωγάκης, λόγω του ό,τι θα το έκρινε ως εξωΠατριαρχικό και κατ'αυτό εξωπαραδοσιακό.
Σχετική μαρτυρία η οποία έχει διασωθεί για τον Ι.Παλάση και την μη υιοθέτηση του Πατριαρχικού ύφους απ'αυτόν αλλά την δημιουργία μιας νεας σχολής, της σχολής Παλάση, έχουμε στην βιογραφία του Θρασυβούλου Στανίτσα, όπου συγκεκριμένα αναφέρει: <<...μετά την πρόσληψη του ως Λαμπαδαρίου στον Πατριαρχικό Ναό, εκλήθη να ψάλλει ως δεξιός ψάλτης στην Παναγία των Βλαχερνών, έλαβε χώρα το παρακάτω περιστατικό: όταν το έμαθαν οι παλιοί του φίλοι πήγαν στο αναλόγιο και κάποια στιγμή του είπαν<<να ψάλλουμε μαθήματα του δασκάλου-εννοώντας τον Παλάση->>. Τότε ο Άρχοντας, απάντησε επι λέξει: <<Αφήστε αυτά τα ανόητα πράγματα. Μουσική είναι μόνο αυτά που ψάλλουμε στο Πατριαρχείο>>.


Το συγκεκριμμένο δύναμις σε ήχο Β', μετά από σύντομη βιβλιογραφική-συγκριτική μελέτη, καταγράφεται:
α) Συλλογή Πρωγάκη: δεν υπάρχει
β) Πανδέκτης Εκκλ/κής Μουσικής Γ' Παϊκόπουλου Δημ.: υπάρχει ως Δύναμις Ι.Παλάση (υπό Θρ. Στανίτσα), σελ.48
γ) Θεια Λειτουργία, Κων. Πρίγγου, (Επιμ. Γ.Κωνσταντίνου): δεν υπάρχει
δ) Θεία Λειτουργία, Χρ.Θεοδόσοπουλου: υπάρχει ως Δύναμις Ι.Μπαλάση, σελ.51
ε) Βυζαντινή Θεία Λειτουργία, Δ.Σουρλαντζή: Υπάρχει ως Δύναμις Γ.Βαλάση, σελ.42
στ) Θεία Λειτουργία, Αθ. Καραμάνη: Υπάρχει ως Δύναμις Γ.Βαλάση, σελ.65
ζ) Μουσικός Πανδέκτης 4, εκδ. Ζωής: Δεν υπάρχει
η) Βυζαντινή Θεία Λειτουργία, Σ.Αρβανίτη: Υπάρχει ως Δύναμις Γ.Παλάση, σελ.61
 
Last edited:
Top