Ότε παρέστης... Κάθισμα Όρθρου Μ. Παρασκευής

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Το εν λόγω κάθισμα της Ακολουθίας των Παθών του Κυρίου, από το μεγαλύτερο μέρος των συναδέλφων σήμερα ψάλλεται όπως το αναφέρει ο Κ. Πρίγγος στη μεγάλη Εβδομάδα του:
View attachment Πρίγγος.pdf
(από δική μου δακτυλογράφηση της ακολουθίας αυτής, όπου στη φράση αυτή ακολουθώ τον Πρίγγο).

Πόσοι από εμάς ενώ το ψάλλουμε παρατηρούμε ότι αν και ο ήχος του ύμνου είναι ο τριφωνόν πλάγιος του Δ΄ ο Πρίγγος στη φράση "... δια το σώσαι τον άνθρωπον" κάνει χρήση μουσικής φράσης του βαρέως; Ο τριφωνόν πλάγιος του Δ΄ δεν έχει ποτέ και κανενός είδους κατάληξη στον Πα.

Ο σοφός Πέτρος ο Λαμπαδάριος όχι μόνο δεν παρεκλίνει από τον ήχο, αλλά τοποθετεί αν και πρόκειται για φράση πριν το πέρας του ύμνου εντελή κατάληξη στον Γα:
View attachment Πέτρος.JPG
διότι το ποιητικό κείμενο έχει τελεία στο σημείο αυτό, όπως φαίνεται από δύο Τριώδια, ένα του 1879:
1879.JPG
και ένα του 1850:
1850.JPG

Εξαίρεση αποτελεί ένα χειρόγραφο του 1586 που έχει κόμμα:
1586.JPG
αν και δε γνωρίζω την ακρίβεια με την οποία γράφονταν τα σημεία στίξεως τότε ή πόσο σχέση έχουν με τη σημερινή γλωσσική πραγματικότητα.

Εμπιστευόμενοι τον Βουδούρη μπορούμε να πούμε ότι με τη μορφή του Πέτρου το έψαλλε και ο Ιάκωβος Ναυπλιώτης:
View attachment Βουδούρης.JPG

Τα συμπεράσματα δικά σας.
 
Το εν λόγω κάθισμα της Ακολουθίας των Παθών του Κυρίου, από το μεγαλύτερο μέρος των συναδέλφων σήμερα ψάλλεται όπως το αναφέρει ο Κ. Πρίγγος στη μεγάλη Εβδομάδα του:
View attachment 60895
(από δική μου δακτυλογράφηση της ακολουθίας αυτής, όπου στη φράση αυτή ακολουθώ τον Πρίγγο).

Πόσοι από εμάς ενώ το ψάλλουμε παρατηρούμε ότι αν και ο ήχος του ύμνου είναι ο τριφωνόν πλάγιος του Δ΄ ο Πρίγγος στη φράση "... δια το σώσαι τον άνθρωπον" κάνει χρήση μουσικής φράσης του βαρέως; Ο τριφωνόν πλάγιος του Δ΄ δεν έχει ποτέ και κανενός είδους κατάληξη στον Πα.

Ο σοφός Πέτρος ο Λαμπαδάριος όχι μόνο δεν παρεκλίνει από τον ήχο, αλλά τοποθετεί αν και πρόκειται για φράση πριν το πέρας του ύμνου εντελή κατάληξη στον Γα:
View attachment 60896
διότι το ποιητικό κείμενο έχει τελεία στο σημείο αυτό, όπως φαίνεται από δύο Τριώδια, ένα του 1879:
View attachment 60899
και ένα του 1850:
View attachment 60898

Εξαίρεση αποτελεί ένα χειρόγραφο του 1586 που έχει κόμμα:
View attachment 60897
αν και δε γνωρίζω την ακρίβεια με την οποία γράφονταν τα σημεία στίξεως τότε ή πόσο σχέση έχουν με τη σημερινή γλωσσική πραγματικότητα.

Εμπιστευόμενοι τον Βουδούρη μπορούμε να πούμε ότι με τη μορφή του Πέτρου το έψαλλε και ο Ιάκωβος Ναυπλιώτης:
View attachment 60900

Τα συμπεράσματα δικά σας.

Σοφός Πέτρος vs Πρίγγος; Άπαγε της ακρισίας, και mutatis mutandis της βλασφημίας...


Υγ Ελέγχθηκε το κείμενο που έχει ο Ραιδεστηνός και ο Βιολάκης;
 
Last edited:
Σοφός Πέτρος vs Πρίγγος; Άπαγε της ακρισίας, και mutatis mutandis της βλασφημίας...
...
Υγ Ελέγχθηκε το κείμενο που έχει ο Ραιδεστηνός και ο Βιολάκης;
Παραθέτω τα κείμενα αμφοτέρων. Ο ραιδεστινός σε εικόνα και το pdf του Βιολάκη.
 

Attachments

  • Δοξαστάριο Πέτρου (Βιολάκη) τόμ Β.pdf
    181.5 KB · Views: 54
  • Ραιδεστινός.JPG
    50.6 KB · Views: 12
Last edited:
Στη Μεγαλη Εβδομαδα του Αρχοντα Λυκουργου Πετριδη , που ειναι "το χερι" του ΑΡΧΟΝΤΑ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΥ ΣΤΑΝΙΤΣΑ , υπαρχει η θεση που βλεπουμε !
Την ιδια θεση παρουσιαζει και ο Παυλος Φορτωμας .
Πρεπει να βγαλουμε οπωσδηποτε καποιο συμπερασμα ;
 

Attachments

  • Σταν-Πετρ.jpg
    197.1 KB · Views: 43
Πρεπει να βγαλουμε οπωσδηποτε καποιο συμπερασμα ;
Όχι αν δεν θέλετε ή αν δεν μπορείτε να δείτε την εισαγωγή άλλου ήχου στο μέλος ( όχι σε αυτό που παραθέτετε ) ή αν αυτό σας προσβάλλει με τον οποιοδήποτε τρόπο. Έναν προβληματισμό έθεσα...
 
Το εν λόγω κάθισμα της Ακολουθίας των Παθών του Κυρίου, από το μεγαλύτερο μέρος των συναδέλφων σήμερα ψάλλεται όπως το αναφέρει ο Κ. Πρίγγος στη μεγάλη Εβδομάδα του:
View attachment 60895
(από δική μου δακτυλογράφηση της ακολουθίας αυτής, όπου στη φράση αυτή ακολουθώ τον Πρίγγο).

Πόσοι από εμάς ενώ το ψάλλουμε παρατηρούμε ότι αν και ο ήχος του ύμνου είναι ο τριφωνόν πλάγιος του Δ΄ ο Πρίγγος στη φράση "... δια το σώσαι τον άνθρωπον" κάνει χρήση μουσικής φράσης του βαρέως; Ο τριφωνόν πλάγιος του Δ΄ δεν έχει ποτέ και κανενός είδους κατάληξη στον Πα.

Ο σοφός Πέτρος ο Λαμπαδάριος όχι μόνο δεν παρεκλίνει από τον ήχο, αλλά τοποθετεί αν και πρόκειται για φράση πριν το πέρας του ύμνου εντελή κατάληξη στον Γα:
View attachment 60896
διότι το ποιητικό κείμενο έχει τελεία στο σημείο αυτό, όπως φαίνεται από δύο Τριώδια, ένα του 1879:
View attachment 60899
και ένα του 1850:
View attachment 60898

Εξαίρεση αποτελεί ένα χειρόγραφο του 1586 που έχει κόμμα:
View attachment 60897
αν και δε γνωρίζω την ακρίβεια με την οποία γράφονταν τα σημεία στίξεως τότε ή πόσο σχέση έχουν με τη σημερινή γλωσσική πραγματικότητα.

Εμπιστευόμενοι τον Βουδούρη μπορούμε να πούμε ότι με τη μορφή του Πέτρου το έψαλλε και ο Ιάκωβος Ναυπλιώτης:
View attachment 60900

Τα συμπεράσματα δικά σας.

εξαιρετικη λεπτομερεια!!!
μπραβο σας που την εντοπισατε!!!
γιατι ομως λετε οτι οι περισσσοτεροι συναδελφοι το ψαλλουν συμφωνα με την παραδοση του πριγγου??απο που προκυπτει αυτο???
τελικως ημαστε μειονοτης,εμεις οι ΠΕΤΡΟπληκτοι???
 
γιατι ομως λετε οτι οι περισσσοτεροι συναδελφοι το ψαλλουν συμφωνα με την παραδοση του πριγγου??απο που προκυπτει αυτο???
τελικως ημαστε μειονοτης,εμεις οι ΠΕΤΡΟπληκτοι???
Πιθανόν αυτό ήταν ένα λανθασμένο συμπέρασμα από μέρους μου, αλλά το έγραψα έχοντας υπόψη μου ότι από μία μικρή σφυγμομέτρηση που έγινε παλαιότερα στην κοινότητα για τη Μ. Εβδομάδα, αν θυμάμαι καλά οι επιλογές έγερναν προς τον Πρίγγο (είμαι μέρος του βάρους αυτού, διότι δακτυλογράφησα όλη την ακολουθία των Παθών για το αναλόγιο, έχοντάς τον ως την κυριώτερη και σχεδόν μόνη πηγή), αλλά το θέμα δεν είναι αυτό σε καμία περίπτωση. Βρισκόμαστε στην ενότητα της μελοποιίας και στην ανάλυση μελών και το θέμα δεν είναι εξ αρχής τα ονόματα, αλλά η μουσική ανάλυση. Για την πληρότητα του θέματος ή και για την διασταύρωση στοιχείων, θα προσθέσω ακόμη κάποια στοιχεία παρακάτω.

Κατ' αρχήν κρίνοντας μουσικά θεωρώ (κι όποιος διαφωνεί ευχαρίστως να το κουβεντιάσουμε) ότι η φράση του Πρίγγου στο σημείο αυτό είναι λανθασμένη και εκτός ήχου, ενώ αυτή του Πέτρου (που είναι πολύ πιθανόν να μην αποτελεί δική του ιδέα, αλλά καταγραφή της παράδοσης) είναι εντός των κανόνων που διέπουν τον ήχο και τη μελική του συμπεριφορά. Εάν αυτό που γράφει ο Πρίγγος δεν υπήρχε πουθενά και το έψαλλα εγώ, θα κατηγορούμουν σφόδρα (όπως σε αυτό το ηχητικό από τον κ. Μιχαλάκη, ο οποίος σίγουρα έχει τους λόγους του να το κάνει και ορθώς με ελέγχει), ή αν το έψαλλε έτσι κάποιος πρακτικός ψαλτάκος της επαρχίας, θα του συμπαραστεκόμασταν με συμπάθεια, διότι δεν μπορεί να διακρίνει τους δύο ήχους. Αυτά για την γενικότερη αντικειμενικότητα της ψαλτικής κριτικής...

Εάν πάρουμε υπόψη τον Βουδούρη που καταγράφει τον δάσκαλο του Πρίγγου Ιάκωβο και την τότε πατριαρχική παράδοση, τότε αγαπητέ farlekas 1980 βγαίνουν κάποια συμπεράσματα (απ' όσους επαναλαμβάνω ενδιαφέρονται), πάντα για το μουσικό σημείο που κουβεντιάζουμε και όχι για το σύνολο του έργου κανενός.

Την φράση κατά τον Πρίγγο έχει από τους Θεσσαλονικείς ο Χρύσανθος Θεοδοσόπουλος, ενώ ο Αθανάσιος Καραμάνης ακολουθεί την παλαιότερη οδό (δεν γνωρίζω, δεν έχω το αντίστοιχο έργο του Χαρίλαου Ταλιαδώρου, αν θέλει κάποιος ας προσθέσει το δεδομένο στο θέμα). Ο Στέφανος ο Λαμπαδάριος στη μουσική κυψέλη έχει την γνήσια φράση του πλ. του Δ΄, ο Παναγιώτης Κηλτζανίδης, καθώς και ο Μουσικός Πανδέκτης της "Ζωής". Εάν η επίμαχη φράση συναντάται σε παλαιότερο έργο από αυτό του Πρίγγου πάω ταπεινά πάσο, εγώ εκεί το βρήκα και σε αυτό αναφέρομαι.


Υ.Γ. 1. Προσωπικά για μένα ποτέ δεν είναι θέμα ονομάτων. Αν κάποιος με αυτά που γράφει με πείσει, είμαι μαζί του, αν τον βρω λάθος σε κάποιο σημείο, θα παραμείνει για μένα έτσι μέχρι να με πείσει για το αντίθετο, όποιος κι αν είναι. Έχω αδυναμία στον Πέτρο δεν το κρύβω, αλλά δεν τον λατρεύω στα τυφλά ούτε εξαιρείται από την προσωπική μου κριτική, ότι ποιότητας κι αν θεωρείται αυτή τέλος πάντων, διότι το του Αγ. Ανδρέα: "ουδείς αμαρτάνει βασιλέα ελέγχων παρανομούντα" μόνο επικοδομητικό μπορεί να είναι. Σε αυτούς που θεωρούν ότι το θέμα ανοίχτηκε ώστε να κατηγορηθεί ο Πρίγγος γενικότερα, πέρα του ότι θα πρέπει να το δουν προσωπικά, δεν έχουν παρά να μεταβούν στις εργασίες που έχω κάνει κατά καιρούς όπως στα της πρώτης παραγράφου του παρόντος θέματος, στη Θεία Λειτουργία, στο Αναστασιματάριο και σε άλλες κατά καιρούς εργασίες όπου αναφέρεται τουλάχιστον ως πηγή, αν δεν κάνω πιστή αντιγραφή. Εάν για τον οποιοδήποτε λόγο ένας από τους στόχους της παρουσίας μου στην κοινότητα ήταν η στοχοποίηση του αείμνηστου Άρχοντα, μάλλον δεν θα είχα καταναλώσει τόσο χρόνο από τη ζωή μου ώστε να προσφέρω έστω ένα ελάχιστο στην ανάδειξη του έργου του, ούτε θα τον έπαιρνα υπόψη μου σε μουσικά κείμενα που επιλέγω για τη ψαλτική, η οποία είναι η δουλειά μου και όχι απλά το χόμπι ή το μεράκι μου...

Υ.Γ. 2. Ζητώ πραγματικά χίλια συγγνώμη για την όποια περιαυτολογία.
 
Last edited:
Νομίζω ότι αδίκως ορμήσαμε στον Χρήστο .
Χρήστο , με πρόλαβες , ήθελα να γράψω ( αντί για σένα ) όλα αυτά που προαναφέρεις στο τελευταίο σου μήνυμα .
Την προσφορά σου συνολικά αλλά και στο κεφάλαιο του Πρίγγου όλοι την ξέρουμε .
Παραθέτω λοιπόν και εγώ τρια παραδείγματα , το πρώτο του Φαρλέκα το δεύτερο του Καραμάνη και το τρίτο του Ταλιαδώρου .
Οι δυο τελευταίοι εν πολλοις ακολουθούν κατα πόδας τον Πρίγγο .
Εδώ όμως αποκαθιστουν την θέση του ήχου .
Ο Χρύσανθος ( για την Ιστορία ) αντιγράφει την θέση του Πρίγγου
 

Attachments

  • ote parestis.pdf
    2.2 MB · Views: 38
Last edited:
Προσυπογράφω τα του Αποστόλου, θυμίζοντας και το αρχαίο γνωμικό που λέει "Φίλος μεν Πλάτων, φιλτάτη δε αλήθεια". Τα ντοκουμέντα μιλάνε άλλωστε από μόνα τους. Τα υπόλοιπα είναι για όσους δεν θέλουν να δουν και προφασίζονται προφάσεις εν αμαρτίαις. Όσα δεν φτάνει η αλεπού, ξέρουμε τι τα κάνει...

Και ως απάντηση στα υπονοούμενα περί στοχοποίησης του Πρίγγου υπέρ του Πέτρου από μέρους του Χρήστου, απλά θα θυμίσω ότι μαζί δουλέψαμε και ανεβάσαμε πρόσφατα το Αναστασιματάριο του αειμνήστου.

Γι αυτό Χρήστο δεν δέχομαι τη συγγνώμη σου. Δεν χρειάζεται να απολογηθείς σε κανέναν.
 
Last edited:
Όσον αφορά σε αυτό:
Στη Μεγαλη Εβδομαδα του Αρχοντα Λυκουργου Πετριδη , που ειναι "το χερι" του ΑΡΧΟΝΤΑ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΥ ΣΤΑΝΙΤΣΑ , υπαρχει η θεση που βλεπουμε !
Την ιδια θεση παρουσιαζει και ο Παυλος Φορτωμας .
Κάνοντας ένα μικρό ψάξιμο στο αρχείο μου βρήκα δύο αποσπάσματα (το κάθισμα βρίσκεται στο τέλος του μεγάλου αρχείου) των οποίων δεν γνωρίζω χρονολογίες και περαιτέρω στοιχεία, όπου ο Άρχοντας ακολουθεί την γραμμή του Πρίγγου και όχι αυτή που καταγράφει ο Πετρίδης. Εάν κάποιος μπορεί να βρει και άλλες εκτελέσεις ή καταγραφές, είναι τουλάχιστον ευπρόσδεκτες.
 

Attachments

  • Μ.Παρασκευή.mp3
    128.7 KB · Views: 16
  • 05_Antifona_I-Ib_.mp3
    3.7 MB · Views: 28
Και από τον Χ.Ταλιαδώρο.
 

Attachments

  • IMG_5030.jpg
    IMG_5030.jpg
    398.9 KB · Views: 23
Από τον Ιω. Σακελλαρίδη.
 

Attachments

  • Megali Evdomas I Sakellaridi.jpg
    Megali Evdomas I Sakellaridi.jpg
    150.2 KB · Views: 9
Από τον Τρ. Γεωργιάδη
 

Attachments

  • Η_Μ._ΕΒΔΟΜΑΔΑ__Τρ._Γεωργιάδη._Τραπεζούντα_1917.jpg
    258 KB · Views: 10
Από τον Ιω. Σακελλαρίδη.
Ναί, ἀλλά στό σύντομο Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος (συνηθισμένο μέλος στό Λεκανοπέδιο παλαιότερα (καί ἀκόμη), στή νότια Ἑλλάδα καί γενικότερα...);
E12796-020004.jpg
Δέν νομίζω ὅτι βλάπτει μιά «συγγενής» θέση...
Πῶς πλεῖστα τροπάρια τῆς Μ. Ἑβδομάδος εἶναι γεμάτα ἀπό σκληρές χρωματικές... ἐναλλαγές...

ΥΓ. Ἀντιλαμβάνομαι ὅμως τόν Χρῆστο Τσακίρογλου, τόν ὁποῖο γνωρίζω καλῶς. Καί τόν εὐχαριστοῦμε γιά τήν ἀνάδειξη τοῦ θέματος, ἄσχετα ἀπό πρόσωπα.

 
Ο τριφωνόν πλάγιος του Δ΄ δεν έχει ποτέ και κανενός είδους κατάληξη στον Πα.

Πολὺ καλὴ συζήτηση Χρήστο.

Ὅμως στὸ τροπάριο ποὺ ἀναφέρει ὁ π. Μάξιμος συμβαίνει, ὅπως στὸ παράδειγμα ἀπὸ τὸ Ταμεῖον Ἀνθολογίας, ἐν Κωνσταντινουπόλει 1834 ποὺ παραθέτω.
 

Attachments

  • Pages from TAMEION ANTHOLOGIAS 01.pdf
    46.9 KB · Views: 48

Ὅμως στὸ τροπάριο ποὺ ἀναφέρει ὁ π. Μάξιμος συμβαίνει, ὅπως στὸ παράδειγμα ἀπὸ τὸ Ταμεῖον Ἀνθολογίας, ἐν Κωνσταντινουπόλει 1834 ποὺ παραθέτω.
Το θέμα είναι ότι είναι η μόνη φράση που έχει κάτι τέτοιο στον ήχο αυτόν (το ότι δεν το πρόσεξα στην διαπίστωση του 1ου μηνύματος είναι επιεικώς απαράδεκτο :eek:).

Το σημείο αυτό του Καθίσματος με προβλημάτισε πολλαπλώς. Όχι μόνο λόγω της καταλήξεως στο συγκεκριμένο φθόγγο, αλλά και η πορεία προς αυτόν. Στο Αναστασιματάριο του Ιωάννου ο Βαρύς ήχος έχει πάμπολλες τέτοιες (ακριβώς όπως στο Κάθισμα που αναφέρουμε) καταλήξεις. Μερικά παραδείγματα:
View attachment Ιωάννης 1.JPG
View attachment Ιωάννης 2.JPG
View attachment Ιωάννης 3.JPG

Η θεωρία του νέου συστήματος που υποτίθεται παρατηρεί και καταγράφει την πράξη, αναφέρει το του Βαρέως ήχου:
View attachment Χρύσανθος βαρύς.JPG
ενώ αποσιωπά εντελώς την περίπτωση του πλ. του Δ΄ εκ του Γα. Αν και δεν έχω πολλά σύγχρονα θεωρητικά συγγράμματα στη συλογή μου, βρήκα στο βιβλίο: «Θεωρία και πράξη της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής μουσικής» του Δ.Γ. Παναγιωτόπουλου ότι ενώ αναφέρει τις καταλήξεις αυτής της μορφής του πλ. του Δ΄, ο Πα δεν αναφέρεται πουθενά. Το ίδιο και στη Μέθοδο του Δ. Ηλιόπουλου. Ενδιαφέρουσα θα ήταν η αναφορά του Α. Ευθυμιάδη στο δικό του έργο.

Στο θέμα του «Ιδού ο Νυμφίος», οι κλασικές συλλογές έχουν όντως την εντελή κατάληξη στον Πα, την οποία θεωρώ εξαίρεση (τότε θα μου πείτε, γιατί να μην είναι και η γραμμή του Πρίγγου; Αυτό όντως μπορεί και να στέκει και ως τέτοια ευχαρίστως την δέχομαι), έχει όμως κατ’ εμέ μία διαφορετική πορεία προς αυτόν, όσο σημασία κι αν έχει κάτι τέτοιο πρακτικά, αν πάρουμε υπόψη μας ότι στον Πατριαρχικό Ναό τα μαθήματα αυτά ψάλλονταν κυρίως απ’ έξω.

Αν και θεωρώ ότι η σχέση του τριφωνούντος πλ. του Δ΄ με τον Πα δεν είναι τόσο απλό θέμα και η συγγένεια με τον Βαρύ επίσης, δεν θα ήθελα να συνεχίσω το θέμα διότι μάλλον θόρυβος γίνεται, αλλά θα επιθυμούσα, πέρα από τον όποιο εμπλουτισμό στοιχείων, αν υπήρχε το σύντομο ή το αργό «Ιδού ο Νυμφίος» στην παλαιά γραφή να το βλέπαμε για να δούμε και τι συμβαίνει στην ακρτική μαρτυρία του ήχου, παίρνοντας υπόψη ότι το αρχαίο Αλληλουάριο που προηγείται, γράφεται σήμερα εν του Νη…
 
Στο θέμα του «Ιδού ο Νυμφίος», οι κλασικές συλλογές έχουν όντως την εντελή κατάληξη στον Πα, την οποία θεωρώ εξαίρεση (τότε θα μου πείτε, γιατί να μην είναι και η γραμμή του Πρίγγου; Αυτό όντως μπορεί και να στέκει και ως τέτοια ευχαρίστως την δέχομαι), έχει όμως κατ’ εμέ μία διαφορετική πορεία προς αυτόν, όσο σημασία κι αν έχει κάτι τέτοιο πρακτικά, αν πάρουμε υπόψη μας ότι στον Πατριαρχικό Ναό τα μαθήματα αυτά ψάλλονταν κυρίως απ’ έξω.

Πιθανῶς ὁ Κ. Πρίγγος νὰ μιμεῖται ἁπλὰ τὴν θέση ἀπὸ τὸ Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος καὶ στο ἐν λόγῳ κάθισμα, καθότι τὸ ἄκουσμα τοῦ Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος εἶναι ἐξαιρετικὰ ἔντονο καὶ ἐπαναλαμβανόμενο.
 
Με τέτοια επουσιώδη ασχολούνται οι ψάλτες αντί να προσπαθούν να κάνουν τον κόσμο να κατανυγεί. Πιάσ' το αυγό και κούρεψ' το...
 
Με τέτοια επουσιώδη ασχολούνται οι ψάλτες αντί να προσπαθούν να κάνουν τον κόσμο να κατανυγεί. Πιάσ' το αυγό και κούρεψ' το...
Το να ασχολείται κάποιος με τη μορφολογία και τη δομή μίας τέχνης που κατανύγει για εσάς είναι άνευ ουσίας; Για ποιο λόγο τότε κάποιοι μπήκαν στον κόπο και έφτιαξαν μία τόσο πολύπλοκη μουσική για το σκοπό αυτό; Ή μήπως τα πράγματα τελικά είναι πολύ πιο απλά και όντως κουρεύουμε το αυγό; Διαφωτίστε μας, αν σας είναι εύκολο άνευ πυροτεχνημάτων όπως το ως άνω, μιας και το Πάσχα πέρασε και ακόμα και οι φανατικοί του αθλήματος των κροτίδων έχουν πια καταλαγιάσει...

Υ.Γ. Επί τη ευκαιρία, ρίξτε μία ματιά να δείτε σε ποια ενότητα του forum βρίσκεστε. Εάν αυτό που αναφέρετε παραπάνω αφορά γενικά στην ανάλυση των μελών, τότε μάλλον θα πρέπει να εισηγηθείτε την κατάργηση της ενότητας από τον διαχειριστή.
 
Last edited:
Back
Top