Ήχος Καμπάνας

yannis007

Νέο μέλος
#2
Καλησπέρα!

Μήπως ξέρετε πού μπορώ να κατεβάσω, ήχο από καμπάνες?

Δεν ψάχνω κάτι συγκεκριμένο, αλλά αν έβρισκα διαφορετικούς χτύπους καμπάνας θα ήταν ότι πιο ευχάριστο..

ευχαριστώ πολύ!
 
Last edited by a moderator:

panosdohi

Παναγιώτης Παρασκευόπουλος
#3
Ορίστε δύο που βρήκα. Το πρώτο από την Ι. Μ. Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Ορμύλια Χαλκιδικής (μετόχι Ι. Μ. Σιμώνος Πέτρας) και το δεύτερο από την Ι. Μ. Δοχειαρίου.
 

Attachments

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
#6
Και (ναι είναι εκτός θέματος κατά κάποιον τρόπο) το ωραίο αρβανίτικο τραγούδι που τραγουδιέται και χορεύεται σε όλη την Αττικοβοιωτία "Ρα καμπάνα Υπαπαντίσε" (Χτύπησε η καμπάνα της Υπαπαντής) σε δύο εκδοχές: μια πιο στεριανή (με καμπάνα να ακούγεται πριν αρχίσει το τραγούδι :rolleyes: ) και μια πιο νησιώτικη (μάλλον από Σαλαμίνα)

http://www.youtube.com/watch?v=vn7Ew9uVHeU&feature=related
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#8

Ἐντός θέματος εἶναι ὁ Γενικός· παρακαλῶ! Ὑπαπαντῆς...

Ὁ ρυθμός Ὀρμύλιας μοῦ φαίνεται παράξενος...

Ἐκλεκτό μέλος παλιότερα μοῦ εἶχε γράψει (Π.Μ.) ὅτι ἐπιθυμεῖ νά ἀσχοληθεῖ σέ νέο θέμα μέ τούς ρυθμούς καμπανοκρουσίας καί τήν ὅλη σχετική "φιλοσοφία", τεχνική καί ἀνάλυση, τοῦ τί σημαίνουν οἱ ρυθμοί ἤ μᾶλλον τί "λένε" (ἄν θυμᾶμαι καλά), καί τοῦ εἶχα ἀπαντήσει ὅτι θά εἶναι πολύ ἐνδιαφέρον θέμα, τή στιγμή πού χάνεται, λόγω ἡλεκτροκωδωνοκρουσίας, αὐτή ἡ γνώση, πού εἶναι ἀπαραίτητη νά τήν γνωρίζουμε, πολύ ἐνδιαφέρουσα καί —γιατί ὄχι— χρήσιμη.

Ἀναμένουμε....


 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#9
Κωδωνοκρουσία στὴ Μ. Χελανδαρίου, Ἅγιον Ὄρος.

Ἀπὸ τὰ cd μὲ τὴν ἀκολουθία τῆς πανηγύρεως τῶν Εἰσοδίων τοῦ 1999.

Υ.Γ. Ὠραῖο ἄκουσμα χωρὶς μελωδίες τοῦ πενταγράμμου.
 

Attachments

Last edited:

christos_v

Παλαιό Μέλος
#11


Ἐκλεκτό μέλος παλιότερα μοῦ εἶχε γράψει (Π.Μ.) ὅτι ἐπιθυμεῖ νά ἀσχοληθεῖ σέ νέο θέμα μέ τούς ρυθμούς καμπανοκρουσίας καί τήν ὅλη σχετική "φιλοσοφία", τεχνική καί ἀνάλυση, τοῦ τί σημαίνουν οἱ ρυθμοί ἤ μᾶλλον τί "λένε" (ἄν θυμᾶμαι καλά), καί τοῦ εἶχα ἀπαντήσει ὅτι θά εἶναι πολύ ἐνδιαφέρον θέμα, τή στιγμή πού χάνεται, λόγω ἡλεκτροκωδωνοκρουσίας, αὐτή ἡ γνώση, πού εἶναι ἀπαραίτητη νά τήν γνωρίζουμε, πολύ ἐνδιαφέρουσα καί —γιατί ὄχι— χρήσιμη.



...Και μια άλλη λυπηρή εξέλιξη! http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=1632

Αναμένουμε (;) και σε εμάς, είτε χειροκίνητη είτε με ηλεκτρικό;
 
Last edited:

souldatos

Στέφανος Σουλδάτος
#12
Τον Αλέξανδρο-Αθανάσιο (παλιά ήθελε να τον φωνάζουν Αλέξανδρο, τελευταία προτιμά το Αθανάσιος) που χτυπά τις καμπάνες σε όλα τα πανηγύρια της Αττικής τον έχετε γνωρίσει;

Είναι ένα παιδί γύρω στα 25 που γυρνά τα μοναστήρια και μαθαίνει χτυπήματα καμπάνας. Έχει εντοπίσει όλες τις εκκλησίες της Αττικής που δεν έχουν ηλεκτρικές καμπάνες και βρίσκεται πάντα σε όλα τα πανηγύρια να χτυπάει τις καμπάνες. Αν έχετε δει ποτέ κάποιο νεαρό να χτυπάει καμπάνες σε πανηγύρι, σίγουρα αυτός θα ήταν. Ξέρω ότι ακολουθεί συχνά (τουλάχιστον μέχρι πρόσφατα) και τον Μητροπολίτη Μεσογαίας στα διάφορα τοπικά πανηγύρια.

Μου έλεγε τις προάλλες πόσο είχε στεναχωρηθεί όταν τοποθετήθηκαν ηλεκτρικές καμπάνες στην Παναγία Μυρτιδιώτισσα Αλίμου. Είχε προηγουμένως παρακαλέσει το μητροπολίτη να μην το επιτρέψει, καθώς ήταν η τελευταία εκκλησία της μητρόπολης με χειροκίνητες καμπάνες.
 
Last edited:
#13
Καμπάνες από το cd 1000χρόνια Άγιο Όρος, από τον cd στον Άγιο Διονύσιο και από διάφορα άλλα.Στο τέλος καμπάνες από τον Άγιο Χαράλαμπο Έξω Γωνιάς (το χωριο μου) έτσι όπως τις χτυπάει ο παπάς μόνος του (έξι καμπάνες μόνος του και εγώ την κεντρική την μεγάλη):
 

Attachments

Last edited:
#14
Να επισυνάψω κι εγώ κάποια αρχεία με καμπάνες. Τα πρώτα 5 κομμάτια είναι από το μοναστήρι του Τρικόρφου, τα επόμενα 4 από την Ορμύλια και τα υπόλοιπα από διάφορες επιλογές. Θα είχε ενδιαφέρον να αναπτυχθεί το θέμα των κωδωνοκρουσιών από όσους γνωρίζουν (ρυθμοί κωδωνοκρουσιών, συμβολισμοί, σε ποιές περιπτώσεις προβλέπονται κωδωνοκρουσίες και με τι ρυθμό κ.τ.λ)
 

Attachments

Μακρυγιάννης

Κανάλια Μαγνήσιας
#16
Να επισυνάψω κι εγώ κάποια αρχεία με καμπάνες. Τα πρώτα 5 κομμάτια είναι από το μοναστήρι του Τρικόρφου, τα επόμενα 4 από την Ορμύλια και τα υπόλοιπα από διάφορες επιλογές. Θα είχε ενδιαφέρον να αναπτυχθεί το θέμα των κωδωνοκρουσιών από όσους γνωρίζουν (ρυθμοί κωδωνοκρουσιών, συμβολισμοί, σε ποιές περιπτώσεις προβλέπονται κωδωνοκρουσίες και με τι ρυθμό κ.τ.λ)
οπότε ας ρωτήσω αυτούς που ξέρουν. γιατί υπάρχει διαφορά απο τόπο σε τόπο και αλλοι σημαίνουν τη '2η' καμπάνα στις καταβασιες, αλλοι στο συναξάρι εις τιμήν των αγίων που μνημονεύονται και άλλοι καθόλου; (κατακριση: στα δικά μας τα μέρη αν δεν ακούσουν τρίτη καμπάνα δεν έρχονται εύκολα στην εκκλησία......:eek:)
 

nektar

νεοαρχάριος
#17
Τον Αλέξανδρο-Αθανάσιο (παλιά ήθελε να τον φωνάζουν Αλέξανδρο, τελευταία προτιμά το Αθανάσιος) που χτυπά τις καμπάνες σε όλα τα πανηγύρια της Αττικής τον έχετε γνωρίσει; Είναι ένα παιδί γύρω στα 25 που γυρνά τα μοναστήρια και μαθαίνει χτυπήματα καμπάνας. Έχει εντοπίσει όλες τις εκκλησίες της Αττικής που δεν έχουν ηλεκτρικές καμπάνες και βρίσκεται πάντα σε όλα τα πανηγύρια να χτυπάει τις καμπάνες. Αν έχετε δει ποτέ κάποιο νεαρό να χτυπάει καμπάνες σε πανηγύρι, σίγουρα αυτός θα ήταν.
Σήμερο ἐτελέσθησαν στὴν Ἁγία Φιλοθέη τοῦ ὁμωνύμου προαστίου, ὑπὸ τοῦ Μ.Α.Α.&π.Ε. Ἱερωνύμου, αἱ χειροτονίαι δύο ἀγαπητῶν μοι, εἰς πρεσβύτερον τοῦ π.Εὐγενίου πρ.Σιμωνοπετρίτου καὶ εἰς ἱεροδιάκονον τοῦ π.Νεκταρίου (κατὰ κόσμον Ῥούση, «Λουμπαρδιαρίτη). Ἄξιοι νἆναι κατὰ πάντα καὶ διὰ πάντα.

[Παρεστάθημεν στὸ ἀναλόγιον τοῦ μουσικοδιδασκάλου καὶ σχολικοῦ συμβούλου Δημητρίου Παπαδημητράκη. (Ἀβαγιανό κι Ἀγγελινάρα στὴ Λειτουργία)].

Ἐκεῖ κι ὁ Ἀλέξανδρος-Ἀθανάσιος, ζηλωτὴς ἱερόπαις καὶ ἄοκνος κωδωνοκρούστης, ὡς ἐν ταῖς συνημμέναις ἀϊφωνικαῖς φωτογραφίαις. Προηγουμένη ἠχοδράσις του, στὸ πολὺ ὡραῖο μοναστηράκι τῶν Ἁγίων Νηπίων Δερβενοχωρίων, ὅπου καὶ πύργος-κωδωνοστάσιον, μὲ πλῆθος καμπάνες· τὰ εἶχε δώσει ὅλα ὁ Ἀλ.-Ἀθ., κάλαντα, ἀπολυτίκια, ἐμβατήρια! ἀγών, πρωτότυπος καὶ καλόγουστος! Τὴν εὐχὴ τῆς Ἁγίας νἄχῃ! (ἐδῶ, ἐδῶ κι ἐδῶ).

ΥΓ. Ὀψὲς ἦτον ἡ ἐξόδιος τῆς 90ετοῦς μ.Φιλοθέης στὸ Ἡσυχαστήριον τοῦ Γ.Πορφυρίου, εὐλογημένη σύμπτωσις ἡ μνήμη τῆς ἁγίας. Ἡ φωτ.μηχανὴ (μὲ τὴν ὁποία ἐγράφη εἰκόνα καὶ ἦχος ἀπὸ τὸ τυπικὸ τοῦ μοναστικοῦ ἐξοδιαστικοῦ, καθὼς καὶ ἡ κατάβασις καὶ ἡ ἐναπόθεσις στὴν κρύπτην) ἀπωλέσθη ἀργότερα, μετὰ τὸ πέρας τοῦ πανηγυρικοῦ ἑσπερινοῦ στὴν Ἱ.Μ. Ἁγίας Φιλοθέης στὴν Ἑκάλη... Μαζὶ καὶ πέντε πορτοφόλια ἀπὸ ἄλλα θύματα... Αὐτὰ εἶναι τὰ σύγχρονα ἐπακόλουθα τοῦ συνήθους συνωστισμοῦ. Προσοχὴ σὲ ὅλους...
 

Attachments

Last edited:
#19
Να επισυνάψω κι εγώ κάποια αρχεία με καμπάνες. Θα είχε ενδιαφέρον να αναπτυχθεί το θέμα των κωδωνοκρουσιών από όσους γνωρίζουν (ρυθμοί κωδωνοκρουσιών, συμβολισμοί, σε ποιές περιπτώσεις προβλέπονται κωδωνοκρουσίες και με τι ρυθμό κ.τ.λ)
http://www.musipedia.gr/wiki/Καμπάνες : Κατά τους αρχαιότατους χρόνους, για να προκαλέσουν λαοσύναξη χρησιμοποιούσαν μεγάλα κομμάτια μετάλλου που τα χτυπούσαν (αιωρούμενα) με μετάλλινο ή ξύλινο ραβδί (όπως τα σημερινά σήμαντρα ορισμένων Μονών). Στην αρχαιοελληνική εποχή ήδη εμφανίζεται η χρήση σιδερένιων κωδώνων (είτε για τον ίδιο σκοπό, είτε για τελετουργίες της εθνικής λατρείας).Όμως παραμένει άγνωστο το πότε χρησιμοποιήθηκαν οι κώδωνες (καμπάνες) στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι αυτό έγινε μόλις από τον 11ο αι. Πρώτος ο Παχυμέρης, (βιογραφώντας τον Ανδρόνικο Παλαιολόγο) ονομάζει τις καμπάνες "συνακτηρίους κώδωνας". Εν τούτοις, κάποιος χρονογράφος αναφέρει ότι κατά τα μέσα του 9ου αι., όταν ο αυτοκράτορας του Βυζαντίου τίμησε τον Ενετό δούκα Ούρσον με τον τίτλο του πρωτοσπαθάριου (επειδή είχε νικήσει στην Κρήτη τους Άραβες) αυτός χάρισε στον αυτοκράτορα 12 τεράστιες καμπάνες, που αναρτήθηκαν στο κωδωνοστάσιο της Αγίας Σοφίας και αγαπήθηκαν τόσο από το λαό, ώστε γρήγορα γενικεύθηκε η χρήση τους. Ατυχώς οι καμπάνες της Αγίας Σοφίας χτύπησαν για τελευταία φορά το 1453, γιατί ο Τούρκος απαγόρευσε γενικά τη χρήση τους (ώς τον Κριμαϊκό πόλεμο). Το ίδιο συνέβη και με τον Πανάγιο Τάφο στην Ιερουσαλήμ, όπου και εκεί οι καμπάνες βουβάθηκαν. Μόνο σποραδικά δίνονταν άδειες για χρήση καμπανών (σε Κρήτη, ορισμένα νησιά του Αιγαίου, Ήπείρο,Άγιον Όρος, κ.λπ.)

Πηγές Τάκης Καλογερόπουλος, Λεξικό της Ελληνικής μουσικής, εκδόσεις Γιαλλελή, 2001

και μια ηχογραφηση μεγάλη δευτέρα γυναικεία μονή αγίου παντελεήμονος, χρυσόκαστρο
 

Attachments

Σκαρμούτσος

Κωνσταντίνος
#20
Αγαπητοί αδελφοί και συνάδελφοι ιεροψάλτες, κύριοι συντονιστές,
εκ νεκρών, αληθώς, Χριστός ανέστη. Το συγκεκριμένο θέμα εξαιρετικά ενδιαφέρον και ιδιαίτερα απολαυστικό.
Εμπλουτίζω το ήδη υπάρχον υλικό με μία ακόμη εκδοχή καμπανοκρουσίας, αρκετά ενδιαφέρουσα.



Κωνσταντίνος Σ. Σκαρμούτσος
 

Attachments

Top