[Ερώτηση] Ένα μέλος των Lions ή των Rotary μπορεί να ψάλει ή όχι;

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#1
Κι εγώ εκτός θέματος είμαι και ζητώ συγγνώμη. Με τη λειψή μου γνώση και την απλοϊκή κρίση (χρήσιμο κάποτε κι αυτό) τα πράγματα είναι εξαιρετικά απλά:
  1. Είναι οι Lions αίρεση; Αλλά όχι γνώμες και εικασίες, ούτε σχόλια για κληρικούς και δεσποτάδες: τι λέει επίσημα η εκκλησία. (Θα μπορούσε να μας πει ο π. Μάξιμος). Πληροφόρηση θέλουμε.
  2. Αν η απάντηση είναι ΝΑΙ, τότε συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Λάμπρου: ότι ένας αιρετικός δεν μπορεί να είναι στο αναλόγιο - αν δεν αποκηρύξει την αίρεση.
  3. Επομένως, για μένα αρκεί μια ξεκάθαρη, γενική και επίσημη απόφανση ότι ένα μέλος της οργάνωσης αυτής μπορεί ή δεν μπορεί να έχει αναλόγιο. Τόσο απλά.

ΥΓ Συντονιστές, συχωρέστε με για τη συμμετοχή. Δεν είναι χωρίς σημασία ή άσχετο με τη θεματολογία του φόρουμ το ερώτημα αν ένα μέλος των Lions ή των Rotary μπορεί να ψάλει ή όχι. Κι επειδή το σχετικό θέμα όπου ετέθη η ερώτηση έχει κλειδώσει, έκρινα να το γράψω εδώ. Επαναλαμβάνω όμως: χωρίς να πλήττουμε υπολήψεις ανθρώπων, πολλώ μάλλον συναδέλφων. Απλά να ξέρουμε τι μας γίνεται.

ΥΓ 2 Γι' αυτό και θα πρέπει να γίνει ξεχωριστό θέμα. Όχι στην ενότητα αυτή.
Διαγράφοντας τήν ἀναφορά σέ προσωπικό ἐπίπεδο, ἀνοίγω αὐτό τό θέμα, καί ἀπαντῶ ἀφοῦ ἀναφέρθηκε τό ὄνομά μου.
Εὐχαριστῶ γι᾿ αὐτό, ἀλλά δέν ἔχω ἀπαντήσεις ἐπί παντός ἐπιστητοῦ. Θά μοῦ πεῖτε ἔχεις ὑπεύθυνη θέση γιά πρόσληψη ἱεροψαλτῶν (ὅπως πάρα πολλοί Πρόεδροι ΕΣ) καί πρέπει νά ξέρεις.
Ἀπαντῶ ὅτι δέν μοῦ ἔτυχε ποτέ καί ἐκτός ἀπό τά γενικόλογα, πού μπορεῖ νά εἶναι καί ἀνυπόστατα, δέν γνωρίζω τό θέμα. Κι ἄν μοῦ τύχαινε θά παρέπεμπα τό θέμα στήν Προϊσταμένη Ἀρχή.

Ἀλλά ἀφοῦ δέν ξέρω ἔψαξα. Καί βρῆκα ἐδῶ [http://orthodox-world.pblogs.gr/2008/06/293095.html] γιά τούς Lions. Νομίζω εἶναι κατατοπιστικά. Ὑπάρχει καί ἀπό κάτω μιά ἀπάντηση ἑνός μέλους, πού καί αὐτή κρίνεται.

Γιά Ρόταρυ πάλι δέν ξέρω. Ἀλλά διάβασα ἐδῶ [http://www.rotary.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=47:ri-jray-klinginsmith&Itemid=54] το μήνυμα του Προέδρου Δ.Ρ. Ray Klinginsmith. Διακρίνω ἕναν συγκρητισμό («Το Ρόταρυ είναι ενότητα χωρίς ομοιομορφία») κι ἕνα ἐλιτισμό ξένο μέ τήν Ὀρθοδοξία.

Κάτι εἶχε ἀκουστεῖ καί γιά τούς Προσκόπους. Εἶναι γνωστό ὅτι καί πολλοί ἀπό σᾶς πηγαίνατε καί τά ἴδια παιδιά ἦταν καί παιδιά τοῦ ἱεροῦ καί μέχρι σήμερα μᾶς βοηθᾶνε στήν τάξη στό Ἐπιτάφιο καί τίς Λιτανεῖες. Γρᾶψτε ἄν ξέρετε κάτι.

Τελειώνοντας ἀνολοκλήρωτα, δηλώνω ὅτι ἄν ξέρω κάτι τέτοιο γιά κάποιον ὑποψήφιο ψάλτη δέν θά τόν προσελάμβανα.


 
#2
Τελειώνοντας ἀνολοκλήρωτα, δηλώνω ὅτι ἄν ξέρω κάτι τέτοιο γιά κάποιον ὑποψήφιο ψάλτη δέν θά τόν προσελάμβανα.
Στο ίδιο "πνεύμα" , παραφράζοντας το ανωτέρω απόσπασμα , η δήλωση :
"...αν ξέρω κάτι τέτοιο για κάποιον συλειτουργούντα αρχιερέα ή ιερέα, δεν θα είχα κοινωνία μαζί του..."
θα ίσχυε ;
 
Last edited by a moderator:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#4
Στο ίδιο "πνεύμα" , παραφράζοντας το ανωτέρω απόσπασμα , η δήλωση :
"...αν ξέρω κάτι τέτοιο για κάποιον συλειτουργούντα αρχιερέα ή ιερέα, δεν θα είχα κοινωνία μαζί του..."
θα ίσχυε ;
Αὐτό τί εἶναι; ἐξυπνάδα;
Ἁρμοδιότητα ἔχω γιά ἐπιλογή καί διορισμό, ψαλτῶν, νεωκόρων, ἐπιτρόπων καί κυριῶν φιλοπτώχου.
Τό θέμα τῆς κοινωνίας ἤ ἀκοινωνησίας ἱερέων - ἀρχιερέων δέν εἶναι δικό μου, ἀλλά τῆς Συνόδου.
Ἤδη ὅμως ἀναφέρθηκα σέ περίπτωση πού καλοῦμαι νά προ-επιλέξω. Γιά ὑφιστάμενες καταστάσεις, δηλ. ἄν διοριστῶ σ᾿ ἕνα ναό ὡς πρόεδρος καί μοῦ ποῦν κάτι γιά κάποιον, τήν εὐθύνη ἔχει ὁ διορίσας καί θά παραπέμψω τό θέμα στήν Προϊσταμένη μου Ἀρχή. Εἶναι κάτι διαφορετικό.

Πάντως τό συγκεκριμένο θέμα εἶναι λεπτό. Εἶπα ὅτι δέν μοῦ ἔχει συμβεῖ, πιστεύω ὅτι εἶναι σπάνιο, ὅτι ὑπάρχουν παράμετροι καί πού ὑπεύθυνοι εἶναι νά τό λύσουν οἱ κατά τόπους ἐπίσκοποι καί κυρίως ἡ Σύνοδος στήν ὁποία ἔχουν ἀναφορά.

Σέ καμμία περίπτωση δέν νομιμοποιεῖται νά τό λύσει τό Ψαλτολόγιον, ὅταν μάλιστα οἱ λόγοι δέν εἶναι ἀγαθοί, ἀλλά ὅπως μετά λύπης εἴδαμε, εἶναι ἐμπαθεῖς προσωπικοί.

Πάντως μιά «γεύση» πήραμε καί μετά εἶδα ὅτι στήν ἱστοσελίδα πού παρέπεμψε χθές ὁ Ἀντώνης [http://www.alopsis.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=837] (τό θέμα ξεκίνησε ἀπό ἄρθρο θεολόγου στήν ἱστοσελίδα τῆς Μητροπόλεως Γλυφάδας) ὑπάρχει καί ἀπάντηση ἀπό κάτω «του κ. Μαγκαφά, προέδρου Λέσχης Lions Πατρών - "ΑΡΕΘΑΣ ΠΑΤΡΕΥΣ" (2009-10), όπου δίδει την δική του ερμηνεία στην Πατριαρχική προσφώνηση Lions από την Ελλάδα». Ἐκεῖ φαίνεται ὅτι κάποιες φορές ὑπάρχει ἐμπλοκή ἐκκλησιαστικῶν παραγόντων, πού ὅμως τίς ἐκμεταλλεύονται καί τίς κάνουν «σημαῖα». Μπορεῖ μιά ἐκκλησιαστική παρουσία (ἀνταπόκριση σέ πρόσκληση, ἁγιασμό, ἀρτοκλασία ἤ ἀπάντηση σέ μιά δωρεά πού κάνουν) νά ἔχει λόγους ποιμαντικούς ἤ διακρίσεως καί αὐτό νά τό ἐκμεταλλεύονται. Θέλει προσοχή.

Ὁπωσδήποτε δέν θά ὁμολογήσουν ποτέ τίς «φιλοσοφικές» ἀντιχριστιανικές (καί ἐν ταὐτῷ ἀντορθόδοξες) θεωρίες, τίς ὁποῖες ὅπως φαίνεται τά περισσότερα μέλη των τίς ἀγνοοῦν καί εἶναι θύματα, ἐντασσόμενα μέ καλή προαίρεση, εὐαισθητοποιούμενα σέ θέματα ἀλληλεγγύης καί φιλανθρωπίας, τήν ὁποία ἐπαγγέλλονται, ὡς μόνο σκοπό. Ἀλλά πόσα ἄλλα ὑπάρχουν πού συμμετέχει κόσμος (γιόγκα κ.λπ.) καί δέν γνωρίζουν τά βαθύτερα;

Γιά ἀνυποψίαστα μέλη αὐτῶν τῶν διεθνῶν ὀργανώσεων (προσοχή: δέν ἀναφερόμαστε σέ Μασωνία, ἀλλά Λάϊονς, Ρόταρυ, Προσκόπους —πού εἶναι βέβαια προθάλαμος ἀπό πλευρᾶς «φιλοσοφίας»—) ἄς εἴμαστε προσεκτικοί σέ «ἀφορισμούς». Τυγχάνουν, ἀπ᾿ ὅ,τι φαίνεται στήν Ἑλλάδα, μέλη τῆς Ἐκκλησίας, τῶν ὁποίων τήν καθοδήγηση καί τόν φωτισμό τους ἀναλαμβάνουν οἱ ποιμένες τους καί ὄχι ἐμεῖς ἐδῶ.

Ἀπό αὐτή τήν ἄποψη τό θέμα, ὅπως ὀρθῶς προειδοποιεῖ ὁ Διαχειριστής καί οἱ Συντονιστές, τίθεται ἐκτός τῆς θεματολογίας τοῦ Ψαλτολογίου, ἄς μένει ὅμως κατά τήν κρίσιν των, ὡς ἐνημερωτικό καί περισσότερο ὡς ἀποτρεπτικό ἀδιάκριτων συμπεριφορῶν.

Ἄς ἔχομεν ὑπόψιν μας τό πῶς «εἶναι ἡμᾶς ἁγίους καὶ ἀμώμους κατενώπιον Θεοῦ» (Ἐφ. α΄ 4) καί πῶς «ἐκ Θεοῦ κατενώπιον τοῦ Θεοῦ ἐν Χριστῷ λαλοῦμεν» (Β΄ Κορ. β΄ 17).

 
Last edited:

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#5
Ο σοφός καθηγητής Π. Τρεμπέλας σε ένα βιβλίο του περί του Δικαίου Νώε λέγει τα εξής:

Εάν λάβουμε υπόψη μας τις διαστάσεις της Κιβωτού και το χρονικό διάστημα κατασκευής της μπορούμε να πούμε ότι ο Νώε και οι γιοι του δεν επαρκούσαν να κατασκευάσουν ένα τέτοιο έργο. Πιθανότατα λοιπόν χρησιμοποίησε εργάτες επί μισθώ. Όμως κανείς από αυτούς δεν εισήλθε στην κιβωτό και δεν σώθηκε. Ο Κύριός μας, ο Κύριος του έργου όπως τόσο όμορφα ψάλλουμε στο δοξαστικό "Δεύτε εργασώμεθα", στην οικοδομή της Εκκλησίας του χρησιμοποιεί εμάς και τόσους άλλους, ανεχόμενος τις αμαρτίες μας. Φυσικά αυτό δεν μας εξασφαλίζει τη σωτηρία. Ίσως την φοβερά ημέρα της κρίσεως περί της οποίας εψάλλαμε κάθε Κυριακή του Τριωδίου ακούσουμε "Ουκ οίδα υμάς" παρά τον μεγάλο αριθμό ωρών που εψάλλαμε και αναλώσαμε και στην κατ' οίκον μελέτη της ψαλτικής τέχνης.

Τι θέλω να πω με όλα αυτά; Τις απόψεις μου περί της "ποιότητος" του ιεροψάλτου τις ανέφερα και σε προηγούμενο μήνυμά μου. Ο π. Μάξιμος με το μήνυμά του μας νουθετεί πολύ σωστά. Και εν κατακλείδι να πω ότι αν είμαστε "ακριβοδίκαιοι" εκτός των μελών των "μυστικών" και "φιλοσοφικών" οργανώσεων και εγώ ο φιλοχρήματος που σκέπτομαι "Κρίμα ούτε ένα μνημόσυνο σήμερα" δεν δικαιούμαι να ψάλλω, και ο άλλος που συζεί παρανόμως (αστεφάνωτος) δεν δικαιούται και ο άλλος που είναι οργίλος και οργίζεται εναντίον του αμούσου λειτουργού ιερέως κλπ κλπ.

"Κύριε, εἰ μὴ τοὺς Ἁγίους σου εἴχομεν πρεσβευτάς, καὶ τὴν ἀγαθότητά σου συμπαθοῦσαν ἡμῖν, πῶς ἐτολμῶμεν, Σῶτερ, ὑμνῆσαί σε, ὃν εὐλογοῦσιν ἀπαύστως Ἄγγελοι; Καρδιογνῶστα, φεῖσαι τῶν ψυχῶν ἡμῶν".
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#6
Παναγιώτη, όλα όσα λες είναι σωστά και ωφέλιμα. Αλλά ο κ. Λάμπρου είπε κάτι με το οποίο συμφωνώ: άλλο αμαρτωλός (για το οποίο η εκκλησία μας διδάσκει να λέμε "ων πρώτος ειμί εγώ"), άλλο αιρετικός. Πληροφόρηση ζητήσαμε για να ξέρουμε και νομίζω ότι με νηφαλιότητα και χωρίς διάθεση μείωσης κανενός συναδέλφου ή ανθρώπου είναι χρήσιμη και εντός της θεματολογίας.
Ο π. Μάξιμος με την προσέγγισή του (και τις δύο προσεγγίσεις) με κάλυψε πλήρως. Αυτό που εγώ κατάλαβα (δεν τον ερμηνεύω) είναι: ναι μεν καλύτερα να μην ήταν ένας ψάλτης κάτι τέτοιο, αλλά δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι τι ξέρει γι' αυτό που είναι, ούτε η εκκλησία έχει εκφραστεί με απόλυτη σαφήνεια.
 
#7
Χθες ρωτήθηκα για σχετικό θέμα με προσωπικό μήνυμα. Παραθέτω την απάντησή μου, κάπως παρηλλαγμένη.

Η Λέσχη Λάϊονς, είναι 100% παρακλάδι της μασωνίας. Υπάρχει λοιπόν σοβαρά πιθανότης όποιος ανήκει στους λάιονς να είναι μασώνος. Υπάρχουν όμως αρκετοί που εγγράφονται σ΄αυτή την οργάνωση με την εντύπωση και μόνον ότι, ανήκοντες σ΄αυτήν, επιτελούν φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο. Όμως, ακόμα κι έτσι να είναι, επειδή η γυναίκα του καίσαρος πρέπει και να είναι και να φαίνεται τίμια κάθε ψάλτης οφείλει να επιλέξει ένα από τα δύο: Λάιονς ή αναλόγιον. Το ίδιο και κάθε επίτροπος ή ιερεύς (μη γένοιτο) ανήκων σε λέσχες όπως η Λάιονς, η Ρόταρυ κ.τ.ό..
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#8
Υπάρχουν αρκετοί που εγγράφονται σ΄αυτή την οργάνωση με την εντύπωση και μόνον ότι, ανήκοντες σ΄αυτήν, επιτελούν φιλανθρωπικό και κοινωνικό έργο.
Διαβασα και σε αλλα μνμ κατι αναλογο. Επιτρεψτε μου ομως να κανω τον κακο και να πω πως προσωπικα δυσκολα πυθομαι πως ενας Ορθοδοξος Χριστιανος και ιδιως εαν προκειται για ανθρωπο διαβασμενο θα μετειχε σε αυτους τους συλλογους (Lions,Rotary) για φιλανθρωπικους και μονο σκοπους τη στιγμη που πολλακις εχει γραφτει οτι ειναι παρακλαδια-προθαλαμοι της μασωνιας! Επισης δεν καταλαβαινω γιατι να γραφτει καποιος Ορθοδοξος σε συλλογους -αμφιβολλου προελευσεως και σκοπου υπαρξεως- προκειμενου να κανει φιλανθρωπικο εργο τη στιγμη που η Ορθοδοξη εκκλησια δραστηριοποιειται σε αυτο το τομεα τοσο στο εσωτερικο οσο και στο εξωτερικο με ανθρωπους οι οποιοι δινουν το ειναι τους ολο για τον συνανθρωπο τους. Κατι στο οποιο θα μπορουσε ο οποιοσδηποτε να συμβαλλει χωρις να μπλεξει σε περιπετειες περιεργες. Μηπως τελικα η φιλανθρωπια ειναι ενας εξυπνος τροπος αποκρυψης της πραγματικης δρασης αυτων των συλλογων??
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#9
Κύριε Λάμπρου, γυρνάτε πάλι σε ένα πρόσωπο, στο γνωστό πρόσωπο. Με τη σύνεση που σας διακρίνει έπρεπε να είχατε καταλάβει ότι προσπαθήσαμε να φύγουμε από τα πρόσωπα και να δώσουμε γενικότητα στο θέμα, κάνοντάς το χρήσιμο και συνάμα ακίνδυνο.
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#10
Επανέρχομαι: σας παρακαλώ θερμά προσωπικά να αποσύρετε τα ονομαστικά. Κακό κάνετε, όχι καλό.
 
#11
Δεν νομίζω να είχε κάτι το επίμεμπτο το μήνυμά μου, όπως και τα προηγούμενά μου, τα οποία -ως μη ώφελε- διεγράφησαν, αλλά το τροποποιώ προς αποφυγήν παρεξηγήσεως και για να μη διαγραφεί ολόκληρο.
 
#13
Αὐτό τί εἶναι; ἐξυπνάδα;
Ἁρμοδιότητα ἔχω γιά ἐπιλογή καί διορισμό, ψαλτῶν, νεωκόρων, ἐπιτρόπων καί κυριῶν φιλοπτώχου.
Τό θέμα τῆς κοινωνίας ἤ ἀκοινωνησίας ἱερέων - ἀρχιερέων δέν εἶναι δικό μου, ἀλλά τῆς Συνόδου.
Ἤδη ὅμως ἀναφέρθηκα σέ περίπτωση πού καλοῦμαι νά προ-επιλέξω. Γιά ὑφιστάμενες καταστάσεις, δηλ. ἄν διοριστῶ σ᾿ ἕνα ναό ὡς πρόεδρος καί μοῦ ποῦν κάτι γιά κάποιον, τήν εὐθύνη ἔχει ὁ διορίσας καί θά παραπέμψω τό θέμα στήν Προϊσταμένη μου Ἀρχή. Εἶναι κάτι διαφορετικό.
οχι δεν ειναι εξυπναδα.
ειναι το πρωτο ερωτημα που μου προέκυψε, διαβάζοντας αυτό το τόσο ενδιαφέρον θέμα που ανέκυψε, και δεν το κρύβω με απασχολεί.
Η αφορμή είναι η ενεργή συμμετοχή σε διαδικασίες τέτοιων ιδρυμάτων/οργανώσεων (ή ό,τι άλλο / όπως αλλιώς ονομάζονται) ιεροψαλτών, ιερέων, αρχιερέων...

εντύπωση επίσης, προκαλεί και το γεγονός ότι,
ενώ για άλλα ζητήματα
η εκκλησία έχει εκδόσει και διακίνησει στους φυσικούς αποδέκτες ταχύτατα ρυθμιστικές εγκυκλίους ακόμα και για το πιο απλό θέμα (κάνοντας πολλές φορές το αυτονόητο πολυσέλιδη εγκύκλιο)
για το ζήτημα που κουβεντιάζουμε
δεν υπάρχει τίποτε.

θα έλεγε κανείς ότι δεν προκαλεί το ανάλογο ενδιαφέρον.
δεν υφίσταται επίσημα ως θέμα.

είναι μια εντελώς "γκρίζα" περιοχή με πολύ ομίχλη...

αυτή η "προϊσταμένη αρχή"
με ποια κριτήρια θα αποφάσιζε αρνητικά ή θετικά ?

είναι ένα εύλογο ερώτημα

ομολογουμένως
στα όρια της θεματολογίας του forum
 

nicos

Νικόλαος Κουμαραδιός
#14
Το ερώτημα είναι όχι τόσο το τι κάνουμε εμείς, αλλά τι κάνει αυτός.
Αυτός δέχεται να ανεβεί στο αναλόγιο και να δοξολογήσει τον θεό;
Αν δέχεται, γιατί εγώ να τον αποτρέψω;
Αν έρθει ένας Μάρτυρας του Ιεχωβά και μου πεί την ώρα που ψάλλω άσε με να πώ κάτι, εγώ θα τον αφήσω... Το θέμα είναι αυτός το κάνει;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#15
οχι δεν ειναι εξυπναδα.
Τό ἔγραψα ὅσο πιό σεμνά μποροῦσα. Θά ἔγραφα παραχάραξη καί διαστρέβλωση τῶν γραφομένων μου.
Ὅταν γράφω ὅτι δέν θά προσλάμβανα τέτοιο ψάλτη, μοῦ γράφεις ἄν θά συλλειτουργοῦσα μέ κάποιον ἀρχιερέα ἤ ἱερέα πού εἶναι;

ειναι το πρωτο ερωτημα που μου προέκυψε, διαβάζοντας αυτό το τόσο ενδιαφέρον θέμα που ανέκυψε
Τό τί προκύπτει στόν καθένα δέν θά τό λύσω ἐγώ. Ἔγραψα ὅτι ὑπάρχουν ἁρμόδιοι. Πού βέβαια εἶναι φανταστικό αὐτό, ἀφοῦ ἐγώ οὔτε γιά ψάλτη δέν φαντάζομαι κάτι τέτοιο.

, και δεν το κρύβω με απασχολεί.
Τί σέ ἀπασχολεῖ; Ἄν σέ κάποιο ναό ὑπάρχει κάποιος ψάλτης πού εἶναι μέλος τῶν προαναφερθέντων ὀργανώσεων; Δέν καταλαβαίνω αὐτή τήν ἀπασχόληση...

Η αφορμή είναι η ενεργή συμμετοχή σε διαδικασίες τέτοιων ιδρυμάτων/οργανώσεων (ή ό,τι άλλο / όπως αλλιώς ονομάζονται) ιεροψαλτών, ιερέων, αρχιερέων...
Αὐτό πάει γιά ἐξύβριση. Προσκομῖστε στοιχεῖα στά ἁρμόδια ὄργανα τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Πολιτείας.

εντύπωση επίσης, προκαλεί και το γεγονός ότι,
ενώ για άλλα ζητήματα
η εκκλησία έχει εκδόσει και διακίνησει στους φυσικούς αποδέκτες ταχύτατα ρυθμιστικές εγκυκλίους ακόμα και για το πιο απλό θέμα (κάνοντας πολλές φορές το αυτονόητο πολυσέλιδη εγκύκλιο)
για το ζήτημα που κουβεντιάζουμε
δεν υπάρχει τίποτε.
θα έλεγε κανείς ότι δεν προκαλεί το ανάλογο ενδιαφέρον.
δεν υφίσταται επίσημα ως θέμα.

είναι μια εντελώς "γκρίζα" περιοχή με πολύ ομίχλη...
Ποιοί εἶναι οἱ φυσικοί ἀποδέκτες καί πού ξέρεις τί Ἐγκυκλίους ἔχουμε. Ὅλα εἶναι κοινοποιήσιμα; Πάντως ἐδῶ ὑπάρχει μιά Ἐγκύκλιος γιά μᾶς (πού παραμένει σέ ἰσχύ) πού δέν ἀφήνει περιθώρια γιά τέτοιες καταστάσεις. Πρόσφατα ἔχουμε Ἐγκύκλιο γιά τήν ἐπιλογή/διορισμό ἐπιτρόπων πού ἀρχίζει νέα τριετία ἀπό τό 2011 γιά τήν Ἐπικράτεια. Διαβᾶστε τίς προϋποθέσεις. Ὑπάρχουν καί σέ κανονισμό αὐτά πού εἶναι Νόμος τοῦ Κράτους.

αυτή η "προϊσταμένη αρχή"
με ποια κριτήρια θα αποφάσιζε αρνητικά ή θετικά ?

είναι ένα εύλογο ερώτημα
Εὔλογο, ὄχι γιά ὅλους...
Θέματα καλούμενα «διοικητικῆς ἁρμοδιότητος» τά γνωρίζετε; Οὔτε κοινοποιοῦνται, οὔτε προσβάλλονται.
Μήπως πρέπει νά μᾶς δημοσιοποιοῦνται τά κριτήρια τῶν ἀποφάσεων τῶν δικαστηρίων τῆς χώρας. Ποιός τολμάει νά ρωτήσει ἤ νά ἀμφισβητήσει;
Ἡ «Προϊσταμένη Ἀρχή» στήν περίπτωσή μου εἶναι ἡ Ἀρχιεπισκοπή Ἀθηνῶν (ἄν δέν ἔχετε καταλάβει). Μήπως πρέπει νά μᾶς ἀπαντήσει; Ξέρει τί θά κάνει σέ τέτοια περίπτωση, πού πάντως δέν ἀκούστηκε ποτέ. Ἀλλά φυσικά δέν ἀκούγονται καί ὅλα. Ὅλα ὅμως τακτοποιοῦνται. Ἐκτός καί ἄν ἀμφισβητοῦμε τόν Ἀρχιεπίσκοπο καί τίς Ὑπηρεσίες καί κάθε Μητρόπολη καί θέλουμε νά τούς ὑπο/ἀντι-καταστήσουμε ἐμεῖς. Κάτι τέτοιο δυστυχῶς διακρίνω.

ομολογουμένως
στα όρια της θεματολογίας του forum
Δέν ξέρω ἀπό ποῦ προκύπτει αὐτό.
Ὑπάρχει καί Συντονισμός πού καθορίζει αὐτά.


 

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#16
[Σημείωμα συντονιστή] Αγαπητοί, ο τίτλος του θέματος είναι συγκεκριμένος. Ακούστηκαν κάποια πράγματα. Δεν μπορεί να λυθεί εδώ το θέμα μασωνία και Ορθοδοξία, αν και δέχομαι οτι είναι σχετικό σε γενικό επίπεδο αλλά μπαίνουμε σε άλλα χωράφια. Εάν υπάρχει κάποια κοινοποιήσιμη επίσημη απόφαση της εκκλησίας σχετικά με το συζητούμενο θέμα ας αναρτηθεί εδώ προς γνώσιν όλων και η συζήτηση ας μείνει εκεί.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#17

Στή σελίδα τῆς Συνοδικής Επιτροπής επί των Δογματικών και Νομοκανονικών Ζητημάτων, ὑπάρχει μιά σπουδαία ἐργασία (πού ἀπό καιρό ἤθελα νά τήν κάνω ξεχωριστό θέμα —ἄς τό κάνει ὅποιος θέλει—) ΕΥΡΕΤΗΡΙΟΝ ΝΟΜΟΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ. Διαβᾶστε γιά Μασσωνία (σ. 67), Τεκτονισμός (σ. 88), LIONS (σ. 67), ROTARY (σ. 84) καί Πρόσκοποι (σ. 83).

Στή σελίδα τῆς Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων, στό Ὁμάδες Ἀσυμβίβαστες μὲ τὴν Ὀρθόδοξη Πίστη, βρῆκα μόνον στό Ἐξωχριστιανικές καί παραθρησκευτικές ὁμάδες, 239. Μασονία-Τεκτονισμός (διάφοροι τύποι, στοές, τάγματα, σχολές).


 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#19
Πάτερ, πολύ χρήσιμο το ευρετήριο. Επειδή δεν γνωρίζω, πώς μπορεί να έχει κανείς πρόσβαση και στις ίδιες τις αποφάσεις;
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#20
Πάτερ, πολύ χρήσιμο το ευρετήριο. Επειδή δεν γνωρίζω, πώς μπορεί να έχει κανείς πρόσβαση και στις ίδιες τις αποφάσεις;
Οὔτε κι ἐγώ τό γνωρίζω. Ὑποθέτω ὅτι ὑπάρχουν στούς Κώδικες τῆς Συνόδου ἤ ἐπί ἐγγράφων πρωτοκολλημένων στά ἀρχεῖα τῆς Συνόδου.
Πάντως τό pdf ἔπρεπε νά εἶναι καλύτερο, εἰδικά στίς ὑποσημειώσεις, πού τά πολυτονικά ἐμφανίζονται μέ κουτάκια.

ΥΓ. Ὄντως εἶναι χρήσιμο, γιατί περιέχει καί τίς Ἀποφάσεις/Ἐγκυκλίους τῶν λειτουργικῶν θεμάτων (καί ψαλτικῶν —θέλει ψάξιμο—), πού πολλάκις μνημονεύσαμε.


 
Top