Έλεγχος Μουσικών Δυσπλασιών Σ. Καρά.

Status
Not open for further replies.

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
Κρίμα, πάλι έχουμε να κάνουμε με το συνηθισμένο κουτσουμπολιό μικρών ανθρώπων που κάνουν μεγάλο κακό στὴ παράδοση καὶ στὴ διάδοση της στους νεοτέρους. Οσοι κατηγορούν τον Καρά και τους μαθητές του, και μαθητές των μαθητών του, που ήσαν στα διεθνείς συνέδρια γύρω από την Ελληνική μουσική και μάλιστα από τη Βυζαντινή Εκκλησιαστική μουσική που ήταν τόσα χρόνια πριν λαλήσουν τα κοκόρια; Ποιοι εκπροσωπούσαν την Εθνική μας Μουσική στο Εξωτερικό στα διεθνείς συνέδρια όταν στην Ελλάδα η ψαλτική βρισκόταν σε προνηπιακή κατάσταση όσο αφορά την εκπαίδευση.
Γιατί δεν διαβάζετε λίγο τους ξένους μελέτητες και μουσικολόγους του τέλους του 19ο αιωνα και των αρχών του 20 αιώνα τι λένε για τους ψάλτες που συνήτησαν στη Πόλη.
Βρέθηκαν μπροστά σε άσχετους και αμόρφωτους που είχαν θάψει κυριολεκτικά την Εκκλησιαστική Μουσική με τη κατάργηση της παλαιάς γραφής, τῶν μεγάλων μαθημάτων των εξαιρέτων δημιουργών προκάτοχών των Κουκουζέλη, Κλαδά, Μπερεκέτη ... Ο τελευταίος ψάλτης που διάβαζε τὴ παλαιά γραφή ήταν ο Πρωτοψάλτης της ΜΧΕ Κωνσταντίνος. Μεγάλο ευχαριστώ σ'εκείνους που κατάντησαν τὴ μουσική μας σ'αυτό τό επίπεδο που είναι τώρα: τα ελληνόπουλα δεν ενδιαφέρονται για τη μουσική μας, τα ψαλτήρια είναι άδεια, το ιεροψαλτικό κόσμο ομφαλοσκοπεί, ακούμε τα ίδια και τα ίδια σε συναυλίες, σε ακολουθίες, δεν υπάρχει τίποτα το νδιαφέρον. Περιμένουμε πάντοτε απο την ΕΒΧ του Λυκούργου Αγγελόπουλου, τους Μαίστορες της Ψαλτικής Τέχνης του Γρηγόρη Σταθη, των Αγιορειτών πατέρων της Μονής Βατοπαιδίου και κάποιους άλλους σοβαρούς ανθρώπους που δουλεύουν αθόρυβα και έχουν κερδίσει την αποδοχή όλων εμάς που περιμένουμε να γίνει η Ελληνική Μουσική πρώτη στη Πατρίδα μας και στο Εξωτερικό δίπλα στην Ευρωπαϊκή Μουσική ως ισότιμη. Αλλά πολλοί αντί να είναι δημιουργηκοί προσφέροντας με την επίπονη ερευνητική τους εργασίας φτάσανε το επίπεδο της "κατίνας". Επιτέλους σταματάτε και πέστε με τα μούτρα στη δουλειά. Βγάλτε ψάλτες και καλούς παραδοσιακούς μουσικούς, μπορείτε; είναι θερμή επιταγή όλου του Λαού μας και αφήστε τα ανούσια και τα κατινιστικά. Και αν πιστεύετε στο Θεό, αφήστε την ψυχή του Σίμωνα Καρά να αναπαυθεί και κάντε καλύτερα απ'αυτόν. Αμήν. Γένοιτο!




Ποιους ακριβως αμορφωτους και νεκροθαφτες ψαλτες της Πολης εννοειτε ? Μηπως κατα τυχη ειχαν και ονοματα ?
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Ποιους ακριβως αμορφωτους και νεκροθαφτες ψαλτες εννοειτε ? Μηπως κατα τυχη ειχαν και ονοματα ?

Τώρα πας κι εσύ γυρεύοντας να ακούσεις τα ονόματα και να σ' ανέβει η πίεση μετά ... :D:D:D:D
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
Παρα τα 45 μου η πιεση μου ειναι supernormal . Αν καταφερουνε να μου τη χαλασουνε χαλαλι τους :D:D:D:D:D !!!
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Κι εγώ έτσι έλεγα τότε στα 27 μου, αλλά τελικά......... :eek::p
 
P

PANROUST

Guest
Κρίμα, πάλι έχουμε να κάνουμε με το συνηθισμένο κουτσουμπολιό μικρών ανθρώπων που κάνουν μεγάλο κακό στὴ παράδοση καὶ στὴ διάδοση της στους νεοτέρους. Οσοι κατηγορούν τον Καρά και τους μαθητές του, και μαθητές των μαθητών του, που ήσαν στα διεθνείς συνέδρια γύρω από την Ελληνική μουσική και μάλιστα από τη Βυζαντινή Εκκλησιαστική μουσική που ήταν τόσα χρόνια πριν λαλήσουν τα κοκόρια; Ποιοι εκπροσωπούσαν την Εθνική μας Μουσική στο Εξωτερικό στα διεθνείς συνέδρια όταν στην Ελλάδα η ψαλτική βρισκόταν σε προνηπιακή κατάσταση όσο αφορά την εκπαίδευση. Γιατί δεν διαβάζετε λίγο τους ξένους μελέτητες και μουσικολόγους του τέλους του 19ο αιωνα και των αρχών του 20 αιώνα τι λένε για τους ψάλτες που συνήτησαν στη Πόλη. Βρέθηκαν μπροστά σε άσχετους και αμόρφωτους που είχαν θάψει κυριολεκτικά την Εκκλησιαστική Μουσική με τη κατάργηση της παλαιάς γραφής, τῶν μεγάλων μαθημάτων των εξαιρέτων δημιουργών προκάτοχών των Κουκουζέλη, Κλαδά, Μπερεκέτη ... Ο τελευταίος ψάλτης που διάβαζε τὴ παλαιά γραφή ήταν ο Πρωτοψάλτης της ΜΧΕ Κωνσταντίνος. Μεγάλο ευχαριστώ σ'εκείνους που κατάντησαν τὴ μουσική μας σ'αυτό τό επίπεδο που είναι τώρα: τα ελληνόπουλα δεν ενδιαφέρονται για τη μουσική μας, τα ψαλτήρια είναι άδεια, το ιεροψαλτικό κόσμο ομφαλοσκοπεί, ακούμε τα ίδια και τα ίδια σε συναυλίες, σε ακολουθίες, δεν υπάρχει τίποτα το νδιαφέρον. Περιμένουμε πάντοτε απο την ΕΒΧ του Λυκούργου Αγγελόπουλου, τους Μαίστορες της Ψαλτικής Τέχνης του Γρηγόρη Σταθη, των Αγιορειτών πατέρων της Μονής Βατοπαιδίου και κάποιους άλλους σοβαρούς ανθρώπους που δουλεύουν αθόρυβα και έχουν κερδίσει την αποδοχή όλων εμάς που περιμένουμε να γίνει η Ελληνική Μουσική πρώτη στη Πατρίδα μας και στο Εξωτερικό δίπλα στην Ευρωπαϊκή Μουσική ως ισότιμη. Αλλά πολλοί αντί να είναι δημιουργηκοί προσφέροντας με την επίπονη ερευνητική τους εργασίας φτάσανε το επίπεδο της "κατίνας". Επιτέλους σταματάτε και πέστε με τα μούτρα στη δουλειά. Βγάλτε ψάλτες και καλούς παραδοσιακούς μουσικούς, μπορείτε; είναι θερμή επιταγή όλου του Λαού μας και αφήστε τα ανούσια και τα κατινιστικά. Και αν πιστεύετε στο Θεό, αφήστε την ψυχή του Σίμωνα Καρά να αναπαυθεί και κάντε καλύτερα απ'αυτόν. Αμήν. Γένοιτο!
Αν ήταν η ζήλια ψόρα θα είχε όλοι η χώρα.:rolleyes:
Από αυτούς που αναφέρατε πιό πάνω θέλω να ακόυσω ένα σόλο.Μια που είναι ψαλτάδες.Όχι χορωδία αλλά σόλο.:cool::cool::cool:
 

spyridon

Ἀρχιμ. Σπυρίδων Σκορδίλης
Αγαπητοί μου
Παρεμβαίνω στο θέμα αυτό για να πώ την ταπεινή μου γνώμη.

Καταρχήν κάθε θέμα έχει το ανάλογο ενδιαφέρον και καλό είναι να το συζητάμε με επιχειρήματα και χωρίς εντάσεις και φανατισμούς.

Καλό, πάλι, θα είναι όταν απαντάμε ο ένας στον άλλο να το κάνουμε με τον ανάλογο σεβασμό και την ευγένεια που επιιβάλεται. Αυτό βέβαια εχει να κάνει και με την ανατροφή και το ήθος του καθενός μας, σε κάθε περίπτωση όμως απαξιωτικές ή προσβλητικές εκφράσεις, εκτός ότι παραβαίνουν τους κανόνες του φόρουμ, δημιουργούν κλίμα που όχι μόνο δεν προάγει τον διάλλογο, αλλά κάνει πολλά μέλη του φόρουμ να απέχουν.

Προσωπικά, δεν μπορώ να κατανοήσω την μανία και την αντιπαλότητα και τον φανατισμό των μαθητών ή ακολούθων των επιμέρους σχολών της καθ' ημάς εκκλησιαστικής μουσικής. Θέλετε να υβρίσουμε τον Καρά, να τον στολίσουμε με ένα σωρό κοσμητικά επίθετα και να ρίξουμε τα βιβλία του στην πυρά; Να τό πράξουμε! Στην πραγματικότητα όμως έτσι θα έχουμε εγκαινιάσει έναν πνευματικό μεσαίωνα και θα αποτελούμε μέρος και έκφρασή του.

Προσωπικά, άν και εγνώρισα τον άείμνηστο Καρά, δεν πρόλαβα να καλιεργήσω αυτήν την γνωριμία. Ήταν όντως σοφός άνθρωπος και δάσκαλος.
Αυτό δε με εμπόδισε να μαθητεύσω σε δασκάλους της λεγομένης πατριαρχικής σχολής, ούτε μετά από αυτούς να μαθητεύσω στον Λυκούργο Αγγελόπουλο. Από όλους έχω πάρει πράγματα, και είμαι ευγνώμων σε όλους. Πως σήμερα θα πρέπει να πώ οτι ο ένας ήταν σωστός και ο άλλος λάθος; Εφόσον από όλους ωφελήθηκα.

Νομίζω οτι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο που τίθενται τα θέματα και στους χαρακτηρισμούς που αποδίδονται γιατί εκτός από εγωιστικό είναι και υπερφίαλο να νομίζει κανείς οτι οι μερικές χιλιάδες μαθητές και ψάλτες κάποιας συγκεκριμένης σχολής είναι όλοι αμαθής, άμουσοι, φάλτσοι και ...ανόητοι!!!

Αναφορικά με τους χαρακτηρισμούς προς τον κ. Γιάννου είναι προφανές οτι ο neophokaeus δεν γνωρίζει που και σε ποιόν απευθύνεται, αλλά αυτό δεν έχει τόσο σημασία. Καλό είναι να σκεφτόμαστε πρίν γράψουμε κάτι και ακόμη καλύτερο είναι εάν θέλουμε να υπερασπιστούμε την γνώμη μας να το πράττουμε με επιχειρήματα. Ας αναγνωρίσουμε όμως ένα μικρό ελαφρυντικό με βάση την έκφραση "τυχαίες χειρονομίες" που κατά κόρον χρησιμοποιείται...

Προς δε τον κ. Γιάννου, εκφράζω τον σεβασμό και την εκτίμησή μου.

Πάλι προσωπικά μιλώντας, είμαι ευγνώμων στον καθένα, που θα με ωφελήσει και θα μου μάθει κάτι, γιατί επιζητώ πάντοτε να μαθαίνω, και εδώ στο ψαλτολόγιο με αυτό το πνεύμα εισήλθα. Όχι ως αυθεντία για να διδάξω, αλλά ως μαθητής για να μάθω και ως ισότιμος συζητητής.

Αν υπάρξουν οι προϋποθέσεις, πράγμα που το ελπίζω, θα χαρώ να συμμετάσχω στο θέμα, όμως έν ευθέτω χρόνω, λόγω βεβαρημενου προγράμματος και προετοιμασιών γιά την Πανήγυρη της Μονής τον Δεκαπενταύγουστο. (Από τώρα αρχίσαμε...)

Καλή δύναμη, καλές διακοπές, καλά ψαλσίματα.
 

neophokaeus

Μέλος
''Κυριε'' (;) neophokaeus
Τα μηνυματα σου περιεχουν εκφρασεις που τα καθιστουν απαραδεκτα ως υβριστικα . Διασκευασε τα αλλοιως θα διαγραφουν . Και δεν εχεις το θαρρος
να εισαι επωνυμος αλλα καλυπτεσαι πισω απο την ανωνυμια . Κριμα γιατι βλεπω οτι ηλικιακα δεν εισαι κανενα παιδαρελι αλλα αρκετα ωριμος και θα μπορουσες να γραψεις τα μηνυματα σου με αλλο τροπο .

Κύριε Ευάγγελε,
Δεν ήθελα να κάνω κακό στους αδελφούς του Φόρουμ αλλά εκείνοι είναι προκλητικοί με τις αναφορές τους στο πρόσωπο του αειμνήστου Σίμωνα Καρά και την υποτίμηση του έργου του.
Επειδή ασχολούμαι χρόνια με την έρευνα της πατρώας ημών μουσικής εδώ στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό. Θαυμάζω τους μεγάλους δασκάλους της Μουσικής του Γένους που δυστυχώς φεύγουν και μας αφήνουν εμάς τους νεότερους ορφανούς. Δεν είναι ώρα για ψυχοφθόρες αντιπαραθέσεις. Ο Καράς προσπάθησε. Τώρα είναι σ'εμάς να δείξουμε ότι μπορούμε να τον ξεπεράσουμε με τεκμηριωμένες μελέτες, να μπούμε βαθειά στην έρευνα, να ενθαρρύνουμε τους νέους μας να γνωρίσουν τον πλούτο της μουσικής μας καξ να την αντιπροσωπεύουν αξίως, χωρίς κόμπλεξ στα αναλόγια των ναώ μας, στα ωδεία, στα πανεπιστήμια, σ'ολόκληρο τον Ελληνισμό. Να είμαστε δημιουργηκοί όπως οι Πατέρες μας και ὀχι μεμψίμοιροι.
Κύριε Ευάγγελε,
Ξέρετε όπως και όλους τους αδελφούς μας εδώ, ότι κινδύνευει ολόκληρος ο Ελληνισμός να μείνει από ψάλτες και παραδοσιακούς μουσικούς. Κρούω ταπεινά τον κώδωνα του κινδύνου. Ακόμα και στις πόλεις έχουμε πρόβλημα να βρούμε ψάλτη, δεν μιλάω για την ύπαιθρο και την ομογένεια είναι τραγική η κατάσταση. Πρέπει όλοι μας να συνδράμουμε για την αφύπνηση του Γένους και της νεολαίας ιδιαίτερα. Ναι, χρειάζεται μια εκστρατεία πανελλήνια και στην Ομογένεια. Ασ αφήσουμε τις διχόνειες, δεν μας πάνε καθόλου, χάσαμε τη Μικρά Ασία, τη Σμύρνη και τη Πόλη. Ολοι μας έχουμε την μεγάλη ευθύνη για τη Παράδοση μας. Και τέλος ας προσευχηθούμε το Θεό να μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε να τον υμνήσουμε μέχρι τη τελευταία μας αναπνοή όπως οι μεγάλοι Πατέρες και Διδάσκαλοι του Γένου. Αμήν.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Αγαπητοί μου
Παρεμβαίνω στο θέμα αυτό για να πώ την ταπεινή μου γνώμη.

Καταρχήν κάθε θέμα έχει το ανάλογο ενδιαφέρον και καλό είναι να το συζητάμε με επιχειρήματα και χωρίς εντάσεις και φανατισμούς.

Καλό, πάλι, θα είναι όταν απαντάμε ο ένας στον άλλο να το κάνουμε με τον ανάλογο σεβασμό και την ευγένεια που επιιβάλεται. Αυτό βέβαια εχει να κάνει και με την ανατροφή και το ήθος του καθενός μας, σε κάθε περίπτωση όμως απαξιωτικές ή προσβλητικές εκφράσεις, εκτός ότι παραβαίνουν τους κανόνες του φόρουμ, δημιουργούν κλίμα που όχι μόνο δεν προάγει τον διάλλογο, αλλά κάνει πολλά μέλη του φόρουμ να απέχουν.

Προσωπικά, δεν μπορώ να κατανοήσω την μανία και την αντιπαλότητα και τον φανατισμό των μαθητών ή ακολούθων των επιμέρους σχολών της καθ' ημάς εκκλησιαστικής μουσικής. Θέλετε να υβρίσουμε τον Καρά, να τον στολίσουμε με ένα σωρό κοσμητικά επίθετα και να ρίξουμε τα βιβλία του στην πυρά; Να τό πράξουμε! Στην πραγματικότητα όμως έτσι θα έχουμε εγκαινιάσει έναν πνευματικό μεσαίωνα και θα αποτελούμε μέρος και έκφρασή του.

Προσωπικά, άν και εγνώρισα τον άείμνηστο Καρά, δεν πρόλαβα να καλιεργήσω αυτήν την γνωριμία. Ήταν όντως σοφός άνθρωπος και δάσκαλος.
Αυτό δε με εμπόδισε να μαθητεύσω σε δασκάλους της λεγομένης πατριαρχικής σχολής, ούτε μετά από αυτούς να μαθητεύσω στον Λυκούργο Αγγελόπουλο. Από όλους έχω πάρει πράγματα, και είμαι ευγνώμων σε όλους. Πως σήμερα θα πρέπει να πώ οτι ο ένας ήταν σωστός και ο άλλος λάθος; Εφόσον από όλους ωφελήθηκα.

Νομίζω οτι χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στον τρόπο που τίθενται τα θέματα και στους χαρακτηρισμούς που αποδίδονται γιατί εκτός από εγωιστικό είναι και υπερφίαλο να νομίζει κανείς οτι οι μερικές χιλιάδες μαθητές και ψάλτες κάποιας συγκεκριμένης σχολής είναι όλοι αμαθής, άμουσοι, φάλτσοι και ...ανόητοι!!!

Αναφορικά με τους χαρακτηρισμούς προς τον κ. Γιάννου είναι προφανές οτι ο neophokaeus δεν γνωρίζει που και σε ποιόν απευθύνεται, αλλά αυτό δεν έχει τόσο σημασία. Καλό είναι να σκεφτόμαστε πρίν γράψουμε κάτι και ακόμη καλύτερο είναι εάν θέλουμε να υπερασπιστούμε την γνώμη μας να το πράττουμε με επιχειρήματα. Ας αναγνωρίσουμε όμως ένα μικρό ελαφρυντικό με βάση την έκφραση "τυχαίες χειρονομίες" που κατά κόρον χρησιμοποιείται...

Προς δε τον κ. Γιάννου, εκφράζω τον σεβασμό και την εκτίμησή μου.

Πάλι προσωπικά μιλώντας, είμαι ευγνώμων στον καθένα, που θα με ωφελήσει και θα μου μάθει κάτι, γιατί επιζητώ πάντοτε να μαθαίνω, και εδώ στο ψαλτολόγιο με αυτό το πνεύμα εισήλθα. Όχι ως αυθεντία για να διδάξω, αλλά ως μαθητής για να μάθω και ως ισότιμος συζητητής.

Αν υπάρξουν οι προϋποθέσεις, πράγμα που το ελπίζω, θα χαρώ να συμμετάσχω στο θέμα, όμως έν ευθέτω χρόνω, λόγω βεβαρημενου προγράμματος και προετοιμασιών γιά την Πανήγυρη της Μονής τον Δεκαπενταύγουστο. (Από τώρα αρχίσαμε...)

Καλή δύναμη, καλές διακοπές, καλά ψαλσίματα.
Θερμές ευχαριστίες για τον μετριοπαθή και πνευματικό λόγο σας...
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Ενώ δεν συμφωνώ με το ύφος του neophokaeus (αν και είμαι σίγουρος ότι αν ήξερε ποιος είναι ο κ. Γιάννου δεν θα εκφραζόταν έτσι), ο neophokaeus δεν είναι ανώνυμος. (Εκτός και έχει γίνει αλλαγή ταυτότητας στο φόρουμ) είναι ιερέας και ονομάζεται π. Αμφιλόχιος Πίκιας, αρχιμ. στη Ι. Μ. Ρόδου και Διευθυντής του Φροντιστηρίου Εκκλησιαστικής Υμνωδίας Ι. Μ. Ρόδου (βλέπε την υπογραφή στο μήνυμα αυτό, όπου είχε γράψει εκείνα τα αγωνιώδη για τη βυζαντινή μουσική στη Γαλλία, για τα οποία ο κ. Λιναρδάκης τον ευχαριστεί και τον καλωσορίζει εδώ). Επαναλαμβάνω, αν δεν έχουμε αλλαγή ταυτότητας.

ΥΓ Σταύρο, ούτε εκείνος γνώριζε τον Γιάννου, ούτε εσύ ότι είναι ιερέας και δη αρχιμανδρίτης. 1-1.:wink:

Γιωργο
Ευχαριστω για την υπενθυμηση ως προς την ανωνυμια του neophokaeus . Ουτε που το θυμομουν . Και αφου ο πατερ εγραψε τοτε το ονομα του , γιατι να μην το γραφει μονιμα , ουτως ωστε να μην μπερδευονται καποιοι με κακη
μνημη , οπως εγω . Βεβαια δεν ειναι δικη σου η απαντηση .
Κατα τα αλλα συμφωνω με το μηνυμα υπ αρ 20 του Σταυρου .
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Αγαπητοί μου
Παρεμβαίνω στο θέμα αυτό για να πώ την ταπεινή μου γνώμη.
.......................................................................................

Αναφορικά με τους χαρακτηρισμούς προς τον κ. Γιάννου είναι προφανές οτι ο neophokaeus . Καλό είναι να σκεφτόμαστε πρίν γράψουμε κάτι και ακόμη καλύτερο είναι εάν θέλουμε να υπερασπιστούμε την γνώμη μας να το πράττουμε με επιχειρήματα. Ας αναγνωρίσουμε όμως ένα μικρό ελαφρυντικό με βάση την έκφραση "τυχαίες χειρονομίες" που κατά κόρον χρησιμοποιείται...

Καλή δύναμη, καλές διακοπές, καλά ψαλσίματα.

Πατερ
Κατ αρχην ευχαριστω για το μετριοπαθες και ''συμφιλιωτικο'' μηνυμα σας .
Θα σταθω ομως στην παραγραφο που εχω κρατησει ανωτερω . Νομιζω οτι σε οποιον και αν απευθυνωταν ο π. Αμφιλοχιος , λιγωτερο ή περισσοτερο γνωστο απο τον κ. Γιαννου , δεν δικαιολογειται το ''υφος'' του μηνυματος του
και σωστα γραφετε και εσεις ''..... δεν γνωρίζει που και σε ποιόν απευθύνεται, αλλά αυτό δεν έχει τόσο σημασία'' .

Να ευχηθω (αν και καπως ενωρις) ΚΑΛΗ πανηγυρη (το ΚΑΛΗ το θεωρω δεδομενο απο ολες τις αποψεις) .
Την Ευχη σας .

ΥΓ : Αν δειτε τον και δασκαλο σας πρωτοψαλτη κ. Βογιατζογλου , να του δωσετε πολλους χαιρετισμους .
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
Κύριε Ευάγγελε,
Δεν ήθελα να κάνω κακό στους αδελφούς του Φόρουμ αλλά εκείνοι είναι προκλητικοί με τις αναφορές τους στο πρόσωπο του αειμνήστου Σίμωνα Καρά και την υποτίμηση του έργου του.
Επειδή ασχολούμαι χρόνια με την έρευνα της πατρώας ημών μουσικής εδώ στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό. Θαυμάζω τους μεγάλους δασκάλους της Μουσικής του Γένους που δυστυχώς φεύγουν και μας αφήνουν εμάς τους νεότερους ορφανούς. Δεν είναι ώρα για ψυχοφθόρες αντιπαραθέσεις. Ο Καράς προσπάθησε. Τώρα είναι σ'εμάς να δείξουμε ότι μπορούμε να τον ξεπεράσουμε με τεκμηριωμένες μελέτες, να μπούμε βαθειά στην έρευνα, να ενθαρρύνουμε τους νέους μας να γνωρίσουν τον πλούτο της μουσικής μας καξ να την αντιπροσωπεύουν αξίως, χωρίς κόμπλεξ στα αναλόγια των ναώ μας, στα ωδεία, στα πανεπιστήμια, σ'ολόκληρο τον Ελληνισμό. Να είμαστε δημιουργηκοί όπως οι Πατέρες μας και ὀχι μεμψίμοιροι.
Κύριε Ευάγγελε,
Ξέρετε όπως και όλους τους αδελφούς μας εδώ, ότι κινδύνευει ολόκληρος ο Ελληνισμός να μείνει από ψάλτες και παραδοσιακούς μουσικούς. Κρούω ταπεινά τον κώδωνα του κινδύνου. Ακόμα και στις πόλεις έχουμε πρόβλημα να βρούμε ψάλτη, δεν μιλάω για την ύπαιθρο και την ομογένεια είναι τραγική η κατάσταση. Πρέπει όλοι μας να συνδράμουμε για την αφύπνηση του Γένους και της νεολαίας ιδιαίτερα. Ναι, χρειάζεται μια εκστρατεία πανελλήνια και στην Ομογένεια. Ασ αφήσουμε τις διχόνειες, δεν μας πάνε καθόλου, χάσαμε τη Μικρά Ασία, τη Σμύρνη και τη Πόλη. Ολοι μας έχουμε την μεγάλη ευθύνη για τη Παράδοση μας. Και τέλος ας προσευχηθούμε το Θεό να μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε να τον υμνήσουμε μέχρι τη τελευταία μας αναπνοή όπως οι μεγάλοι Πατέρες και Διδάσκαλοι του Γένου. Αμήν.

Πατερ (τελικα) Αμφιλοχιε
Πιστευω να καταλαβατε οτι το μηνυμα μου δεν αναφερωταν στην ουσια των γραφομενων σας , αλλα στις εκφρασεις που χρησιμοποιησατε . Δεν επανερχομαι σχετικα , εξαλλου σε καποιο προηγουμενο μηνυμα μου κανω εκκληση (σε ΟΛΟΥΣ) να σταματησει το θεμα εδω . Βεβαια δεν εισακουσθηκα
κατι που με στεναχωρει ιδιαιτερα .
Την Ευχη Σας .
 
S

Sotres

Guest
Αγαπητοί φίλοι, μήπως είναι καιρός να κάνουμε ένα μνημόσυνο και εμείς σαν αναλόγιο, τόσο στην αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, για όλες τις ιεροψαλτικές ψυχούλες που αναπαύθηκαν; Ας δούμε το όλο θέμα περισσότερο προσευχητικά και συναδελφικά. Εύχομαι κάποια στιγμή να σταματήσουν οι αντιπαλότητες μεταξύ προσώπων και ας τιμάμε όλες τις προσπάθειες όλων των ιεροψαλτών. Εύχομαι μέσα από τη νέα εκδοτική δραστηριότητα του κ. Ακρίδα να προχωρήσει ένα βήμα πιο μπροστά αυτό που αποκαλούμε διάσωση και διάδοση της ψαλτικής μας τέχνης.
 

neophokaeus

Μέλος
Πατερ
Κατ αρχην ευχαριστω για το μετριοπαθες και ''συμφιλιωτικο'' μηνυμα σας .
Θα σταθω ομως στην παραγραφο που εχω κρατησει ανωτερω . Νομιζω οτι σε οποιον και αν απευθυνωταν ο π. Αμφιλοχιος , λιγωτερο ή περισσοτερο γνωστο απο τον κ. Γιαννου , δεν δικαιολογειται το ''υφος'' του μηνυματος του
και σωστα γραφετε και εσεις ''..... δεν γνωρίζει που και σε ποιόν απευθύνεται, αλλά αυτό δεν έχει τόσο σημασία'' .

Να ευχηθω (αν και καπως ενωρις) ΚΑΛΗ πανηγυρη (το ΚΑΛΗ το θεωρω δεδομενο απο ολες τις αποψεις) .
Την Ευχη σας .

ΥΓ : Αν δειτε τον και δασκαλο σας πρωτοψαλτη κ. Βογιατζογλου , να του δωσετε πολλους χαιρετισμους .

Κύριε Ευάγγελε,
Σας ευχαριστώ για την αγάπη σας. Είμαι ο π. Αμφιλόχιος Πίκιας. Από την ημέρα που γράφτηκα στο φόρουμ του Ψαλτολογίου βρέθηκα μπροστά σε μια θλιβερή πραγματικότητα: η μεγάλη διάσπαση και το χάος που υπάρχει μετατῶν κληρονόμων της Εθνικής μας Μουσικής. Επειδή όπως όλους τους αδελφούς εδώ πονάμε την παράδοση μας που κάθε μέρα ξεφτυλίζεται από την επίσημη Πολιτεία και από εκκλησιαστικούς παράγοντες, ήταν πολύ δύσκολο να ανεχθώ ως έλληνας ιερέας, πρώην πρωτοψάλτης και μουσικός, λυρικός τραγουδιστής, να βλέπωαυτή τη διχόνια που δεν λέει να τερματίσει. Ανήκω σε όλους, και να μου κατηγορούσαν τον Ψάχο, τον Ιάκωβο Ναυπλιώτη, τον Πρίγγο, τον Στανίτσα, τον Καραμάνη, τον Χρύσανθο, τον Βασιλικό, τον Χ"Μάρκο, τον Ταλιαδώρο, τον Αγγελόπουλο, τον Στάθη και άλλοι αγωνιστές του αναλογίου, θα έπραξα το ίδιο. Σήμερα, έχουμε υποχρέωση να θάψουμε τα πάθη μας και να υπηρετήσουμε το Χριστό και το Γένος μας. Ολοι η χορεία των αγίων ιεροψαλτών που πέρασαν στα αναλόγια των ναών μας και των μοναστηρίων κράζουν μεγάλη τη φωνή νά πάψουμε να μαλλώνουμε μεταξύ μας και να κοιτάξουμε το συμφέρον της ψυχής μας. Ολοι οι μακάριστοι ιεροψάλτες δάσκαλοι μας ή δάσκαλοι των δασκάλων μας ήταν άγιοι άνθρωποι και σοφοί και πρέπει να ακολουθήσουμε τα βήματά τους. Επειδή είμαι από την ομογένεια, και ξέρω τι εστι να πας να υπηρετήσεις τον ἀπόδημο Ελληνισμό μέχρι τα έσχατα της γης, όταν δεν υπάρχει ψάλτη να βοηθήσει το παπά να σηκώσει τα άγια, τι μας ενδιαφέρει αν το γα παίρνει ύφεση όταν βαίνει προς το δι κ.λ.π. Πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι αν δεν προσπαθούμε να τα βρούμε το συντομότερο και να αντιμετωπίσουμε από κοινού τις μεγάλες προκλήσεις του μέλλοντος για τη διαφύλαξη της πίστεως μας, της γλώσσας μας και της μουσικής μας, τότε πρέπει να ετοιμάσουμε την κηδεία των όσων μας έχουν παραδόσει οι Πατέρες μας και να διαλυθούμε εν ονόματι της παγκοσμιοποίησης και να εξαφανισθούμε εντελώς από το χάρτη της Ευρώπης. Ας πέσουμε λοιπόν στη μελέτη και στην έρευνα. Υπάρχουν τόσα πεδία της πατρώας μουσικής ανεξερεύνητα. Ο Κάρας ήταν εκ των πολλών που ξεκίνησε μια προσπάθεια με τα μέσα που υπήρχαν τότε. Οι δάσκαλοι μας βάλλανε τα θεμέλια, είναι σε μας να προχωρήσουμε και να δώσουμε καρπούς για να τα απολαύσουν οι επόμενες γενιές. Πρέπει άμεσα να αντιμετωπισθεί η ερήμωση των αναλογίων στην επαρχία και δη στα νησιά. Να βοηθήσουμε όλοι να έχουν όλοι οι ναοί της Πατρίδας μας και της ομογένειας ψάλτες/τριες, παιδικές χορωδίες, μικτές χορωδίες μαζί με παραδοσιακούς τραγουδιστές και οργανοπαίκτες που θα κοσμούν τα Πανηγύρια μας. Να έχουμε δράση στα κατηχητικά της Εκκλησίας, στα σχολεία (ιδιαίτερα στο Δημοτικό όπου οι ψυχούλες των παιδιών μας δεν ακόμα έχουν διαβρωθεί από την ξενομανία), το Γυμνάσιο και το Λύκειο στη Επαρχία και στα νησιά μας όπου όλοι μας καταγόμαστε και όπου υπάρχουν ταλαντούχους παροδοσιακούς τραγουδιστές και οργανοπαίχτες αλλά λίγους ιεροψάλτες (δυστυχώς). Να βάλλουμε εμπρός των ευθυνών των οι υπεύθυνοι της Πολιτείας και της Εκκλησίας που έχουν το χρέος να διαφυλάξουν και να υπερασπίζουν τις παραδόσεις μας και να βραβεύουν τους αγωνιστές ιεροψάλτες με τη μονιμοποίησή τους στα ψαλτήρια και όσους είναι φορείς μιάς ιεράς παρακαταθήκη από τα βάθυ της ιστορίας των Ελλήνων. Να εφοδιάσουμε τους μαθητές των ωδείων, των μουσικών σχολών και τους φοιτητές μας στα τμήματα Βυζαντινής Μουσικολογίας με όλα τα σύγχρονα μέσα για να πετύχουν το σκοπό που όλοι μας ποθούμε, να επικρατήσει η μουσική των Πατέρων μας εκεί που γενήθηκε πριν πολλών αιώνων, στη Πατρίδα των Μεγάλων Σοφών, των Ηρώων και των Αγίων. Αμήν. Γένοιτο!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Πῶς ὅμως θὰ διαφυλάξουμε τὴν μουσικὴ παράδοσή μας ὅταν δὲν τὴν γνωρίζουμε; Μόνο μὲ μελέτες καὶ μὲ τὴν δημοσίευσή τους μποροῦμε νὰ προσεγγίσουμε τὸ περιεχόμενό της καὶ νὰ τὸ μεταδώσουμε σωστὰ στὶς ἐπόμενες γενεές.
Ὁ ἀείμνηστος Σ. Καρᾶς μὲ τὸ ἔργο του φιλοδόξησε νὰ ἀποτελέσει μέρος αὐτῆς τῆς προσπάθειας. Μένει νὰ ἀποδειχθεῖ κατὰ πόσον τὰ κατάφερε, σὲ ποιὸν βαθμὸ, καὶ ἄν ναὶ ποιὰ στοιχεία εἶναι ἄξια νὰ μεταδοθοῦν καὶ παραπέρα. Συνεπῶς, εἶναι καλὸ νὰ δημοσιεύονται μελέτες ποὺ ἐξετάζουν τὸ ἔργο του ἐνδελεχῶς προκειμένου νὰ σχηματισθεῖ κάποια σαφὴς ἄποψη τῶν θετικῶν καὶ ἀρνητικῶν στοιχείων του.
Ἔχει λοιπὸν σημασία καὶ ὁ ἔλεγχος τῶν ὑφεσοδιέσεων καὶ ἄλλων ζητημάτων ποὺ χαρακτηρίζετε ἄνευ σημασίας. Μπορεῖ ἴσως νὰ μὴν σᾶς ἐνδιαφέρουν, παραμένουν ὅμως κρίσιμα γιὰ τὴν σωστὴ -κατὰ τὸ δυνατὸν- καταγραφὴ τῆς παράδοσής μας.
Τὰ ἄλλα ζητήματα ποὺ θίγετε εἶναι πολὺ γενικὰ καὶ ἀπάντηση δὲν ὑπάρχει πέραν τῆς προσωπικῆς προσπάθειας τοῦ καθενὸς μας ἀλλὰ καὶ τῆς συλλογικῆς -ὅσο γίνεται-ἀπὸ forum σὰν κι αὐτὸ ἐδῶ, προκειμένου νὰ ἐπηρεάσουμε τὶς ἐξελίξεις πρὸς τὴν ἐπιθυμητὴ κατεύθυνση.
 

neophokaeus

Μέλος
Συμφωνῶ ὅτι δὲν πρέπει νὰ παραβλέψουμε τὴ θεωρία ποὺ βοηθάει τὴ προφορική παράδοση ἀλλὰ μὴν εἴμαστε σὰν τὸ Θαλῆ ποὺ κοιτάζοντας τὰ ἄστρα ἔπεσε στὸ πηγάδι. Ἡ Ἐκκλησιαστικὴ Μουσικὴ ὑπηρετεῖ ἕνα μοναδικὸ σκοπὸ κατὰ τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, τὴ θέωση τοῦ ἀνθρώπου καὶ τὴν ἐπαναφορά του στὴ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν, αὐτὸ ποὺ κάθε ψάλτη, μουσικὸς ἢ ὄχι, πρέπει νὰ ἔχει στὸ νοῦ του καὶ νὰ τὸ πιστεύει ἀκράδαντα. Τῶρα ἄν θὰ ἐκτελέσει κατὰ γράμμα τοὺς ὕμνους μὲ προϋπόθεση τὴ Θεωρία τοῦ Χρυσάνθου και τῶν συνεχιστῶν του, ἐδῶ εἶναι θέμα ποὺ ἀφορᾶ τοὺς εἰδικοὺς ποὺ πιθανόν δείνουν μεγαλύτερη σημασία στοὺς φθόγγους περισσότερο ἀπὸ τοὺς ὕμνους ποὺ εἶναι ἡ καρδιακὴ προσευχή τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Τὸ ὅλο ζήτημα εἶναι νὰ ξέρουμε τί θέλουμε στὰ ψαλτήρια μας, ἀνθρώπους προσευχῆς ἢ καλλητέχνες ποὺ ἀσκοῦνται τὸ ἐπάγγελμα τοῦ ψαλμῳδοῦ. Γιὰ τοὺς τελευταίους καλύτερα νὰ παλέψουνε φωνητικὰ στὰ σανίδια τῆς Λυρικῆς Σκηνῆς, στὰ διάφορα κέντρα διασκεδάσεως καὶ ἀναψυχῆς ἀκόμα καὶ στὰ τηλεοπτικὰ σόου ποὺ ὐπόσχονται πολλὰ. Δὲν εἶμαι ἐναντίον τῆς ἔρευνας ἀλλὰ μὴ ξεχνᾶμε ὅταν μιλᾶμε γιὰ ἔρευνα δὲν περνᾶνε οἱ ἐπιπολαιότητες, ἐδῶ χρειάζεται δουλειά καὶ μόνον οἱ ἀφοσιωμένοι πετυχαίνουν διότι εἶναι βαθειὰ πιστοὶ στὸ Θεὸ καὶ στὴν Ἐκκλησία Του. Ἐπειδὴ ὁ Σίμων Καρὰς ἦταν πολὺ πιστὸς καὶ κάθε μέρα προσευχόταν πρὶν ἀρχίσει τὴ μελέτη του καὶ τὴ συγγραφὴ τῶν πονημάτων του, βοήθησε ὁ Θεὸς νὰ μᾶς παραδόσει αὐτὰ ποὺ μὲ προσευχὴ ἐπιζητοῦσε καὶ ἔτσι βοήθησε ὅλους ἐμᾶς νὰ πάρουμε τὸ δρόμο αὐτὸ γιὰ φτάσει ἠ Βυζαντινὴ Μουσικὴ στὸ ἐπίπεδο ποὺ βρίσκεται τῶρα, δηλαδὴ σὲ πανεπιστημιακὸ ἐπίπεδο. Χαίρομαι ἰδιαιτέρως διότι πριν 30 χρόνια, στο Ἐξωτερικὸ ὅταν μιλοῦσες γιὰ τὴ μουσικὴ αὐτὴ, οἱ ξένοι μουσικολόγοι εἶχαν μεσάνυχτα καὶ κάπου στὴ Κοπενχάγη ὑπῆρχε ἕνα ἰνστιτοῦτο ἄγνωστο γιὰ πολλοὺς ὅπου μελετοῦσαν τὴ μουσική μας πάνω σε παλαιά χειρόγραφα χωρὶς ὅμως τὴν ζωντανὴ προφορικὴ παράδοση. Μοῦ κάνει ἐντύπωση πῶς οἱ ξένοι μουσικολόγοι ποὺ κατὰ καιροὺς ἐπισκέφθηκαν τὴν Ἑλλάδα τὸ 20ο αἰῶνα καὶ τὰ κέντρα τοῦ Ἑλληνισμοῦ ἀναφέρουν πάντοτε τὸν Σίμωνα Καρὰ ὡς σοβαρὴ πηγὴ τῆς προφορικῆς καὶ θεωρητικῆς ἔρευνας τῆς Ἑκκλησιαστικῆς καὶ Ἐθνικῆς Μουσικῆς μας. Ἀκόμα καὶ ρωμαιοκαθολικοὶ κληρικοὶ μουσικολόγοι ποὺ ἔκαναν πολλαπλὲς ἔρευνες γιὰ τὴ μουσικὴ μας λόγῳ ὁμοιοτήτων μὲ τὸ Γρηγοριανὸ μέλος, τὸν συμβουλευόντουσαν. Μετὰ τὸν Κ. Ψάχο ὅπως μου ἔλεγε ὁ μακαριστὸς μαθητής του ὁ Θεόδωρος Χ"Θεοδόρου, πρῶτος μου δάσκαλος, δὲν ὑπῆρξε τίποτα ποὺ νὰ φανεῖ στὸν ὁρίζοντα τῆς μελέτης καὶ ἔρευνας τῆς μουσικῆς μας. Ὅμως βρέθηκε ὁ Καράς, σημεῖον άντιλεγόμενον, καὶ ὤθησε ὅλους ἐμᾶς νὰ ἀφυπνισθοῦμε καὶ νὰ δώσουμε τὴ μάχη γιὰ τη διάσωση τῆς Βυζαντινῆς μουσικῆς, τὸ συνέβηκε μὲ τὸ Κόντογλου καὶ τοὺς μαθητές του. Τελειώνω μὲ τὴν εὐχὴ γιὰ ὅλους ἐσᾶς ποὺ ἀσχολεῖται μὲ τὴν Ἐκκλήσιαστικὴ Μουσικἠ μας νὰ βγάλετε πολλοὺς μαθητὲς καὶ πνευματικὰ παιδιὰ ποὺ θὰ σᾶς μακαρίζουν μετὰ τὸ θάνατό σας ὄπως πρέπει νὰ κάνουμε κι ἐμεῖς γιὰ τους δασκάλους μας. Ἀμήν.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Συμφωνῶ ὅτι δὲν πρέπει νὰ παραβλέψουμε τὴ θεωρία ποὺ βοηθάει τὴ προφορική παράδοση ἀλλὰ μὴν εἴμαστε σὰν τὸ Θαλῆ ποὺ κοιτάζοντας τὰ ἄστρα ἔπεσε στὸ πηγάδι. Ἡ Ἐκκλησιαστικὴ Μουσικὴ ὑπηρετεῖ ἕνα μοναδικὸ σκοπὸ κατὰ τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, τὴ θέωση τοῦ ἀνθρώπου καὶ τὴν ἐπαναφορά του στὴ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν, αὐτὸ ποὺ κάθε ψάλτη, μουσικὸς ἢ ὄχι, πρέπει νὰ ἔχει στὸ νοῦ του καὶ νὰ τὸ πιστεύει ἀκράδαντα. Τῶρα ἄν θὰ ἐκτελέσει κατὰ γράμμα τοὺς ὕμνους μὲ προϋπόθεση τὴ Θεωρία τοῦ Χρυσάνθου και τῶν συνεχιστῶν του, ἐδῶ εἶναι θέμα ποὺ ἀφορᾶ τοὺς εἰδικοὺς ποὺ πιθανόν δείνουν μεγαλύτερη σημασία στοὺς φθόγγους περισσότερο ἀπὸ τοὺς ὕμνους ποὺ εἶναι ἡ καρδιακὴ προσευχή τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Τὸ ὅλο ζήτημα εἶναι νὰ ξέρουμε τί θέλουμε στὰ ψαλτήρια μας, ἀνθρώπους προσευχῆς ἢ καλλητέχνες ποὺ ἀσκοῦνται τὸ ἐπάγγελμα τοῦ ψαλμῳδοῦ. Γιὰ τοὺς τελευταίους καλύτερα νὰ παλέψουνε φωνητικὰ στὰ σανίδια τῆς Λυρικῆς Σκηνῆς, στὰ διάφορα κέντρα διασκεδάσεως καὶ ἀναψυχῆς ἀκόμα καὶ στὰ τηλεοπτικὰ σόου ποὺ ὐπόσχονται πολλὰ. Δὲν εἶμαι ἐναντίον τῆς ἔρευνας ἀλλὰ μὴ ξεχνᾶμε ὅταν μιλᾶμε γιὰ ἔρευνα δὲν περνᾶνε οἱ ἐπιπολαιότητες, ἐδῶ χρειάζεται δουλειά καὶ μόνον οἱ ἀφοσιωμένοι πετυχαίνουν διότι εἶναι βαθειὰ πιστοὶ στὸ Θεὸ καὶ στὴν Ἐκκλησία Του. Ἐπειδὴ ὁ Σίμων Καρὰς ἦταν πολὺ πιστὸς καὶ κάθε μέρα προσευχόταν πρὶν ἀρχίσει τὴ μελέτη του καὶ τὴ συγγραφὴ τῶν πονημάτων του, βοήθησε ὁ Θεὸς νὰ μᾶς παραδόσει αὐτὰ ποὺ μὲ προσευχὴ ἐπιζητοῦσε καὶ ἔτσι βοήθησε ὅλους ἐμᾶς νὰ πάρουμε τὸ δρόμο αὐτὸ γιὰ φτάσει ἠ Βυζαντινὴ Μουσικὴ στὸ ἐπίπεδο ποὺ βρίσκεται τῶρα, δηλαδὴ σὲ πανεπιστημιακὸ ἐπίπεδο. Χαίρομαι ἰδιαιτέρως διότι πριν 30 χρόνια, στο Ἐξωτερικὸ ὅταν μιλοῦσες γιὰ τὴ μουσικὴ αὐτὴ, οἱ ξένοι μουσικολόγοι εἶχαν μεσάνυχτα καὶ κάπου στὴ Κοπενχάγη ὑπῆρχε ἕνα ἰνστιτοῦτο ἄγνωστο γιὰ πολλοὺς ὅπου μελετοῦσαν τὴ μουσική μας πάνω σε παλαιά χειρόγραφα χωρὶς ὅμως τὴν ζωντανὴ προφορικὴ παράδοση. Μοῦ κάνει ἐντύπωση πῶς οἱ ξένοι μουσικολόγοι ποὺ κατὰ καιροὺς ἐπισκέφθηκαν τὴν Ἑλλάδα τὸ 20ο αἰῶνα καὶ τὰ κέντρα τοῦ Ἑλληνισμοῦ ἀναφέρουν πάντοτε τὸν Σίμωνα Καρὰ ὡς σοβαρὴ πηγὴ τῆς προφορικῆς καὶ θεωρητικῆς ἔρευνας τῆς Ἑκκλησιαστικῆς καὶ Ἐθνικῆς Μουσικῆς μας. Ἀκόμα καὶ ρωμαιοκαθολικοὶ κληρικοὶ μουσικολόγοι ποὺ ἔκαναν πολλαπλὲς ἔρευνες γιὰ τὴ μουσικὴ μας λόγῳ ὁμοιοτήτων μὲ τὸ Γρηγοριανὸ μέλος, τὸν συμβουλευόντουσαν. Μετὰ τὸν Κ. Ψάχο ὅπως μου ἔλεγε ὁ μακαριστὸς μαθητής του ὁ Θεόδωρος Χ"Θεοδόρου, πρῶτος μου δάσκαλος, δὲν ὑπῆρξε τίποτα ποὺ νὰ φανεῖ στὸν ὁρίζοντα τῆς μελέτης καὶ ἔρευνας τῆς μουσικῆς μας. Ὅμως βρέθηκε ὁ Καράς, σημεῖον άντιλεγόμενον, καὶ ὤθησε ὅλους ἐμᾶς νὰ ἀφυπνισθοῦμε καὶ νὰ δώσουμε τὴ μάχη γιὰ τη διάσωση τῆς Βυζαντινῆς μουσικῆς, τὸ συνέβηκε μὲ τὸ Κόντογλου καὶ τοὺς μαθητές του. Τελειώνω μὲ τὴν εὐχὴ γιὰ ὅλους ἐσᾶς ποὺ ἀσχολεῖται μὲ τὴν Ἐκκλήσιαστικὴ Μουσικἠ μας νὰ βγάλετε πολλοὺς μαθητὲς καὶ πνευματικὰ παιδιὰ ποὺ θὰ σᾶς μακαρίζουν μετὰ τὸ θάνατό σας ὄπως πρέπει νὰ κάνουμε κι ἐμεῖς γιὰ τους δασκάλους μας. Ἀμήν.


Πάτερ με όλο τον σεβασμό, αλλά να σας θυμίσω ότι οι εποχές όπου το ζητούμενο έμοιαζε να είναι το αλήστου μνήμης ''Τα Χριστιανόπουλα θα πάνε με χαρά...'' έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Τα αιτήματα των καιρών είναι πολύ διαφορετικά, και το διακύβευμα μέγιστο. Στο παρόν θέμα ετέθη ένα ζήτημα με την παρουσίαση ενός βιβλίου. Έχετε να πείτε κάτι σχετικό; Ιδού η Pόδος... Τα πηδήματα της σκέψης σας καλό είναι να τα περιορίσετε ή να τα απευθύνετε αλλού...

θα επανέλθω,

Δ.
 
Last edited:

neophokaeus

Μέλος
Μήν ἐπανέλθετε, δὲν χρειάζεται. Σᾶς εὐχαριστῶ πάντως γιὰ τὰ καλὰ σας λόγια. Δὲν θὰ ἀσχοληθῶ πλέον μὲ τὸ θέμα, διότι ἡ ἀλήθεια γιὰ μερικοὺς εἶναι πικρή. Μὲ τὶς εὐχὲς γιὰ ἕνα καλὸ καλοκαίρι καὶ γιὰ πνευματικὴ πρόοδο γιὰ σας καὶ τὴν οἰκογένεια σας καὶ στοὺς μαθητάς σας, καὶ περιμένουμε τὸ πήδημα σας, ἰδοὺ ἡ Ρόδος.
 
Καλή δύναμη, καλές διακοπές, καλά ψαλσίματα.

Χαίρομαι με τις φωνές εκείνες που διά του ψιθύρου επιβάλλονται και επαναφέρουν τη συζήτηση σε λογικά πλαίσια, διαδίδοντας ειρήνη.
Για να μη βγω εκτός θέματος, έκανα μια ερώτηση στο "Θεωρία και Πράξη", με αφορμή ένα σχόλιο από τον επίλογο του εν λόγω συγγράμματος. http://www.psaltologion.com/showthread.php?p=43334#post43334

Όσον αφορά το παρόν βιβλίο, έχω να προσθέσω, ότι κάθε τί που προστίθεται στην βιβλιογραφία και αφορά στη Μουσική μας έχει να προσφέρει και κάτι. Κανένα βιβλίο δεν έβλαψε... Όλα αναζητούν την αλήθεια. Εκείνο που έχει σημασία είναι το πώς διαβάζει και τί κατανοεί ο αναγνώστης. Πάντως, ούτε ο Καράς ούτε ο Ακρίδας είναι παντογνώστες...
Παντογνώστης είναι μόνο ο Θεός!
Καλή Παναγιά σε όλους.
 
P

PANROUST

Guest
Ἐπειδὴ ὁ Σίμων Καρὰς ἦταν πολὺ πιστὸς καὶ κάθε μέρα προσευχόταν πρὶν ἀρχίσει τὴ μελέτη του καὶ τὴ συγγραφὴ τῶν πονημάτων του, βοήθησε ὁ Θεὸς νὰ μᾶς παραδόσει αὐτὰ ποὺ μὲ προσευχὴ ἐπιζητοῦσε καὶ ἔτσι βοήθησε ὅλους ἐμᾶς νὰ πάρουμε τὸ δρόμο αὐτὸ γιὰ φτάσει ἠ Βυζαντινὴ Μουσικὴ στὸ ἐπίπεδο ποὺ βρίσκεται τῶρα, δηλαδὴ σὲ πανεπιστημιακὸ ἐπίπεδο.
Να πάτε να πάρετε το περιοδικό ''ΗΧΟΣ''(Νο 312) έτος Μάρτιο 1999 για να μάθετε τη ήταν ο Σ.Κάρας,πέρα που προσευχόταν.Θα τα έγραφα αλλά η απάντηση που θα έπερνα όπως συνήθως θα ήταν αν έχετε στοιχεία να τα βγάλετε.
Και όσο για το πανεπιστημιακό επίπεδο εκεί έχετε μείνει.:):)
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
Το θέμα, αν κατάλαβα καλά, είναι για το καινούργιο βιβλίο του κ.Ακρίδα; Κάνω εγώ κάποιο λάθος ή όλοι οι υπόλοιποι; (γιατί επι τούτου ελάχιστοι έγραψαν)

Εγώ δεν το έχω διαβάσει ακόμα το βιβλίο αυτό, οπότε δεν έχω ολοκληρωμένη άποψη.

Από την μικρή παρουσίαση που μας παρέθεσε ο Χάρης, έχω προκαταβολικά την εντύπωση ότι μάλλον κι αυτό είναι "μια από τα ίδια", αλλά επιφυλάσσομαι να το διαβάσω πρώτα για να έχω πιο ολοκληρωμένη άποψη.

Πέραν τούτου, τα περι Καρά στο φόρουμ (ως γνωστόν πλέον) πάνε με όλα τα θέματα (σαν το πιπέρι ένα πράγμα) και γι αυτό φαίνεται ότι ο καθένας γράφει το μακρύ του και το κοντό του. (με πρώτο ίσως εμένα)

Καλό θα ήταν πρώτον να σεβασθούμε την παράκληση του κ.Λιναρδάκη (πράγμα που ούτε εγώ έκανα) και δεύτερον να μείνουμε στο θέμα που είναι το εν λόγω βιβλίο. (αφού το διαβάσουμε πρώτα)

Ευχαριστώ.
Υ.Γ.
Από τον κ.Ρουστέμη ακόμα περιμένω κάτι ηχητικά που είχε πει ότι θα ανέβαζε:
http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=21325&postcount=17
http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=21326&postcount=18
http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=21335&postcount=21
http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=21337&postcount=22
 
Status
Not open for further replies.
Top