apostoloskalpakidis
.......
Με καλύψατε ...
Και με το παραπάνω ...
Συμβουλή
Όσο λιγότερα γράφετε τόσο το λιγότερο εκτίθεστε
Last edited:
Με καλύψατε ...
?... ντε και καλά να βάλει ότι είναι διασκευή του Πρίγγου???
Μήπως αυτός που εκτίθεται είστε εσείς? Γιατί ίσως να βλέπετε τα πράγματα μονοδιάστατα?
Το παράδειγμα δεν είναι ατυχές γατί δεν αναφέρθηκα σε δύναμις αλλά στο τρισάγιο το οποίο δεν ξέρουμε ποιος το έγραψε πρώτος αλλά όλοι αυτό ψάλλουν με ελάχιστες διαφορές.
Και εσείς που ξέρετε ότι βασίστηκε μόνο στου Πρίγγου επειδή αυτό έχετε υπόψη σας? Ο κ. Γαλάνης ίσως να είχε και άλλα ακούσματα η και κείμενα υπόψη του. Στο βιβλίο του άλλωστε έχει δύο Άξιον εστί στον ίδιο ήχο. Τώρα γιατί εσείς θέλετε ντε και καλά να βάλει ότι είναι διασκευή του Πρίγγου???
Κύρε Σκρέκα, εσείς μου κάνατε το μάγκα μούχτιν ρωτώντας την ηλικία μου σε θέμα άσχετο με αυτήν. Τώρα ζητάτε τα ρέστα.
Όταν υπάρχει δράση να είστε έτοιμος και για την αντίδραση.
Όσον αφορά το αναλόγιο… ε… κάνουμε ότι μπορούμε…
Χαχαχα! Κατά το «Μιλού»; Σωστός! Αλλά το ότι το «Απαλλού» μοιάζει με γενική με παραπέμπει εμένα μάλλον σε Κυπριακό, καθ' ότι ελληνική η γλώσσα της σύνθεσης! (Γιατί για το μέλος δεν παίρνω όρκο)... Πάντως, το κανονικό του επίθετο θυμίζει ποντιακή καταγωγή, αν και ο άνθρωπος ήτανε από την Προύσα...Και ποιος είναι ο ¨Απαλλού¨; Γάλλος;
Έχω συναντήσει το «Άξιον εστίν» στον ήχο αυτό στην επεξεργασία του Ραιδεστηνού σε χειρόγραφα να επιγράφεται ως «χησάρ μπουσελίκ». Καθ' ότι παντελώς άσχετος με την ανατολική μουσική, είδα πως έχει μια περιγραφή του μακαμιού αυτού ο Χάρης ο Συμεωνίδης εδώ και μου φαίνεται πως περιγράφει ακριβώς το μέλος αυτό. Δεν ξέρω βέβαια τι κάνει ακριβώς το νεβεσέρ, αν θέλετε δώστε μας μια σαφέστερη περιγραφή με διαστήματα.Τα πράγματα καμιά φορά είναι απλά και τα κάνουμε μόνοι μας δύσκολα.
Άγια λέει... Με ατζέμ στον Ζω και μεταφορά στον Πα και μαζί Σπάθη. Οκ γίνεται και έτσι αλλά είναι τραβηγμένο απ τα μαλλιά. (Γιατί να μην είναι και Γ' ήχος τότε που καταλήγει στον Πα; Έτοιμα τα εναρμόνια διαστήματα, θέτεις και μία σπάθη και έτοιμος. Ούτε μεταφορές από άλλο φθόγγο και οικονομία στις φθορές, ούτε....μαλλιοτραβήγματα).
Επίσης αναφέρεται στην συζήτηση, ως μακάμ Μπουσελίκ.
Αυτό το μακάμ εμφανίζει σειρά 5χ Μπουσελίκ στον Πα και 4χ Κιουρδί στον Κε. Δεν έχει σπάθη παρά μόνο ως "περαστική" αλλαγή.
Εδώ η σπάθη είναι μόνιμη σε όλη τη σύνθεση άρα δεν έχουμε σε καμία περίπτωση Μπουσελίκ.
Επιπλέον ας θυμηθούμε ότι πάμπολλες τέτοιες συνθέσεις (λειτουργικά, Άξιον εστίν) είναι επηρεασμένες από τα μακάμ με σαφή τροπική συμπεριφορά όπως συγκεκριμένα μακάμ.
Για να μην μακρηγορώ, η σύνθεση είναι μακάμ Νεβεσέρ (δηλαδή 5χ Νικρίζ και 4χ Χιτζάζ) το οποίο γράφεται από Νη. Και εδώ έρχεται και "κουμπώνει" και το μαρτυρικό σημάδι (σαφής αναφορά στο μακάμ Νεβεσέρ που γράφεται από Νη).