[Ψάχνω] Άξιον εστίν ειρμολογικό για μετά τον ειρμό της θ΄ της Τιμιωτέρας

parianos

Νίκος Γαβαλάς
#1
Μια απορια--υπαρχει σε καποιο ειρμολογιο το Αξιον Εστιν σε ηχους οπως πρεπει να το λεμε :Dμετα απο την Θ ωδη οταν δεν λεμε καταβασιες; Εχω ψαξει στα κλασσικα αλλα απετυχα να το βρω.
Ευχαριστω,
Νικος
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#2
Μια απορια--υπαρχει σε καποιο ειρμολογιο το Αξιον Εστιν σε ηχους οπως πρεπει να το λεμε :Dμετα απο την Θ ωδη οταν δεν λεμε καταβασιες; Εχω ψαξει στα κλασσικα αλλα απετυχα να το βρω.
Ευχαριστω,
Νικος
Διαβάζεις ενδεικτικά εδώ…και αποφασίζεις πώς θα ψάλ(λ)εις (πλ β ειρμολογικό… ή πλ δ΄ κατά τριφωνία όπως στις παρακλήσεις, ή στον ήχο του προηγηθέντος ειρμού…)
 

parianos

Νίκος Γαβαλάς
#3
Διαβάζεις ενδεικτικά εδώ…και αποφασίζεις πώς θα ψάλ(λ)εις (πλ β ειρμολογικό… ή πλ δ΄ κατά τριφωνία όπως στις παρακλήσεις, ή στον ήχο του προηγηθέντος ειρμού…)
Μιλαω για τον ηχο του ειρμου του κανονος της ημερας--και παρα να αυτοσχεδιαζω, ρωτησα αν υπαρχει η μουσικη καπου στους κοινους ηχους ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ....
Τυχαινει, οτι οποτε κανω καποια ερωτηση εδω, οι απαντησεις που παιρνω πηγαινουν πισω οχι στην πρωτη ταξη της Βυζ. μουσικης, αλλα στην πρωτη μερα που πατησαμε ποτε σε αναλογιο....δλδ..Καποια πραγματα δεν ειναι αυτονοητα!...το να ζητω κατι, σημαινει οτι, ε...κατι τις ξερω για το θεμα.
Συγχωρεστε με αν σας προσβαλα...δεν ειστε μονο εσεις. Ειναι οπως μου ετυχε πριν κανα μηνα, ημουν με εναν παλιο ψημενο ψαλτη και του εδωσα "κομπλιμεν" σχολιο θετικο για το πως εκτελεσε μια πεταστη, και καποιος αλλος στο αναλογιο με κοιτα και μου λεει καλα αυτο ειναι "συν ενα" μια φωνη επανω....του λεω--"ευχαριστω για την πληροφορια αυτη, δεν το ηξερα!
:D αυτο εννοω. Συγνωμη για την φλυαρια μου.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#4
Μιλαω για τον ηχο του ειρμου του κανονος της ημερας--και παρα να αυτοσχεδιαζω, ρωτησα αν υπαρχει η μουσικη καπου στους κοινους ηχους ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ....
Τυχαινει, οτι οποτε κανω καποια ερωτηση εδω, οι απαντησεις που παιρνω πηγαινουν πισω οχι στην πρωτη ταξη της Βυζ. μουσικης, αλλα στην πρωτη μερα που πατησαμε ποτε σε αναλογιο....δλδ..Καποια πραγματα δεν ειναι αυτονοητα!...το να ζητω κατι, σημαινει οτι, ε...κατι τις ξερω για το θεμα.
Συγχωρεστε με αν σας προσβαλα...δεν ειστε μονο εσεις. Ειναι οπως μου ετυχε πριν κανα μηνα, ημουν με εναν παλιο ψημενο ψαλτη και του εδωσα "κομπλιμεν" σχολιο θετικο για το πως εκτελεσε μια πεταστη, και καποιος αλλος στο αναλογιο με κοιτα και μου λεει καλα αυτο ειναι "συν ενα" μια φωνη επανω....του λεω--"ευχαριστω για την πληροφορια αυτη, δεν το ηξερα!
:D αυτο εννοω. Συγνωμη για την φλυαρια μου.
Καμία διάθεση προσβολής, ούτε είσπραξης εκ μέρους μου!

Το σχόλιό σου έγινε αφορμή να ψάξω και να βρω στο Νέον Ειρμολόγιον του μακαρίτη Αποστόλου Παπαχρήστου: στο παράρτημά του υπάρχουν Άξιόν εστιν σύντομα σε όλους τους ήχους για τους όρθρους των καθημερινών..
 
Last edited:

parianos

Νίκος Γαβαλάς
#5
Καμία διάθεση προσβολής, ούτε είσπραξης εκ μέρους μου!

Το σχόλιό σου έγινε αφορμή να ψάξω και να βρω στο Νέον Ειρμολόγιον του μακαρίτη Αποστόλου Παπαχρήστου: στο παράρτημά του υπάρχουν Άξιόν εστιν σύντομα σε όλους τους ήχους για τους όρθρους των καθημερινών..
Τελειο!......
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#6
Μία προσωπική ιδέα του μέλους, σε συνδυασμό με τις τιμιωτέρες του Πέτρου Λαμπαδαρίου. Οι δύο μορφές του πλαγίου του Δ΄ τροποποιήθηκαν ώστε να διατηρηθεί η αποφυγή του "σὲ μεγαλύνομεν" που ακολουθείται στους υπόλοιπους ήχους.

Ένας προβληματισμός σχετικά με τη μελοποίηση του ύμνου αυτού, είναι οι δύο τόνοι στη φράση: Ἄξιόν ἐστιν, όπου στις μελοποιήσεις ουσιαστικά βλέπουμε: Ἄξιον ἐστίν. Δεν ξέρω εάν έχει συζητηθεί αλλού το θέμα και εάν στη συγκεκριμένη περίπτωση έτσι όντως προφέρεται. Οι φιλόλογοι ας πάρουν θέση.
 

Attachments

Last edited:

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
#7
Μια απορια--υπαρχει σε καποιο ειρμολογιο το Αξιον Εστιν σε ηχους οπως πρεπει να το λεμε :Dμετα απο την Θ ωδη οταν δεν λεμε καταβασιες; Εχω ψαξει στα κλασσικα αλλα απετυχα να το βρω.
Ευχαριστω,
Νικος
Στον 2ο τόμο Τριωδίου του π. Κων. Παπαγιάννη (μνημειώδες έργον!)
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#9
Μία προσωπική ιδέα του μέλους, σε συνδιασμό με τα Ἄξιόν ἐστιν του Πέτρου Λαμπαδαρίου, τα οποία στις δύο μορφές του πλαγίου του Δ΄ τροποποιήθηκαν ώστε να διατηρηθεί η αποφυγή του "σὲ μεγαλύνομεν" που ακολουθείται στους υπόλοιπους ήχους.

Ένας προβληματισμός σχετικά με τη μελοποίηση του ύμνου αυτού, είναι οι δύο τόνοι στη φράση: Ἄξιόν ἐστιν, όπου στις μελοποιήσεις ουσιαστικά βλέπουμε: Ἄξιον ἐστίν. Δεν ξέρω εάν έχει συζητηθεί αλλού το θέμα και εάν στη συγκεκριμένη περίπτωση έτσι όντως προφέρεται. Οι φιλόλογοι ας πάρουν θέση.
Είναι η περίπτωση των εγκλιτικών. Διάβασε τί λέει ο Κουπιτώρης (1878) εδώ. Νομίζω και ο Αγαθ. Κυριαζίδης στον Ρυθμογράφο του αναφέρεται σχετικά... Η έγκλιση τόνου δεν προφέρεται ψαλτικά (συνήθως).
 
Top