«7ο Ετήσιο Διεθνές Φεστιβάλ Μυστικιστικής Μουσικής»

#21
Βρε παιδιά γιατί σχίζετε τα ιμάτιά σας για μία συναυλία; Καταρχήν ο κάθε ένας που δημιουργεί έναν καλλιτεχνικό χορό(έστω και βυζαντινής μουσικής) μπορεί να κάνει συναυλία όπου θέλει, δικαίωμά του είναι, δεν είναι εκπρόσωπος της εκκλησίας, ούτε καν εκφραστής της εκκλησιαστικής λατρευτικής παραδοσιακής μουσικής. Γιατί μας πειράζει τόσο πολύ;
Αν θέλετε ομολογία και να τηρήσετε τους Ιερούς Κανόνες κοιτάξτε καλύτερα στην εκκλησία σας, στους δεσποτάδες σας και στους πατριάρχες σας. Τόσες και τόσες συμπροσευχές και συλλειτουργίες με αιρετικούς, άπειρες συνομιλίες παρά το αποστολικό "μετά πρώτης και δευτέρας νουθεσίας παραιτού", μέχρι και τον πάπα φέρανε στην Ελλάδα και δεν είδα κανένα ομολογητή να κόβει το μνημόσυνο και την κοινωνία,όπως επιτάσσουν οι Ιεροί Κανόνες(σαν τον π.Ευθύμιο Τρικαμηνά π.χ.)!
Σας πείραξε γιατί πήγε ένας χορός σε αυτό το φεστιβάλ; Ας μην έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#22
Μία ερώτηση:
Όταν πάτε σε συναυλία βυζαντινής μουσικής, κάνετε τον Σταυρό σας; Κάνετε μετάνοιες; Κοινωνείτε των αχράντων μυστηρίων; Ανάβετε κερί ή κάνετε κάτι που να μαρτυράει τέλος πάντων ότι παίρνετε μέρος σε κοινή προσευχή; Αν όχι, τότε όλοι μας γνωρίζουμε για ποιο λόγο τις παρακολουθούμε και δεν πάμε για να προσευχηθούμε.
Οι δημόσιες προσευχές μας έχουν άλλα χαρακτηριστικά από αυτά της απλής ψαλμωδίας, γιαυτό και λέγονται ακολουθίες. Δηλαδή, υπάρχει μία δομημένη τάξη ιεροπραξιών που περιέχει ύμνους, αναγνώσματα, συγκεκριμένη στάση των πιστών π.χ. σκύβουμε το κεφάλι στην προτροπή "τας κεφαλάς ημών...", γονατίζουμε κατά τις ευχές της γονυκλισίας και πολλά άλλα. Τι σχέση έχει αυτό με την απλή παρουσίαση ύμνων, πολλές φορές άσχετων μεταξύ τους, που σκοπό έχουν να αναδείξουν μία εορταστική περίοδο, μία εξέχουσα ψαλτική φυσιογνωμία ή γενικότερα το μεγαλείο της τέχνης που χρησιμοποιούμε στη λατρεία μας;

Υ.Γ. Είναι σαν να λέμε ότι τραγουδώντας το γνωστό "Θα ζήσω ελεύθερο πουλί" σώνει και καλά σημαίνει ότι είμαι πολυγαμικός και εναντίον της οικογένειας. Το να μου αρέσει απλά ως τραγούδι, δεν υπάρχει ως πιθανότητα;
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#23
Δεν πρόκειται να συζητήσουν περί πίστεως. Φεστιβάλ είναι, όχι ακολουθία στην εκκλησία (ή σε τζαμί).
Αλήθεια ο Απόστολος Παύλος τι γύρευε μεταξύ ειδωλολατρών, εν πολλοίς καταφρονητών της χριστιανικής αλήθειας, στην Πνύκα;
Ο Απ. Παύλος δίδασκε το λόγο του Θεού μεταξύ των ειδωλολατρών και εκείνο που έμενε στα πλήθη ήταν η διαφορά του χριστιανικού λόγου από τις ειδωλολατρικές δοξασίες. Η εν λόγω χορωδία προφανώς δεν έχει τέτοιο σκοπό και αυτό που μένει είναι τα κοινό στοιχείο του "μυστικισμού" με όλες τις άλλες χορωδίες (έτσι όπως αντιλαμβάνεται ο κόσμος την έννοια αυτή φυσικά, δηλ. διαφοροποιημένη τελείως από την ορθόδοξη αντίληψη περί μυστικής θεολογίας κλπ.)
Ευτυχώς ο τίτλος του φεστιβάλ είναι αρκετά συγκεκριμένος, ώστε να αποφεύγονται τέτοιου είδους παρεξηγήσεις. Μυστικιστική μουσική έχουν και πολλοί άλλοι λαοί και δόγματα. Τιμά τους διοργανωτές και εμάς ως Έλληνες και ορθοδόξους η πρόσκληση αυτή.
Πολύ σημαντικό φεστιβάλ και όντως "διεθνές"...συγχαρητήρια θα είναι μια προβολή της ψαλτικής τέχνης σε ανθρώπους που θέλουν να γνωρίσουν την λειτουργική μουσική της Ορθοδόξου λατρείας...
Θα ήταν έτσι εάν διοργανωνόταν ένα φεστιβάλ θρησκευτικής μουσικής από όλα τα έθνη και ανάμεσα σ' αυτό συμμετείχε και μια βυζαντινή χορωδία, και πάλι υπό προϋποθέσεις (τονίζοντας π.χ. τη διαφορά της δικής μας αντίληψης περί λατρείας του Θεού από τις άλλες). Η συμμετοχή σε ένα τέτοιο φεστιβάλ θα υποδήλωνε χαρακτήρα θρησκευτικής λατρείας στη συμμετέχουσα χορωδία. Εδώ όμως είναι φεστιβάλ όχι λατρευτικής, αλλά "mystic music" και επομένως η συμμετοχή μιας χορωδίας δηλώνει ότι υπηρετεί μια μουσική με μυστικιστικά στοιχεία, όπως είπε πετυχημένα και πολύ λογικά και ο domesticus παραπάνω. Κάθε άλλο παρά συγχαρητήρια λοιπόν αξίζει μια συμμετοχή που συμβάλει στην κοσμική αντίληψη περί κατάταξης της μουσικής μας στις "μυστικιστικές". Τι θα έλεγαν άραγε οι μύστες του προσευχητικού ύφους της Εκκλησίας μας, οι αγιορείτες πατέρες Δανιήλ, Δαμασκηνός, Θωμάς, αν έβλεπαν τη συμμετοχή αυτή;;;

Χρήστο (ο 1ος), μετά και τη διαδικτυακή συνέντευξη που είχαμε δώσει στον "Ορφέα", δεν περίμενα να υιοθετείς κι εσύ το χαρακτηρισμό της μουσικής μας ως "μυστικιστικής", τουλάχιστον έτσι όπως την εννοεί το φεστιβάλ...
Ὁ Πέτρος Πελοποννήσιος εἶχε φιλικὲς σχέσεις μὲ τοὺς Σούφι στὴν Πόλι. Τὸν ἀποκαλοῦσαν δάσκαλο καὶ τὴν ὥρα τῆς κηδείας του τοποθέτησαν ἕνα νέι στὸ φέρετρο ... Ἄρα ὀφείλομε νὰ τὸν ἀναθεματίσουμε καὶ νὰ διώξουμε τὰ μελουργήματά του ἀπὸ τὰ βιβλία μας;
Φιλικές σχέσεις έχουμε κι εμείς με τους Τούρκους μουσικούς, τι θα πει αυτό;; Από το να θαυμάζουμε την τέχνη τους και ν' ακούμε τη μουσική τους (όπως ακούμε και πολλές άλλες μουσικές), μέχρι να συμμετέχουμε σε φεστιβάλ και να αποδεχόμαστε το χαρακτηρισμό της μουσικής μας όχι ως ορθόδοξης λατρευτικής, αλλά ως "μυστικιστικής", έχει διαφορά...
[Συναυλία μέ συμμετοχή χορωδιῶν καί ἀπό ἄλλα δόγματα εἶχε γίνει καί ἐπί Ἱερωνύμου τοῦ Α΄ καί τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἐκπροσώπησε ἡ χορωδία τοῦ μακαριστοῦ Ἄρχοντος Θρ. Στανίτσα.
Προσωπικά δεν με ενοχλεί η συμμετοχή σε συναυλία με άλλα δόγματα, αρκεί να τονίζεται η διαφορά της ορθόδοξης λογικής της δικής μας μουσικής από τις άλλες. Δεν ξέρω υπό ποιες συνθήκες έγινε η συναυλία του Στανίτσα, αν όμως από τη συναυλία βγαίνουν μηνύματα του στυλ "Όλοι τον ίδιο Θεό λατρεύουμε, δεν έχει σημασία η μουσική και το δόγμα που πιστεύεις, αρκεί μέσα σου να πιστεύεις με το δικό σου τρόπο" και τέτοια πράγματα, η συμμετοχή για μένα είναι μεμπτή, ακόμα κι αν συμμετείχε ο Στανίτσας, ο Πρίγγος, ο Ιάκωβος και όποιος άλλος.
Βρε παιδιά γιατί σχίζετε τα ιμάτιά σας για μία συναυλία; Καταρχήν ο κάθε ένας που δημιουργεί έναν καλλιτεχνικό χορό(έστω και βυζαντινής μουσικής) μπορεί να κάνει συναυλία όπου θέλει, δικαίωμά του είναι, δεν είναι εκπρόσωπος της εκκλησίας, ούτε καν εκφραστής της εκκλησιαστικής λατρευτικής παραδοσιακής μουσικής. Γιατί μας πειράζει τόσο πολύ;
Στα πλαίσια αυτής της ερμηνείας λοιπόν δεν είναι καθόλου μεμπτό να μιλούμε για ορθόδοξο μυστικισμό, ο οποίος είναι μια από τις μορφές μυστικισμού (υπάρχει και ο ινδουϊστικός, ο μουσουλμανικός κ.λπ.). Η συμμετοχή στα πλαίσια ενός τέτοιου φεστιβάλ σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει αποδοχή των όρων και προϋποθέσεων μυστικισμού των άλλων θρησκειών (όπως και η συμμετοχή σε ένα φεστιβάλ θρησκευτικής μουσικής, κοινότατο φαινόμενο, δεν θα σήμαινε ποτέ κάτι τέτοιο).
Το επιχείρημα αυτό, αγαπητέ Γεώργιε, είναι και το πιο συνηθισμένο σε όποιον του πεις ότι κάτι είναι αντίθετο με τη χριστιανική διδασκαλία. Θα σου πει: "Ε, και τι μ' αυτό; Αν δηλ. το κάνω, σημαίνει ότι θα χάσω την πίστη μου;;" Αν το πάρουμε καλλιτεχνικά-νομικά-δημοκρατικά, όπως κάνει ο Nikolaos, σίγουρα ο καθένας έχει δικαίωμα να κάνει το κάθε τι, ειδικά σήμερα. Σίγουρα δεν χάνουμε την πίστη μας ούτε αν πάμε π.χ. κάθε Σαββατόβραδο στα σκυλάδικα μέχρι τις 5 η ώρα το πρωί, ούτε αν έχουμε ψωμοτύρι τις βρισιές, ούτε αν κάνουμε γιόγκα, ούτε.. ούτε... ούτε... Κι ούτε φυσικά σημαίνουν αυτά ότι αποδεχόμαστε τη φιλοσοφία και τη στάση ζωής των σκυλάδικων, του γιόγκα κι ό,τι άλλο. Όμως αυτός ο συγχρωτισμός, αυτές οι "αβαρείες", φανερώνουν απόσταση από κοσμικές αντιλήψεις ή υιοθέτησή τους στην πράξη;; (γιατί στη θεωρία όλοι είμαστε "άγιοι"...)

Όσο για το τι σημαίνει η συμμετοχή σε ένα τέτοιο φεστιβάλ κι αν συνεπάγεται αποδοχή του μυστικισμού των άλλων θρησκειών, βρε Γεώργιε, βλέποντας την παρακάτω εικόνα:
...εσύ αποδέχεσαι αυτό το πράγμα;;; Το Χριστό μας ίσα κι όμοια δίπλα στους δερβίσηδες, τους Ινδιάνους και του ειδωλολάτρες;; Κι ότι όλες οι μουσικές που λατρεύουν τους παραπάνω, άρα και η βυζαντινή, είναι απλώς... "mystic";;;!!! Κι ότι επειδή ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΩΣ η βυζαντινή μουσική είναι και καλλιτέχνημα, θα πρέπει αυτό να γίνει αφορμή να φθαρεί ο κύριος, ορθόδοξος προσευχητικός της χαρακτήρας, εξισώνοντας τα συναισθήματα που αυτή στοχεύει με αυτά που στοχεύουν όλες οι άλλες μουσικές των διαφόρων θρησκειών;;

Από αυτό το πράγμα δεν υποψιάζεσαι δηλ. καμία πίστη των διοργανωτών περί ύπαρξης "mystic" χαρακτηριστικών, όμοιων σε κάθε θρησκεία;; Και να συμμετέχει βυζαντινή χορωδία (ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ, το τονίζω, πατριαρχική, αγιορείτικη, καραϊκή, κι ό,τι άλλο) σε φεστιβάλ που προβάλει τόσο ξεκάθαρα την ομοιότητα του Χριστού μας με όλ' αυτά, κάτω από ένα παγκόσμιο χωνευτήρι;; Και μάλιστα όταν ο χοράρχης είναι και θεολόγος;;

Συνάδελφοι, έχω δείξει ότι έχω το θάρρος της γνώμης μου, γι' αυτό θα πω τα πράγματα με τ' όνομά τους: απλώς ΝΤΡΟΠΗ. Τίποτε άλλο.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#24
Δηλαδὴ, οἱ ὕμνοι ἑκτὸς ἀκολουθίας χάνουν τὴν ἱεροπρέπειά τους καὶ μετατρέπονται σὲ ἅσματα;

Νομίζω πὼς στὴν περίπτωση τὸ ζήτημα εἶναι ἡ τοποθέτηση τῆς ὑμνολογίας μας καὶ τοῦ περιεχομένου της πλάι καὶ μαζὶ μὲ ἄλλες ἀνατολικὲς θρησκεῖες σὰ νὰ εἴμαστε τὸ ἴδιο. Ὁ διαχωρισμὸς δὲν εἶναι σαφὴς καὶ προκαλεῖ παρεξηγήσεις.

Ἡ παρουσίαση κοσμικῆς βυζαντινῆς μουσικῆς νομίζω πὼς θὰ ἀποτελοῦσε τὴν καλύτερη λύση, τουλάχιστον γιὰ ἕνα τέτοιο φεστιβάλ. Σὲ μιὰ ἀμιγὴ τώρα συναυλία μὲ ὕμνος καὶ μόνο τῆς ἐκκλησίας μας δὲν νόμίζω πὼς ὑπάρχει γενικότερο πρόβλημα.
 
#25
"Υπερορθόδοξοι" επικριτές της συμμετοχής στο φεστιβάλ, της χορωδίας ΤΡΟΠΟΣ, πάρτε θέση και γι' αυτά!
 

Attachments

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#26
"Υπερορθόδοξοι" επικριτές της συμμετοχής στο φεστιβάλ, της χορωδίας ΤΡΟΠΟΣ, πάρτε θέση και γι' αυτά!

Βρὲ Νικόλα,

Τὸ θέμα μας εἶναι πάρα πολὺ συγκεκριμένο, γιατὶ τὸ γυρίζεις;
 
#27

Βρὲ Νικόλα,

Τὸ θέμα μας εἶναι πάρα πολὺ συγκεκριμένο, γιατὶ τὸ γυρίζεις;

Φίλε μου συμφωνώ ότι το θέμα είναι συγκεκριμένο και συγκεκριμένα εκτός θέματος. Παρουσιάστηκε μία συναυλία και πέσανε όλοι οι "ορθοδοξότατοι" να κατηγορήσουν τον εν λόγω χορό. Εμένα δε με εκφράζει η χορωδία αυτή λόγω της σχολής που εκφράζει, αλλά δεν θα τους κάνω μαθήματα πίστης.
Όποιος δε θέλει ας μην πάει στο Ικόνιο. Όποιος όμως κάνει μαθήματα ορθοδοξίας, πρέπει να είναι έτοιμος για τέτοια γυρίσματα. Δεν το γύρισα μόνος μου, είναι αλληλένδετο με αυτά που λέγονται.
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#28
"Υπερορθόδοξοι" επικριτές της συμμετοχής στο φεστιβάλ, της χορωδίας ΤΡΟΠΟΣ, πάρτε θέση και γι' αυτά!
Αγαπητέ συνονόματε συνάδελφε, αν σε εκφράζει η εικόνα στο site του φεστιβάλ, όπως την παρέθεσα στο μήνυμά μου, πες μας όπως θες, Ταλιμπάν, φανατισμένους, υπερορθόδοξους, κολλημένους...

Όσο για τις εικόνες που δημοσίευσες εσύ και μας καλείς να πάρουμε θέση, νομίζω ότι καταλαβαίνεις ότι η θέση μου είναι ίδια και γι' αυτά τα θέματα. Δεν τα συζητάω όμως εδώ όχι επειδή ντρέπομαι να πω τη γνώμη μου, αλλά γιατί απλώς είναι εκτός θεματολογίας του forum. Ο χαρακτήρας όμως της βυζαντινής μουσικής και το κατά πόσο προάγεται στο εν λόγω φεστιβάλ είναι εντός θεματολογίας, γι' αυτό και εκφράστηκα. Αν είχαμε κάποιο offtopic χώρο στο forum αυτό και έθετες το θέμα, όπως το θέτεις κι εδώ, θα εκφραζόμουν ανάλογα.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#29
Λόγω του ότι είναι εντελώς διαφορετικός ο τρόπος προσέγγισης του θέματος, δεν θα συνεχίσω την αντιπαράθεση. Απλά να αναφέρω την πιθανότητα το φεστιβάλ να μην εντάσσει όλες αυτές τις μορφές λατρευτικής τέχνης σε ένα χονευτήρι, αλλά να έχει ως σκοπό την ανάδειξη της διαφορετικότητας... Την αλήθεια κάθε δόγματος και την αξία της λατρείας του, την κατέχει ο κάθε πιστός. Δεν κηρύττουμε σε ένα φεστιβάλ, ούτε μας προσυλυτίζει κανείς. Απλά πρόκειται για μία επικοινωνία πολιτισμική. Τουλάχιστον έτσι το βλέπω εγώ...
 
#30
Αγαπητέ συνονόματε συνάδελφε, αν σε εκφράζει η εικόνα στο site του φεστιβάλ, όπως την παρέθεσα στο μήνυμά μου, πες μας όπως θες, Ταλιμπάν, φανατισμένους, υπερορθόδοξους, κολλημένους...

Όσο για τις εικόνες που δημοσίευσες εσύ και μας καλείς να πάρουμε θέση, νομίζω ότι καταλαβαίνεις ότι η θέση μου είναι ίδια και γι' αυτά τα θέματα. Δεν τα συζητάω όμως εδώ όχι επειδή ντρέπομαι να πω τη γνώμη μου, αλλά γιατί απλώς είναι εκτός θεματολογίας του forum. Ο χαρακτήρας όμως της βυζαντινής μουσικής και το κατά πόσο προάγεται στο εν λόγω φεστιβάλ είναι εντός θεματολογίας, γι' αυτό και εκφράστηκα. Αν είχαμε κάποιο offtopic χώρο στο forum αυτό και έθετες το θέμα, όπως το θέτεις κι εδώ, θα εκφραζόμουν ανάλογα.
Φίλε μου ή όλα είναι εντός θέματος ή εκτός. Δε γίνεται τα δικά μου να είναι εκτός και τα δικά σας να είναι εντός, εφόσον και στις δύο περιπτώσεις εγείρονται ζητήματα πίστης. Κι εγώ μπορεί να διαφωνώ σε μια τέτοια συμμετοχή, δεν πρέπει όμως να το κάνουμε θέμα. Ο Αγγελίδης και ο χορός του δεν θα με σώσουν ούτε θα με κάνουν καλύτερο σαν άνθρωπο. Για την εκκλησία όμως όλοι θα δώσουνε λόγο, γιατί εκκλησία είμαστε όλοι και όχι μια χούφτα υψηλόβαθμων ιερωμένων.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#31
Φίλε μου συμφωνώ ότι το θέμα είναι συγκεκριμένο και συγκεκριμένα εκτός θέματος. Παρουσιάστηκε μία συναυλία και πέσανε όλοι οι "ορθοδοξότατοι" να κατηγορήσουν τον εν λόγω χορό. Εμένα δε με εκφράζει η χορωδία αυτή λόγω της σχολής που εκφράζει, αλλά δεν θα τους κάνω μαθήματα πίστης.
Όποιος δε θέλει ας μην πάει στο Ικόνιο. Όποιος όμως κάνει μαθήματα ορθοδοξίας, πρέπει να είναι έτοιμος για τέτοια γυρίσματα. Δεν το γύρισα μόνος μου, είναι αλληλένδετο με αυτά που λέγονται.
Προσωπικὰ, δὲν δίνω σὲ κανέναν μαθήματα.

Πρότασή μου (κλεμμένη ἀπὸ τὸν tb) ἡ παρουσίαση κοσμικῆς βυζ. μουσικῆς κι ὅλα καλά. Τὰ ὑπόλοιπα εἶναι ἄλλου παπᾶ εὐαγγέλιο.
 
#32
Όσο για το τι σημαίνει η συμμετοχή σε ένα τέτοιο φεστιβάλ κι αν συνεπάγεται αποδοχή του μυστικισμού των άλλων θρησκειών, βρε Γεώργιε, βλέποντας την παρακάτω εικόνα:
...εσύ αποδέχεσαι αυτό το πράγμα;;; Το Χριστό μας ίσα κι όμοια δίπλα στους δερβίσηδες, τους Ινδιάνους και του ειδωλολάτρες;; Κι ότι όλες οι μουσικές που λατρεύουν τους παραπάνω, άρα και η βυζαντινή, είναι απλώς... "mystic";;;!!!
Νίκο, η ερώτησή σου είναι βέβαια ρητορική, αν και λίγο άδικη προς το πρόσωπό μου, αλλά ξέρω την αγωνία σου και καταλαβαίνω τι θα ήθελες να πεις. Θα απαντήσω λέγοντας ότι ούτε την εικόνα είχα δει, ούτε λεπτομέρειες για το φεστιβάλ ξέρω, ούτε τα πιθανά καταχθόνια σχέδια κάποιων γνωρίζω. Αν υπάρχουν, είμαι αντίθετος. Επίσης, διευκρίνησα ότι δεν αποδέχομαι τον όρο "μυστικιστική μουσική".



Λέω κάτι απλό:
  • υπάρχει ορθόδοξος μυστικισμός, όπως και άλλοι μυστικισμοί
  • αν το γεγονός είναι αμιγώς καλλιτεχνικό, η συμμετοχή μιας χορωδίας σε ένα τέτοιο φεστιβάλ δεν είναι κακό κατά τη γνώμη μου με βάση την (ελλιπή) πληροφόρηση που έχω.
 
Last edited:

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#33
Πως θα παρακολουθήσουμε ένα φεστιβάλ (και θα συμμετέχουμε κιόλας) που διάφορες ομάδες ανθρώπων θα κάνουν επίκληση "κάποιου" θεού και μετά θα πούμε και εμείς "τα δικά μας ψαλτά" που επικαλούνται τον μόνο αληθινό Θεό ;;
Ηρεμήστε και ενημερωθείτε...δεν θα κάνουν τελετές μαύρης μαγείας! Δεν πρόκειται να σφαγιασθεί κάποιος δερβίσης και να ψάλλουμε το "Σιγησάτω" του Ιακώβου...ας μάθουμε να σεβόμαστε επιτέλους και τα υπόλοιπα δόγματα για να μας σέβονται και αυτοί!
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#34
Τι θα έλεγαν άραγε οι μύστες του προσευχητικού ύφους της Εκκλησίας μας, οι αγιορείτες πατέρες Δανιήλ, Δαμασκηνός, Θωμάς, αν έβλεπαν τη συμμετοχή αυτή;;;[/B]
Ξέρω που το πας εσύ αλλά άντε να δούμε...:rolleyes:

Φιλικές σχέσεις έχουμε κι εμείς με τους Τούρκους μουσικούς, τι θα πει αυτό;; Από το να θαυμάζουμε την τέχνη τους και ν' ακούμε τη μουσική τους (όπως ακούμε και πολλές άλλες μουσικές), μέχρι να συμμετέχουμε σε φεστιβάλ και να αποδεχόμαστε το χαρακτηρισμό της μουσικής μας όχι ως ορθόδοξης λατρευτικής, αλλά ως "μυστικιστικής", έχει διαφορά...
Όχι μόνο φιλικές σχέσεις, αλλά και δάσκαλός των δερβίσηδων της Πόλης ήταν, καθώς και το εωθινό ezan των Μουσουλμάνων είχε απαγγείλει από τον μιναρέ του Yeni Camii του Eminönü και το όνομά του ως διδασκάλου είχαν γράψει με χρυσά γράμματα στην είσοδο του Tekke τους στο Πέραν.

Δεν ξέρω υπό ποιες συνθήκες έγινε η συναυλία του Στανίτσα,
Κάνε και εδώ υποθέσεις...μην κάνεις υποθέσεις μόνο για το τι θα έλεγαν οι Αγιορείτες πατέρες Δανιήλ, Δαμασκηνός και Θωμάς για τον Κώστα που θα συμμετάσχει σε ένα τέτοιο φεστιβάλ...

Υ.Γ.άντε εκτός από τα "καθαρά μουσικά θέματα" βρήκατε και "επιχειρήματα" για θέματα πίστης να του σύρετε του Κώστα...αυξάνεται ο λογαριασμός!:eek:
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#35
Νίκο, από τα σύμβολα που παρουσίασες στις εικόνες , ξενίζει ίσως το εξάγωνο, δε νομίζω τα υπόλοιπα δύο, ο σταυρός και η σελήνη.
Το εξάγωνο δεν είναι αποκρυφιστικό ή κάτι άλλο.

Στο Άγιον Όρος , τον 20 αιώνα, και συγκεκριμένα στη Βίγλα, υπήρχαν οι εξαγωνίτες.

Πίστευαν ότι το εξάγωνο, είναι σύμβολο θεικό.
(Εξηγήσεις περί θεότητος με γεωμετρικά σχήματα είδα και στο βιβλίο του αυτοκτράτoρος Θεοδώρου του Λασκάρεως. Που έγραψε αν θυμάμαι καλώς τις παρακλήσεις.)
Υποστιρικτής ο Κοτέας.
Υποτακτικός και μαθητής του Κοτέα ήταν ο Ματθαίος.
Ο Γνωστός Ματθαίος που βγήκε στον κόσμο και έφτιαξε το Ματθαιικό ΓΟΧ σχήμα.
Φυσικά η επιστασία Α. Όρους έβγαλε ανακοίνωση εναντίων εξαγωνιτών.

Για τους σύγχρονους Σούφι δεν ξέρω.
Για τους παλαιούς υπάρχουν πολλά βιβλία και αναφορές ερευνητών.

Είχαν επτά βαθμούς λένε, επτά δασκάλους, εκ των οποίων ένας μουσικός.

Εντάχτηκαν και αρκετοί ευρωπαίοι χωρίς να αλλάξουν την πίστη τους.

Δεν συμβάδιζαν ποτέ με το κοράνι αλλά ήσαν αιρετικοί των μουσουλμάνων.
Κάτι σαν τους Δρούζους.
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#38
Κάνε και εδώ υποθέσεις...μην κάνεις υποθέσεις μόνο για το τι θα έλεγαν οι Αγιορείτες πατέρες Δανιήλ, Δαμασκηνός και Θωμάς για τον Κώστα που θα συμμετάσχει σε ένα τέτοιο φεστιβάλ...
Η εμπάθειά σου στο πρόσωπό μου είναι γνωστή, αλλά τουλάχιστον μην προσπαθείς να κερδίσεις εντυπώσεις, ποντάροντας στο ότι οι αναγνώστες δεν θα έχουν διαβάσει όλο το μήνυμά μου. Αν το διάβαζες κι εσύ θα έβλεπες αυτό που έγραψα παρακάτω:
...η συμμετοχή για μένα είναι μεμπτή, ακόμα κι αν συμμετείχε ο Στανίτσας, ο Πρίγγος, ο Ιάκωβος και όποιος άλλος.
Δεν κάνω λοιπόν καμία υπόθεση για το τι ήταν αυτό που συμμετείχε ο Στανίτσας: το έχω ακούσει, απλώς δεν το γνωρίζω καλά, όπως τούτο 'δω, που υπάρχει ολόκληρο site με αποκρυφιστικές και ειδωλολατρικές παραστάσεις ίσα κι όμοια με το Χριστό. Ασ' τα ψόφια λοιπόν, δεν το πάω καθόλου εκεί που υπέθεσες: αναφέρθηκα στους πατέρες προς αντιπαράθεση των σχολίων περί μυστικής θεολογίας κλπ., γιατί αυτοί γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τι σημαίνει προσευχητικό ύφος, το οποίο πολύ άστοχα εσύ και οι περισσότεροι εδώ μέσα συνδέουν με την "ηρεμία", τη "χαλάρωση", που προσφέρουν και οι άλλοι συμμετέχοντες στο φεστιβάλ, όπως άστοχα συνδέεται το "ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, δούλος ή ελεύθερος... αλλά τα πάντα και εν πάσι Χριστός" με τις σύγχρονες θεωρίες περί "αποδοχής της διαφορετικότητας", θέμα που για έναν ορθόδοξο ούτε καν τίθεται.

Αν εσένα λοιπόν σε εκφράζει η φύση του φεστιβάλ με σύμβολο την εικόνα που ανάρτησα, πήγαινε, άκουσέ το, κάνε μια παρουσίαση του θρησκευτικού συγκρητισμού που εμφανώς προωθείται από το φεστιβάλ, βάφτισέ το "πολιτιστική επικοινωνία" και ανάρτησε την παρουσίαση στο Ψαλτολόγιο. Είναι σαφώς δημοκρατικό δικαίωμά σου, μην ανησυχείς, δεν θα σου το στερήσουμε... (άσε που θα έχεις και την ικανοποίηση ότι ανήρτησες κάτι αντίθετο με τις δικές μου απόψεις...)
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#39
Η εμπάθειά σου στο πρόσωπό μου είναι γνωστή,
Αν βρεθούμε ποτέ από κοντά θα διαπιστώσεις αν είναι έτσι τα πράγματα...(μια συμβουλή...μην ακούς τις κακές γλώσσες)

τι σημαίνει προσευχητικό ύφος, το οποίο πολύ άστοχα εσύ και οι περισσότεροι εδώ μέσα συνδέουν με την "ηρεμία", τη "χαλάρωση", που προσφέρουν και οι άλλοι συμμετέχοντες στο φεστιβάλ, όπως άστοχα συνδέεται το "ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, δούλος ή ελεύθερος... αλλά τα πάντα και εν πάσι Χριστός" με τις σύγχρονες θεωρίες περί "αποδοχής της διαφορετικότητας", θέμα που για έναν ορθόδοξο ούτε καν τίθεται.
Νίκο για "κούλαρε" λίγο...πολύ σίγουρος είσαι για το τι πιστεύω εγώ προσευχητικό ύφος...στο έχω πει ποτέ και δεν το θυμάμαι?

Υ.Γ.το "και οι περισσότεροι εδώ μέσα" ας μην το σχολιάσω...:rolleyes:
 

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
#40
Άσε ρε Χρίστο...
[Από το θέμα: Γιατί βάζουμε thanks]
1. Ευχαριστώ επειδή για να κάνεις αυτό το post σίγουρα σου πήρε πολύ χρόνο και κόπο.
2. Ευχαριστώ γιατί το υλικό που συνοδεύει το post σου είναι πολύτιμο.
3. Ευχαριστώ γιατί αν και δε συμφωνούμε κατέθεσες την άποψή σου.
4. Ευχαριστώ επειδή είμαστε φίλοι, οπότε ότι και να γράφεις σου βάζω "Ευχαριστώ".
5. Ευχαριστώ επειδή είμαστε στην ίδια μουσική σχολή, οπότε ότι και να έγραψες σου βάζω "ευχαριστώ".
6. Ευχαριστώ επειδή έβαλε ήδη ευχαριστώ κάποιο μέλος που το εκτιμώ, οπότε ας βάλω κ εγώ.
7. Ειρωνικό "Ευχαριστώ". Μου την είπε ένα μέλος, οπότε ας του βάλω "ευχαριστώ" να το παίξω μεγαλόψυχος ενώ ειρωνεύομαι.
 
Top