«Χριστός ανέστη» σε πλ. Δ΄ [από το χφ Cod. Theol. gr. 185 Han , Βιέννη]

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#1
Το Χριστός ανέστη σε άλλο ήχο (μάλλον στο γ΄ μικρό Αντίφωνο του Ασματικού Εσπερινού του Πάσχα, όπου ψαλλόταν το Αγιος ο Θεός σε Γ΄ ή πλ. Δ΄). Κάπου ανέβασα και μια άλλη εκδοχή σε πλ. Δ΄ εδώ.
[ από το χφ Cod. Theol. gr. 185 Han , Βιέννη]
 

Attachments

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#2
Το Χριστός ανέστη σε άλλο ήχο (μάλλον στο γ΄ μικρό Αντίφωνο του Ασματικού Εσπερινού του Πάσχα, όπου ψαλλόταν το Αγιος ο Θεός σε Γ΄ ή πλ. Δ΄). Κάπου ανέβασα και μια άλλη εκδοχή σε πλ. Δ΄ εδώ.
[ από το χφ Cod. Theol. gr. 185 Han , Βιέννη]
Ευχαριστίες.... Ιδού εκ των σων....Μια αττική ενορία είχε διοργανώσει εκδήλωση και ορθώς ζητήθηκαν εξηγήσεις τότε για όσα διϊσχυρίζοντο οι δημιουργοί της εκδήλωσης περί ενός σπανίου ύμνου...

δ.
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
#3
Το Χριστός ανέστη σε άλλο ήχο (μάλλον στο γ΄ μικρό Αντίφωνο του Ασματικού Εσπερινού του Πάσχα, όπου ψαλλόταν το Αγιος ο Θεός σε Γ΄ ή πλ. Δ΄). Κάπου ανέβασα και μια άλλη εκδοχή σε πλ. Δ΄ εδώ.
[ από το χφ Cod. Theol. gr. 185 Han , Βιέννη]
Απο την καθαρη μουσικολογικη περιεργεια: απο ποιον φθογγο αρχιζει και σε ποιον τελειωνει;
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#4
Απο την καθαρη μουσικολογικη περιεργεια: απο ποιον φθογγο αρχιζει και σε ποιον τελειωνει;
Αρχίζει από τη βάση του πλ. Δ΄, κινείται με κάποια έμφαση στον Γ΄ και Δ΄ και τελειώνει 2 φωνές πάνω από τον πλ. Δ΄ (για την ακρίβεια φαίνεται να τελειώνει στον πλ. Α΄ και με ένα "μετακαταληκτικό στοιχείο" 2 φωνές άνω του πλ. Δ΄, στον Β΄ (διατονικό).
Το μέλος είναι του τύπου του παλαιού Ασματικού, όπως το λέει και η επιγραφή.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#5
Αρχίζει από τη βάση του πλ. Δ΄, κινείται με κάποια έμφαση στον Γ΄ και Δ΄ και τελειώνει 2 φωνές πάνω από τον πλ. Δ΄ (για την ακρίβεια φαίνεται να τελειώνει στον πλ. Α΄ και με ένα "μετακαταληκτικό στοιχείο" 2 φωνές άνω του πλ. Δ΄, στον Β΄ (διατονικό).
Το μέλος είναι του τύπου του παλαιού Ασματικού, όπως το λέει και η επιγραφή.
Μια ερώτηση Γιάννη. Μπορεί αν θεωρηθεί η βάση του πλδ ότι είναι βαρύς η μελωδία να παραμένει ίδια; Δεύτερον, μήπως ο πλ δ εδώ είναι και μέσος β; Αν εξηγούσες το μέλος όπως είναι, το οποίο θα το θέλαμε αν έχεις τον χρόνο και την διάθεση, μπορεί να εξηγηθεί το ίδιο και σαν βαρύς(στην θέση του πλδ);
Ευχαριστώ
 

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#6
Μια ερώτηση Γιάννη. Μπορεί αν θεωρηθεί η βάση του πλδ ότι είναι βαρύς η μελωδία να παραμένει ίδια; Δεύτερον, μήπως ο πλ δ εδώ είναι και μέσος β; Αν εξηγούσες το μέλος όπως είναι, το οποίο θα το θέλαμε αν έχεις τον χρόνο και την διάθεση, μπορεί να εξηγηθεί το ίδιο και σαν βαρύς(στην θέση του πλδ);
Ευχαριστώ
Βαγγέλη, συγγνώμη, αλλά όλα αυτά είναι στη φαντασία σου. Το κομμάτι είναι πλ. Δ΄. Τελεία και παύλα.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#7
Βαγγέλη, συγγνώμη, αλλά όλα αυτά είναι στη φαντασία σου. Το κομμάτι είναι πλ. Δ΄. Τελεία και παύλα.
Ωραία με άδειασες. Έτσι μου ρθε και το είπα αφού είδα κάμποσες ταινίες του Σπίλμπερκ...
Δεν είπα ότι δεν είναι πλδ το κομμάτι ευλογημένε αμέσως να με πάρεις απ τα μούτρα!
Ωραία βγάλε την παύλα μετά την τελεία και να στο θέσω αλλιώς: είναι πλδ κάτι σαν το αλληλούια της μ. βδομάδος το αρχαίο που κινείται στην τριφωνία; όπως το περιέγραψες κάπως έτσι το κατάλαβα Ευχαριστώ :)
 
Last edited:

Laosynaktis

Παλαιό Μέλος
#8
Ωραία με άδειασες. Έτσι μου ρθε και το είπα αφού είδα κάμποσες ταινίες του Σπίλμπερκ...
Δεν είπα ότι δεν είναι πλδ το κομμάτι ευλογημένε αμέσως να με πάρεις απ τα μούτρα!
Ωραία βγάλε την παύλα μετά την τελεία και να στο θέσω αλλιώς: είναι πλδ κάτι σαν το αλληλούια της μ. βδομάδος το αρχαίο που κινείται στην τριφωνία; όπως το περιέγραψες κάπως έτσι το κατάλαβα Ευχαριστώ :)
Συγγνώμη αν σε έκανα να αισθάνεσαι ότι σε αδειάζω, αλλά δε μπορώ άλλο τέτοιου είδους διατυπώσεις. Πές κατευθείαν τό ερώτημα, αν δηλ. είναι πλ΄Δ΄ 3φωνος.
Τώρα που το ξαναβλέπω, δεν αποκλείω να είναι και κάποιου είδους μελισματικότερη εκδοχή συντόμου παλαιού σε πλ. Α΄ και η μαρτυρία πλ. Δ΄ να είναι μόνο για την αρχή του (τον πρώτο φθόγγο του δηλ. ). Αυτό όμως θέλει έρευνα (και μπορεί να μην είναι έτσι)
Σε πλ. Δ΄ 3 φωνο (=Γ΄) είναι το άλλο, του Κλαδά, στο άλλο μήνυμα. Κι αυτό έχει μαρτυρία πλ. Δ΄, αλλά είναι όλο στον νανα (=πλ. Δ΄ 3φωνος και Γ΄)
 
Last edited:
Top