«Επί σοι χαίρει...» - Πέτρου Εφεσίου (ήχος βαρύς)

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#1
Από αυτή την ιστοσελίδα:
http://www.athosmemory.com/
(...)
φ.69r-70v: Πέτρος Εφέσιος, «Επί σοι χαίρει...». («Μετεφράσθη εκ του βλαχικού εις το σλαβωνικόν παρά τινος ανωνύμου. Εκ δε του σλαβωνικού εις το ελληνικόν παρ' εμού του ιδίου γραφέως Καλλινίκου Ιεροδιακόνου»)
(...)
Υ.Γ. Το μόνο αρνητικό είναι ότι οι φωτογραφίες δεν είναι τόσο μεγάλες όσο θα έπρεπε, αλλά διαβάζονται...
Μακάρι να το ψάλλει κάποιος και να το ηχογραφήσει.
 

Attachments

Last edited:
E

emakris

Guest
#3
Πήρα το θάρρος να το ψάλλω :)

View attachment 58522
Παράξενα διαστήματα λέτε. Μιλώντας για το πρώτο μέρος: γιατί άραγε ο Βου είναι τόσο κοντά στον Γα και ο Γα τόσο κοντά στον Δι, λες και έχει σπάθη στον Γα; Και καλά αυτό, αφού δεσπόζει ο Γα, αλλά γιατί το Πα-Γα τόσο μεγάλο (ο Γα συνεχώς εν διέσει); Γιατί ύστερα όταν ανεβαίνει στον άνω Ζω, το Ζω-Νη είναι επίσης μεγάλο; Και γιατί ξαφνικά το Γα-Δι μεγαλώνει στο λογικέ;
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#5
Παράξενα διαστήματα λέτε. Μιλώντας για το πρώτο μέρος: γιατί άραγε ο Βου είναι τόσο κοντά στον Γα και ο Γα τόσο κοντά στον Δι, λες και έχει σπάθη στον Γα; Και καλά αυτό, αφού δεσπόζει ο Γα, αλλά γιατί το Πα-Γα τόσο μεγάλο (ο Γα συνεχώς εν διέσει); Γιατί ύστερα όταν ανεβαίνει στον άνω Ζω, το Ζω-Νη είναι επίσης μεγάλο; Και γιατί ξαφνικά το Γα-Δι μεγαλώνει στο λογικέ;
Έτσι μου βγήκε με κάποια φάλτσα αλλά
1) δεν κάνω τον γα δίεση αλλά τον ζω ύφεση (μπορείτε να το διαπιστώσετε με ένα τονοδότη)
2)ο ζω-νη είναι μεγάλος εκεί που πρέπει για αυτόν τον λόγο:
View attachment enarmononioke.bmp .
Θα μου πείτε πριν δεν έχει αυτήν την φθορά... Θεωρώ ότι και πρίν μπορεί να γίνει το ίδιο σύμφωνα με την μορφολογία του μέλους(κάτι αντίστοιχο είναι και το ζω στο παρ-θέ- του Θεοτόκε παρθένε του πρώτου ήχου που άλλοι τον λένε φυσικό και άλλοι ύφεση)
3)ο γα δι όταν περιστρέφεται στον γα γίνεται λίγο μικρός κατά μίμιση ψαλτών της Πόλης, ακούστε το κοινωνικό εδώ σε βαρύ που ψάλλει ο κύριος Παϊκόπουλος

ΥΓ Δεν το ψάλλετε κι εσείς να δούμε τις διαφορές;
 
Last edited:
E

emakris

Guest
#6
1) δεν κάνω τον γα δίεση αλλά τον ζω ύφεση (μπορείτε να το διαπιστώσετε με ένα τονοδότη).
Τότε όμως θα έπρεπε το Πα-Γα να είναι μικρότερο και το Ζω-Πα μεγαλύτερο (όπως περίπου στο "Ότι Σωτήρα" του Ταλιαδώρου που συζητήσαμε προ ημερών)! Με τίποτα δεν ακούγεται ως Ζω ύφεση. Απλώς μεταφέρετε το Ζω-Γα δίεση με όλα τα ενδιάμεσα διαστήματα ένα ημιτόνιο χαμηλότερα! Γι' αυτό και διατύπωσα τις αντιρρήσεις μου. (Οι ερωτήσεις ήταν ρητορικές).

ΥΓ Δεν το ψάλλετε κι εσείς να δούμε τις διαφορές;
Δεν χρειάζεται να με... υποστείτε! Διατονικά θα το έλεγα, με διαστήματα α΄ ήχου και μια ελαφρά ύφεση στον Δι, όπου χρειάζεται, αλλά και ύφεση στον άνω Ζω (συμφωνώ σε αυτό μαζί σας).
Τελευταία πειραματίζομαι με το χαμήλωμα του κάτω Ζω και του Νη, ώστε, διατηρώντας τα παραπάνω διαστήματα, να βγαίνει τέλειο πεντάχορδο. Αλλά δεν ακούγεται ακόμα... πειστικά!
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#7
Τότε όμως θα έπρεπε το Πα-Γα να είναι μικρότερο και το Ζω-Πα μεγαλύτερο (όπως περίπου στο "Ότι Σωτήρα" του Ταλιαδώρου που συζητήσαμε προ ημερών)! Με τίποτα δεν ακούγεται ως Ζω ύφεση. ..!
στο "καύχημα" λχ δεν ακούτε ζω-πα μεγάλο πα=re και ζω=sib ;
σε μερικά όντως μου φεύγει λίγο ο πα προς τα κάτω αλλά σε όλο το μάθημα προσπαθώ να μου είναι πάντα σηκωμένος και νομίζω ότι είναι.
 

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
#8
Μακάρι να το ψάλλει κάποιος και να το ηχογραφήσει.
Μόνο και μόνο για να παρακινήσω κι άλλους να το τολμήσουν,
το δοκίμασα απ' τον ύπνο. (αν ξύπναγα περισσότερο μπορεί να μην το τολμούσα! :))

προσοχή!
αυτό που θα ακούσετε ενδέχεται να προκαλέσει έντονες διαταραχές στην υγεία σας.
μην το ακούσετε μόνοι στο σπίτι!
καλόν είναι να έχετε πιει λίγο τσάι ή καφέ.
ο γράφων δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη για οτιδήποτε σας συμβεί...

:p :)
 

Attachments

Shota

Παλαιό Μέλος
#10
Υπάρχει κάπου το ρουμανικο* original του Εφεσιου;

* Αυτό σημάνει "βλάχικον" εδώ.
 

Panagiotis

Γενικός συντονιστής
#11
Υπάρχει κάπου το ρουμανικο* original του Εφεσιου;

* Αυτό σημάνει "βλάχικον" εδώ.
ίσως σε μια ανθολογία με συνθέσεις της Μονής Νεάμτς- θα την δω σπίτι αργότερα.
 
#13
Ζήλεψα και "τόλμησα" υποκινούμενος απο τη καινούργια ανάρτηση του Ευάγγελου. Βασισμένος στισ δύο φθορές, το Πα διατονικό και το Δι του Δευτέρου, ακολουθησα τις κλιμακες.
Παρακαλώ επισιμάνετε μου τα λάθη.
Ευχαριστώ
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#14
Ζήλεψα και "τόλμησα" υποκινούμενος απο τη καινούργια ανάρτηση του Ευάγγελου. Βασισμένος στισ δύο φθορές, το Πα διατονικό και το Δι του Δευτέρου, ακολουθησα τις κλιμακες.
Παρακαλώ επισιμάνετε μου τα λάθη.
Ευχαριστώ
Πολύ ωραίο Ηλία. Λίγο προσοχή θέλει ο πα να μην πέφτει. Στην αρχή είσαι 100% μέσα, Μετά προς το τέλος σου γλιστράει ο πα λίγο κάτω. Ο πα είναι σταθερός - εστώς ήχος. Είναι πρώτος και δεύτερος ο αυτός και η μεσότητα γα του δευτέρου είναι ακριβώς ίδια με του πρώτου απαραλλάκτως!!! Ο μέσος δε β ήχος Ζω χαμηλός δύο τόνους από τον β ήχο στον πα που είναι και πρώτος όπως ακριβώς περιγράφεται από την αρχαία αρμονική. Αυτή είναι η μουσική μας αιώνες τώρα. Εύγε Ηλία και του χρόνου! Καλή χρονιά!
 
Top