MTheodorakis
Παλαιό Μέλος
Σύμφωνα μὲ τὴν παλαιὰ τάξη, ἡ μνήμη τῶν ἀπελθόντων ἀδελφῶν δὲ αἴρεται ἄνευ κυρίας ἑορτῆς. Ἡ λειτουργία τοῦ Σαββάτου τοὺς συναντᾶ.
«Χρὴ εἰδέναι, ὅτι ἐὰν τύχωσιν ἐν Σαββάτῳ προεόρτια ἤ μεθέορτα καὶ ἅγιος ἔχων λειτουργίαν[1] καὶ ᾠδὴν[2], εἰς τὴν λειτουργίαν ἐν τοῖς μακαρισμοῖς τῆς ἑορτῆς δ’ καὶ τοῦ ἁγίου δ’, εἰ δὲ οὔκ ἔχει ὁ ἅγιος, τῆς ἑορτῆς δ’ καὶ οἱ μακαρισμοὶ τοῦ ἤχου δ’. Τροπάριον τοῦ ἁγίου καὶ νεκρώσιμον» Μνήσθητι Κύριε ὡς ἀγαθὸς τῶν δούλων σου. «Δόξα, κοντάκιον τοῦ ἁγίου, Καὶ νῦν τῆς ἑορτῆς» κοντάκιον. «Προκείμενον, ἀπόστολον, ἀλληλούια, Εὐαγγέλιον καὶ κοινωνικὸν πρῶτον τοῦ ἁγίου, εἶτα νεκρώσιμον»
(χφφ. Ἀπορούμενα τοῦ ΤΑΣ Vat. gr. 782 α’ ἥμισυ ιγ’ αἰ. φ. 207r, Paris. Coisl. gr. 215 τοῦ ἔτους 1360 φ. 208v, Τ. Σταυροῦ 52 ιδ’ αἰ. φ. 204r, Ἐθνικῆς Βιβλιοθήκης Βουλγαρίας 56 ιδ’ αἰ. φ. 257v, Σινὰ 1108 ιε’ αἰ. φ. 39r, Ἀπορούμενα ΤΑΣ κεφ. ο’). Βλ. καὶ τυπικὸ Εὐεργέτιδος ιβ’ αἰ. σ. 484.
[1] Ἀναγνώσματα καὶ κοινωνικό.
[2] Ὁρισμένη ᾠδὴ ἀπὸ τὸν κανόνα του γιὰ τὴν λειτουργία.
«Χρὴ εἰδέναι, ὅτι ἐὰν τύχωσιν ἐν Σαββάτῳ προεόρτια ἤ μεθέορτα καὶ ἅγιος ἔχων λειτουργίαν[1] καὶ ᾠδὴν[2], εἰς τὴν λειτουργίαν ἐν τοῖς μακαρισμοῖς τῆς ἑορτῆς δ’ καὶ τοῦ ἁγίου δ’, εἰ δὲ οὔκ ἔχει ὁ ἅγιος, τῆς ἑορτῆς δ’ καὶ οἱ μακαρισμοὶ τοῦ ἤχου δ’. Τροπάριον τοῦ ἁγίου καὶ νεκρώσιμον» Μνήσθητι Κύριε ὡς ἀγαθὸς τῶν δούλων σου. «Δόξα, κοντάκιον τοῦ ἁγίου, Καὶ νῦν τῆς ἑορτῆς» κοντάκιον. «Προκείμενον, ἀπόστολον, ἀλληλούια, Εὐαγγέλιον καὶ κοινωνικὸν πρῶτον τοῦ ἁγίου, εἶτα νεκρώσιμον»
(χφφ. Ἀπορούμενα τοῦ ΤΑΣ Vat. gr. 782 α’ ἥμισυ ιγ’ αἰ. φ. 207r, Paris. Coisl. gr. 215 τοῦ ἔτους 1360 φ. 208v, Τ. Σταυροῦ 52 ιδ’ αἰ. φ. 204r, Ἐθνικῆς Βιβλιοθήκης Βουλγαρίας 56 ιδ’ αἰ. φ. 257v, Σινὰ 1108 ιε’ αἰ. φ. 39r, Ἀπορούμενα ΤΑΣ κεφ. ο’). Βλ. καὶ τυπικὸ Εὐεργέτιδος ιβ’ αἰ. σ. 484.
[1] Ἀναγνώσματα καὶ κοινωνικό.
[2] Ὁρισμένη ᾠδὴ ἀπὸ τὸν κανόνα του γιὰ τὴν λειτουργία.
Last edited: