Εμμανουήλ Αβραμίδης
Παλαιό Μέλος
Όταν τις Κυριακές ψάλλεται πολυέλεος, το πλέον συνηθισμένο είναι να παραλειφθεί ο Άμωμος, αντί των δοξαστικών του πολυελέου να ψαλλούν τα ευλογητάρια, και να ακολουθήσει κάθισμα και υπακοή... δεν είναι όμως η ακριβέστερη τάξη:
1) Τα ευλογητάρια είναι στιχηρά του Αμώμου, άρα δεν ταιριάζουν στον πολυέλεο.
2) Κάθε στιχολογία ακολουθείται από κάθισμα ή υπακοή (όχι και τα δύο μαζί).
3) Ο Άμωμος σπανίως καταλιμπάνεται (Κυριακή των Βαΐων, του Θωμά, της Πεντηκοστής, 14 Σεπτεμβρίου, 25 Δεκεμβρίου, 6 Ιανουαρίου, 6 Αυγούστου)
Αν τηρηθεί η ακρίβεια, η στιχολογία διαμορφώνεται ως εξής:
Άμωμος - ευλογητάρια, συναπτή - Ότι ηυλόγηταί σου, υπακοή
Πολυέλεος - δόξα, συναπτή (, κάθισμα
Μαρτυρείται επιπλέον εκφώνηση σε αρχαία ή παλαιά τυπικά; Αν όχι, ποια θεωρείται η πλέον κατάλληλη;
1) Τα ευλογητάρια είναι στιχηρά του Αμώμου, άρα δεν ταιριάζουν στον πολυέλεο.
2) Κάθε στιχολογία ακολουθείται από κάθισμα ή υπακοή (όχι και τα δύο μαζί).
3) Ο Άμωμος σπανίως καταλιμπάνεται (Κυριακή των Βαΐων, του Θωμά, της Πεντηκοστής, 14 Σεπτεμβρίου, 25 Δεκεμβρίου, 6 Ιανουαρίου, 6 Αυγούστου)
Αν τηρηθεί η ακρίβεια, η στιχολογία διαμορφώνεται ως εξής:
Άμωμος - ευλογητάρια, συναπτή - Ότι ηυλόγηταί σου, υπακοή
Πολυέλεος - δόξα, συναπτή (, κάθισμα
Μαρτυρείται επιπλέον εκφώνηση σε αρχαία ή παλαιά τυπικά; Αν όχι, ποια θεωρείται η πλέον κατάλληλη;