Τὸ θεωρούμενο αὐτόμελο κάθισμα τοῦ πλ. δ’ ἤχου «Τὴν σοφίαν καὶ λόγον» εἶναι προσόμοιο τοῦ αὐτομέλου
«Τὴν σοφίαν τοῦ Λόγου καταμαθών, καὶ τὸ γράμμα τοῦ νόμου ἀποβαλών, πᾶσιν ἀνεκήρυξας, τὸν τῆς χάριτος λόγον, καὶ τῶν ψυχῶν τὰς πλάκας, λαξεύσας τῇ γλώττῃ σου, ἐν αὐταῖς ἐχάραξας, τὰ θεῖα διδάγματα· ὅθεν καὶ τοῦ γνόφου, διαβὰς τὴν νεφέλην, καλύπτῃ τῷ σώματι, καὶ ἐκλάμπεις τῷ Πνεύματι, ἱεράρχα μακάριε. Πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, τῶν πταισμάτων ἄφεσιν»
(χφ. Σινὰ 792 παρακλητικὴ ια' αἰ. φ. 172r).
«Τὴν σοφίαν τοῦ Λόγου καταμαθών, καὶ τὸ γράμμα τοῦ νόμου ἀποβαλών, πᾶσιν ἀνεκήρυξας, τὸν τῆς χάριτος λόγον, καὶ τῶν ψυχῶν τὰς πλάκας, λαξεύσας τῇ γλώττῃ σου, ἐν αὐταῖς ἐχάραξας, τὰ θεῖα διδάγματα· ὅθεν καὶ τοῦ γνόφου, διαβὰς τὴν νεφέλην, καλύπτεις τὸ σώμα σου καὶ ἐκλάμπεις τῷ Πνεύματι, θεοφόρε πατὴρ ἡμῶν. Πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ»
(χφ. Σινὰ 778 παρακλητικὴ ια’ αἰ. φ. 53v).
«Τὴν σοφίαν τοῦ Λόγου καταμαθών, καὶ τὸ γράμμα τοῦ νόμου ἀποβαλών, πᾶσιν ἀνεκήρυξας, τὸν τῆς χάριτος λόγον, καὶ τῶν ψυχῶν τὰς πλάκας, λαξεύσας τῇ γλώττῃ σου, ἐν αὐταῖς ἐχάραξας, τὰ θεῖα διδάγματα· ὅθεν καὶ τοῦ γνόφου, διαβὰς τὴν νεφέλην, καλύπτῃ τῷ σώματι, καὶ ἐκλάμπεις τῷ Πνεύματι, ἱεράρχα Χρυσόστομε. Πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ»
(χφ. Σινὰ 596 μηναῖο Ἰανουαρίου θ’-ι’ αἰ. φ. 53r).
«Τὴν σοφίαν τοῦ Λόγου καταμαθών, καὶ τὸ γράμμα τοῦ νόμου ἀποβαλών, πᾶσιν ἀνεκήρυξας, τὸν τῆς χάριτος λόγον, καὶ τῶν ψυχῶν τὰς πλάκας, λαξεύσας τῇ γλώττῃ σου, ἐν αὐταῖς ἐχάραξας, τὰ θεῖα διδάγματα· ὅθεν καὶ τοῦ γνόφου, διαβὰς τὴν νεφέλην, καλύπτῃ τῷ σώματι, καὶ ἐκλάμπεις τῷ Πνεύματι, Ἰωάννη Χρυσόστομε. Πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ»
(χφφ. Paris. gr. 259 μηναῖο ιβ' αἰ. φ. 129r, Σινὰ 2113 μηναῖα ιγ’ αἰ. φ. 100r «τοῦ νόμου τὸ γράμμα»). Πρβλ. μηναῖα χφφ. Σινὰ 570 ι’-ια’ αἰ. φ. 30r, ἁγ. Σάβα 10 ιβ’ αἰ. φ. 88r-v, Σινὰ 592 τοῦ ἔτους 1227 φ. 68r.
«Τὴν σοφίαν τοῦ λόγου κατα»
(χφφ. Vat. gr. 771 τριῴδιο ια’ αἰ. φ. 23r, Σινὰ 759 πεντηκοστάριο ια’ αἰ. φφ. 114v, 155r, P 928 σσ. 444, 445, BL 16398 μηναῖο Δεκεμβρίου τοῦ ἔτους 1460 φ. 92r).
«Τὴν σοφίαν τοῦ λόγου κατ»
(χφφ. Σινὰ 755 τριῴδιο περὶ τὸν ι’ αἰ. φ. 33r, 580 μηναῖα ια’ αἰ. φ. 151r, Paris. gr. 332 μηναῖα ιβ' αἰ. φφ. 71r, 95v, 200r, Valliceliana E 54 μηναῖα ιδ’ αἰ. φφ. 39v, 76r, 161r).
«Τὴν σοφίαν τοῦ λόγου»
(χφφ. Σινὰ 1593 παρακλητικὴ θ’-ι’ αἰ. φ. 87v, 755 τριῴδιο ι’ αἰ. φφ. 129r, 137v, 174r, 206r, 735 τριῴδιο ι’ αἰ. φ. 143r, Μ. Λαύρας Γ-19 μηναῖο Μαΐου τοῦ ἔτους 1047 φφ. 6v, 14v, Δ-45 μηναῖα Μαρτίου-Αὐγούστου ια’ αἰ. φφ. 57v, 69r, 114v, 132r, Δ-23 μηναῖα Σεπτεμβρίου-Ὀκτωβρίου β’ ἥμισυ ια’ αἰ. φφ. 19r, 29r, 35r, 36v, 41r, Σινὰ Μ1 (νέα εὑρήματα 1975) φ. 75v, TΕ σσ. 576, 578, 586, χφφ. Λειμῶνος 11 μηναῖο Ἰουνίου ια’-ιβ’ αἰ. φ. 133v, ΛΜ 81 φφ. 118v, 122v, 148r, 211v, 268v, ΛΜ 31 φ. 16v, ΕΒΕ 642 φ. 271v, BSB 205 φ. 269v, ΤΣΘ φφ. 116r, 121r, 163r, 169v, 184v, ΛΜ 10 φφ. 6v, 8r, 18v, 106r, Λειμῶνος 117 μηναῖο Μαΐου τοῦ ἔτους 1442 φφ. 37r, 63r, 92r, ΛΜ 3 φ. 16v, Λειμῶνος 124 μηναῖο Νοεμβρίου ιστ’ αἰ. φφ. 22v, 33r, 41v, 92r, 109r, 118r, 129r, 130r, 141v, 148v, 154v, 184r, 211v, 223r, 247v, 257v, 285v, ΤΑΣ κεφ. ιζ’, ιθ’, κθ’, λθ’ (στὴν τελευταία ἔκδοση (1771) διαφοροποιεῖται ἡ ἀρίθμηση τῶν κεφαλαίων ἀπὸ τὸ ιβ’), Πεντηκοστάριον ἔκδ. 1525 Κυριακὴ ἁγίων πάντων, Τριῴδιον ἔκδ. 1586 (anemi.lib.uoc.gr) Σάββατον α’ νηστειῶν).
«Τὴν σοφίαν καὶ λόγον»
(χφ. Πάτμου 266 τυπικὸ τῆς Μεγάλης Ἐκκλησίας θ’-ι’ αἰ. (D Ι σ. 96)).
«Κάθισμα ἦχος πλ. δ’» πρὸς τὸ «Τὴν σοφίαν τοῦ λόγου»
(ΒΝΕ 4694 φφ. 8r, 15v, 23v, 43r, 59r, 72r, 104v, 198r).
«Κάθισμα ἦχος πλ. δ’» πρὸς τὸ «Τὴν σοφίαν τοῦ λόγου καταμαθών»
(χφφ. Σινὰ 596 μηναῖο Ἰανουαρίου ι' αἰ. (Θ σ. 371), 624 μηναῖο Ἰουλίου ι’-ια’ αἰ. φ. 3r, BNE 4694 φφ. 29r, 38v, 67r, 217r, P 928 σ. 477, χφφ. Vallicelliana B 22 μηναῖα ιγ’ αἰ. φ. 44v, Paris. gr. 1615 μηναῖο Ἰανουαρίου ιε' αἰ. φ. 319r, Ott. gr. 295 σύμμικτο ιστ' αἰ. φφ. 140r, 179v).
«Τὴν σοφίαν τοῦ Λόγου καταμαθών καὶ τὸ γράμμα τοῦ νόμου»
(χφ. Vat. gr. 1820 παρακλητικὴ ιβ' αἰ. φ. 235r).
«Τὴν σοφίαν τοῦ Λόγου καταμαθών» μελετήσας Μελέτιε, «καὶ τὸ γράμμα τοῦ νόμου ἀποβαλών, πᾶσιν ἀνεκήρυξας, τὸν τῆς χάριτος λόγον, καὶ τῶν ψυχῶν τὰς πλάκας, λαξεύσας τῇ γλώττῃ σου, ἐν αὐταῖς ἐχάραξας, τὰ θεῖα διδάγματα· ὅθεν καὶ τοῦ γνόφου, διαβὰς τὴν νεφέλην, καλυπτόμενος σώματι, ἀναλάμπεις τῷ Πνεύματι, Ἱεράρχα Μελέτιε. Πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ, τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρήσασθαι, τοῖς ἑορτάζουσι πόθῳ, τὴν ἁγίαν μνήμην σου»
(β’ μεσῴδιο κάθισμα ἁγίου Μελετίου Ἀντιοχείας 12 Φεβρουαρίου).
Ἁγίου μάρτυρος Μελετίου τοῦ στρατηλάτου
«Κάθισμα. Ἦχος πλ. δ’ Τὴν σοφίαν τοῦ Λόγου καταμαθὼν.
Μελετήσας ἐμφρόνως
νόμον Θεοῦ,
μέσον ἤχθης ἀνόμων,
μάρτυς, κριτὸς
καὶ πᾶσαν ὑπέμεινας
ἀλγηδόνα τοῦ σώματος
καὶ πολλοὺς τῷ Λόγῳ
ἐτέλεσας μάρτυρας,
μιμησαμένους πίστει
τὸν δρόμον σου, πάνσοφε·
ὅθεν σὺν ἐκείνοις
τῷ δεσπότῃ παρέστης,
τῶν πόνων ἐπάξια
κομισάμενος ἔπαλθα,
ἀθλοφόρε Μελέτιε,
πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ
τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρήσασθαι
τοῖς ἑορτάζουσι πόθῳ τὴν μνήμην σου»
(Analecta hymnica graeca τ. 9 1973 Canones Maii (Μαΐου 24)).
Ἁγίου ἱερομάρτυρος Τιμοθέου Προύσης
«Κάθισμα. Ἦχος πλ. δ’ Τὴν σοφίαν τοῦ Λόγου καταμαθὼν.
Τιμοθέου τοὺς τρόπους παραζηλῶν
καὶ τοῦ Παύλου τοὺς λόγους ἀποτελῶν,
νομίμως ἐνήθλησας
καὶ Θεὸν ὡμολόγησας,
τὸν ἐπὶ Ποντίου Πιλάτου ὡς ἄνθρωπον
δι’ ἡμᾶς κριθέντα
καὶ θάνατον λύσαντα·
ὅθεν καὶ πρὸς πίστιν
βασιλίδα ζωγρήσας,
Χριστῷ προσενήνοχας πανυπέρτατον κάρπωμα,
ἱεράρχα Τιμόθεε·
πρέσβευε αὐτῷ ἐκτενῶς
τῶν πταισμάτων ἄφεσιν δωρήσασθαι
τοῖς ἑορτάζουσι πόθῳ τὴν ἁγίαν μνήμην σου»
(Analecta hymnica graeca τ. 9 1973 Canones Maii (Μαΐου 24)).
Συντομογραφίες στὸ συνημμένο.