[Σημ. συντ. (π.Μ.)] Μεταφορά μηνυμάτων από το θέμα: Απολυτίκια ψαλλόμενα κατά την εβδομάδα των Μυροφόρων.
Απορία που την είχα από παλιά και δεν ήξερα και πού να την βάλω... Κατανοώ απολύτως ότι το Απολυτίκιο «Ὁ εὐσχήμων Ἰωσήφ...» όταν ψάλλεται την περίοδο του Πεντηκοσταρίου χρειάζεται τη συμπλήρωση για να έχει πανηγυρικό περιεχόμενο «ἀλλὰ τριήμερος ἀνέστης Κύριε...» Το Απολυτίκιο όμως «Ταῖς μυροφόροις γυναιξί...» ούτως ή άλλως έχει αναστάσιμο χαρακτήρα, γιατί να συμπληρωθεί; Για να ακουσθεί η λέξη «ἀνέστης»; Κατ' αναλογίαν με το προηγούμενο; Αφού στον Όρθρο του Μ. Σαββάτου ψάλλουμε και το Αναστάσιμο Απολυτίκιο «Ὅτε κατῆλθες...» όπως ακριβώς ψάλλεται σε όλες τις Κυριακές του Β΄ ήχου καθώς και την Κυριακή των Μυροφόρων. Δεν ξέρω αν θα λυθεί βέβαια η απορία μου αλλά ήθελα κάπου να το πώ...
Απορία που την είχα από παλιά και δεν ήξερα και πού να την βάλω... Κατανοώ απολύτως ότι το Απολυτίκιο «Ὁ εὐσχήμων Ἰωσήφ...» όταν ψάλλεται την περίοδο του Πεντηκοσταρίου χρειάζεται τη συμπλήρωση για να έχει πανηγυρικό περιεχόμενο «ἀλλὰ τριήμερος ἀνέστης Κύριε...» Το Απολυτίκιο όμως «Ταῖς μυροφόροις γυναιξί...» ούτως ή άλλως έχει αναστάσιμο χαρακτήρα, γιατί να συμπληρωθεί; Για να ακουσθεί η λέξη «ἀνέστης»; Κατ' αναλογίαν με το προηγούμενο; Αφού στον Όρθρο του Μ. Σαββάτου ψάλλουμε και το Αναστάσιμο Απολυτίκιο «Ὅτε κατῆλθες...» όπως ακριβώς ψάλλεται σε όλες τις Κυριακές του Β΄ ήχου καθώς και την Κυριακή των Μυροφόρων. Δεν ξέρω αν θα λυθεί βέβαια η απορία μου αλλά ήθελα κάπου να το πώ...
Last edited by a moderator: