Αν θυμάμαι καλά υπάρχει και η "διπλωματική" απόφαση της Δ.Ι.Σ.( επί μακαριστού Χριστόδουλου: "νίκας τοις βασιλεύσι" και "κατά βαρβάρων" όταν ψάλλεται στους Ναούς και αντιστοίχως "ευσεβέσι - εναντίων" όταν ψάλλεται εκτός των Ναών.
Πάντως είναι να απορεί κανείς, αλλά και να καταθλίβεται συγχρόνως, για το πόσο κούφιοι, κενοί και αγράμματοι, ιδίως επί εκκλησιαστικών θεμάτων, είναι αυτοί που αντέδρασαν και συνεχίζουν να αντιδρούν στο "βασιλεύσι" και μάλιστα να δημιουργούν μεγάλα προβλήματα σε αυτά τα θέματα, στα οποία είναι εντελώς άσχετοι και ανίδεοι, διακατεχόμενοι και ενεργούντες αποκλειστικά και μόνο με βάση τις φιλοσοφικές, ιδεολογικές ή και κομματικές αγκυλώσεις τους. Θέλουν να έχουν και να επιβάλλουν την άποψή τους, στο συγκεκριμένο ζήτημα, καίτοι ουδέποτε έχουν πατήσει το πόδι τους σε εκκλησία, για την οποία όλοι αυτοί αποστρέφουν το πρόσωπό τους και μάλιστα επιδεικτικά, ακόμα και όταν περνούν έξω από ένα Ναό. Ούτε λόγος να γίνεται, βέβαια, για να κάνουν και το σταυρό τους.
Θα τεκμηριώσω αμέσως τα παραπάνω. Κάθε ημέρα, σχεδόν, ψάλλεται στις εκκλησίες η Ακολουθία του Όρθρου. Όπως όλοι μας γνωρίζουμε, στη έναρξη της Ακολουθίας αυτής και πριν από την ανάγνωση του εξαψάλμου, διαβάζονται το Απολυτίκιον του Τιμίου Σταυρού (αγκάθι γι' αυτούς) "Σώσον ο Θεός τον λαόν σου..." και ακολούθως το Κοντάκιον του Τ. Σταυρού " Ο υψωθείς εν τω Σταυρώ εκουσίως...", στο οποίο περιλαμβάνονται οι φράσεις "... εύφρανον εν τη δυνάμει σου τους πιστούς βασιλείς ημών, νίκας χορηγών αυτοίς κατά των πολεμίων..." και τέλος και αμέσως μετά, διαβάζεται το Θεοτοκίον "Πραστασία φοβερά και ακαταίσχηντε...", στο οποίο περιλαμβάνονται οι φράσεις: "...σώζε ους εκέλευσας βασιλεύειν και χορήγει αυτοίς ουρανόθεν την νίκην..." Υπάρχουν, βέβαια και πολλοί άλλοι ύμνοι, αλλά και αναγνώσματα με παρόμοιες αναφορές, αλλά επέλεξα αυτά, γιατί είναι πολύ γνωστά σε κάθε εκκλησιαζόμενο, αλλά και καθημερινώς σχεδόν επαναλαμβανόμενα.
Το εξωφρενικό στην περίπτωση αυτή είναι ότι για τα δύο τελευταία τροπάρια ουδείς εξ αυτών διεμαρτυρήθη. 'Οχι γιατί εκεί δεν τους το επέβαλλαν οι αγκυλώσεις τους, αλλά απλά και μόνο γιατί δεν γνώριζαν και δεν γνωρίζουν την ύπαρξη τους, ούτε βέβαια και την τόσο συχνή και επαναλαμβανόμενη ανάγνωσή τους.
Ε, λοιπόν, αυτοί οι άσχετοι ήθελαν και συνεχίζουν να θέλουν και να επιδιώκουν να επιβάλλουν στην Εκκλησία την άποψή τους και επ' αυτού, καίτοι αποδεικνύεται ότι έχουν κυριολεκτικά πλήρη άγνοια. ¨Εφθασαν κάποιοι από αυτούς να αποχωρούν από τους Ναούς και μάλιστα επιδεικτικά και ξεδιάντροπα, διαμαρτυρόμενοι, τάχα, για το "τοις βασιλεύσι".
Έτσι, σιγά - σιγά, φθάσαμε και στο τελευταίο "χτύπημά" τους από κάποιους που φαίνεται να έχουν συνωστισμό στον εγκέφαλό τους: "Στην Ελληνική παιδεία δεν έχει θέση η Ορθόδοξη κατήχηση"(!!!). Προσέξατε παρακαλώ "η ΟΡΘΟΔΟΞΗ κατήχηση". Επομένως, μπορεί να έχουν θέση π.χ. η μασωνική κατήχηση, ή η κατήχηση στο δωδεκάθεο, η παγανιστική και οποιαδήποτε άλλη κατήχηση των ελληνόπουλων. Εκεί, δυστυχώς, φθάσαμε. Αλλά περί αυτών αργότερα.
Τα παραπάνω μπορεί να θεωρηθεί, ότι αποτελούν και απάντηση στην ανάρτηση 16 του Manuel. επ' αυτού του θέματος.
Προσυπογράφω και συμπληρώνω: Είναι θέμα καλού ή κακού λογισμού.'Αν π.χ. μπορείς να αντιληφθής ότι λέγοντες "Βασιλείς" εννοούμε τους άρχοντες γενικώς και παραλλήλως η καρδιά σου είναι στον Χριστό, δεν έχεις πρόβλημα. 'Αν όμως κουβαλάς μαζί σου τις κοσμικές σου αγκυλώσεις, τότε ναι, υπάρχει πρόβλημα!Αν θυμάμαι καλά υπάρχει και η "διπλωματική" απόφαση της Δ.Ι.Σ.( επί μακαριστού Χριστόδουλου: "νίκας τοις βασιλεύσι" και "κατά βαρβάρων" όταν ψάλλεται στους Ναούς και αντιστοίχως "ευσεβέσι - εναντίων" όταν ψάλλεται εκτός των Ναών.
Πάντως είναι να απορεί κανείς, αλλά και να καταθλίβεται συγχρόνως, για το πόσο κούφιοι, κενοί και αγράμματοι, ιδίως επί εκκλησιαστικών θεμάτων, είναι αυτοί που αντέδρασαν και συνεχίζουν να αντιδρούν στο "βασιλεύσι" και μάλιστα να δημιουργούν μεγάλα προβλήματα σε αυτά τα θέματα, στα οποία είναι εντελώς άσχετοι και ανίδεοι, διακατεχόμενοι και ενεργούντες αποκλειστικά και μόνο με βάση τις φιλοσοφικές, ιδεολογικές ή και κομματικές αγκυλώσεις τους. Θέλουν να έχουν και να επιβάλλουν την άποψή τους, στο συγκεκριμένο ζήτημα, καίτοι ουδέποτε έχουν πατήσει το πόδι τους σε εκκλησία, για την οποία όλοι αυτοί αποστρέφουν το πρόσωπό τους και μάλιστα επιδεικτικά, ακόμα και όταν περνούν έξω από ένα Ναό. Ούτε λόγος να γίνεται, βέβαια, για να κάνουν και το σταυρό τους.
Θα τεκμηριώσω αμέσως τα παραπάνω. Κάθε ημέρα, σχεδόν, ψάλλεται στις εκκλησίες η Ακολουθία του Όρθρου. Όπως όλοι μας γνωρίζουμε, στη έναρξη της Ακολουθίας αυτής και πριν από την ανάγνωση του εξαψάλμου, διαβάζονται το Απολυτίκιον του Τιμίου Σταυρού (αγκάθι γι' αυτούς) "Σώσον ο Θεός τον λαόν σου..." και ακολούθως το Κοντάκιον του Τ. Σταυρού " Ο υψωθείς εν τω Σταυρώ εκουσίως...", στο οποίο περιλαμβάνονται οι φράσεις "... εύφρανον εν τη δυνάμει σου τους πιστούς βασιλείς ημών, νίκας χορηγών αυτοίς κατά των πολεμίων..." και τέλος και αμέσως μετά, διαβάζεται το Θεοτοκίον "Πραστασία φοβερά και ακαταίσχηντε...", στο οποίο περιλαμβάνονται οι φράσεις: "...σώζε ους εκέλευσας βασιλεύειν και χορήγει αυτοίς ουρανόθεν την νίκην..." Υπάρχουν, βέβαια και πολλοί άλλοι ύμνοι, αλλά και αναγνώσματα με παρόμοιες αναφορές, αλλά επέλεξα αυτά, γιατί είναι πολύ γνωστά σε κάθε εκκλησιαζόμενο, αλλά και καθημερινώς σχεδόν επαναλαμβανόμενα.
Το εξωφρενικό στην περίπτωση αυτή είναι ότι για τα δύο τελευταία τροπάρια ουδείς εξ αυτών διεμαρτυρήθη. 'Οχι γιατί εκεί δεν τους το επέβαλλαν οι αγκυλώσεις τους, αλλά απλά και μόνο γιατί δεν γνώριζαν και δεν γνωρίζουν την ύπαρξη τους, ούτε βέβαια και την τόσο συχνή και επαναλαμβανόμενη ανάγνωσή τους.
Ε, λοιπόν, αυτοί οι άσχετοι ήθελαν και συνεχίζουν να θέλουν και να επιδιώκουν να επιβάλλουν στην Εκκλησία την άποψή τους και επ' αυτού, καίτοι αποδεικνύεται ότι έχουν κυριολεκτικά πλήρη άγνοια. ¨Εφθασαν κάποιοι από αυτούς να αποχωρούν από τους Ναούς και μάλιστα επιδεικτικά και ξεδιάντροπα, διαμαρτυρόμενοι, τάχα, για το "τοις βασιλεύσι".
Έτσι, σιγά - σιγά, φθάσαμε και στο τελευταίο "χτύπημά" τους από κάποιους που φαίνεται να έχουν συνωστισμό στον εγκέφαλό τους: "Στην Ελληνική παιδεία δεν έχει θέση η Ορθόδοξη κατήχηση"(!!!). Προσέξατε παρακαλώ "η ΟΡΘΟΔΟΞΗ κατήχηση". Επομένως, μπορεί να έχουν θέση π.χ. η μασωνική κατήχηση, ή η κατήχηση στο δωδεκάθεο, η παγανιστική και οποιαδήποτε άλλη κατήχηση των ελληνόπουλων. Εκεί, δυστυχώς, φθάσαμε. Αλλά περί αυτών αργότερα.
Τα παραπάνω μπορεί να θεωρηθεί, ότι αποτελούν και απάντηση στην ανάρτηση 16 του Manuel. επ' αυτού του θέματος.
Απάντηση σε μένα ως προς τι; Ως άσχετου ή παγανιστή; Εγώ που εμπίπτω στην απάντησή σας;
Σύμφωνα με μαρτυρία του Μπάμπη Άννινου, ο οποίος επισκέφθηκε τον πατριαρχικό ναό στις 14-9-1904, εψάλλη "τοις ευσεβέσι κατ' εναντίων" δύο φορές και "τοις βασιλεύσι κατά βαρβάρων" την τρίτη. (βλ. περισσότερα εδώ σελ. 7-9).
Η επιρροή είναι σαφής από το «Κύριε σῶσον τοὺς εὐσεβεῖς» της αρχιερατικής λειτουργίας, στην τελευταία επανάληψη του οποίου λεγόταν παλαιότερα «Κύριε σῶσον τοὺς βασιλεῖς».
Καλημέρα σας κύριε Δημήτρη.Είχα ακούσει κάποτε στο ραδιόφωνο ένα λόγο ενός κληρικού.Αν θυμάμαι καλά είχε πει ότι είτε πούμε....τοις ευσεβεσι κατ'εναντιον....είτε πούμε....τοις βασιλευσι κατα βαρβαρων....είναι το ίδιο.Δυστυχώς όμως δε θυμάμαι το αν είπε το πιο από τα δύο είναι μεταγενέστερο.Δε θυμάμαι και τον τρόπο που τα έλεγε αν και νομίζω ότι έδινε την έννοια στον ακροατή πως έτσι γράφτηκε το απολυτικιον δηλαδη...τοις βασιλευσι κατα βαρβαρων....Άρα το τοις βασιλεύσι προηγείται.
Εδώ που τα λέμε αυτό προηγείται αν δεν κάνω λάθος.Μην ξεχνάμε ότι σχεδόν όλοι οι λαοί είχαν Μοναρχία τότε.
Προς το παρον σας παραθέτω αυτά.Θα σας στείλω και άλλη απάντηση με άλλες πληροφορίες.