15. «Θεαρχίῳ νεύματι» Πέτρου: α) χειρόγραφη καταγραφή Σίμωνος Καρά & β) επεξεργασμένη αντιγραφή της Κυψέλης του Στεφάνου

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Θα προσπαθήσω να εξηγήσω αναλυτικά κάποια πράγματα για να γίνω κατανοητός ώστε να αποφευχθούν οι όποιες παρεξηγήσεις.

Την Τρίτη το απόγευμα λίγο πριν την ώρα του εσπερινού άνοιξα το youtube και άκουγα διαβάζοντας το δοξαστικό όπως φαίνεται στο παρακάτω βίντεο για να το μάθω όσο γίνεται καλύτερα και αυτό άλλωστε αποτέλεσε την αφορμή για τη δημιουργία αυτών των οπτικοακουστικών αρχείων.

Όπως μπορεί να δει ο οποιοσδήποτε ένας εκ των αγαπητών συνδρομητών (subscribers), με παρακάλεσε εκείνη την ώρα να ανεβάσω κάπου το κείμενο σε μορφή pdf για να το ψάλλει στο ναό του προφανώς. Καθώς το rapidshare είχε διαγράψει το σύνδεσμο (όταν τα αρχεία είναι ανενεργά μετά την παρέλευση ενός μήνα διαγράφονται), το ανέβασα εδώ ώστε να μη ξαναδιαγραφεί και όχι για να προκαλέσω τα γνωστά μέλη.
Στον ίδιο φάκελο που υπήρχε αυτό το pdf ήταν και το άλλο κείμενο σε μορφή εικόνας jpg. Έτσι με την ευκαιρία αυτή ανέβασα και αυτό. Δεν είμαι σίγουρος όμως για την προέλευσή του. Πρέπει να είναι αυτό που είπε ο κ. Νεοκλής, από τη Μουσική Κυψέλη του Στεφάνου. Όμως ούτε το χρησιμοποίησα στην εκκλησία, ούτε το διάβασα πριν το στείλω αυτό το αρχείο εικόνας.
Τα σχόλια επομένως του κυρίου Τσακίρογλου που αναφέρονται αποκλειστικά και μόνο στο αρχείο εικόνας τα βρίσκω μάλλον σωστά και τον ευχαριστώ για την επισήμανσή του και πιστεύω πως αποτελεί παράδειγμα ο τρόπος που εκφράζει τις διαφωνίες ή απορίες του σε διάφορα θέματα εδώ σε αυτή την κοινότητα.
Από κει και πέρα αν ο οποιοσδήποτε χρησιμοποιεί κάποια από τα λεγόμενα παλαιά σημάδια, φταίει ο αείμνηστος δάσκαλος Σ. Καράς; Υπάρχει λογική σε αυτό τώρα; Δε θέλω να γράψω τίποτα άλλο σχετικά με αυτό.

Το κείμενο αυτό σε μορφή pdf αποτελεί ένα μικρό δείγμα από το εκατοντάδων σελίδων μουσικό μηναίο του μηνός Αυγούστου του συλλόγου προς διάδοσιν της εθνικής μουσικής. Βρίσκεται στον πρώτο τόμο. Υπάρχουν και μήνες που απαρτίζονται από τρεις τόμους! Η επεξεργασία, που έγινε για προσωπική χρήση, έχει να κάνει με τη διχρωμία και την πρόσθεση της αρκτικής μαρτυρίας σε κάθε σημείο που αλλάζει ο ήχος και τα περιθώρια ανάμεσα σε κάθε ήχο. Με βοηθά αρκετά αυτός ο τρόπος στην καλύτερη εκτέλεση και επομένως η όποια επεξεργασία δεν έχει να κάνει τόσο με λόγους αισθητικής.
Το βιβλίο μπορούσε παλιότερα να το προμηθευτεί κάποιος είτε από το σύλλογο, δε ξέρω αν υπάρχει ακόμα, είτε από το βιβλίο της αποστολικής διακονίας και από άλλα βιβλιοπωλεία. Για το τι συμβαίνει αυτή την περίοδο το ΚΕΠΕΜ λογικά μπορεί να ενημερώσει τους ενδιαφερόμενους εδώ.

Θα πρέπει, για αυτούς που δε γνωρίζουν να αναφερθεί, ότι ο Σ. Καράς έχει γράψει δεκάδες χιλιάδες σελίδες κειμένων εκκλησιαστικής μουσικής κυριολεκτικά με το χέρι του και όχι δηλαδή με υπολογιστή ή σε τυπογραφείο. Πρόκειται όχι για δικές του συνθέσεις αλλά για επεξεργασία των παλαιών και κλασσικών μουσικών κειμένων. Δηλαδή έχουν προστεθεί διαστολές, ώστε να μπορεί εύκολα να ψαλλεί το μέλος με ρυθμό, έχουν προστεθεί αναπνοές ώστε να μη κόβονται λέξεις στη μέση κάτι που δυστυχώς το συναντάμε πολύ συχνά, έχουν προστεθεί έλξεις ώστε να γίνεται όσο πιο πιστά η εκτέλεση των διαστημάτων και αρκετά ακόμα.
Όπως λοιπόν γράφουν και τα βιβλία στην εισαγωγή, είναι αδύνατο σε τόσες δεκάδες χιλιάδες σελίδες να μην υπάρχουν μικρολαθάκια ανεπαίσθητα κατά την ώρα του ψαλσίματος βέβαια, αλλά που κάποιος μπορεί να ανακαλύψει μόνο με εξονυχιστικό έλεγχο και αφού γνωρίζει πολύ καλά ορθογραφία της εκκλησιαστικής βυζαντινής μουσικής.
Έτσι είναι εκτός λογικής ανάμεσα στους εκατομμύρια χαρακτήρες που έγραψε ο αείμνηστος δάσκαλος Σίμωνας Καράς, να βρίσκουμε ένα χαρακτήρα που μπορεί να ήθελε ή να μην ήθελε ψηφιστό για παράδειγμα και να το κάνουμε σημαία και να μιλάμε για ανορθογραφία. Αυτό που έχει κάνει ο Σ. Καράς είναι απλά απίστευτο. Μοναδική δουλειά που πρέπει να αγαπά κανείς υπερβολικά την ψαλτική δηλαδή ουσιαστικά να αγαπά και να πιστεύει το σκοπό της για να τα καταφέρει.

Για το θέμα του καλύτερου ψάλτη... δεν έχω ψηφίσει. Τι θα λέγατε για μια ψηφοφορία για την ανάδειξη του καλύτερου αγίου;
Πιστεύω πως δεν υπάρχει καλύτερος ψάλτης, το έχω γράψει αυτό. Δηλαδή κάποια στιγμή σε μια ιδιωτική προσωπική συζήτηση, σίγουρα μπορεί να πει κανείς πως ο τάδε είναι ο καλύτερος ψάλτης. Όμως όταν το δει κάποιος το θέμα πιο σοβαρά και αναλυτικά, μακριά από προσωπικές αδυναμίες καταλαβαίνει πως δε μπορεί να στηριχθεί ούτε επιστημονικά μα ούτε και πνευματικά τέτοιος (αδόκιμος) όρος.

 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Κατά το... "η γνωστή σχολή"...

Πολὺ καλό.

Ἐντύπωση προκαλεῖ ἡ ἰδιαίτερη ἔμφαση τῶν ὁπαδῶν τῆς γνωστῆς σχολῆς στοὺς Σφήκα καὶ Μαφίδη. Μαζὶ μὲ τὸν Φιρφιρῆ αὐτοὺς ἔχουν ἐπιλέξει ἐπιλεκτικὰ καὶ κατ' ἐπιλογὴν προκειμένου νὰ δώσουν -θεωροῦν- ἱστορικὴ βάση στὶς παρ-ερμηνεῖες τους.

Ἀπὸ τὴν ἀπαρχὴ τοῦ Ψαλτολογίου αὐτὸ τὸ παραμύθευμα προσπαθοῦν περάσουν. ἡ σύγκριση Στανίτσα-Μαφίδη εἶναι τουλάχιστον γελοία.
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Οχι δεν ηταν ισαξιος! Και μεχρι σημερα τουλαχιστον δεν εχει υπαρξει ισαξιος.

κατα την ταπεινή μου άποψη, είναι!!!!
κατά τη δική σας, που όπως μαρτυρούν μέλη φέρνετε σε πολλά στο μακαριστό, δεν θα υπάρξει.

Μετριάστε λίγο, αν είναι δυνατόν, την απολυτότητα...
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Αγαπητέ, ψάχνε στο Όρος να βρεθείς εκεί που πρέπει και όχι σε γλυκανάλατα μεράκια. Ρώτα τον κ. Χασανίδη να σε στείλει. Το υφάκι σας για μια ακόμη φορά μου θυμίζει Χριστιανόπουλο στα πολύ γερασμένα του...


Υγ Δύναμις Κορώνη

Μάλιστα.... αν είναι από την Αηδόνα...μπορούμε να έχουμε τον τίτλο του Δύναμις;

Οφθαλμούς έχουσιν και ουκ όψονται;

δ.

ΥΓ. Κ επειδή κάποια σχέση έχει ο γράφων με τον Άθω...σας πληροφορώ ότι συνήθως από άλλο βιβλίο ψάλλουν οι αριστείς των Αθωνιτών ιεροψαλτών το Δύναμις του Κορώνη...σε πανηγύρεις...
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
Αγαπητέ Νίκο L., ο κ. Ζαγκανάς, επιμελητής της Λειτουργίας του κ. Παϊκόπουλου, έχει ερωτηθεί για κάποια μέλη όπως το Δύναμις του Κρητός το οποίο υπάρχει στο εν λόγω βιβλίο περί των αναλύσεών τους. Κάποιοι βαπτίζουν το μαύρο άσπρο και το αντίθετο. Κάποιοι δεν δέχονται να συνυπάρχουν κάτω από τον ίδιο ήλιο διαφορετικές ερμηνευτικές τάσεις. Το πρόβλημα είναι δικό τους... Μας πείραξαν τώρα κάποια σημάδια που χρησιμοποίησε ο Καράς και δεν μας ενοχλούν τα όσα έχουν κάνει τόσοι και τόσοι σε μέλη που τα τάραξαν στις αναλύσεις. 350 σημαδόφωνα το αρχικό μάθημα 1080 με τις αναλύσεις...

ΕΝ ΕΙΔΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΣ:
Επειδή δεν μπορούμε να ψάλ(λ)ουμε το κμν όπως το καταγράφει ο κυρ Δημοσθένης αν έχουμε μπροστά μας τη μεταγραφή του Γρηγορίου, για λόγους πέραν της θελήσεώς μας, η αναλυτική γραφή είτε το θέλουμε είτε όχι είναι μια ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ για την οποία μόνο τύψεις δεν πρέπει να αισθανόμαστε. Έχω την αίσθηση ότι αυτή είναι που μας συνδέει με τα πριν από το 14 σημειογραφικά συστήματα. Επισήμανση: Κανείς των Αρχόντων δεν είχε ανάγκη από το κμν των διασκευών του. Μαρτυρώ για τον Άρχοντα Χαρίλαο Ταλιαδώρο ότι ανέκαθεν χωρίς να έχει κείμενο εκτελεί το Δύναμις του Κρητός, και πολλοί άλλοι. Ευγνώμονες προς όσους κατέγραψαν την παραδοσιακή εκτέλεσή τους οφείλουμε να είμαστε, γιατί αλλιώς ''κάνετε απλή ανάγνωση,'' όπως φώναζε και ο πολύς μακαρίτης Άρχων Θρασύβουλος Στανίτσας (αυτός ντε που υστερούσε σε μύτη από τον Χιώτη...), σε αντίστοιχο ερώτημα για το Αινείτε του Ιακώβου σε ήχο γ.

Δ.

ΥΓ1 Οι παροικούντες εν Ιερουσαλήμ κ Άθω δεν αγνοούν τί δηλούσιν οι όροι εξήγησις, διασκευή παρά τοις νεωτέροις. Ακόμα και μια ματιά στον Ζωικό πρόλογο του πολυμεταμορφωμένου Αναστασιματαρίου πείθει για του λόγου το αληθές.

ΥΓ2 Quiz: από ποιό βιβλίο ψάλλουν οι Αγιορείτες τα δύναμις σε β ήχο, στις πανηγύρεις; Απορία ψάλτου...

Δεν παίρνω θέση στα υπέρ και κατά Καρά ,γιατί δεν βρίσκει κανείς άκρη,όμως σχετικά με τα 350 σημαδόφωνα οπου γίνονται 1080,το θέμα είναι ότι πολλοί βάζοντας,σε κλασικές συνθέσεις, δίγοργα και τρίγοργα,δίκην αναλύσεων και ερμηνειών των διαφόρων μελικών τους σχημάτων, νομίζουν ότι κάνουν κάτι το σπουδαίο και μάλιστα θεωρούν τον εαυτό τους συνθέτη και μάλιστα εκφραστή γνησίου πατριαρχικού ύφους-δυστυχώς εκτός του εαυτού τους, τους νομίζουν και άλλοι-,ενώ στην πραγματικότητα,αυτό που εξάγουν ως αποτέλεσμα ειναι από μουσικής ή αν θέλετε και μουσικολογικής άποψης, καθαρή παραποίηση στενά προσωπικής αντίληψης και εντελώς επιφανειακής μουσικής γνώσης.

ΑΝΤΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΣ: βλ. συνημμένο.

Παρακαλώ τους συντονιστές να μεταφέρουν τα σχετικά μηνύματα στο οικείο θέμα (πρβλ. εδώ κ εδώ). Ευχαριστώ.

υγ. Είναι να διερωτάται κανείς αν η επιμονή σε συγκεκριμένες ερωτήσεις παραπέμπει σε μουσική δυσλεξία..
 

Attachments

  • Dynamis Kritos Anton Pann 1854.pdf
    127.8 KB · Views: 141
S

Sotres

Guest
Μάλιστα.... αν είναι από την Αηδόνα...μπορούμε να έχουμε τον τίτλο του Δύναμις;

Οφθαλμούς έχουσιν και ουκ όψονται;

δ.

ΥΓ. Κ επειδή κάποια σχέση έχει ο γράφων με τον Άθω...σας πληροφορώ ότι συνήθως από άλλο βιβλίο ψάλλουν οι αριστείς των Αθωνιτών ιεροψαλτών το Δύναμις του Κορώνη...σε πανηγύρεις...

Προσωπικά έχω βρεθεί σε πολλές πανηγύρεις και έψαλαν από το συγκεκριμένο βιβλίο. Βλέπε λοιπόν Καλλίφωνος αηδών.. παράρτημα του μουσικού θησαυρού της Λειτουργίας..εκδίδοται το πρώτον υπό Νεκταρίου μοναχού Ιεροψάλτου. 1933 (8η έκδοση 1990). Μελέτησε κυρίως τα τοις εντευξομένοις σσ.5-6και βλέπε σσ. 22-31. Σε τρία μεγάλα πανηγύρια αυτό είδα να βγάζουν και να ψάλλουν. Τη σύντμηση του Καμαράδου και επεξεργασία του Χρυσοχοϊδου.
Πέρυσι στο Κουτλουμούσι ψάλλαμε Καλογήρου. Εξαρτάται που θα βρεθείς.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Προσωπικά έχω βρεθεί σε πολλές πανηγύρεις και έψαλαν από το συγκεκριμένο βιβλίο. Βλέπε λοιπόν Καλλίφωνος αηδών.. παράρτημα του μουσικού θησαυρού της Λειτουργίας..εκδίδοται το πρώτον υπό Νεκταρίου μοναχού Ιεροψάλτου. 1933 (8η έκδοση 1990). Μελέτησε κυρίως τα τοις εντευξομένοις σσ.5-6και βλέπε σσ. 22-31. Σε τρία μεγάλα πανηγύρια αυτό είδα να βγάζουν και να ψάλλουν. Τη σύντμηση του Καμαράδου και επεξεργασία του Χρυσοχοϊδου.
Πέρυσι στο Κουτλουμούσι ψάλλαμε Καλογήρου. Εξαρτάται που θα βρεθείς.


Σύντμηση και επεξεργασία... ( και κάτι άλλα βασικότατα). Η αντιγραφή βοηθά εδώ... Τί λέει ακριβώς στον τίτλο πριν το Δύναμις; Διαφέρει από τις διασκευές;

δ.

ΥΓ Ποιά είναι τα τρία πανηγύρια, και ποιοί οι ψάλλοντες;
 
Last edited:
S

Sotres

Guest
ΑΝΤΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΩΣ: βλ. συνημμένο.

Παρακαλώ τους συντονιστές να μεταφέρουν τα σχετικά μηνύματα στο οικείο θέμα (πρβλ. εδώ κ εδώ). Ευχαριστώ.

υγ. Είναι να διερωτάται κανείς αν η επιμονή σε συγκεκριμένες ερωτήσεις παραπέμπει σε μουσική δυσλεξία..

Το άρθρο στην Καθημερινή σε πείραξε πολύ, αν κρίνω από τον τίτλο του μνμ τους. Δεν με στεναχωρεί καθόλου η κακία που βγάζεις και η έλλειψη καλόπιστης κριτικής. Άλλο σε ρωτώ και άλλο απαντάς. Εγώ δυσλεξία εσύ; Καλή συνέχεια αλλά να ξέρεις ότι τα μαθήματα που κάποιοι πιάνουν στα χέρια τους όταν τα αναλύουν θα πρέπει να ανταποκρίνονται σε όλα τα είδη λαρυγγιών. Δυστυχώς κάποιοι έγραψαν για τα λαρύγγια τους. Δικαίωμά τους. Δεν περιμένω πλέον καμμία απάντηση.
Υγ Το ιατρείο δυσλεξίας του Ιπποκρατείου νοσοκομείου έχει κενή θέση.΄Από ότι καταλαβαίνω ξέρεις επί του θέματος. Από βιβλία, από μαθητές σου, από και εγώ δεν ξέρω από που. Προκειμένου λοιπόν να με χαρακτηρίζεις δυσλεκτικό, αντιστρέφω το ερώτημα σε πρόσκληση εργασίας.:D
 
S

Sotres

Guest
Σύντμηση και επεξεργασία... ( και κάτι άλλα βασικότατα). Η αντιγραφή βοηθά εδώ... Τί λέει ακριβώς στον τίτλο πριν το Δύναμις; Διαφέρει από τις διασκευές;

δ.

ΥΓ Ποιά είναι τα τρία πανηγύρια, και ποιοί οι ψάλλοντες;

Αγαπητέ σου έγραψα τι είδα. Από εκεί και πέρα δεν θα κάτσω να σου δώσω λόγο ποιοι ήταν και τι έψαλαν. Έχεις χρόνο για κουβέντα. Δεν έχω. Ο Αλέκος ήρθε αλλά ο φίλος κοιμόταν....
Υγ Εφόσον είσαι τόσο ειδικός τη λέξη συνήθως γιατί τη χρησιμοποιείς; Μήπως ο Βλάχος είδε πράγματι και άκουσε πράγματι και γίνουμε ρεζίλι; Καμιά φορά η δυσλεξία βοηθά να βλέπουμε σωστά, μου έλεγε κάποιος φιλόμουσος φιλόλογος με επίγνωση των μουσικών του γνώσεων..Νίκο και Αντώνη σας χαιρετώ....Καλό υπόλοιπο Καλοκαιριού...Θα τα πούμε σε δύο εβδομάδες...
 
Last edited:

ARGITAN

Παλαιό Μέλος
Δάσκαλε, με όλο τον σεβασμό και την εκτίμηση. Τίνος κείμενο ακούμε εδώ; Από πού διαβάζει ο εκτελεστής;

Ευχαριστώ,
Δ.

Υγ Άρχον, τί πιστεύετε για τις διασκευές κλασικών μαθημάτων, εν προκειμένω του Δύναμις του Κρητός από όλους τους νεότερους; Εκφράζουν αυτό που υπογράμμισα;

Ευχαριστώ για την ευγένεια της ερωτήσεώς σας.
Προσπάθησα να σας απαντήσω το πρωί ,αλλά δεν με έβαζε μέσα η σελίδα.Δεν είμαι και σπουδαίος στον υπολογιστή,ίσως και λόγω δικτύου.
Θα σας απαντήσω πάντως μόλις μπορέσω.
Και πάλιν σας ευχαριστώ και σας συγχαίρω για τα ενδιαφέροντά σας.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Αγαπητέ σου έγραψα τι είδα. Από εκεί και πέρα δεν θα κάτσω να σου δώσω λόγο ποιοι ήταν και τι έψαλαν. Έχεις χρόνο για κουβέντα. Δεν έχω. Ο Αλέκος ήρθε αλλά ο φίλος κοιμόταν....

Να αντιγραφεί ο τίτλος όπως τον παραδίδει ο εκδότης...Κατά τα λοιπά το ποιοί έψαλλαν είναι βασικό για να δούμε αν πρόκειται περί των αριστέων ή μη...Ως εκ τούτου η μάλλον ''αγενής'' ερώτηση είναι πολύ διακριτική, και εντελώς απαραίτητη προκειμένου να διακριβωθεί η αλήθεια της επιλογής των ψαλέντων..


ψιλά γράμματα...

δ.
 
S

Sotres

Guest
Να αντιγραφεί ο τίτλος όπως τον παραδίδει ο εκδότης...Κατά τα λοιπά το ποιοί έψαλλαν είναι βασικό για να δούμε αν πρόκειται περί των αριστέων ή μη...Ως εκ τούτου η μάλλον ''αγενής'' ερώτηση είναι πολύ διακριτική, και εντελώς απαραίτητη προκειμένου να διακριβωθεί η αλήθεια της επιλογής των ψαλέντων..


ψιλά γράμματα...

δ.

Θεωρείς το συγκεκριμένο μάθημα μη ικανό να ερμηνευτεί σε μία αγρυπνία; Που κολλάς τώρα αγαπητέ μου; Το θεωρώ πολύ δυνατό μάθημα και δεν έχω χρόνο να συνεχίσω. Αφήνω τα ψιλά για σένα...Keep the change
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Θεωρείς το συγκεκριμένο μάθημα μη ικανό να ερμηνευτεί σε μία αγρυπνία; Που κολλάς τώρα αγαπητέ μου; Το θεωρώ πολύ δυνατό μάθημα και δεν έχω χρόνο να συνεχίσω. Αφήνω τα ψιλά για σένα...Keep the change

Υγ Εφόσον είσαι τόσο ειδικός τη λέξη συνήθως γιατί τη χρησιμοποιείς; Μήπως ο Βλάχος είδε πράγματι και άκουσε πράγματι και γίνουμε ρεζίλι; Καμιά φορά η δυσλεξία βοηθά να βλέπουμε σωστά, μου έλεγε κάποιος φιλόμουσος φιλόλογος με επίγνωση των μουσικών του γνώσεων..Νίκο και Αντώνη σας χαιρετώ....Καλό υπόλοιπο Καλοκαιριού...Θα τα πούμε σε δύο εβδομάδες...

Ζητώ το αυτονόητο: την αντιγραφή του πλήρους τίτλου που έχει ο εκδότης Νεκτάριος πριν το Δύναμις Ξ. Κορώνη. Η μη αντιγραφή του- παρά τις επίμονες εκκλήσεις μου- εκτός από ραθυμία μπορεί και να δηλώνει σκοπιμότητα... Ξέρω ότι οι αριστείς του Άθω σε αγρυπνία σπανιότατα ψάλλουν αυτό το Δύναμις από την Αηδόνα. Η προτίμησή τους είναι σε άλλο βιβλίο...

Το Υγ αν και το αντιγράφω από άλλο μήνυμα, αδυνατώ να το κατανοήσω, ομολογώ...

δ
 
Last edited:
S

Sotres

Guest
Ζητώ το αυτονόητο: την αντιγραφή του πλήρους τίτλου που έχει ο εκδότης Νεκτάριος πριν το Δύναμις Ξ. Κορώνη. Η μη αντιγραφή του- παρά τις επίμονες εκκλήσεις μου- εκτός από ραθυμία μπορεί και να δηλώνει σκοπιμότητα... Ξέρω ότι οι αριστείς του Άθω σε αγρυπνία σπανιότατα ψάλλουν αυτό το Δύναμις από την Αηδόνα. Η προτίμησή τους είναι σε άλλο βιβλίο...

Το Υγ αν και το αντιγράφω από άλλο μήνυμα, αδυνατώ να το κατανοήσω, ομολογώ...

δ
Mέλος Ξένου του Κορώνη βλέπε στην Πανδέκτη τέταρτο τόμο σσ. 38-43.
Το μέλος αυτό σε σύντμηση Καμαράδου και επεξεργασία την τε γραφήν και τον ρυθμόν υπό Ν. Α. Χρυσοχοϊδου. Καλλήφωνος αηδών σσ.22-31.
Υγ Σχετικά με την απορία σου για τους Νίκο και Αντώνη ρώτα τον Αλέκο! τον γνωστό και ως Βλάχο.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
κατα την ταπεινή μου άποψη, είναι!!!!
κατά τη δική σας, που όπως μαρτυρούν μέλη φέρνετε σε πολλά στο μακαριστό, δεν θα υπάρξει.

Μετριάστε λίγο, αν είναι δυνατόν, την απολυτότητα...

Μαλλον εσεις θα πρεπει να μελετησετε καλα τον Στανιτσα...πραγμα που απ οτι φαινεται...μεχρι τωρα δεν εχετε πραξει.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Mέλος Ξένου του Κορώνη βλέπε στην Πανδέκτη τέταρτο τόμο σσ. 38-43.
Το μέλος αυτό σε σύντμηση Καμαράδου και επεξεργασία την τε γραφήν και τον ρυθμόν υπό Ν. Α. Χρυσοχοϊδου. Καλλήφωνος αηδών σσ.22-31.
Υγ Σχετικά με την απορία σου για τους Νίκο και Αντώνη ρώτα τον Αλέκο! τον γνωστό και ως Βλάχο.

Η αντιγραφή είναι χρήσιμη...Αν και πλημμελής εν προκειμένω δείχνει δύο βασικά σημεία: σύντμηση και επεξεργασία κατά τη γραφή και τον ρυθμό. Κ διερωτάται κάθε εχέφρων: διαφέρουν αυτά από τη διασκευή;
δ.

ΥΓ. Απάντηση στο από πού ψάλλουν συνήθως οι αριστείς του Κορώνη το Δύναμις... Οι λόγοι της επιλογής προφανείς...
 
S

Sotres

Guest
Η αντιγραφή είναι χρήσιμη...Αν και πλημμελής εν προκειμένω δείχνει δύο βασικά σημεία: σύντμηση και επεξεργασία κατά τη γραφή και τον ρυθμό. Κ διερωτάται κάθε εχέφρων: διαφέρουν αυτά από τη διασκευή;
δ.

ΥΓ. Απάντηση στο από πού ψάλλουν συνήθως οι αριστείς του Κορώνη το Δύναμις... Οι λόγοι της επιλογής προφανείς...

Δεν ήξερα να σου γράψω όλο το κατεβατό αδερφέ, να με συγχωρείς. Έχω και άλλα να πράξω από το να θεραπεύω απαιτήσεις του Δημήτρη και μάλιστα τόσο σημαντικές....
Επεξεργασία και διασκευή. Δύσκολο θέμα. Δεν έχω χρόνο τώρα. Έχει γίνει λόγος πάντως στο ψαλτολόγιο. Ο κατεξοχήν αρμόδιος είναι ο κ. Αρβανίτης, κατά την άποψή μου. Ρωτάτε αυτόν. Για σιγουριά....:)
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Δεν ήξερα να σου γράψω όλο το κατεβατό αδερφέ, να με συγχωρείς. Έχω και άλλα να πράξω από το να θεραπεύω απαιτήσεις του Δημήτρη και μάλιστα τόσο σημαντικές....
Επεξεργασία και διασκευή. Δύσκολο θέμα. Δεν έχω χρόνο τώρα. Έχει γίνει λόγος πάντως στο ψαλτολόγιο. Ο κατεξοχήν αρμόδιος είναι ο κ. Αρβανίτης, κατά την άποψή μου. Ρωτάτε αυτόν. Για σιγουριά....:)

Τελικώς η ευγένεια και η λεπτότητα δεν είναι μόνο ζητούμενο στις εκτελέσεις των έλξεων, αλλά και στην εν γένει συμπεριφορά...


Άλλως η επεξεργασία και η σύντμηση επιβάλλεται, προκειμένου να διασκευαστούν κάμποσα...

Δ
 
S

Sotres

Guest
Τελικώς η ευγένεια και η λεπτότητα δεν είναι μόνο ζητούμενο στις εκτελέσεις των έλξεων, αλλά και στην εν γένει συμπεριφορά...


Άλλως η επεξεργασία και η σύντμηση επιβάλλεται, προκειμένου να διασκευαστούν κάμποσα...

Δ

Συμφωνώ απόλυτα...:wink:
 
Top