Εντάξει Γιάννη,
δέχομαι ότι δεν είναι δική σου εκτίμηση.
Να δεχτώ, αφού το λες, και ότι ο Καράς ενδεχομένως να παρασύρθηκε από άλλους. (
Ακούστηκαν πολλά τότε, κυρίως για προσπάθεια αλλοίωσης της γνήσιας Κρητικής μουσικής από το Ε.Ι.Ρ.
Κατά τη γνώμη μου, είναι υπερβολικά τραβηγμένο απ' τα μαλλιά αυτό, αφού δεν ήταν καν σε θέση να αντιληφθούν την Κρητική μουσική.
Πιστεύω ότι ο λόγος ήταν κουτός-ιδεοληπτικός, ότι δήθεν η λύρα "ταιριάζει" περισσότερο με τον πολιτισμό μας, σε σχέση με το βιολί.
Ήταν δηλαδή απλά θέμα οργάνου.
Οι βιολάρηδες, σαν αρχαιότεροι, μέμφονταν τους λυράρηδες, σαν νεώτερους, για ημιμάθεια και νεωτερισμούς.
Εν μέρει είχαν δίκιο, απ' την άλλη ίσως ήταν υπερβολικοί.
Και με βιολί να έπαιζαν, πάλι θα συνέβαινε.
Το τραγικό της υπόθεσης λοιπόν για μένα, είναι ότι δεν καταγράφηκαν αρχαίοι σκοποί από ανθρώπους που "ατύχησαν" να παίζουν βιολί.