Αχ! Αυτό το ασματικό.... [/B][/SIZE]
Έχεις απόλυτο δίκιο Αποστόλη.Το συγκεκριμένο ασματικό,ειδικά στο τέλος του <άγιος αθάνατος>,παραπέμπει σε<τριάδι> χερουβικού α' ήχου.Εκπληκτικό φωνητικό τάλαντο ο Ευγένιος-αν και πρέπει να βελτιώσει την αναπνοή του,μιας και στις καταλήξεις δεν σβύνει τη φωνή του απαλά,αλλά με ένταση-με πλούσιους αυτοσχεδιασμούς-θυμίζει λίγο Βασιλικό-και με καθαρή χροιά.Θα πρέπει όμως να μη θυσιάζεται η ιερότητα της στιγμής-τέλος όρθρου και είσοδος στη Θ.Λειτουργία-στο βωμό των φωνητικών δυνατοτήτων, ανεξαρτήτως του ονόματος και της φήμης κάθε ψάλτη.Υπάρχει η ώρα του κοινωνικού,υπάρχει η ώρα διανομής του αντίδωρου για να εκθέσουμε τη φαντασία και το...λαρύγγι μας.Επίσης είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε εκ των προτέρων τι θα πούμε και πως θα το πούμε.Δυστυχώς εμείς οι νεώτεροι χάριν του εγωισμού και της έπαρσης μας δεν διδασκόμαστε από τους παλιούς που ήξεραν το πως,το πότε και το γιατί της ερμηνείας.Πιάνουμε υψηλές βάσεις,αμανεδίζουμε και.....<άγιος ο Θεός>!!!!!Μπορεί κάποιος αν έχει την καλοσύνη να μου εξηγήσει επιχειρηματολογώντας , τι ακριβώς είναι αυτό που ακούμε στο ασματικό γιατί έχω μπερδευτεί .
Ας αφήσουμε κατά μέρος , τα φωνητικά προσόντα και το τάλαντο που έχει ο καθένας , αλλά και ο συγκεκριμένος φέρελπις ψάλτης - το έχουμε επισημάνει στο παρελθόν .
(Μάλιστα έχουμε και παλαιότερα -και τώρα εκ νέου ο Νεοκλής - ενθαρρύνει το μέλος , να αναρτήσει και κλασικές ερμηνείες του Ευγ. Χαρδ. , αν υπάρχουν )
Είναι εκκλησιαστική βυζαντινή μουσική αυτό που ακούμε ;
Ο καθένας είναι ελεύθερος να ποστάρει ότι θέλει αφ ενός , από την άλλη αν θέλουμε να είμαστε σοβαρό φόρουμ που ασχολείται με το εν λόγω αντικείμενο , θα αφήνουμε ασχολίαστες τις αναρτήσεις ;
Χωρίς να έχω ιδιαίτερη διάθεση να στενοχωρήσω κανέναν , ούτε να ανοίξω μέτωπο αντιπαράθεσης με κανένα .
Δεν θα απαντήσω σε τέτοιου είδους μηνύματα δημόσια , όποιος θέλει με Π.Μ .
Αν κάποιος , θέλει να μας πείσει για το αντίθετο , με σοβαρά επιχειρήματα θα χαρώ πολύ ..
Όχι όμως με δοξασίες και ευχολόγια .
Έχεις απόλυτο δίκιο Αποστόλη.Το συγκεκριμένο ασματικό,ειδικά στο τέλος του <άγιος αθάνατος>,παραπέμπει σε<τριάδι> χερουβικού α' ήχου....αμανεδίζουμε και.....<άγιος ο Θεός>!!!!!
:
αλήθεια ; τίνος συνθέτη , δεν το έχω υπόψιν μου ..
Μ'αρέσει το χιούμορ σου και μόνο ως τέτοιο μπορώ να εκλάβω τις απορίες σου.Ο έχων στοιχειώδεις γνώσεις βυζαντινής μουσικής καταλαβαίνει που κινούνται τα ακούσματα.Για συνθέτη μάλλον θα πρόκειται για τον Σταύρο Ξαρχάκο ή τον Άκη Πάνου......
Αχ! Αυτό το ασματικό.... γκρέμισε τα πάντα!
Γιατί!!!
Γίγαντας ο Ευγένιος,λοιπόν-φωνάρα-,αλλά με...πήλινα πόδια!!!Όπως είπα όμως αν ανεβάσουμε όλα τα μέλη του forum-επαγγελματίες ψάλτες και μη-ηχογραφήσεις μας,να ψάχνουμε μέρος να κρυφτούμε μερικοί, γιατί τα ίδια και χειρότερα κάνουμε!!!!Τα γκρεμισε ολα επειδη και τα προ του ασματικου ηταν χωρις...ποδια,χωρις θεμελια!
Θα πρέπει όμως να μη θυσιάζεται η ιερότητα της στιγμής-τέλος όρθρου και είσοδος στη Θ.Λειτουργία-στο βωμό των φωνητικών δυνατοτήτων, ανεξαρτήτως του ονόματος και της φήμης κάθε ψάλτη.Υπάρχει η ώρα του κοινωνικού,υπάρχει η ώρα διανομής του αντίδωρου για να εκθέσουμε τη φαντασία και το...λαρύγγι μας.
Γίγαντας ο Ευγένιος,λοιπόν-φωνάρα-,αλλά με...πήλινα πόδια!!!Όπως είπα όμως αν ανεβάσουμε όλα τα μέλη του forum-επαγγελματίες ψάλτες και μη-ηχογραφήσεις μας,να ψάχνουμε μέρος να κρυφτούμε μερικοί, γιατί τα ίδια και χειρότερα κάνουμε!!!!
Εχω την εντυπωση οτι η ωρα του κοινωνικου ειναι η πιο μυσταγωγικη και πιο σημαντικη ωρα για το εκκλησιασμα. Γι αυτο αλλωστε αν δουμε ειδικα τα παλαια κοινωνικα εχουν μια ομαλη αναπτυξη χωρις πολλα ξεσπασματα. Δεν ειναι χαμενη ωρα που να τη γεμιζει ο καθε παβαροτι με βαλσακια και. Λαθος κανω;''που πορευθω''
Εσεις αγαπητε ξερετε σιγουρα που πορευεσθαι ;;;
Οχι.
Όχι,δεν κάνετε λάθος.Το μυσταγωγικό όμως δεν είναι ανεξάρτητο από το σαγηνευτικό.Το ιεροπρεπές δεν είναι ξεκομμένο από το μεγαλειώδες.Απλώς,το χρονικό διάστημα μέχρι το μετά φόβου είναι τέτοιο που να επιτρέπει ευχέρεια στο ψαλλόμενο μέλος.Που συμφωνώ,λόγω τυπικού,να είναι το κοινωνικό το ανάλογο της ημέρας.Τα βαλσάκια και οι άριες τα χρησιμοποιούν αυτοί που απευθύνονται σε κοινό όπερας και όχι σε ευσεβές εκκλησίασμα...Εχω την εντυπωση οτι η ωρα του κοινωνικου ειναι η πιο μυσταγωγικη και πιο σημαντικη ωρα για το εκκλησιασμα. Γι αυτο αλλωστε αν δουμε ειδικα τα παλαια κοινωνικα εχουν μια ομαλη αναπτυξη χωρις πολλα ξεσπασματα. Δεν ειναι χαμενη ωρα που να τη γεμιζει ο καθε παβαροτι με βαλσακια και ''που πορευθω''. Λαθος κανω;
Εντάξει,αν σας έθιξα σας ζητώ ταπεινά συγγνώμη.Εγώ,παρ'όλη την ευσέβεια και ευλάβεια που κουβαλάω από το σπίτι μου,αναγνωρίζω ότι ορισμένες φορές διολισθαίνω στο αίσχιστο αμάρτημα της επίδειξης.Και να φανταστείτε ότι έχω μια μέτρια φωνή.Τώρα αν ανήκετε σ'αυτούς τους λίγους που ψάλλουν ταπεινά και απέριττα,τι να πω......Ένα μεγάλο μπράβο και ο Θεός να σας έχει πάντα καλά,γιατί είστε φωτεινό παράδειγμα ταπείνωσης και ευλάβειας.Κυριε Δημητρη σεβομαι την αποψη σας. Επιτρεψτε μου ομως σχετικα με τη δευτερη παραγραφο να μη συμφωνησω...και δεν δεχομαι επ ουδενι την αποψη σας! Τουλαχιστον σε οτι με αφορα .