Περί της δημοσίευσης των Πρακτικών ψαλτικών συνεδρίων

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Αντιγράφηκε από το θέμα Γ. Χατζηθεοδώρου: «Το σύντομο Ειρμολογικό Μέλος στην έντυπη και την προφορική ψαλτική παράδοση»
και τα επόμενα μηνύματα μεταφέρθηκαν από εκεί εδώ.


Πάρα πολύ καλή μελέτη του κ. Χατζηθεοδώρου, νομίζω συνάδελφοι πρέπει όλοι να την διαβάσετε! Αν και η κύρια πραγμάτευσή του είναι ένα νέο είδος μέλους, το "ειρμολογικο-στιχηραρικό" ας πούμε (για περισσότερα διαβάστε στη μελέτη), θίγει παρεμπιπτόντως κι άλλα ζητήματα που έχουμε συζητήσει στο forum, όπως η περίπτωση του "τον τάφον σου Σωτήρ" και ο λεγόμενος συνεπτυγμένος ρυθμός. Συγχαρητήρια στον Άρχοντα κ. Χατζηθεοδώρου για την εμπεριστατωμένη παρουσίαση αυτή!

Επί τη ευκαιρία, γνωρίζει κάποιος αν υπάρχουν σε ψηφιακή μορφή κι άλλες παρουσιάσεις των εισηγήσεων του Β' μουσικολογικού συνεδρίου του 2003, να τις κατεβάσουμε;
 
Last edited by a moderator:
Επί τη ευκαιρία, γνωρίζει κάποιος αν υπάρχουν σε ψηφιακή μορφή κι άλλες παρουσιάσεις των εισηγήσεων του Β' μουσικολογικού συνεδρίου του 2003, να τις κατεβάσουμε;

Οι ομιλητές στο επικείμενο συνέδριο να ζητήσετε να υπάρχουν στη σελίδα του ΙΒΜ και οι εισηγήσεις όσων το κείμενο δημοσιεύεται κ έντυπα. Εξ όσων γνωρίζω μόνο ο φίλτατος Μανώλης Γιαννόπουλος παρέχει το κείμενο της εισήγησής του στο προηγούμενο συνέδριο του ΙΒΜ, στην προσωπική του ιστοσελίδα.

Δ.
 
Εγώ προσωπικά δεσμεύομαι να διαθέσω ελεύθερα τη δική μου ανακοίνωση μετά το συνέδριο μέσω του διαδικτύου.

Υ.Γ. Η εισήγησή μου στο 4ο Συνέδριο του ΙΒΜ με θέμα "Ο Δεύτερος ήχος κατά τον Χρύσανθο εκ Μαδύτων" δημοσιεύθηκε εδώ.
 
Last edited:
Εγώ προσωπικά δεσμεύομαι να διαθέσω ελεύθερα τη δική μου ανακοίνωση μετά το συνέδριο μέσω του διαδικτύου.

Δεσμεύουμαι, που είχαν πει και κάποια πανεπιστημιακά κ πολιτικά χείλη...
Δεν είχαμε αμφιβολία, αγαπητέ. Το αντίθετο θα ήταν είδηση. Το θέμα είναι ότι οι μακράν θα πρέπει να ακούνε αν αυτό είναι εφικτό από τα ράδια τα (...)ράδια....:D


Δ.
 
Το θέμα είναι ότι οι μακράν...

...οι μακράν Δημήτρη κοιμούνται όρθιοι, πλαγίως και... μεσάζοντες :rolleyes:

Τόσο δύσκολο είναι οι διοργανωτές να κάνουν κάτι αντίστοιχο με αυτό που παραθέτω παρακάτω;

http://www.asbmh.pitt.edu/page9/page9.html

και

http://www.asbmh.pitt.edu/page9/page10/page11/page11.html


Και το κουίζ της εβδομάδος: μυστικοπάθεια ή ανικανότητα τους διακρίνει;

...και τα δύο πάντως "για μπάτσες"...
 
...οι μακράν Δημήτρη κοιμούνται όρθιοι, πλαγίως και... μεσάζοντες :rolleyes:

Τόσο δύσκολο είναι οι διοργανωτές να κάνουν κάτι αντίστοιχο με αυτό που παραθέτω παρακάτω;

http://www.asbmh.pitt.edu/page9/page9.html

και

http://www.asbmh.pitt.edu/page9/page10/page11/page11.html


Και το κουίζ της εβδομάδος: μυστικοπάθεια ή ανικανότητα τους διακρίνει;

...και τα δύο πάντως "για μπάτσες"...

........................................................................
 
Υπάρχουν άτομα που ζουν στο εξωτερικό, άλλοι που δεν μπορούν να παρεβρεθούν κλπ κλπ και θα ήθελαν να μάθουν τι ειπώθηκε και ποια τα τελικά πορίσματα.

........................................................................

Η σιωπή δεν είναι πάντα χρυσός...

Δεν βρίσκω ευκολότερο πράγμα από ένα upload των έτοιμων ήδη PDF σε ένα επίσημο site στο Ίντερνετ εν έτει 2009...

...ή όπως αποδυκνείεται εν έτει 1417 π.Χ. για ορισμένους...

Θα κετεβείς και εσύ κ.Γιαννόπουλε στο συνέδριο, πες τους ότι δεν αρκεί η δική σου φιλοτιμία στο δικό σου ιστότοπο της δημοσίευσης ηλεκτρονικά της δικής σου (μόνο) εργασίας αλλά η γενική φιλοτιμία όλων και η ηλεκτρονική δημοσίευση των πρακτικών.

Εμείς θα τα έχουμε από την πρώτη μέρα κιόλλας, οι υπόλοιποι που δεν μπορούν τι θα κάνουν; το συνέδριο γίνεται για την πρόοδο της μουσικής ή για την πρόοδο 100 ή 200 ατόμων;

Εκτός και αν πρόκειται να γίνει κάποια κίνηση φιλοτιμίας, οπότε αυτοαναιρούνται όλα τα παραπάνω. Αν δεν γίνει όμως, ισχύουν και με το παραπάνω μάλιστα.
 
Τόσο δύσκολο είναι οι διοργανωτές να κάνουν κάτι αντίστοιχο με αυτό που παραθέτω παρακάτω;

http://www.asbmh.pitt.edu/page9/page9.html

και

http://www.asbmh.pitt.edu/page9/page10/page11/page11.html


Και το κουίζ της εβδομάδος: μυστικοπάθεια ή ανικανότητα τους διακρίνει;

...και τα δύο πάντως "για μπάτσες"
...

ο τονισμός μερικών από τα παραπάνω δικός μου.

Να προσφερθείτε αγαπητέ μου να το κάνετε εσείς, σε συνενόηση με τον φορέα που διοργανώνει το συνέδριο και τους ομιλητές, να βιντεοσκοπήσετε και να αναρτήσετε στο διαδίκτυο τα βίντεο. Όσο για τα κείμενα, κυκλοφορούν πρακτικά. Ο κάθε εισηγητής αποφασίζει εάν θα κοινοποιήσει το κείμενό του και κάπου αλλού.
Εάν κάποιος δεν ξέρει με τι πόνο και τι μόχθο, με τι αγωνία και τι αντίξοες συνθήκες, τι παρακάλια και τι αδιαφορία από κάποιους που δεν θά έπρεπε πραγματοποιούνται αυτά τα συνέδρια δεν θα έλεγε αυτά τα πράγματα αηθώς. Αυτά που εμείς θεωρούμε δεδομένα, αλλιώς ξεκίνησαν και τώρα ερχόμαστε και ζητάμε και τα ρέστα.
Οι πόρτες του συνεδρίου είναι ανοιχτές, υπάρχει διάλογος, ερωτήσεις, έγινε και δημόσια πρόσκληση, κυκλοφορούν πρακτικά, άρα τα περί μυστικοπάθειας αφήστε τα.
Όσο για τα περί "ανικανότητας" και "για μπάτσες" καθώς και για τους εξυπνακισμούς του τύπου "κουίζ της εβδομάδος", ισχύουν οι τελείες μου "και με το παραπάνω μάλιστα". Μαζί με μια απογοήτευση, τη συνηθισμένη βέβαια, που δεν με ταράζει πια.

[Σημείωμα συντονιστἠ] Η υποσυζήτηση περί της δημοσίευσης πρακτικών συνεδρίων σε ηλεκτρονική μορφή είναι εκτός θέματος εδώ. Παρακαλώ στο εξής μόνο σχόλια επί της συγκεκριμένης εργασίας που πιστεύω θα ενδιαφέρουν πολλούς. Ευχαριστώ.

Δεν διαφωνώ, αλλά: Επί της συγκεκριμένης εργασίας γράφτηκαν τα "για μπάτσες" από τον αγαπητό Φιρφιρή; Ανεπίτρεπτα πράγματα που έρχονται να προστεθούν και σε άλλα, κατά καιρούς, εριστικά μηνύματα. Από εκεί και πέρα, τα δικά μου μηνύματα εάν θέλετε σβήστε τα.
 
Να προσφερθείτε αγαπητέ μου να το κάνετε εσείς, σε συνενόηση με τον φορέα που διοργανώνει το συνέδριο και τους ομιλητές, να βιντεοσκοπήσετε και να αναρτήσετε στο διαδίκτυο τα βίντεο.

Δυστυχώς δεν καταλαβαίνετε καλά ορισμένα πράγματα.

Πείτε μου παρακαλώ, πού ακριβώς αναφέρομαι σε βιντεοσκόπηση;

Τα λινκσ που δίνω αναφέρονται στα papers και στην ύπαρξη (γενικώς) των δύο συγκεκριμένων συνεδρίων στο διαδίκτυο.

Θα με βοηθούσατε αν δείχνατε που λέω για βίντεο.

Μια προσεκτικότερη ανάγνωση-παρατήρηση βοηθάει όλους πιστεύω.

Ευχαριστώ.

Όσο για τα κείμενα, κυκλοφορούν πρακτικά.

Αν είχατε την ευγενή καλοσύνη να μας πείτε την τιμή του κόστους τους και το αν όλοι θα είχαν την δυνατότητα της αγοράς τους θα μας υποχρεώνατε.

Εγώ τυχαίνει να έχω. Γνωρίζω πολλούς όμως (εδώ στην πόλη μας) που δεν την έχουν.

Ο κάθε εισηγητής αποφασίζει εάν θα κοινοποιήσει το κείμενό του και κάπου αλλού.

Αυτό το έχουμε καταλάβει και έγκειται ασφαλώς στην προσωπικότητα του κάθε εισηγητού.

Εάν κάποιος δεν ξέρει με τι πόνο και τι μόχθο, με τι αγωνία και τι αντίξοες συνθήκες, τι παρακάλια και τι αδιαφορία από κάποιους που δεν θά έπρεπε πραγματοποιούνται αυτά τα συνέδρια...

Όποιος βιάζεται σκοντάφτει.

Και βέβαια γνωρίζω και ασφαλώς δεν θα ήθελα να αναφερθώ σε περιστατικά που έλαβαν χώρα σχετικά με διάφορες πτυχές του συνεδρίου και βεβαίως βεβαίως απέχουν πολύ των αναλόγων κινήσεων κυρίως των δύο πρώτων συνεδρίων.

Όπως βλέπετε, ήμουν γενικός. Μπορώ να γίνω και πιο συγκεκριμένος όμως, δεν ζω κάπου στον Καναδά αλλά εδώ και γνωρίζω πολύ καλά τι γίνεται.

Οι πόρτες του συνεδρίου είναι ανοιχτές, υπάρχει διάλογος, ερωτήσεις, έγινε και δημόσια πρόσκληση, κυκλοφορούν πρακτικά, άρα τα περί μυστικοπάθειας αφήστε τα.

Μάλλον δεν κατανοείτε.

Αναφέρθηκα για τέτοιου είδους περιπτώσεις:

Υπάρχουν άτομα που ζουν στο εξωτερικό, άλλοι που δεν μπορούν να παρεβρεθούν κλπ κλπ και θα ήθελαν να μάθουν τι ειπώθηκε και ποια τα τελικά πορίσματα.
Όσον αφορά τα πρακτικά, δεν έχουν όλοι την δυνατότητα προμήθειάς τους.

Μιλάω Ιαπωνέζικα;

Όσο για τα περί "ανικανότητας" και "για μπάτσες" καθώς και για τους εξυπνακισμούς του τύπου "κουίζ της εβδομάδος", ισχύουν οι τελείες μου "και με το παραπάνω μάλιστα". Μαζί με μια απογοήτευση, τη συνηθισμένη βέβαια, που δεν με ταράζει πια.

Γιατί αγνοείτε την γλώσσα;

Ανίκανος είναι ο μη ικανός.

Και εγώ είμαι ανίκανος να φτιάξω π.χ. έναν πίνακα ζωγραφικής, δηλαδή μη ικανός.

Όσο για τις "μπάτσες", είναι απλά ένας καυστηριαστικός τρόπος γλώσσας για την τρέχουσα πραγματικότητα.

Να μάθετε να δέχεσθε και την έντονη κριτική, όχι μόνο την light...

Και παρεπιπτόντως δεν καταλαβαίνω γιατί εσείς θιχθήκατε τόσο.

Από όσο ξέρω, δεν είσθε διοργανωτής.

Σε αυτούς αναφερόμουν, διαβάστε προσεκτικότερα από εδώ και στο εξής.

Υ.Γ. Συγγνώμη για το εκτός θέματος, αλλά ορισμένα πράγματα δεν είχαν γίνει κατανοητά.
 
Δυστυχώς δεν καταλαβαίνετε καλά ορισμένα πράγματα.

Πείτε μου παρακαλώ, πού ακριβώς αναφέρομαι σε βιντεοσκόπηση;

Τα λινκσ που δίνω αναφέρονται στα papers και στην ύπαρξη (γενικώς) των δύο συγκεκριμένων συνεδρίων στο διαδίκτυο.

Θα με βοηθούσατε αν δείχνατε που λέω για βίντεο.

Μια προσεκτικότερη ανάγνωση-παρατήρηση βοηθάει όλους πιστεύω.

Ευχαριστώ.

Ευτυχώς, καταλαβαίνω πολύ καλά ορισμένα πράγματα. Τα λίνκς τα οποία δώσατε, ειδικά μάλιστα το πρώτο, οδηγούν σε βίντεο. Εάν δεν το ελέγξατε, πατήστε το για να το δείτε!
Τα κείμενα του πρώτου από τα συνέδρια στα οποία αναφερθήκατε αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο διότι είχε καθυστερήσει η εκτύπωσή τους.
Τα κείμενα ενός συνεδρίου κατατίθενται από τους εισηγητές για δημοσίευση, μετά το συνέδριο σε ημερομηνία που ορίζεται από τους οργανωτές, όχι αμέσως, έτσι ώστε να συμπεριληφθούν και τυχόν παρατηρήσεις ή επισημάνσεις που προέκυψαν από την δημόσια, ή και κατ' ιδίαν συζήτηση κατά το συνέδριο. Έτσι προχωρά η υπόθεση σοβαρά, όχι με το "άνδρα θέλω, τώρα τον θέλω" μερικών.

Αν είχατε την ευγενή καλοσύνη να μας πείτε την τιμή του κόστους τους και το αν όλοι θα είχαν την δυνατότητα της αγοράς τους θα μας υποχρεώνατε.

Εγώ τυχαίνει να έχω. Γνωρίζω πολλούς όμως (εδώ στην πόλη μας) που δεν την έχουν.

Είναι γνωστό ότι το Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας προσφέρει στο ψαλτικό κοινό πολλές φορές τις εκδόσεις του χωρίς χρήματα. Όσοι έχουν παρευρεθεί στις κατά καιρούς εκδηλώσεις του τυχαίνει να το ξέρουν πολύ καλά και να τις έχουν παραλάβει δωρεάν.
Επίσης, στα συνέδρια στα οποία αναφερθήκατε, καθώς και σε πολλά άλλα, υπάρχει απαιτητό χρηματικό ποσό για τους συμμετέχοντες τόσο ως ακροατές όσο και ως εισηγητές! Εδώ δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, το εναντίον μάλιστα, παρέχονται πολλά από τους οργανωτές που είναι αυτοί, που, κατά τα λεγόμενά σας,
"μυστικοπάθεια ή ανικανότητα τους διακρίνει;

...και τα δύο πάντως "για μπάτσες"... "

Και στο κάτω-κάτω, αφού εσείς έχετε τη δυνατότητα να τα πάρετε, βοηθήστε και αυτούς που λέτε ότι δεν την έχουν, αντί να γράφετε ανέξοδες εξυπνάδες για όσους μοχθούν, εκ του ασφαλούς και του μακρόθεν. Δώστε να τα διαβάσουν.

Αυτό το έχουμε καταλάβει και έγκειται ασφαλώς στην προσωπικότητα του κάθε εισηγητού.

Ναι, και εσείς είστε ο κριτής προσωπικοτήτων των εισηγητών. Θα πείτε στον κάθε ένα τους τι πρέπει να κάνει για να είστε ευχαριστημένος!

Γιατί αγνοείτε την γλώσσα;

Ανίκανος είναι ο μη ικανός.

Τόσο απλά! Άρα τους λέτε ανίκανους! Θαύμα! Τώρα που το ξεκαθαρίσατε και είναι τόσο αθώο, να ζητήσω συγγνώμη που δεν μου άρεσε και διαμαρτυρήθηκα;

Όσο για τις "μπάτσες", είναι απλά ένας καυστηριαστικός τρόπος γλώσσας για την τρέχουσα πραγματικότητα.

Κι αυτό τόσο αθώο ήταν; Α, τότε, συγγνώμη και πάλι. Να το πείτε και στο συνέδριο δημοσίως αφού δεν είναι και τόσο σημαντικό και δεν θίγει κανέναν.

Να μάθετε να δέχεσθε και την έντονη κριτική, όχι μόνο την light...

Δεν φοβάμαι την κριτική. έντονη ή και light. Τους ανέξοδους εξυπνακισμούς λυπάμαι. και την εύκολη κατάκριση και την μωμοσκόπηση που κάνουμε όλοι μας για ό,τι συμβαίνει γύρω μας, και μάλιστα όταν δεν μπορούμε να το φτάσουμε.

Και παρεπιπτόντως δεν καταλαβαίνω γιατί εσείς θιχθήκατε τόσο.

Από όσο ξέρω, δεν είσθε διοργανωτής.

Σε αυτούς αναφερόμουν, διαβάστε προσεκτικότερα από εδώ και στο εξής.

Πάλι δεν "κατάλαβα"; Πάλι δεν ήμουν "προσεκτικότερος"; Πάλι "αγνοώ την γλώσσα"; Πάλι είμαι "βιαστικός και σκόνταψα"; Τώρα, να "διαβάσω προσεκτικότερα"; Όλο το μήνυμά σας μια παρατήρηση σε μένα με τις φράσεις αυτές. Ούτε παιδάκι του Δημοτικού να ήμουν.

Δεν θίχτηκα. Αλλά βαρέθηκα να βλέπω εριστικά μηνύματα. Τα οποία, εάν έχετε τη λεβεντιά και το θάρρος της γνώμης να τα πείτε σε αυτούς που θίγετε. Εν τη απουσία τους.
Αν και θα μπορούσατε, αντί να ειρωνεύεστε με το "κουίζ της εβδομάδος", να κάνετε μια θετική πρόταση, ένα τηλέφωνο, να προσφερθείτε για βοήθεια, όπως σας είπα και παραπάνω.

Και "από εδώ και πέρα" θα "διαβάζω προσεκτικότερα". Όσα αξίζουν. Και όσα προσφέρουν στην ομήγυρη. Όχι όσα πετροβολούν στα τυφλά, από το σκότος της αγνωσίας των -εμμενόντων όπως φάνηκε, αλλά ελπίζω όχι εις τέλος- συντακτών τους.
 
Ἀγαπητὲ Μανόλη, μὴν ἀνησυχεῖς. Ἐδῶ βρίζουν ἀκόμη καὶ τὸν Ρεχάγκελ!!!!
Πάντως ἂν πρόκειται γιὰ ἕνα ἁπλὸ upload, μᾶλλον μυστικοπαθεῖς εἶναι· τί στὸ καλό, τόσο ἀνίκανοι;
 
[Σημείωμα συντονιστή] Το θέμα αυτό και πρίν αλλά και τώρα που αποσχίσθηκε θεωρώ οτι παρεκτράπηκε και παρότι ενδιαφέρον, πρέπει να συζητηθεί σε άλλη βάση και όχι όπως έγινε. Τα υπάρχοντα μηνύματα θα αντιμετωπιστούν κατά την κρίση των συντονιστών πολύ σύντομα.

Ευθύμη, δυστυχώς για μία ακόμα φορά ο εριστικός τόνος σε μηνύματά σου έγινε αφορμή προσωπικών αντιπαραθέσεων. Εκ μέρους των συντονιστών στέλνουμε δημόσια παρατήρηση. Είμαστε σίγουροι οτι μπορείς να εκφράσεις τις όποιες διαφωνίες σου με διαφορετικό τρόπο.
 
(Προσπαθώντας να ανανεώσω αυτό το θέμα και επεκτείνοντας την αρχική ερώτηση του Νίκου) Τα πρακτικά των περασμένων ψαλτικών συνεδρίων του IBM έχουν εκδοθεί και από πού μπορεί να τα προμηθευτεί κανείς; Γνωρίζω για τον τόμο του Α᾽ συνεδρίου τον οποίο και έχω. Τα υπόλοιπα από πού μπορεί κανείς να τα προμηθευτεί;

Ευχαριστώ.
 
Συγχωρέστε με γιὰ τὸν χρόνο καὶ χῶρο ποὺ σᾶς τρώω, δὲν θὰ ἐπανέλθω στὴ συγκεκριμένη συζήτηση ὁποια τροπὴ κι ἂν πάρει, κυρίως γιὰ λόγους δεοντολογίας. Εὐχαριστῶ.

Συγγνώμη και από εμένα για την τροπή που πήρε η συζήτηση εξ αφορμής του αρχικού μνμ μου, για παρόμοιους λόγους αλλά και για άλλους επικείμενης απουσίας μου για σημαντικό διάστημα δεν πρόκειται να υπάρξει επιπλέον δική μου τοποθέτηση.

Ευχαριστώ.
Ε.
 
Μια και τα διαγραφέντα μηνύματα δεν είναι πλέον εκτός θέματος, απλώς (κατ' εμέ) δεν προάγουν το διάλογο όχι ίσως ένα-ένα αυτά καθεαυτά, αλλά με τη μορφή τελικώς που πήραν συνολικά, καλώ τους συντάκτες τους να μου δηλώσουν εάν επιθυμούν την επαναφορά τους (ας το δηλώσουν είτε με ξεχωριστό τους μήνυμα είτε βάζοντας thanks στο μήνυμα αυτό).

Υ.Γ. Επανέφερα τα μηνύματα του αγαπητού κ. Γιαννόπουλου, όπως μου ζήτησε.
 
Last edited:
Back
Top